Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kääntää kaiken sanomani niin, että olen muka syyttävä

Vierailija
28.06.2024 |

Hän jopa pohtii, onko meillä enää edellytyksiä jatkaa ja haluammeko samanlaista elämää. Tosi kurja olo. Hän kääntää kaiken ongelmaksi. En tee mitään oikein. Olen koittanut olla ystävällinen, siltikin hän jankkaa sanomisiani ja vääntää ne erilailla. 

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä on muuten hyvä kirjoitus, mutta korjaisin sen verran.."

Kiitos korjauksesta ja täydennyksestä. 

Totta, joku ajatusbugi. Miten voin ilmaista järkevästi ajatuksen: Toisiaan negatiivisesti täydentäviä negatiivisia persoonallisuuden piirteitä tai vuorovaikutuspuutteita, jotka vaikuttavat negatiivisesti kommunikaatioon ja estävät konsensukseen pyrkimisen..

Ei samankaltaiset vuorovaikutuspuutteet, vaan vuorovaikutuspuutteet jotka vastaavat toisiaan. Täydentävät omaa ja toisen puutteellisesti toimivaa osaa toimimaan epätoivotusti.

Eli mennään varhaiseen vuorovaikutukseen ja kiintymyssuhdeteoriaan. Jokin toisen persoonassa kolahtaa, jokin tuttuuden tunne. Ei samankaltaisuus vaan se, joka saa toimimaan opitun väärän kaavan mukaan. Kerta toisensa jälkeen ihmissuhteissa tapahtuva oma kaavamainen käytös vahvistaa väärää mallia. Esimerkiksi naisella ristiriitainen kiintymysmalli ja miehellä välttelevä, tai jommalla kummalla jäsentymätön. Malleilla sinänsä ei ehkä ole merkitystä muuten kuin jos toisella on edes jotain kokemusta turvallisesta kiintymyssuhdemallista.

En pistä pahakseni, jos suomennat hajatelman selkokielelle. Multitaskaus haittaa keskittymistä :D

Vierailija
142/150 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kääntää esim jonkun sanomiseni negatiiviseksi. Sitten korjaan ystävälliseeti, että en tarkoittanut näin. Sitten tämä ei kelpaa vaan hän ottaa jonkun vanhan menneen ristiriidan esiin ja kytkeyttää tämän nykyisen asian siihen. Eli asioihin, jotka eivät liity toisiinsa lainkaan. Nyt on tullut myös ilmi tällainen, että miestä pitäisi kauheasti ylistää hänen tekemisistään ym. En oikein enää tiedä missä mennään. 

Kuulostaa narsisitiselta. Ex oli samanlainen

ERO paras ratkaisu. Miksi jäädä kiusattavaksi ? Tuo  EI tule  loppumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse näkemyseroista?

Meillä oli joskus niin likainen hella, ettei siinä voinut kokata, joten siivosin keittiön, jotta pystyin kokkaamaan, koska oli nälkä.

Mies alkoi huutamaan: jaa ensin siivosit ja sitten heti kokkasit sen jälkeen!!

Ei meinannut millään mennä jakeluun ettei sitä röhnäistä keittolevyä voi laittaa päälle, kun sitten se palaa kiinni ja haisee yms.

Anna ap esimerkkejä tai on turha jutella asiasta.

Minkälaista kokkamista teillä on, jos hellasta tulee töhnäinen ?

Vierailija
144/150 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni käyttäytyi joskus samaan tyyliin ja avasi keskustelun, että suhde ei saa luisua sellaiseen rataan, jossa suhde jatkuu vain taloudellisen hyödyn tai kätevyyden takia. Huomasin, että mies oli usein epäileväinen ja jouduin jatkuvasti todistamaan rakkauttani... Olin aina varpaillani hänen kanssaan. Nyt parempi olla ilman. 

Vierailija
145/150 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia?

Vierailija
146/150 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapiaan tai ero. 

Vierailija
147/150 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä olet syyttävä? Ainakin siis hänen mielestään. Toista ei voi muuttaa, joten varmaan kannattaisi kokeilla muuttaa omaa vuorovaikutustaan radikaalisti. Tai sitten erota sovussa. 

Olen samaa mieltä, että toista ei voi muuttaa. Mutta, voi olla erittäin tuhoisaa omalle henkiselle terveydelle, että sinun annetaan ymmärtää olevan jotain muuta kuin mitä olet.

Ajatellaan, että olet oikeasti mitä sydämellisin, toisia huomioivin, empaattisin ihminen, ja sulle aletaan parisuhteessa tai vaikka vanhemman toimesta, aina jonkun konfliktin yhteydessä latomaan kuinka välinpitämätön, itsekäs ja tunteeton ihminen sinä olet. Ja tämä kuvio toistuu toistumistaan.

Jos se on usean eri ihmisen toimesta toistuvaa niin ehkä silloin noissa arvioissa on jotain perääkin. Mun puoliso luulee ja väittää olevansa sydämellinen, toisia huomioiva ja empaattinen. Varmasti onkin sitä kavereilleen yms. Kotona ja riitatilanteissa tai stressissä on kuotenkin erittäin itsekeskeinen ja ilkeä. Yleensä mitä heikommat tunnetaidot, sitä vääristyneempi kuva itsestä samalla kun ei tajua kuinka kehnosti muita kohtelee. Joten sitä omaa arviota itsestään kannattaa käsitellä hyvin kriittisesti.

Vierailija
148/150 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä olet syyttävä? Ainakin siis hänen mielestään. Toista ei voi muuttaa, joten varmaan kannattaisi kokeilla muuttaa omaa vuorovaikutustaan radikaalisti. Tai sitten erota sovussa. 

Olen samaa mieltä, että toista ei voi muuttaa. Mutta, voi olla erittäin tuhoisaa omalle henkiselle terveydelle, että sinun annetaan ymmärtää olevan jotain muuta kuin mitä olet.

Ajatellaan, että olet oikeasti mitä sydämellisin, toisia huomioivin, empaattisin ihminen, ja sulle aletaan parisuhteessa tai vaikka vanhemman toimesta, aina jonkun konfliktin yhteydessä latomaan kuinka välinpitämätön, itsekäs ja tunteeton ihminen sinä olet. Ja tämä kuvio toistuu toistumistaan.

Jos se on usean eri ihmisen toimesta toistuvaa niin ehkä silloin noissa arvioissa on jotain perääkin. Mun puoliso luulee ja väittää olevansa

Milloin olette tavanneet ihmisen, joka ei kokisi olevansa ystävällinen, toisia huomioiva tai sydämellinen? Siis itsensä mielestä. Yleensä kaikki ovat tätä omasta mielestään, ja sitten joskus vaan joku on niin ärsyttävä, että tulee sanottua kipakasti / halutaan korjata joku epäkohta / ollaan stressaantuneita jne. Vaatii paljon itsereflektiota ja henkistä kasvua pystyä ihan rehellisesti tarkastelemaan itseään. 

Vierailija
149/150 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:N tilannepäivitys. Mies torppasi keskusteluyritykset aiemmin, osoitti mieltä jättämällä kanssani syömättä sovittu päivällinen ym. 

Myöhemmin hän alkoi tivaamaan, että mitä olen miettinyt meidän parisuhteen tilanteesta ja vaati minua kertomaan mitä juuri minä tuon suhteeseen. Kerroin totuuden ja yht äkkiä mies totesi, että ei tässä mitään hätää ole. Olen aivan ymmälläni. Missä mennään. 

Menkää terapeutille.

Vierailija
150/150 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ap pitäs kauheesti muuttua ja jäädä tuohon kieroon suhteeseen, jossa ei enää tiedä millainen on

Ei, vaan ap: n _kannattaisi_ muuttaa tapaansa reagoida = tehdä tilanteessa jotain eri tavalla kuin ennen.

Jos muuttaa jotain omassa käytöksessä, voi saada toisen muuttamaan jotain.

Ei se tarkoita mielistelyä eikä alistumista.