Kihlasormus Suhteessa Varallisuuteen
Mitä mieltä: tulisiko kihlasormuksen heijastaa kosivan puolison varallisuutta?
Jos esimerkiksi puoliso on erittäin hyvä tuloinen tai muuten varakas, tulisiko hänen hankkia myös arvokas sormus kumppanilleen?
Ja vastaavasti, voiko pienituloinen ja/ tai muuten vähävarainen hyvällä omalla tunnolla hankkia edullisen sormuksen?
Itse en esimerkiksi ilahtuisi, jos rikas ja muutenkin rahaa runsaasti käyttävä (kalliit autot, arvokkaat ulkomaan matkat, yms.) kumppani hankkisi minulle halvan sormuksen laboratorio-tilanteilla.
Mutta jos sen sijaan kumppanini olisi opiskelija tai muuten pienituloinen, en odottaisi mitään erityistä, ja timantiton sormus olisi enemmän kuin riittävä.
Jokainen omalla tyylillään ja mieltymyksiään, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia ja kokemuksianne
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia mainoshöpötyksiä te uskottekin. Tämä video paljastaa, kuinka markkinamiehet huijaa teiltä rahat sormuskaupoilla.
Mulla on 50 euron titaanisormus. Häämatkalla olimme Uudessa Seelannissa ja Australiassa. Häät oli ilmaiset.
Tämä on niin oikeassa ja niin hauska. Kaikki pelleilly mainonnan takia!
Häät ovat AINA ilmaiset hääparille.
Häät kustantavat AINA morsiamen vanhemmat.
Kuuluu ihan normaaliin perinteiseen käytäntöön.
Elleivät morsiamen vanhemmat sitten ole moukkia ja sivistymättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yleensä ollut tapana että kihlasormus on yksinkertainen kivetön sormus ja vihkisormus on kalliimpi esim. timanttisormus.
Johtuu ihan käytännön syistä. Olisi vaikea soinnuttaa yhteen kahta suurilla timanteilla koristeltua sormusta.
Mitä mauttomampi pari, sitä parempi. Toisen voi laittaa vaikka toiseen sormeen, niin sitten on pakko aina vielä kertoa kaikille, että se on oikeasti vihkisormus, mutta kun mies on niin rikas ettei mahdu edes sormukset samaan sormeen. Voi voi minua parkaa kun joudun tällaista vaurauden taakkaa kantamaan. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä sulhasille, jos tuleva kihlattu vaatii kalliin kihlasormuksen... Kannattaa juosta taakseen katsomatta 🧐
Tästä on joku jenkkilän sananlaskukin "jos menet ongelle käyttäen syöttinä kultasormuksia, saat syyttää vain itseäsi jos saat saaliiksi pelkkiä "gold diggers"
Vierailija kirjoitti:
"Kaikilla on omat laatustandardinsa ja suomalainen perhekulttuuri ei ylitä minun rimaani."
Ei sinussa häiritse mikään muu kuin se että pidät omia standardejasi koko ajan parempina kuin muiden. Elä kaikin mokomin juuri niin kuin haluat mutta älä kuvittele olevasi jotenkin muita parempi niiden takia.
Tiedän ihan kokemuksesta, että toisenlainen elämä on *parempaa* kuin perinteinen suomalainen perhekulttuuri. Voit olla aivan vapaasti eri mieltä, mutta sille en mahda mitään, jos minun mielipiteeni harmittaa sinua
Totta kai varallisuuden mukaan, ja ainakin minä mieluummin valitsen sormuksen itse. Meillä kihla- ja vihkisormus olivat edulliset, yhdessä valitut ja silloiseen opiskelijabudjettiin sopivat. Myöhemmin mies osti minulle lahjaksi ison timanttisormuksen, jota käytän nykyään perintösormuksen kanssa. Alkuperäiset sormukset ovat tallessa korurasiassa.
Amerikkalainen tai englantilainen nainen puolestaan ei edes osaa kuvitella kihlasormusta ilman timanttia.
Tämä on Amerikasta lähtöisin oleva perinne, joka juontaa juurensa De Beers -timanttiyhtiön 30-luvulta alkaen toteuttamaan laajaan mainoskampanjaan.
Taidokkaalla mainonnalla suuren yleisön mielikuviin onnistuttiin yhdistämään ajatus timanttien kuulumisesta olennaisena osana rakkaudenosoituksiin ja kihlaukseen.
De Beers jolla on maailman timanttimonopoli keksi mainoksissaan, että sormuksen pitäisi maksaa miehen kahden kuukauden palkka. Kyse on silkasta höpölöpöstä.
Kun sormuksen kanittaa, siitä saa neljännesosan siitä mitä se on alunperin maksanut.
"Tiedän ihan kokemuksesta, että toisenlainen elämä on *parempaa* kuin perinteinen suomalainen perhekulttuuri."
Sinulle parempaa, ei kaikille parempaa. Ihmiset ovat erilaisia ja haluavat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia mainoshöpötyksiä te uskottekin. Tämä video paljastaa, kuinka markkinamiehet huijaa teiltä rahat sormuskaupoilla.
Mulla on 50 euron titaanisormus. Häämatkalla olimme Uudessa Seelannissa ja Australiassa. Häät oli ilmaiset.
Tämä on niin oikeassa ja niin hauska. Kaikki pelleilly mainonnan takia!
Häät ovat AINA ilmaiset hääparille.
Häät kustantavat AINA morsiamen vanhemmat.
Kuuluu ihan normaaliin perinteiseen käytäntöön.
Elleivät morsiamen vanhemmat sitten ole moukkia ja sivistymättömiä.
Kenen perinteeseen? Ei mun ainakaan.
Omat häät makso sen muutaman euron maistraatissa lounastauolla tehtynä.
Omille lapsille en tuu maksaa häitä jos ees naimisiin menevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä sulhasille, jos tuleva kihlattu vaatii kalliin kihlasormuksen... Kannattaa juosta taakseen katsomatta 🧐
Tästä on joku jenkkilän sananlaskukin "jos menet ongelle käyttäen syöttinä kultasormuksia, saat syyttää vain itseäsi jos saat saaliiksi pelkkiä "gold diggers"
Joillekin miehille se on kunnia-asia, että elättää puolisonsa ja puoliso keskittyy omaan sekä lastensa hyvinvointiin. Eivät rikkaiden miesten vaimot esimerkiksi itse siivoa kotejaan, kaikki eivät hoida edes lapsiaan yksin. Eräs sanoi tästä niin, että mies ei kaivannut mitään väsynyttä kotiorjaa katseltavaksi työpäivänsä jälkeen, vaan virkeän ja miellyttävän seuralaisen. Ja näinhän se on, jos on varaa niin miksi kukaan rääkkäisi puolisonsa kuoliaaksi. Vain ne, joilla ei ole varaa, glorifioivat puolison kotiorjuutta
Todella rikkaat ei mitään kihlasormuksia ostele koska tietävät sen olevan rahan haaskausta
Okisko tämä ihan vaan sukupolvi kysymys?
Kun menimme kihloihin parikymppisinä 90 luvulla, niin maksettiin molemmat omat sormuksemme.
Käytiin yhdessä kokeilemassa ja tilaamassa.
Ei meillä nuorilla ollut varaa satsata mihinkään timantteihin.
Minä en ole saanut työni takia pitää töissä koruja. Eikä exäni ollut myöskään mikään korujen käyttäjä.
Jotenka koruliippaaseen jäivät.
"Kun sormuksen kanittaa, siitä saa neljännesosan siitä mitä se on alunperin maksanut. "
Niinpä ja käytetyille kihlasormuksille on varsin rajalliset markkinat joten ne eivät ole sellainen sijoitus ja pahan päivän vara kuin moni ajattelee. Niiden arvo on lähinnä sen kullan markkina-arvo sekä mahdollisen timantin (uutta paljon heikompi) myyntiarvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomalaisen miehen ainoa motiivi olla naisen kanssa on seksi."
Ei tietenkään ainoa eikä edes suurin mutta en kyllä oikein ymmärrä miksi miehen (tai naisenkaan) pitäisi olla tyytyväinen parisuhteeseen jos siitä katoaa se ainoa ratkaiseva ero pelkään ystävyyteen? Voidaan sitä jatkaa sitten vain ystävinä jos seksi ei enää maistu mutta kyllä siinä muuttuu sitten moni muukin asia samalla.
Olet kyllä melkoisen delusionaalinen, jos kuvittelet saavasi naisen ystävyyden ilman parisuhdetta. Suurin osa naisista lähinnä välttelee miehiä, VARSINKIN sinkkuja
Nyt puhuttiin siitä että ollaan jo valmiiksi parisuhteessa josta sitten jossain vaiheessa seksi loppuu.
Kyllä se ystävyys kuule loppuu saman tien kun tulee ero, ja sitten saa metsästää sitä pimppaa sekä ystävyyttä ikisinkku Peran kanssa lähipubista. Tai jostain Leviltä, jos on suomen mittapuulla varakas :D
KAHDEN kuukauden palkka osoitti tulevalle Rouva Smithille, miltä tulevaisuus näyttäisi.
Muun muassa näin kihlasormuksia on mainostettu kuluttajille Yhdysvalloissa vuosien varrella. Ensin, 1930-luvun köyhinä vuosina, määrä oli tosin yhden kuukauden palkka. Sitten se kasvoi kahdeksi.
Nykyään Yhdysvalloissa monen päähän on iskostunut, että ikuista rakkautta lupaavan timanttisormuksen arvon tulisi vastata noin kolmen kuukauden palkkaa. Ainakin.
Esimerkiksi New Yorkin Manhattanin hyvätuloisten palkoilla se voi tarkoittaa kymmenien tuhansien dollarien arvoista timanttisormusta. Vähempää voidaan pitää kitsasteluna tai jopa sitoutumiskammoisuutena. Eikä ajattelu koske vain rikkaita vaan ihan tavallista keskiluokkaakin.
Kun nainen kertoo kosinnasta New Yorkissa, onkin ystäviltä hyvin tavallista pyytää vastakihlautunutta näyttämään se kivi.
AJATUS kihlautumisen palkkamittarista juurtui alun perin länsimaalaiseen populaarikulttuuriin De Beersin timanttikartellin ansiosta. Ennen De Beersin ensimmäistä onnistunutta mainoskampanjaa timantteja ei edes yhdistetty nykyisellä tavalla kihlautumiseen. Sitten kaikki muuttui.
Me aikoinaan mentiin kaupungille, mies kysyi mennäänkö kihloihin vai kaljoille, vastasin kihloihin, yhdessä ostimme perus kultasormukset.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalainen tai englantilainen nainen puolestaan ei edes osaa kuvitella kihlasormusta ilman timanttia.
Tämä on Amerikasta lähtöisin oleva perinne, joka juontaa juurensa De Beers -timanttiyhtiön 30-luvulta alkaen toteuttamaan laajaan mainoskampanjaan.
Taidokkaalla mainonnalla suuren yleisön mielikuviin onnistuttiin yhdistämään ajatus timanttien kuulumisesta olennaisena osana rakkaudenosoituksiin ja kihlaukseen.
De Beers jolla on maailman timanttimonopoli keksi mainoksissaan, että sormuksen pitäisi maksaa miehen kahden kuukauden palkka. Kyse on silkasta höpölöpöstä.
Kun sormuksen kanittaa, siitä saa neljännesosan siitä mitä se on alunperin maksanut.
Miksi kukaan kanittaisi "kunnes kuolema meidät erottaa" -valan symbolina toimivaa symbolia? Että sellainen vaimonvaihtaja sieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin miehille se on kunnia-asia, että elättää puolisonsa ja puoliso keskittyy omaan sekä lastensa hyvinvointiin. Eivät rikkaiden miesten vaimot esimerkiksi itse siivoa kotejaan, kaikki eivät hoida edes lapsiaan yksin. Eräs sanoi tästä niin, että mies ei kaivannut mitään väsynyttä kotiorjaa katseltavaksi työpäivänsä jälkeen, vaan virkeän ja miellyttävän seuralaisen. Ja näinhän se on, jos on varaa niin miksi kukaan rääkkäisi puolisonsa kuoliaaksi. Vain ne, joilla ei ole varaa, glorifioivat puolison kotiorjuutta
Hahaha mitä ameriikan paskaa sää sönkötät 🤣🤣🤣
Täällä miehet ei väsynyttä kotiorjaa jaksa katella vaan menevät sen nuoren ja pirteän seuralaisen luo töistä. Kotiin vasta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti: Kyllä sitä miehenä haluaa että vaimon timantit hieman vihjaisee omasta taloustilanteesta. Itse olin ns normituloinen mennessäni naimisiin, eikä vihkisormus siksi mitenkään erikoinen ollut, mutta olen sittemmin tehnyt erittäin merkittävän varallisuushypyn, jonka takia huomaan ajattelevani että miten tuota voisi hienovaraisesti tuoda esiin. Vaimo on kuitenkin nykyiseen normisormukseensa tyytyväinen, eikä muutenkaan juuri halua mitään blingiä.
Mukava mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*timanteilla
**mieltymyksillään
automaattinen tekstinkorjaus :D
Miksi Kirjoitat Joka Toisen Sanan Isoilla >Kirjaimilla!
En mä huomannu, että olisi tehnyt esimerkkisi mukaisesti :D
Nyt puhuttiin siitä että ollaan jo valmiiksi parisuhteessa josta sitten jossain vaiheessa seksi loppuu.