Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihlasormus Suhteessa Varallisuuteen

Vierailija
28.06.2024 |

Mitä mieltä: tulisiko kihlasormuksen heijastaa kosivan puolison varallisuutta?

Jos esimerkiksi puoliso on erittäin hyvä tuloinen tai muuten varakas, tulisiko hänen hankkia myös arvokas sormus kumppanilleen?

Ja vastaavasti, voiko pienituloinen ja/ tai muuten vähävarainen hyvällä omalla tunnolla hankkia edullisen sormuksen?

Itse en esimerkiksi ilahtuisi, jos rikas ja muutenkin rahaa runsaasti käyttävä (kalliit autot, arvokkaat ulkomaan matkat, yms.) kumppani hankkisi minulle halvan sormuksen laboratorio-tilanteilla.

Mutta jos sen sijaan kumppanini olisi opiskelija tai muuten pienituloinen, en odottaisi mitään erityistä, ja timantiton sormus olisi enemmän kuin riittävä. 

Jokainen omalla tyylillään ja mieltymyksiään, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia ja kokemuksianne

Kommentit (252)

Vierailija
61/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt sitä että tyhjänpäiväiseen roskaan tuhlataan rahaa,rakastanko häntä vähemmän taikka enemmän jos annan hänelle satasen sormuksen taikka satatonnia maksavan ,vaikka olisin miljönääri...luulen että hän ymmärtää taikka sitten tein naisen suhteen väärän valinnan.

Tässä hyvä esimerkki suomalaisesta miehestä

Naisen tarpeet = tyhjänpäiväistä roskaa

Nainen vaatii taloudellista turvaa = yhyy et rakasta minua

Miten joku edes voi kuvitella, että tuollaista luonnetta voisi joku rakastaa? Raha on kusipään ainoa valttikortti, ja jos ei käytä sitä, jää ilman. Mutta tämähän ei sinua tietenkään kosketa, koska jos sinulla olisi rahaa, osaisit arvostaa laatunaista siinä missä kaikkea muutakin laadukasta

Vierailija
62/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mainoshöpötyksiä te uskottekin. Tämä video paljastaa, kuinka markkinamiehet huijaa teiltä rahat sormuskaupoilla. 

Mulla on 50 euron titaanisormus. Häämatkalla olimme Uudessa Seelannissa ja Australiassa. Häät oli ilmaiset. 

Tämä on niin oikeassa ja niin hauska. Kaikki pelleilly mainonnan takia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaisen miehen ainoa motiivi olla naisen kanssa on seksi."

Ei tietenkään ainoa eikä edes suurin mutta en kyllä oikein ymmärrä miksi miehen (tai naisenkaan) pitäisi olla tyytyväinen parisuhteeseen jos siitä katoaa se ainoa ratkaiseva ero pelkään ystävyyteen? Voidaan sitä jatkaa sitten vain ystävinä jos seksi ei enää maistu mutta kyllä siinä muuttuu sitten moni muukin asia samalla.

Vierailija
64/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ymmärrä, mistä tämä Suomen tasa-arvovouhkaus tulee, kun tosiasiassa kaikki ei ikinä mene millään tasan."

Ei tasa-arvoon pyrkiminen tarkoita sitä että kaiken pitäisi mennä aina tasan. Se tarkoittaa vain että poistetaan sellaiset keinotekoiset esteet ja rakenteet jotka aiheuttavat epätasa-arvoa silloin kun ihmisillä olisi oikeasti kykyä saavuttaa jotain enemmän. 

Helpommin ymmärrettaviä ovat esim. asiat joissa pyritään antamaan samat mahdollisuudet kouluttautua tai päästä töihin riippumatta siitä millaiseen perheeseen olet syntynyt tai mitä sukupuolta olet. Silloin menestys on vain sinusta itsestäsi kiinni, ei siitä millainen on taustasi.

Ei jokainen menesty mutta oleellista on että kaikilla olisi sama mahdollisuus jos niin haluavat.

Silti biologiset erot ohjaavat käytöstämme. Esimerkiksi juurikin Suomessa kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet kouluttautua, mutta edelleen insinööreissä on huomattavasti enemmän miehiä ja sairaanhoitajissa naisia.

jos tätä ei selitä luontaiset taipumukset ja erilaiset aivot ja biologia niin mikä sitten?!?

Vierailija
65/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ole tällaista miestä tai liittoa päässyt vielä näkemään. "

Kertoo paljon sinusta. Kun elää WT-kuplassa niin moni normaalin elämän asia jää näkemättä. Kuten  nyt vaikka tavallinen sopuisa ja tasa-arvoinen liitto.

On noita tullut nähtyä, ja suomalaisten naisten käsitys "tasa-arvosta" on vähintään yhtä häiriintynyt kuin miesten. En ole vaan viitsinyt hyväluonteisuuttani pilata epätoivoisten naisten kuplaa, se voi olla jollekin suuri saavutus että saa edes jonkun miehen

Eli et siis ole nähnyt tavallisia toimivia parisuhteita ja perheitä.

Olen, enkä suostuisi sellaiseen ikipäivänä. Vähän kun en suostuisi elämään pelkällä riisilläkään vain siksi, että moni kiinalainen elää. Kaikilla on omat laatustandardinsa ja suomalainen perhekulttuuri ei ylitä minun rimaani. Mutta olen tietysti onnellinen niiden naisten puolesta, joilla ylittää, enkä mene heidän onneaan pilaamaan. Onnittelen totta kai avioista, lapsista ja jopa siitä 50/50 avioehdosta :D

Vierailija
66/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on rikas perijätär kallis sormus suostuu hyvässälykyssä  ilman avioehtoa naimisiin. köyhille riittää käytetyn kortonkin renkas.

Vierailija
67/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin elämäni rakkaudelta kelpuuttanut vaikka tuohirinkulan ja ollut onnellinen kosinnasta. Varaa oli kuitenkin opiskelijoilla kapeisiin kihloihin keltakultaisina. Olimme nuoria ja se oli todella romanttista kun salaa kihlat haettiin. Olen onnellinen että sain kokea sen kaiken. Menimme yhteen köyhinä ja vaurastuimme sitten myöhemmin. Kihla uusittiin myöhemmin timantilla. Silti alkuperäinen alle satasen kihla on minulle se rakkain. Valitsimme toisemme, emme sormuksia. 

Aivan sama juttu. Mekin olimme tyhjätaskuja opiskelijoita. Taisi olla kihloja ostaessa meistä minulla enemmän rahaa tilillä joten ostin kihlat meille molemmille. Mies sitten muistaakseni maksoi kun menimme illalla syömään kihlausta juhlistamaan.

Ja hyvin on kestänyt liitto kohta 25 vuotta halvoilla sormuksilla ja vielä naisen maksamana.

Vierailija
68/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomalaisen miehen ainoa motiivi olla naisen kanssa on seksi."

Ei tietenkään ainoa eikä edes suurin mutta en kyllä oikein ymmärrä miksi miehen (tai naisenkaan) pitäisi olla tyytyväinen parisuhteeseen jos siitä katoaa se ainoa ratkaiseva ero pelkään ystävyyteen? Voidaan sitä jatkaa sitten vain ystävinä jos seksi ei enää maistu mutta kyllä siinä muuttuu sitten moni muukin asia samalla.

Olet kyllä melkoisen delusionaalinen, jos kuvittelet saavasi naisen ystävyyden ilman parisuhdetta. Suurin osa naisista lähinnä välttelee miehiä, VARSINKIN sinkkuja

Vierailija
69/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ole tällaista miestä tai liittoa päässyt vielä näkemään. "

Kertoo paljon sinusta. Kun elää WT-kuplassa niin moni normaalin elämän asia jää näkemättä. Kuten  nyt vaikka tavallinen sopuisa ja tasa-arvoinen liitto.

On noita tullut nähtyä, ja suomalaisten naisten käsitys "tasa-arvosta" on vähintään yhtä häiriintynyt kuin miesten. En ole vaan viitsinyt hyväluonteisuuttani pilata epätoivoisten naisten kuplaa, se voi olla jollekin suuri saavutus että saa edes jonkun miehen

Eli et siis ole nähnyt tavallisia toimivia parisuhteita ja perheitä.

Olen, enkä suostuisi sellaiseen ikipäivänä. Vähän kun en suostuisi elämään pelkällä riisilläkään vain siksi, että moni kiinalainen elää. Kaikilla on omat laatus

Samaa mieltä! Ei ikinä täysipäiväistä työssäkäyvän äidin roolia. Tupla työ, ei omaa aikaa, ja burnout. 

Vierailija
70/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yleensä ollut tapana että kihlasormus on yksinkertainen kivetön sormus ja vihkisormus on kalliimpi esim. timanttisormus. 

Vierailija
71/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt sitä että tyhjänpäiväiseen roskaan tuhlataan rahaa,rakastanko häntä vähemmän taikka enemmän jos annan hänelle satasen sormuksen taikka satatonnia maksavan ,vaikka olisin miljönääri...luulen että hän ymmärtää taikka sitten tein naisen suhteen väärän valinnan.

Tässä hyvä esimerkki suomalaisesta miehestä

Naisen tarpeet = tyhjänpäiväistä roskaa

Nainen vaatii taloudellista turvaa = yhyy et rakasta minua

Miten joku edes voi kuvitella, että tuollaista luonnetta voisi joku rakastaa? Raha on kusipään ainoa valttikortti, ja jos ei käytä sitä, jää ilman. Mutta tämähän ei sinua tietenkään kosketa, koska jos sinulla olisi rahaa, osaisit arvostaa laatunaista siinä missä kaikkea muutakin laadukasta

92,6% tämänkin palstan naisista kuuluu ryhmään vähemmän laadukkaat naiset ja valitettavasti nuo jälkeen jääneet 7,4% ovat jo varattuja.

Vierailija
72/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tosiaan lauletaan myös  tinasormuksesta kauniisti ja ..tuohesta sulle kultasormuksen mä teen lauloi Tauno Palo.Ei se hinta merkkaa mitään,kun välittää toisesta.Tottakai sitten maailmalla......ei viitsi edes mainita ökyrikkaiden ????

Vierailija
73/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silti biologiset erot ohjaavat käytöstämme."

Se ei mitenkään poista tarvetta edistää tasa-arvoa siellä missä muutkin asiat vaikuttavat.

'Esimerkiksi juurikin Suomessa kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet kouluttautua, mutta edelleen insinööreissä on huomattavasti enemmän miehiä ja sairaanhoitajissa naisia."

Ei tasa-arvo tarkoita että pitäisi olla yhtä monta naista insinöörinä kuin miestä. Se tarkoittaa että mikään ennakkoluulo tai vastaava ei estä naista hakeutumasta insinööriksi jos se on se mitä hän kuitenkin haluaa

"jos tätä ei selitä luontaiset taipumukset ja erilaiset aivot ja biologia niin mikä sitten?!?"

Toki se selittää mutta se on ihan eri asia kuin tasa-arvo. Ihan biologinen fakta on myös se että sukupuolten sisällä on isompaa vaihtelua kiinnostusksissa ja taipumuksissa kuin sukupuolten välillä. Meillä siis pitää olla mahdolisuudet niille jotka poikkeavat sen oman sukupuolen valtavirrasta elää ilman rajoitteita ja ennakko-odotuksia juuri niin kuin haluavat. Jos nainen haluaa olla kotona lasten kanssa niin fine mutta jos myös mies haluaa niin sekin on yhtä lailla ok.

Vierailija
74/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun menette naimisiin, häät vasta mainostajien salaliitto onkin. Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa kaikesta. 

Vierailija
75/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on yleensä ollut tapana että kihlasormus on yksinkertainen kivetön sormus ja vihkisormus on kalliimpi esim. timanttisormus. 

Johtuu ihan käytännön syistä. Olisi vaikea soinnuttaa yhteen kahta suurilla timanteilla koristeltua sormusta.

Vierailija
76/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävä KIHLAsormus on jenkkijuttu, ja se hankitaan vain naiselle. Vihkosirmus on siellä vaatimattomampi, ja sellainen tulee sitten molemmille.

Suomalaiseen kulttuuriin on kuulunut (yleensä) koruton kihlasormus molemmille, ja sitten vihsormus naiselle timantilla tai ilman. Vaikea kuvitella, että kukaan nainen haluaisi yllätyssormuksen, eiköhän täällä kaikki sormukset valita yhdessä, ja käytettävän budjetin mukaan. Eikä tosiaan aina se kalliimpi ole parempi valinta, todellakaan.

Vierailija
77/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikilla on omat laatustandardinsa ja suomalainen perhekulttuuri ei ylitä minun rimaani."

Ei sinussa häiritse mikään muu kuin se että pidät omia standardejasi koko ajan parempina kuin muiden. Elä kaikin mokomin juuri niin kuin haluat mutta älä kuvittele olevasi jotenkin muita parempi niiden takia. 

Vierailija
78/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*timanteilla

**mieltymyksillään

automaattinen tekstinkorjaus :D

Miksi Kirjoitat Joka Toisen Sanan Isoilla >Kirjaimilla!

Vierailija
79/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä heti mietit kihlasormuksen arvoa sen sijasta, että edes sinua kositaan?

Sormuksen kanssa naimisiin?

Vierailija
80/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, mitä mieltä pitäisikö muuttaa takaisin maakuoppiin? On perinteistä.