Mies kääntää kaiken sanomani niin, että olen muka syyttävä
Hän jopa pohtii, onko meillä enää edellytyksiä jatkaa ja haluammeko samanlaista elämää. Tosi kurja olo. Hän kääntää kaiken ongelmaksi. En tee mitään oikein. Olen koittanut olla ystävällinen, siltikin hän jankkaa sanomisiani ja vääntää ne erilailla.
Kommentit (150)
Kannattaa lähteä. Minäkin olin syyllinen miehen alkoholismiin, työkiireisiin, erektio-ongelmiin, lihavuuteen yms. Välillä jutut meni niin absurdeiksi, että olisin nauranut, ellen olisi itkenyt.
Nykyinen mieheni on normaali, kiva eikä syyllistä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä olet syyttävä? Ainakin siis hänen mielestään. Toista ei voi muuttaa, joten varmaan kannattaisi kokeilla muuttaa omaa vuorovaikutustaan radikaalisti. Tai sitten erota sovussa.
Olen samaa mieltä, että toista ei voi muuttaa. Mutta, voi olla erittäin tuhoisaa omalle henkiselle terveydelle, että sinun annetaan ymmärtää olevan jotain muuta kuin mitä olet.
Ajatellaan, että olet oikeasti mitä sydämellisin, toisia huomioivin, empaattisin ihminen, ja sulle aletaan parisuhteessa tai vaikka vanhemman toimesta, aina jonkun konfliktin yhteydessä latomaan kuinka välinpitämätön, itsekäs ja tunteeton ihminen sinä olet. Ja tämä kuvio toistuu toistumistaan.
Omaa vuorovaikutustyyliään ja olemustaan on hirveän vaikea arvioida objektiivisesti. Sinun esimerkissäsi ihminen on mitä sydämellisiä, toisia huomioivin, empaattisin ihminen omasta mielestään. Jos ympäristön palaute on koko ajan jotain muuta, niin mistä on oikeasti kyse?
Vierailija kirjoitti:
Pelkään, että ero tulee. En tiedä mitä teen.
Enemmän sinulla on syytä pelätä, että et pääse eroon mokomasta.
Tee se, että alat suunnitella omaa mukavaa elämää ilman mokomaa mörköä. Ei muuta kuin askeleet kohti uusia seikkailuja.
Joo ne on noita pelejä luonnevammaisilla. Aina kun se alkaa niin älä korjaa. Sano vain, että se on hänen näkemyksensä asioista,että häntä syytetään. Tosin suosittelen jättämään, kun hänen tarkoitus on vain uuvuttaa sinut ja tehdä hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvauksenne sopii jokaiseen naiseen. Nyt ymmärrätte mitä miehet joutuvat sietämään.
Jännä, että nämä kuitenkin useimmiten on miehiä, jotka henkisesti alistaa puolisoaan suhteissa.
No ei muuten tasan ole. Henkisessä väkivallassa naiset ovat valovuosia edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä olet syyttävä? Ainakin siis hänen mielestään. Toista ei voi muuttaa, joten varmaan kannattaisi kokeilla muuttaa omaa vuorovaikutustaan radikaalisti. Tai sitten erota sovussa.
Olen samaa mieltä, että toista ei voi muuttaa. Mutta, voi olla erittäin tuhoisaa omalle henkiselle terveydelle, että sinun annetaan ymmärtää olevan jotain muuta kuin mitä olet.
Ajatellaan, että olet oikeasti mitä sydämellisin, toisia huomioivin, empaattisin ihminen, ja sulle aletaan parisuhteessa tai vaikka vanhemman toimesta, aina jonkun konfliktin yhteydessä latomaan kuinka välinpitämätön, itsekäs ja tunteeton ihminen sinä olet. Ja tämä kuvio toistuu toistumistaan.
Omaa vuorovaikutustyyliään ja olemustaan on hirveän vaikea arvioida objektiivisesti. Sinun esimerkissäsi ihminen on mitä sydämellisiä, tois
Vain YHDEN ihmisen palaute.
Miksi sinä haluat valkopestä sen, että osa sinunkin elämänpiiriin kuuluvista ihmisistä saattaa olla narsisteja kaasuvalottajia ja manipuloijia lähisuhteissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee se, että alat suunnitella omaa mukavaa elämää ilman mokomaa mörköä. Ei muuta kuin askeleet kohti uusia seikkailuja.
Tyypillistä naisen ajattelua. Kun kohtaa kritiikkiä ja pitäisi katsoa peiliin, paetaan tilanteesta. Koska oma heikko ego ei voi sietää tilannetta.
Rakastan miestäni ja olen aina halunnut olla tuki ja turva. Sitä hän on yleensä myös minullekin ollut. Nyt vain tuntuu, että hän haluaa minusta eroon. Ihan kuin olisin maailman inhoittavin ihminen. Hän kyllä myönsi, että ei oikein tiedä mikä kaikki häntä oikein kouluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä naisen ajattelua. Kun kohtaa kritiikkiä ja pitäisi katsoa peiliin, paetaan tilanteesta. Koska oma heikko ego ei voi sietää tilannetta.
Olet säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tällä hetkellä tuntuu juuri tältä mitä kuvailet. Olen todella lapsirakas ja muita huomioon ottava ihminen. Siksi tuntuu pahalle kuulla ol
Miksi sinä jäät pilaamaan miehen elämää, kun tunnut olevan ongelma hänelle?
Entä miksi et ymmärrä, että olet aivan hyvä juuri sellaisena lapsirakkaana ja muita huomioon ottavana - mutta rajansa silläkin! Ei sinun tarvitse ottaa sitä huomioon, että miehen mielestä sinun kuuluisi olla jotenkin ikävämpi tai muuten erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa vuorovaikutustyyliään ja olemustaan on hirveän vaikea arvioida objektiivisesti. Sinun
Kuten AP omassaan? Vai onko se tässä sun kaasuvalotuksessa aina mies jossa vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tällä hetkellä tuntuu juuri tältä mitä kuvailet. Olen todella lapsirakas ja muita huo
Ei ole mitenkään varmaa etteikö AP olisi tuon parisuhteen ongelma ja nyt vain kannustat häntä. Ehkä kuvauksesi sopii todellisuudessa paremmin APn mieheen.
Meillä menee niin, että mies on itsekäs. Joskus tuntuu suorastaan turhauttavalle jäädä jankkaamaan hänen kanssa. Tulee epätoivo.
Luonnevikainen. Onko epävakaa narsistin piirtein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet säälittävä.
Ja kun argumentit loppuvat, alkaa henkilöön hyökkääminen. Tyypillistä narsistin toimintaa.
Taas tämä sama. Yritit jo aiemmin tänään. Ongelma on sinussa. Mene terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ryhtyä eikä varsinkaan jäädä parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jolta kohtaa jatkuvasti kritiikkiä. Tämä voi olla vanhanaikainen ajatus, mutta minun mielestäni parisuhteen pitäisi jollakin tavalla parantaa omaa elämää eikä huonontaa kummankaan osapuolen oloa.
Jos ego on jo ennestään heikko, ei todellakaan pidä jäädä huonontamaan sitä entisestään ja pohtimaan, millainen oikein pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Luonnevikainen. Onko epävakaa narsistin piirtein.
Mitä jos AP onkin se narsisti joka kaasuvalottaa ja puhuu asiat itsensä kannalta parhain päin saadakseen täältä kaipaamaansa tunnereflektiota ja huomiota?
No tällä hetkellä tuntuu juuri tältä mitä kuvailet. Olen todella lapsirakas ja muita huomioon ottava ihminen. Siksi tuntuu pahalle kuulla olevansa suunnilleen hirviö. En tiedä, millainen minun kuuluisi olla. Myös se, että kaikki kiinnostuksen kohteet eivät ole samat tuntuu olevan miehelle ongelma.