Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihlasormus Suhteessa Varallisuuteen

Vierailija
28.06.2024 |

Mitä mieltä: tulisiko kihlasormuksen heijastaa kosivan puolison varallisuutta?

Jos esimerkiksi puoliso on erittäin hyvä tuloinen tai muuten varakas, tulisiko hänen hankkia myös arvokas sormus kumppanilleen?

Ja vastaavasti, voiko pienituloinen ja/ tai muuten vähävarainen hyvällä omalla tunnolla hankkia edullisen sormuksen?

Itse en esimerkiksi ilahtuisi, jos rikas ja muutenkin rahaa runsaasti käyttävä (kalliit autot, arvokkaat ulkomaan matkat, yms.) kumppani hankkisi minulle halvan sormuksen laboratorio-tilanteilla.

Mutta jos sen sijaan kumppanini olisi opiskelija tai muuten pienituloinen, en odottaisi mitään erityistä, ja timantiton sormus olisi enemmän kuin riittävä. 

Jokainen omalla tyylillään ja mieltymyksiään, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia ja kokemuksianne

Kommentit (252)

Vierailija
41/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kyllä sitä miehenä haluaa että vaimon timantit hieman vihjaisee omasta taloustilanteesta. Itse olin ns normituloinen mennessäni naimisiin, eikä vihkisormus siksi mitenkään erikoinen ollut, mutta olen sittemmin tehnyt erittäin merkittävän varallisuushypyn, jonka takia huomaan ajattelevani että miten tuota voisi hienovaraisesti tuoda esiin. Vaimo on kuitenkin nykyiseen normisormukseensa tyytyväinen, eikä muutenkaan juuri halua mitään blingiä.

Et ole kuullut siitä, että vaimoa olisi hyvä muistaa vaikka johonkin muuhun kuin vasempaan nimettömään sopivalla sormuksella 10 vuoden avioliiton kunniaksi? Näin siis lisää niitä sormuksia kunnes vaimo sanoo, että osta vaikka saman sarjan korvikset tai kaulakoru.

Vierailija
42/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki tutkimus on mutua, ennen kuin sen ylöskirjoittaminen rahoitetaan. Tietäisit tämän jos tietäisit tieteestä mitään."

Tulokset ovat tiedettä myös ennen kuin tulokset julkaistaan. Tietäisit tämän jos tietäisit tieteestä mitään.

Tieteen kriteeejä ovat tieteelliset tutkimusmetodit ja toistettavuus, ei se että ne on jo julkaistu. Tutkimukset toki yleensä aina sitten joskus julkaistaan mutta ovat ne tiedettä jo sitä ennenkin.

Mutta nyt kyse ei siis ollut siitä mikä on tiedettä ja mikä ei vaan siitä että väitteesi "useimmista naisista" ei siis perustunut mihinkään muuhun kuin vain sinun omaan luuloosi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin no en kyllä tiedä kuka itse itsensä elättävä nainen edes suostuisi tällaiseen enää nykypäivänä. "

No vaikka sinä et tiedä niin noin se maailma Suomessa nykypäivänä nyt vain pääosin toimii. Ja ne ihmiset ovat siihen tapaan oikein tyytyväisiä.

Kyllä minua naisena ahdistaisi jos mies olisi teettättänyt jonkun susiruman, mutta todella kalliin sormuksen ja kosisi. Kieltäytyisi sormuksesta ja luultavasti olisi hankkiuduttava eroon myös seurustelukumppanista siksi, etten ilkeäisi sanoa kuinka mauton sormus antoi ymmärtää että jatkossakin olisi mautonta pullistelua luvassa ja nimenomaan toinen osapuoli pakottaisi minua käyttämään sitä kuin karjaan tehtyä poltinmerkkiä.

Vierailija
44/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki tutkimus on mutua, ennen kuin sen ylöskirjoittaminen rahoitetaan. Tietäisit tämän jos tietäisit tieteestä mitään."

Tulokset ovat tiedettä myös ennen kuin tulokset julkaistaan. Tietäisit tämän jos tietäisit tieteestä mitään.

Tieteen kriteeejä ovat tieteelliset tutkimusmetodit ja toistettavuus, ei se että ne on jo julkaistu. Tutkimukset toki yleensä aina sitten joskus julkaistaan mutta ovat ne tiedettä jo sitä ennenkin.

Mutta nyt kyse ei siis ollut siitä mikä on tiedettä ja mikä ei vaan siitä että väitteesi "useimmista naisista" ei siis perustunut mihinkään muuhun kuin vain sinun omaan luuloosi. 

Sille on tilastollisestikin osoitettavia perusteita, mutta en viitsi kaltaisellesi jälkeenjääneelle lähteä perustelemaan yhtään mitään. Saat aivan rauhassa elää deluusiossasi, missä naiset kilpailevat köyhien hyväksikäyttäjien huomiosta :D

Vierailija
45/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin no en kyllä tiedä kuka itse itsensä elättävä nainen edes suostuisi tällaiseen enää nykypäivänä. "

No vaikka sinä et tiedä niin noin se maailma Suomessa nykypäivänä nyt vain pääosin toimii. Ja ne ihmiset ovat siihen tapaan oikein tyytyväisiä.

Kyllä minua naisena ahdistaisi jos mies olisi teettättänyt jonkun susiruman, mutta todella kalliin sormuksen ja kosisi. Kieltäytyisi sormuksesta ja luultavasti olisi hankkiuduttava eroon myös seurustelukumppanista siksi, etten ilkeäisi sanoa kuinka mauton sormus antoi ymmärtää että jatkossakin olisi mautonta pullistelua luvassa ja nimenomaan toinen osapuoli pakottaisi minua käyttämään sitä kuin karjaan tehtyä poltinmerkkiä.

Nehän teetetään ammattisuunnittelijoilla, ei mies sitä itse suunnittele. Miksi häpeäisit miehesi varakkuutta? Jos taas häpeät avioliittoa, sillä ei ole mitään väliä minkä kokoinen se korvamerkkisi on

Vierailija
46/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katsoin jonkun korukaupan mainosta, ja mietin miten mauttomia suurin osa timanttisormuksista on, hinnasta riippumatta. Ehkäpä sormuksen tyyli (tai tyylittömyys) kertoo enemmän ostajan tasosta kuin varakkuudesta. Itse en ole muuten käyttänyt omia sormuksiani enää moneen vuoteen, vaikka saman miehen kanssa olen ollut naimisissa yli 30 vuotta.

Kuulostaa kovin amerikkalaiselta tuo ap:n aloitus.

Vierailija
47/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mistä tämä Suomen tasa-arvovouhkaus tulee, kun tosiasiassa kaikki ei ikinä mene millään tasan. Esimerkkinä yhteiskunnan tasolla sosialistiset ja kommunistiset valtiot. Ihmiset ovat erilaisia monessa suhteessa.

Naiset ja miehet ovat biologisestikin erilaisia, ja tämä väistämättä vaikuttaa perheen arkeen - etenkin, jos on lapsia. Vain naiset voivat kantaa lapsia ja lapset ovat riippuvaisempia äidistään ensimmäisinä vuosina. 

En ymmärrä, miksi tässä maassa kotiäitejä ja -rouvia halveksitaan niin paljon, vaikka lisäarvoa yhteiseen talouteen ja yhteiskuntaan voi tuoda monella tapaa. 

Mielenkiintoista, miten korkea avioeroluku Suomessa on, ja myös se, miten varsinkin nuoret naiset yhä harvemmin haluavat lapsia Suomessa

Vierailija
48/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole tällaista miestä tai liittoa päässyt vielä näkemään. "

Kertoo paljon sinusta. Kun elää WT-kuplassa niin moni normaalin elämän asia jää näkemättä. Kuten  nyt vaikka tavallinen sopuisa ja tasa-arvoinen liitto.

On noita tullut nähtyä, ja suomalaisten naisten käsitys "tasa-arvosta" on vähintään yhtä häiriintynyt kuin miesten. En ole vaan viitsinyt hyväluonteisuuttani pilata epätoivoisten naisten kuplaa, se voi olla jollekin suuri saavutus että saa edes jonkun miehen

Vierailija
49/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään, että kihlasormus on mahdollisimman simppeli. Silloin on enemmän mahdollisuuksia revitellä upean hääsormuksen kanssa. Sopivat varmasti hyvin yhteen. Peruskultarinkula on paras.

Vierailija
50/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt sitä että tyhjänpäiväiseen roskaan tuhlataan rahaa,rakastanko häntä vähemmän taikka enemmän jos annan hänelle satasen sormuksen taikka satatonnia maksavan ,vaikka olisin miljönääri...luulen että hän ymmärtää taikka sitten tein naisen suhteen väärän valinnan.

Vierailija
51/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihlasormus mikään juttu ole vaan vihkisormus. Siihen saa satsata ja kunnolla, jos asia on tärkeä.

Vierailija
52/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sille on tilastollisestikin osoitettavia perusteita, mutta en viitsi kaltaisellesi jälkeenjääneelle lähteä perustelemaan yhtään mitään. "

Tilastolliset perusteet ovat yksi osa noita tieteellisiä metodeja joista kerroin. Kannattaa lukea ne toisen vastaukset ajatuksella läpi ennen kuin alkaa päteä liikaa.

Vierailija
53/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mistä tämä Suomen tasa-arvovouhkaus tulee, kun tosiasiassa kaikki ei ikinä mene millään tasan. Esimerkkinä yhteiskunnan tasolla sosialistiset ja kommunistiset valtiot. Ihmiset ovat erilaisia monessa suhteessa.

Naiset ja miehet ovat biologisestikin erilaisia, ja tämä väistämättä vaikuttaa perheen arkeen - etenkin, jos on lapsia. Vain naiset voivat kantaa lapsia ja lapset ovat riippuvaisempia äidistään ensimmäisinä vuosina. 

En ymmärrä, miksi tässä maassa kotiäitejä ja -rouvia halveksitaan niin paljon, vaikka lisäarvoa yhteiseen talouteen ja yhteiskuntaan voi tuoda monella tapaa. 

Mielenkiintoista, miten korkea avioeroluku Suomessa on, ja myös se, miten varsinkin nuoret naiset yhä harvemmin haluavat lapsia Suomessa

Miehet ovat mustasukkaisia ja kateellisia kotiäideille, koska heillä ei ole tällaista mahdollisuutta. He jopa haluavat itse kotiäidin rooliin, ruotsalaista trendiä mukaillen. Lasku on tietysti yhteiskunnallisesti aivan hirvittävä ja tulee näkymään lasten käytöshäiriöinä, mutta sillä ei ole väliä, kunhan mies saa mitä mies haluaa

Avioerot johtuvat kahdesta syystä: seksi loppuu, tai kodin ilmapiiri tulehtuu. Suomalaisen miehen ainoa motiivi olla naisen kanssa on seksi. Äitiydellä ei ole mitään arvoa. Jos nainen ei anna, tulee ero tai mies pettää tai menee maksullisiin. Suomalainen mies on SIITTÄJÄ, ei ole aivoiltaan vielä kehittynyt sosioekonomisesti ajattelevalle tasolle. Otsalohkon käyttö on vaativa toiminto, suomimiehellä ei yksinkertaisesti riitä siihen rahkeet. Nainen menee lasten myötä kuitenkin äitimoodiin lapsia eikä miestä kohtaan, ja tämä on suurimmalle osalle miehistä liikaa

Vierailija
54/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sille on tilastollisestikin osoitettavia perusteita, mutta en viitsi kaltaisellesi jälkeenjääneelle lähteä perustelemaan yhtään mitään. "

Tilastolliset perusteet ovat yksi osa noita tieteellisiä metodeja joista kerroin. Kannattaa lukea ne toisen vastaukset ajatuksella läpi ennen kuin alkaa päteä liikaa.

Koita nostaa vastaustesi laatutasoa, jos haluat että ne luetaan

Vierailija
55/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vuokra vit............tulee kalliiksi vuosien mittaan.

Vierailija
56/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia mainoshöpötyksiä te uskottekin. Tämä video paljastaa, kuinka markkinamiehet huijaa teiltä rahat sormuskaupoilla. 

Mulla on 50 euron titaanisormus. Häämatkalla olimme Uudessa Seelannissa ja Australiassa. Häät oli ilmaiset. 

Vierailija
57/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä, mistä tämä Suomen tasa-arvovouhkaus tulee, kun tosiasiassa kaikki ei ikinä mene millään tasan."

Ei tasa-arvoon pyrkiminen tarkoita sitä että kaiken pitäisi mennä aina tasan. Se tarkoittaa vain että poistetaan sellaiset keinotekoiset esteet ja rakenteet jotka aiheuttavat epätasa-arvoa silloin kun ihmisillä olisi oikeasti kykyä saavuttaa jotain enemmän. 

Helpommin ymmärrettaviä ovat esim. asiat joissa pyritään antamaan samat mahdollisuudet kouluttautua tai päästä töihin riippumatta siitä millaiseen perheeseen olet syntynyt tai mitä sukupuolta olet. Silloin menestys on vain sinusta itsestäsi kiinni, ei siitä millainen on taustasi.

Ei jokainen menesty mutta oleellista on että kaikilla olisi sama mahdollisuus jos niin haluavat.

Vierailija
58/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ole tällaista miestä tai liittoa päässyt vielä näkemään. "

Kertoo paljon sinusta. Kun elää WT-kuplassa niin moni normaalin elämän asia jää näkemättä. Kuten  nyt vaikka tavallinen sopuisa ja tasa-arvoinen liitto.

On noita tullut nähtyä, ja suomalaisten naisten käsitys "tasa-arvosta" on vähintään yhtä häiriintynyt kuin miesten. En ole vaan viitsinyt hyväluonteisuuttani pilata epätoivoisten naisten kuplaa, se voi olla jollekin suuri saavutus että saa edes jonkun miehen

Eli et siis ole nähnyt tavallisia toimivia parisuhteita ja perheitä.

Vierailija
59/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin elämäni rakkaudelta kelpuuttanut vaikka tuohirinkulan ja ollut onnellinen kosinnasta. Varaa oli kuitenkin opiskelijoilla kapeisiin kihloihin keltakultaisina. Olimme nuoria ja se oli todella romanttista kun salaa kihlat haettiin. Olen onnellinen että sain kokea sen kaiken. Menimme yhteen köyhinä ja vaurastuimme sitten myöhemmin. Kihla uusittiin myöhemmin timantilla. Silti alkuperäinen alle satasen kihla on minulle se rakkain. Valitsimme toisemme, emme sormuksia. 

Vierailija
60/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle henk koht on aivan sama millaisen sormuksen nainen minulle ostaisi.