Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihlasormus Suhteessa Varallisuuteen

Vierailija
28.06.2024 |

Mitä mieltä: tulisiko kihlasormuksen heijastaa kosivan puolison varallisuutta?

Jos esimerkiksi puoliso on erittäin hyvä tuloinen tai muuten varakas, tulisiko hänen hankkia myös arvokas sormus kumppanilleen?

Ja vastaavasti, voiko pienituloinen ja/ tai muuten vähävarainen hyvällä omalla tunnolla hankkia edullisen sormuksen?

Itse en esimerkiksi ilahtuisi, jos rikas ja muutenkin rahaa runsaasti käyttävä (kalliit autot, arvokkaat ulkomaan matkat, yms.) kumppani hankkisi minulle halvan sormuksen laboratorio-tilanteilla.

Mutta jos sen sijaan kumppanini olisi opiskelija tai muuten pienituloinen, en odottaisi mitään erityistä, ja timantiton sormus olisi enemmän kuin riittävä. 

Jokainen omalla tyylillään ja mieltymyksiään, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia ja kokemuksianne

Kommentit (252)

Vierailija
241/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin on luonnollista, että sormus (kuten muukin omaisuus) ostetaan sen oman varallisuustason mukaan. Toki myös arvomaailma vaikuttaa, ei kaikki halua tuhlata materiaan vaikka rahaa olisikin. 

Paras ostaa sormukset yhdessä niin tulee mieluiset. 

Vierailija
242/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lounastauolla maistraatissa"

Sä teit siis sun valinnan tai teidän, mutta älä nyt ole hölmö ja julista, että se sun valinta on ainoa oikea.

Ja jos nyt ihan asiaa puhutaan, niin sijoitusmielessä jalometallit ja -kivet ovat itse asiassa erinomaisia ja riskittömiä sijoituksia, toisin kuin osakkeet.

Ei kihlasormukset ole mitään sijoituksia. Niistä saa myydessä aivan murto-osan hinnasta takaisin. No, toki en tiedä jos kyseessä olisi joku kymppitonnien sormus niin ehkä tilanne olisi erilainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormus voi olla mitä vain mielestäni vaikka joku halpis, mutta vihkisormus pitää olla tiptop sitä pidetään sitten loppuelämän joten sen on oltava justiinsa eikä melkeen.

Vierailija
244/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas suominaiset kilpailemassa siitä kenellä on halvin sormus! Hahahhaaaa

Voittaja on se joka ei saanut sormusta ollenkaan. Tuohisormus tulee kakkoseksi.

Vierailija
245/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kalliit sormukset hienoja on, mutta arkikäyttöön haluaisin itse hillityt, ei kovin kalliit sormukset joita ei tartte varoa. Voisihan sitä hankkia sellaisen isomman sitten juhlakäyttöön, jos miehelle olisi kovin tärkeää saada ostaa kallis sormus.

Toki sormukset ostetaan sen mukaan mihin itsellä on varaa ja millaisesta tyylistä tykkää. 

Vierailija
246/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kihlasormus on suomalaisen perinteen mukainen sileä kultasormus. Sellaisen halusin aikoinaan. Vihki on sitten muutamalla halvalla timantilla, oisko jonkun n. 500e maksanut. Silloin se tuntui aika kalliille kun oltiin opiskelijoita vielä, mutta haluttiin että on mieluinen. Ja on sitä ollut kiva sormessaan katsella jo yli 10 vuotta, edelleen ostaisin saman tyylisen. 

Vierailija
247/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas suominaiset kilpailemassa siitä kenellä on halvin sormus! Hahahhaaaa

Voittaja on se joka ei saanut sormusta ollenkaan. Tuohisormus tulee kakkoseksi.

Ilmeisesti suominaiset ovat yleistyneestä pinnallisuudesta huolimatta edelleen käytännönläheisiä. Sormus valitaan sen mukaan mikä miellyttää omaa silmää, eikä ajatella että mitä kalliimpi, sen parempi. Ja koska suurin osa tekee jatkuvasti jotain käsillään, valitaan sellainen sormus mikä kestää esim. käsien pesemistä. Henkilökohtaisesti tykkään siitä, että kun joku kihlautuu, niin ystävien ensimmäinen kysymys ei ole, että montako karaattia.

Vierailija
248/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kalliit sormukset hienoja on, mutta arkikäyttöön haluaisin itse hillityt, ei kovin kalliit sormukset joita ei tartte varoa. Voisihan sitä hankkia sellaisen isomman sitten juhlakäyttöön, jos miehelle olisi kovin tärkeää saada ostaa kallis sormus.

Toki sormukset ostetaan sen mukaan mihin itsellä on varaa ja millaisesta tyylistä tykkää. 

Tämän takia vihkisormus on yleensä yksinkertainen, sitä ei pitäisi ikinä ottaa pois. Kihlasormus taasen saa olla niin pramea kuin kantajansa kestää eikä sitä tarvitse aina pitää sormessa. 

Vierailija
249/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia vihkisormus on yleensä yksinkertainen, sitä ei pitäisi ikinä ottaa pois. Kihlasormus taasen saa olla niin pramea kuin kantajansa kestää eikä sitä tarvitse aina pitää sormessa. 

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Miksei sitä näyttävää sormusta, tai peräti muuta korua, voi antaa ihan vain lahjaksi, jos sellainen jostain syystä pitää olla?

Vierailija
250/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut, pelkkä vihkisormus vain. Juuri noista mainitsemistasi syistä 😁

Mikä idea kalliissa sormuksessa on, jos sitä ei voi käyttää?

Ei se kihlasormus ole mikään seurantapanta, jota on pakko käyttää 24/7. Jos jättää kalliin korun kotiin kaukokohteenloman ajaksi, niin vuodessa ja vuosissa on aika monta muuta päivää käyttää sitä sormusta. Se vasta kumma ajatus on, että kannattaa ostaa halpa sormus vain siksi, ettet tule ryöstetyksi jos sattuu lomailemaan pari kertaa elämässään vähän kauempanakin.

Vierailija
251/252 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kihla ihan sileä valkokultainen ja vihki valkokultaa, jossa timantteja. Sanoin miehelle, että en halua mitään, josta iso kivi törsöttää ulos, koska se on hankalaa. Halusin mieluummin pieniä timantteja upotettuina ja sen sain!

Vierailija
252/252 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kihla ihan sileä valkokultainen ja vihki valkokultaa, jossa timantteja. Sanoin miehelle, että en halua mitään, josta iso kivi törsöttää ulos, koska se on hankalaa. Halusin mieluummin pieniä timantteja upotettuina ja sen sain!

Miten valkokultainen on kestänyt ja pitänyt loisteensa? Ts. tummeneeko ajansaatossa?