Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuhjuinen olemus

Vierailija
28.06.2024 |

Olen 36-vuotias, kevyttä toimistotyötä tekevä nainen ja lopenkyllästynyt nuhjuiseen olemukseeni. En ymmärrä, miksi tyylikkyys on minulle niin vaikeaa, mutta se on. Hiukset hapsottavat, vaatteet roikkuvat. Bleiserit näyttävät naurettavilta, korkokengät sattuvat jalkoihin. En osaa kunnolla meikata. En tiedä, mitä osia kehossa pitäisi krostaa, mitä peitellä (olen 165 cm pitkä, 52 kg, sirohko rakenteeltani). Suurimmat murheet liittyvät ehdottomasti tukkaan ja huonoon ihoon. Hiuksia on paljon, mutta ne ovat ohuita ja liukkaita. Takkuuntuvat helposti. Naama on täynnä vanhoja aknejälkiä (ei kuoppia, mutta tummia arpia pitkin ja poikin enkä saa niitä pois). 

Tuskaisena olen lukenut tyyliin ja kapselivaatekaappiin liittyviä blogipostauksia. Kahlasin läpi jopa Konstigin aihetta sivuavan tietokirjan. 

Haluaisin olla tyylikäs ja hillitty. Työssäni joudun esiintymään jonkin verran, mutta varsinaista jakkupuku-osastoa en vaatekaappiini tarvitse. Mistä aloitan? Pitäisikö mennä pukeutumisneuvojalle vai meikkikouluun? Miten te tyylikkäät naiset sen teette? Auttakaa ryysy-Liisaa!

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo kokeillut värianalyysia? Aknearpiin apua ihotautilääkäriltä. 

Vierailija
2/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole oikotietä onneen, niin kuin ei missään muussakaan asiassa. Ulkonäön eteen pitää nähdä vaivaa. Aloita kosmetologikäynnillä. Osta kunnolliset aineet ja noudata saamiasi neuvoja. Pese kasvot, käytä aineita. Nouse aamulla aikaisemmin, jotta ehdit tehdä kunnollisen meikin (hyvä pohjustus on kaiken a ja o). Osta laadukkaita vaatteita, ei mitään Temu-rytkyjä tai HM:n alerekin viimeisiä paloja. Urheiletko? Se, että on hoikka, ei vielä riitä. Kunnollinen ryhti tekee paljon. Vaatteet näyttävät roikkuvan, jos ryhti ei ole kunnossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho kuntoon tretinoiinilla, laseriakin voi testata. Laadukas meikinpohjustusvoide, meikkivoide, peitevoide ja puuteri käyttöön.

Hiukset kuriin kampauksilla. Jos hiukset roikkuvat ja takkuuntuvat auki ollessaan, ne on pidettävä kiinni. Opettele pari luottokampausta.

Miksi et osaa meikata? Youtube on täynnä videoita, joita voi hidastaa ja pysäyttää ja joista voi opetella tekniikoita. Jos et jostain syystä hahmota videoita, mene ammattilaisen meikattavaksi ja pyydä häntä opettamaan tekniikoita. Jos yksi kerta ei riitä, varaa useampi käyntikerta.

Pukeutumisneuvoja on ihan hyvä vaihtoehto. Vaikea sanoa, mikä vartalotyyppi olet. Pelkkä siro ei kerro juuri mitään. Mene myös värianalyysiin, jos et itse osaa päätellä, mitkä värit sopivat sinulle.

Korkokenkiä on monenlaisia. Ei tarvitse käyttää 12, 10 tai 8 sentin korkoja, jos niillä on hankala kävellä. Matalampia korkokenkiä on kyllä saatavilla. Käytätkö liian pientä kokoa? Kenkiin on myös saatavilla geenityynyjä ja erilaisia pohjallisia, jotka tekevät korkokengistä mukavampia.

Vierailija
4/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lihava ja ruma työtön ja näytän aina rähjäiseltä. Pömppömaha on ja rinnat riippuvat. Hiukset ovat heti sotkussa ja hikoilen paljon. Mikään vaate ei sovi päälle. En meikkaa tai ehostaudu. Toki käyn suihkussa joka päivä, mutta olen heti ihan rähjäinen. En jaksa välittää siltä, miltä näytän, eikä sillä ole paljoa väliä.

Vierailija
5/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iho kuntoon tretinoiinilla, laseriakin voi testata. Laadukas meikinpohjustusvoide, meikkivoide, peitevoide ja puuteri käyttöön.

Hiukset kuriin kampauksilla. Jos hiukset roikkuvat ja takkuuntuvat auki ollessaan, ne on pidettävä kiinni. Opettele pari luottokampausta.

Miksi et osaa meikata? Youtube on täynnä videoita, joita voi hidastaa ja pysäyttää ja joista voi opetella tekniikoita. Jos et jostain syystä hahmota videoita, mene ammattilaisen meikattavaksi ja pyydä häntä opettamaan tekniikoita. Jos yksi kerta ei riitä, varaa useampi käyntikerta.

Pukeutumisneuvoja on ihan hyvä vaihtoehto. Vaikea sanoa, mikä vartalotyyppi olet. Pelkkä siro ei kerro juuri mitään. Mene myös värianalyysiin, jos et itse osaa päätellä, mitkä värit sopivat sinulle.

Korkokenkiä on monenlaisia. Ei tarvitse käyttää 12, 10 tai 8 sentin korkoja, jos niillä on hankala kävellä. Matalampia korkokenkiä on kyllä saatavilla. Käytätkö liian pi

En vain ole tottunut meikkaamaan. Sitä(kin) pitäisi harjoitella. Olen muutaman kerran ostanut myyjän kanssa meikitkin, mutta jostain syystä en saa tehtyä kaunista, kestävää ja kuulasta meikkipohjaa. Kaikki jotenki suttuuntuu. Lisäksi koen, että minun on hankala löytää oikean sävyistä meikkivoidetta, vaikka pyytäisin sen ostamiseen apua. En halua siis mitään meikkimaskia naamaan, vaan kevyen meikin, joka peittäisi pahimmat arvet. YouTube-viedeoitakin olen katsellut, varsinkin Miia Johanssonin meikkiohjeita. 

Vierailija
6/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole oikotietä onneen, niin kuin ei missään muussakaan asiassa. Ulkonäön eteen pitää nähdä vaivaa. Aloita kosmetologikäynnillä. Osta kunnolliset aineet ja noudata saamiasi neuvoja. Pese kasvot, käytä aineita. Nouse aamulla aikaisemmin, jotta ehdit tehdä kunnollisen meikin (hyvä pohjustus on kaiken a ja o). Osta laadukkaita vaatteita, ei mitään Temu-rytkyjä tai HM:n alerekin viimeisiä paloja. Urheiletko? Se, että on hoikka, ei vielä riitä. Kunnollinen ryhti tekee paljon. Vaatteet näyttävät roikkuvan, jos ryhti ei ole kunnossa. 

Lenkkeilen, mutta lihaskuntoa teen liian vähän. Vaatteisiin olen valmis panostamaan, kun vain tietäisin, mitä ostaisin. Olen yrittänyt selata verkkokauppoja "täsmälistojen" kanssa, mutta hankala on löytää täydellistä valkoista paitaa tai mustia, suoria housuja. 

Vierailija
7/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa metsäreppu ja mene syvällä metsään. Siellä löytyy ryhti ja ilokin.

Vierailija
8/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua siis mitään meikkimaskia naamaan, vaan kevyen meikin, joka peittäisi pahimmat arvet. "

Kevyt meikki ei peitä.

Vierailija
9/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lihava ja ruma työtön ja näytän aina rähjäiseltä. Pömppömaha on ja rinnat riippuvat. Hiukset ovat heti sotkussa ja hikoilen paljon. Mikään vaate ei sovi päälle. En meikkaa tai ehostaudu. Toki käyn suihkussa joka päivä, mutta olen heti ihan rähjäinen. En jaksa välittää siltä, miltä näytän, eikä sillä ole paljoa väliä.

Niin ja jos yritän laittautua ja pukeutua hienommin näytän heti entistä suttuisemmalta ja joltakin sketsihahmolta tai transnaiselta drag queenilta, joten antaa olla.

Vierailija
10/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jos yritän laittautua ja pukeutua hienommin näytän heti entistä suttuisemmalta ja joltakin sketsihahmolta tai transnaiselta drag queenilta, joten antaa olla.

Minulla on itse asiassa samanlainen olo. Kun laittaudun, en saa sellaista "olenpa nyt hienona" -fiilistä, vaan nimenomaan tuon sketishahmokokemuksen. Yksi ongelma on se, että vaatekaapista puuttuvat ne arjen luottotuotteet. Pikkaisen paremmat ja siistimmät vaatteet. On rytkyjä ja sitten rivi hienoja vaatteita, jotka ovat esimerkiksi töihin yksinkertaisesti liian hienoja. 

Ap

Vierailija
11/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaamaan oppii vain meikkaamalla. Ei kukaan ammattimeikkaajakaan ole ollut mestari parin kokeilun jälkeen. Harjoittele joka päivä! Jos et kehtaa mennä töihin meikki naamalla, meikkaa työpäivän jälkeen. Meikit on helppo pestä pois.

Hanki kunnon siveltimet ja levitä meikki niiden avulla. Siveltimet täytyy pitää puhtaana, joten pese ne säännöllisesti esim. käsitiskiaineella. 

Onko ihosi siis rasvoittuva edelleen? Tarvitset ehdottomasti kunnon pohjustustuotteen. Nykyään on saatavilla laadukkaita meikkivoiteita, jotka ovat ohuita ja joissa on silti hyvä peittävyys. Lisäksi ota erillinen peitevoide käyttöön pahimpiin arpiin, silmänalusiin yms. Tasaisen värinen iho näyttää heti siistimmältä kuin laikukas tai punakka iho.

Ovatko ostamasi meikkivoiteet olleet liian tummia? Vai vaaleita? Vai liian keltaisia tai oransseja? Mene meikkikauppaan ja selitä tilanne. Voit ottaa vanhan voiteen mukaan tai selvitä ainakin sen sävy ja sano, ettei se sopinut sinulle. Helpottaa oikean sävyn löytämistä. Liian tummiin voiteisiin voi myös lisätä valkoista mixer-meikkivoidetta vaalentamaan sävyä.

Vierailija
12/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En halua siis mitään meikkimaskia naamaan, vaan kevyen meikin, joka peittäisi pahimmat arvet. "

Kevyt meikki ei peitä.

No häivyttäisi ainakin pahimmat, jos ei kokonaan peittäisi :)

Vierailija
13/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vihaa siinä luonnollisuudesta on? Miksi pitäisi aina olla laittautumassa ja parantelemassa itseään? Miksi ei vaan voi esiintyä luonnollisessa tyylissään ilman meikkiä, ehostusta, ties mitä kauneudellisia toimenpiteitä, ulkonäön muokkauksia ja ties mitä? Olen itse ruma ja lihava ja tiedän sen, mutta en edes omista yhtään meikkiä, hiustenhoitoon riittää pelkkä shampoo ja hiusharja, en omista koruja tai asusteita, enkä korkokenkiä. Käytän mahdollisimman peittäviä ja löysiä mustia vaatteita.

Vierailija
14/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaamaan oppii vain meikkaamalla. Ei kukaan ammattimeikkaajakaan ole ollut mestari parin kokeilun jälkeen. Harjoittele joka päivä! Jos et kehtaa mennä töihin meikki naamalla, meikkaa työpäivän jälkeen. Meikit on helppo pestä pois.

Hanki kunnon siveltimet ja levitä meikki niiden avulla. Siveltimet täytyy pitää puhtaana, joten pese ne säännöllisesti esim. käsitiskiaineella. 

Onko ihosi siis rasvoittuva edelleen? Tarvitset ehdottomasti kunnon pohjustustuotteen. Nykyään on saatavilla laadukkaita meikkivoiteita, jotka ovat ohuita ja joissa on silti hyvä peittävyys. Lisäksi ota erillinen peitevoide käyttöön pahimpiin arpiin, silmänalusiin yms. Tasaisen värinen iho näyttää heti siistimmältä kuin laikukas tai punakka iho.

Ovatko ostamasi meikkivoiteet olleet liian tummia? Vai vaaleita? Vai liian keltaisia tai oransseja? Mene meikkikauppaan ja selitä tilanne. Voit ottaa vanhan voiteen mukaan tai selvitä ainakin sen säv

Kiitos! Mielestäni ostamani meikkivoiteet saavat minut jotenkin oranssin näköiseksi. Olen ostanut meikkivoiteen aina myyjän kanssa. Yleensä käyn Sokoksella tai Kicksissä, mutta merkittävää parannusta ei ole tullut, olipa meikkivoide sitten kallis tai edullinen. Yritän vielä uudelleen. 

Minulla on kunnolliset meikkisiveltimet, mutta yleensä levitän meikkivoiteen Beautyblenderin avulla. Tuntuu, että siveltimien avulla saan vain viivoja kasvoihin, vaikka kuinka yrittäisin tehdä ohutta kerrosta. 

Vierailija
15/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vihaa siinä luonnollisuudesta on? Miksi pitäisi aina olla laittautumassa ja parantelemassa itseään? Miksi ei vaan voi esiintyä luonnollisessa tyylissään ilman meikkiä, ehostusta, ties mitä kauneudellisia toimenpiteitä, ulkonäön muokkauksia ja ties mitä? Olen itse ruma ja lihava ja tiedän sen, mutta en edes omista yhtään meikkiä, hiustenhoitoon riittää pelkkä shampoo ja hiusharja, en omista koruja tai asusteita, enkä korkokenkiä. Käytän mahdollisimman peittäviä ja löysiä mustia vaatteita.

Koen itseni varmemmaksi, jos olen ehostautunut ja jos minulla on asialliset, tyylikkäät vaatteet. Valitettavasti tutkimuksetkin osoittavat, että ulkonäköönsä panostavat saavat sekä parempaa palvelua että uramahdollisuuksia. Mielestäni osoitan myös kunnioitusta asiakkaita kohtaan, kun olen siisti ja huoliteltu. Kenenkään ei tietenkään tarvitse meikata, enkä itsekään meikkaa vapaa-ajalla, mutta töihin kaipaan huolitellumpaa ulkoasua. 

Ap

Vierailija
16/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei vain jättäytyisi työttömäksi, makaisi sohvalla, söisi itseään 300-kiloiseksi ja kuolisi nelikymppisenä? Miksi nähdä vaivaa? Miksi arvostaa itseään ja terveyttään? Miksi pitäisi pyrkiä kauneuteen tai parempaan? 

Vierailija
17/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyt meikki ei peitä.

No häivyttäisi ainakin pahimmat, jos ei kokonaan peittäisi :)

Se on sellainen asia, josta tulee suttuinen tai nuhjuinen vaikutelma, jos näkee, että jotain on yritetty peittää. Se meikkinaamio vai mikä se sana oli jota käytit, on ihan hyvän ja normaalin tuntuinen, kunhan siihen totut. Se, että käyttää kosteuttavaa voidetta ja pohjustusta, meikkivoidetta ja puuteria on ihan hyvän tuntuinen, kunhan ne kaikki kuivuvat omalla ajallansa. Käy meikkitaiteilijalla. Omasta mielestäni nuo osaavat yleisesti ottaen meikata paremmin, kuin kosmetologit.

Mitä pukeutumiseen tulee, on netissä pukeutumisneuvojilla sivunsa.

Vierailija
18/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita kevyesti, jotta ehdit tottua uusiin toimenpiteisiin ja ottaa ne tavaksi. Liikunta parantaa ryhtiä. Osta hyvälaatuista shampoota ja hoitoainetta. Jos hiukset hapsottaa, tuotteiden on hyvä olla kosteuttavia. Aamulla pesun jälkeen kasvovoide ja meikkipuuteri. Ripsiväri ja huuliöljy/huulikiilto. Huulia joutuu uudelleen laittamaan pitkin päivää. 

Vaatteissa kerää pikkuhiljaa laadukkaampia. Niissä on leikkaukset ja materiaalit vähän kestävämpiä. Suosi yksivärisiä, luot tyylikkäämmin kuvan. Valitse 3 toisiinsa sopivaa väriä vaatteisiin. Voit yhdistellä vaatteita helposti. Jos käytät koruja, käytä aitoja. Laukuissa suosi yksinkertaista ja laadukasta väri sopien vaatteisiin. Kun luot kokonaisuuden pikkuhiljaa saat sen otettua käytäntöön. Myöhemmin voit lisätä meikin käyttöä, ostaa valikoiden laadukasta vaatetta. Koti ja vapaa-ajan käytössä menee halvempikin vaate. 

Vierailija
19/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkäri osaa auttaa ihon suhteen, tukan suhteen toimii  terveellinen ruokavalio.  Vaateongelmisa osaa auttaa esim. erinäiten kauppaliikkeiden tarjaomat pukeutumispalvelut (ottavat mittasi/kokosi) ja myyjä etsii vaatteet, joita sitten sovitat. Myyjälle voit sanoa ongelmaohdat. Itse sanoin, että en osaa nähdä mikä tyyli pukee minua. koen, että olen nukkavieru ja pukeudun epätyylikkäästi, mutta en halua mitään pankkineiti lookia, tai muutenkaan sellaista viimeisen päälle hiottua lookia ja että olen liian tietoinen siitä ja siitä kehoosasta, joten ne voisi piilottaa.

Tarkistuta myös rauta-arvosi: oma tukka alkoi kasvaa kohisten tuuheammaksi, kun minulta hoidettiin runsaat kuukautiset pois. Samaan aikaan aloin pitää huolta siitä, että saan päivittäin tarpeelliset ravintoaineet, kun olin aika huono syömään, tai laittamaan ruokaa, niin oli varmasti ravintoainepuutoksiakin.

Vierailija
20/117 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko mielestäsi löytänyt pukeutumisessa oman tyylisi?  Mielestäni se on kaiken a ja o, että löytää vaatteet, joissa viihtyy. Niitä jotenkin kantaakin kaikkein kauneimmin, kun on mukava olla.  Ei tarvita ns. klassikoita, jakkuja, korkokenkiä tai valkoista paitaa.  

Mieti mikä on sinua, missä viihdyt.  Mikä merkki istuu sinulla hyvin, mikä kenkämerkki on hyvä juuri sinun jalallesi. 

Tee vaikka pinterestiin kollaaseja siitä, mikä sinua miellyttää ja missä viihtyisit.  

Tukan/kampauksen merkitys on iso. Jos tuntuu omalta, pidä tukkaa kiinni. Ja liiat hapsut kuriin pinneillä tai lakalla.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän