Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kääntää kaiken sanomani niin, että olen muka syyttävä

Vierailija
28.06.2024 |

Hän jopa pohtii, onko meillä enää edellytyksiä jatkaa ja haluammeko samanlaista elämää. Tosi kurja olo. Hän kääntää kaiken ongelmaksi. En tee mitään oikein. Olen koittanut olla ystävällinen, siltikin hän jankkaa sanomisiani ja vääntää ne erilailla. 

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projisoiva narsisti

Vierailija
82/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään, että ero tulee. En tiedä mitä teen. 

Olisiko  parempi kuitenkin, että eroatte?

Kuvauksen mukaisessa tilanteessa pelkäsin ehkä ennemmin tuon jatkuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään vaihtoehto tunnu hyvältä. Meillä on perhekin. Olisin vain halunnut, että suhde kestää onnellisesti. Olen yrittänyt ja yritän edelleen. Näen miehestä, että hänelle alkaa riittää. 

Vierailija
84/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin pahoin kun näen miehen olemuksen. Hän osoittaa mieltä minulle, ei puhu. Oksettava olo. Haluan keskustella ja näyttää rakkauteni, enkä saa siihen mahdollisuutta. 

Vierailija
85/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt viitsisi diagnosoida tämän tyyppisiä ihmisiä (on niitä naisiakin, jotka kokee kaiken syyttelyksi!) narsisteiksi. Mutta narsistisesti vaurioituneiksi kyllä. He kokevat varmaan oikeasti niin. On se kyllä parisuhteen kannalta raskasta. 

Vierailija
86/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lopettaa nalkuttaminen hetkeksi. Ehkä ongelma poistuu.

Vierailija
87/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään vaihtoehto tunnu hyvältä. Meillä on perhekin. Olisin vain halunnut, että suhde kestää onnellisesti. Olen yrittänyt ja yritän edelleen. Näen miehestä, että hänelle alkaa riittää. 

Onko tuo hyvä ympäristö lapsille kasvaa, jos tilanne on koko ajan tulehtunut?

Vierailija
88/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin pahoin kun näen miehen olemuksen. Hän osoittaa mieltä minulle, ei puhu. Oksettava olo. Haluan keskustella ja näyttää rakkauteni, enkä saa siihen mahdollisuutta. 

Ei tuollainen matelu tuota tulosta. Päinvastoin. Ryhdistädy, ole iloinen ja tee asioita mistä tykkäät. Ehkäpä miehesikin alkaa näkemään sinut toisin.

Tosin en ymmärrä miksi pitäisi kerjätä hyväksyntää hankalalta ihmiseltä, jolla ei edes näytä olevan halua parisuhteen jatkamiseen.

Vierailija
89/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa erota ja haluaa sen sinun syyksi. Oikeasti miehellä voi olla toinen nainen.

Vierailija
90/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mies arvosta sinua. Hänen etu ja halu edellä mennään. Et riitä 

Tuossahan se tuli totuus omastakin parisuhteesta.Itsekeskeinen mies kääntää asiat ja puheenaiheet päälaelleen.Vetäytyy vastuuttomasti muualle tärkeässäkin jutussa. Rauhallisesti ja hiljaakin sanottu kommenttini on kuulemma rähisemistä.

Meillä se on riehumista ja kimppuun käymistä. Siis ihan normaali puhe. Nykyään en enää yritäkään puhua mistään kauppareissua kummemmasta asiasta. Väärin sekin. Kyllähän puolisolle pitää puhua ihan kaikesta!

Meillä mies (ironista, mutta kyllä) huutaa minulle, että *älä huuda, tai lopetan kuuntelemisen*, jos yhtään mistään kiihdyn, ja äänenpainoni muuttuu intensiiviseksi. Ja huom., korostan, että olen koko ikäni ja parisuhteen ajan pitänyt aina sen linjan, että en hauku enkä nimittele, en loukkaa enkä vaadi. Ainoastaan asioiden yritän antaa puhua, ja jos mies kääntää selän ja ignooraa, voin tulla perässä sanoen tyyliin: poiskävely ei ole vaihtoehto, tämä asia puhutaan nyt läpi. (Hän siis saattaa olla viikonkin mykkäkoulussa)

Ja mä yritän vetää henkeä, hiljennän ääneni ja lasken äänenkorkeutta, rauhoitun ja aloitan alusta. Ja mitä tekee mies: on edelleen mykkä. Se on häneltä nöyryyttämistä ja alistamista, että saa minut taipumaan, mutta itse ei tule vastaan milliäkään.

Vierailija
91/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan se tuli totuus omastakin parisuhteesta.Itsekeskeinen mies kääntää asiat ja puheenaiheet päälaelleen.Vetäytyy vastuuttomasti muualle tärkeässäkin jutussa. Rauhallisesti ja hiljaakin sanottu kommenttini on kuulemma rähisemistä.

Meillä se on riehumista ja kimppuun käymistä. Siis ihan normaali puhe. Nykyään en enää yritäkään puhua mistään kauppareissua kummemmasta asiasta. Väärin sekin. Kyllähän puolisolle pitää puhua ihan kaikesta!

Meillä mies (ironista, mutta kyllä) huutaa minulle, että *älä huuda, tai lopetan kuuntelemisen*, jos yhtään mistään kiihdyn, ja äänenpainoni muuttuu intensiiviseksi. Ja huom., korostan

Teillä on tällainen hassu piirileikki, mitä ilmeisesti olette jo kauan jaksaneet pyörittää. 

Vierailija
92/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies (ironista, mutta kyllä) huutaa minulle, että *älä huuda, tai lopetan kuuntelemisen*, jos yhtään mistään kiihdyn, ja äänenpainoni muuttuu intensiiviseksi. Ja huom., korostan

Tajuatko millainen painostaja olet? Anna toiselle tilaa, voi luoja.

Vierailija
93/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa narsistiselta.  Ei kannata roikkua suhteessa vaan sanoa esim että ikävää jos pilaan elämäsi eihän minun kanssa ole mikään pakko olla, erotaan jos niin haluat. Siinä vaiheessa usein muuttuu ääni kellossa. Toisen syyttely ja syyllistäminen on erittäin alhaista käytöstä. Tee siitä loppu. 

Vierailija
94/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies (ironista, mutta kyllä) huutaa minulle, että *älä huuda, tai lopetan kuuntelemisen*, jos yhtään mistään kiihdyn, ja ääne

Olen samaa mieltä, on hirveää käytöstä ja suoranaista henkistä väkivaltaa juosta jonkun perässä vaatimassa, että asia on selvitettävä heti. 

Vierailija
95/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies (ironista, mutta kyllä) huutaa minulle, että *älä huuda, tai lopetan kuuntelemisen*, jos yhtään mistään kiihdyn, ja ääne

10 vuotta.

Piirileikki on sitä, että mies saa vapaasti olla se persoona kuin on. Minä joudun hillitsemään itseni, että mies sietää.

Vierailija
96/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pelkää. On oikein hyvä ,jos pääset eroon siitä luonnevikaisesta, vai haluatko elämäsi viettää sylkykuppina.

Vierailija
97/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Tajuatko millainen painostaja olet? Anna toiselle tilaa, voi luoja.*

En tajua, kerro ihmeessä?

Voin antaa painostusesimerkin:

Mies suutahti keskustelussa, jossa puhui itsensä pussiin ja sen jälkeen vaati minua lopettamaan. Lopetin, annoin olla (koska en jaksa vääntää) ja menin nukkumaan ja yritin seuraavana päivänä jatkaa normaalielämää; mies ei katsonut päinkään 5 vuorokauteen, ei syönyt ruokaa, ei puhunut sanaakaan.

Kokeile huviksesi, miltä sellainen tuntuu.

Vierailija
98/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies suutahti keskustelussa, jossa puhui itsensä pussiin ja sen jälkeen vaati minua lopettamaan. Lopetin, annoin olla (koska en jaksa vääntää) ja menin nukkumaan ja yritin seuraavana päivänä jatkaa normaalielämää; mies ei katsonut päinkään 5 vuorokauteen, ei syönyt ruokaa, ei puhunut sanaakaan.

Sinä lähdet tähän mukaan ilmeisesti. Anna miehen mykkäillä ja nauti hiljaisuudesta. Lähde kaverin kanssa ulos, kuuntele kotona musiikkia. Lyö itsesi kanssa vetoa, montako päivää tällä kertaa kestää. 

Vierailija
99/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä lähdet tähän mukaan ilmeisesti. Anna miehen mykkäillä ja nauti hiljaisuudesta. Lähde kaverin kanssa ulos, kuuntele kotona musiikkia. Lyö itsesi kanssa vetoa, montako päivää tällä kertaa kestää. 

Ei sulla ole kokemusta henkisestä väkivallasta, kun tuollaista heität.

Se, että saat: miten meni päivä? -kysymykseen hiljaisuutta

Se, että sun tekemään ruokaan ei kosketa, vaan tehdään voileipä siinä vieressä

Se, että ei tulla tavalliseen tapaan olohuoneeseen illalla, vaan vetäydytään makkariin ja sammutetaan valot

vedä siinä vetoja. Kyllä, teki mieli vetää itsensä kiikkuun.

Vierailija
100/150 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma sama; jos sanon että roskat pitäisi viedä, ukko kimpaantuu, että häntä nyt syytetään, vaikka hän NIIN paljon tekee ja paapatus jatkuu ja jatkuu. Olen parantanut kommunikaatiota mm. pyytämällä, että ukko tekisi kastikkeen, vahtisi perunat ja kattaisi pöydän sillä aikaa kun minä vien haisevat roskat. Tällöin ehdottaa itse, että jospa minä ne roskat.

Ja se kiitos ja ylistys, kun aikuinen vie oman kuppinsa astianpesukoneeseen .. suutuin kerran kunnolla, että 2-vuotias tai cp saa multa kehut mokomasta, kumpi olet?