Kihlasormus Suhteessa Varallisuuteen
Mitä mieltä: tulisiko kihlasormuksen heijastaa kosivan puolison varallisuutta?
Jos esimerkiksi puoliso on erittäin hyvä tuloinen tai muuten varakas, tulisiko hänen hankkia myös arvokas sormus kumppanilleen?
Ja vastaavasti, voiko pienituloinen ja/ tai muuten vähävarainen hyvällä omalla tunnolla hankkia edullisen sormuksen?
Itse en esimerkiksi ilahtuisi, jos rikas ja muutenkin rahaa runsaasti käyttävä (kalliit autot, arvokkaat ulkomaan matkat, yms.) kumppani hankkisi minulle halvan sormuksen laboratorio-tilanteilla.
Mutta jos sen sijaan kumppanini olisi opiskelija tai muuten pienituloinen, en odottaisi mitään erityistä, ja timantiton sormus olisi enemmän kuin riittävä.
Jokainen omalla tyylillään ja mieltymyksiään, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia ja kokemuksianne
Kommentit (252)
Jalokivet, arvometallit ja merkkivaatteet ovat turhaa menoa. Sormuksessa ymmärrän jalometallin jottei se värjää tai aiheuta allergiaa. En laita rahaa tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaista tapaa ole Suomessa että ostetaan sormus valmiiksi ja se pitää olla jonkun tietyn hintainen. Paitsi ehkä jollain instatyrkyillä ja ankkahuuli-tositvtähtösillä.
"Suomen tapa" on monissa asioissa naisvihamielinen ja ihmisoikeuksien vastainen, eikä sellaista "perinnettä" kannata vaalia tai säilöä
Jos puhutaan avioliitosta, mies vastaa taloudesta ja nainen kodista. Kaikki muu on naisen riistoa ja hyväksikäyttöä, eikä kukaan nainen enää suostu sellaiseen. 50/50 avioliitot ovat vain epätoivoisimmille ja alhaisimmille naisille, jotka eivät kestä elää ilman miestä. Naisen arvo on yhteiskunnalle ja perheelle paljon suurempi, kuin miehen, sillä tämä kykenee kantamaan ja hoivaamaan jälkeläiset. Yksi mies voi sittää 5000 naista, joten mies joko lyö kaikki korttinsa pöytään saadakseen naisen tai jää ilman
Aamulääke ottamatta?
" Miehet eivät ole "rakastettavia". "
Sinun miehesi eivät ehkä ole mutta monilla naisilla on onneksi toisin.
Muistelisin, että kun näyttelijäpariskunta Mila Kunis ja Ashton Kutcher menivät naimisiin, jossain ulkomaisessa naistenlehdessä kerrottiin heillä olevan yksinkertaiset, ohuet platinarinkulat, jotka oli ostettu Etsystä, ja jotka maksoivat pari sataa dollaria kappale. Pariskunta oli kommentoinut, ettei sormuksilla ole heille hirveästi väliä, eikä Mila Kunis halunnut sormeensa mitään isoa sormusta jota saa varoa.
Minusta oli virkistävää lukea pariskunnasta, jolla olisi varmasti ollut laittaa kymmeniä, jollei jopa satoja tuhansia dollareita sormuksiin, mutta valitsikin näin.
Minusta on parempi miettiä sitä, mikä miellyttää silmää ja toimii käytännössä. En itsekään varmaan osaisi olla jokin timanttimötikkä sormessa, vaikka se olisi kuinka arvokas tahansa. Se ei yksinkertaisesti ole minulle tärkeää, ja sopisi huonosti elämäntyyliini.
En vieläkään tunnista oikeaa timanttia jostain bling bling tekokivestä. Niinpä sellaisiin ei myöskään satsattu ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin no en kyllä tiedä kuka itse itsensä elättävä nainen edes suostuisi tällaiseen enää nykypäivänä. "
No vaikka sinä et tiedä niin noin se maailma Suomessa nykypäivänä nyt vain pääosin toimii. Ja ne ihmiset ovat siihen tapaan oikein tyytyväisiä.
Ei se kyllä toimi. Suurin osa naisista ei suostu tällaiseen ja nuoremmat eivät suostu edes seurustelemaan
Millaiseen tutkimukseen tämä tietosi "suurimmasta osasta naisia" oikein perustuu?
Eli kieltäytyisit, jos varakas kihlaisi sinut tavissormuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä sulhasille, jos tuleva kihlattu vaatii kalliin kihlasormuksen... Kannattaa juosta taakseen katsomatta 🧐
Niinpä, koska lapsetkin on kiva kasvattaa ojassa ja että heitä kiusataan koulussa köyhyydestä. Avioliiton sakramentti, missä nainen omistaa koko elämänsä miehelle ja tämän jälkeläisille luopuen urastaan ja täten myös turvastaan ja toimeentulostaan, ei ole minkään arvoinen. Kyllä naisten pitää suorastaan kilpailla, kuka saa maksaa eniten elämänsä uhraamisesta miehelle, eikä vaatia mitään vastineeksi
Ja erityisesti silloin, kun mies sanoo, että kaikki mitä nainen arvostaa on turhuutta ja typeryyttä, kannattaa kuunnella vain miestä. Mitäpä nainen elämästä tietäisi, pitäisi vaan suunsa kiinni ja avaisi ne toiset huulensa
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärrän hyvin tämän pointin. Jos kuitenkin kumppanisi ajaisi tuliterällä Porschella ja ostaisi sinulle Kultajousen alennussormuksen vuosien seurustelun jälkeen, ottaisitko silti sormuksen naama pokerilla vastaan?"
No ensinnäkin minä en halua mitään miehen valitsemaa sormusta, oli hinta sitten kallis tai halpa. Haluan olla valitsemassa sitä itse ja siksi olen ostanut kihlat yhdessä miehen kanssa. Siellä sitten katsellaan että millainen sormus olisi kummallekin mieleen ja sitten mietitään onko se sellainen että sen hinta sopii siihen mitä halutaan sormuksiin satsata.
Ja vaikka mies olisi miljonääri niin ei minulle pääasia sormuksessa ole sen hinta vaan se että se on juuri minulle mieluisa.
Aivan!
usein kuitenkin kauneus ja arvo maksaa!
Itse näen kuitenkin arvokkaan sormuksen eräänlaisena sijoituksena/ arvon säilyttäjänä tässä Fiat-raha maailmassa.
Laboratorio-timanteissa ei minusta ole järkeä, koska niitä voidaan tuottaa mielin määrin tehtaissa - ja teknologian kehittyessä tulevaisuudessa varmasti vielä enemmän.
Itse en huolisi luonnosta kaivettua timanttia eettisistä syistä. Olisi ikävää kulkea kymmeniä vuosia tietäen, millaista veristä ja tuskallista historiaa kannan sormessani. Siitä puhumattakaan, että timantti olisi nykyään samoilla metodeilla hankittu. Hyi olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin no en kyllä tiedä kuka itse itsensä elättävä nainen edes suostuisi tällaiseen enää nykypäivänä. "
No vaikka sinä et tiedä niin noin se maailma Suomessa nykypäivänä nyt vain pääosin toimii. Ja ne ihmiset ovat siihen tapaan oikein tyytyväisiä.
Ei se kyllä toimi. Suurin osa naisista ei suostu tällaiseen ja nuoremmat eivät suostu edes seurustelemaan
Millaiseen tutkimukseen tämä tietosi "suurimmasta osasta naisia" oikein perustuu?
Jos tutkimuksen haluat, niin se seuraa yleensä n. 5-20 vuotta tapahtumien jäljessä riippuen tapahtuman luonteesta
Vierailija kirjoitti:
Eli kieltäytyisit, jos varakas kihlaisi sinut tavissormuksella?
Minä ainakin kieltäytyisin. Etsikööt jonkun tavispimpan synnyttämään lapsensa sitten, niitä saa Euroopasta muutamalla sadalla tuhannella eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin, että kun näyttelijäpariskunta Mila Kunis ja Ashton Kutcher menivät naimisiin, jossain ulkomaisessa naistenlehdessä kerrottiin heillä olevan yksinkertaiset, ohuet platinarinkulat, jotka oli ostettu Etsystä, ja jotka maksoivat pari sataa dollaria kappale. Pariskunta oli kommentoinut, ettei sormuksilla ole heille hirveästi väliä, eikä Mila Kunis halunnut sormeensa mitään isoa sormusta jota saa varoa.
Minusta oli virkistävää lukea pariskunnasta, jolla olisi varmasti ollut laittaa kymmeniä, jollei jopa satoja tuhansia dollareita sormuksiin, mutta valitsikin näin.
Minusta on parempi miettiä sitä, mikä miellyttää silmää ja toimii käytännössä. En itsekään varmaan osaisi olla jokin timanttimötikkä sormessa, vaikka se olisi kuinka arvokas tahansa. Se ei yksinkertaisesti ole minulle tärkeää, ja sopisi huonosti elämäntyyliini.
Minä ainakin ajan mielummin Ferrarilla kuin Lada Samaralla. Ja Gucci tuntuu paremmalta kuin Zara.
Vierailija kirjoitti:
". 50/50 avioliitot ovat vain epätoivoisimmille ja alhaisimmille naisille, jotka eivät kestä elää ilman miestä."
50/50 liitot ovat koulutetuille ja pärjääville naisille. "Miehen kuuluu elättää ja satsata naiseen" liitot ovat silkkaa WT-touhua.
Höpö höpö. Koulutettu ja pärjäävä nainen jää ihan mielellään lapsettomaksi tai parituu ylöspäin, kuten naisen kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
" Miehet eivät ole "rakastettavia". "
Sinun miehesi eivät ehkä ole mutta monilla naisilla on onneksi toisin.
En ole tällaista miestä tai liittoa päässyt vielä näkemään. Joistakin miehistä huomaa "naisen kosketuksen", mikä tekee heistä mielenkiintoisempia, mutta ihan samanlaisia he olisivat sinkkuina, kuin muutkin miehet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tutkimuksen haluat, niin se seuraa yleensä n. 5-20 vuotta tapahtumien jäljessä riippuen tapahtuman luonteesta
Eli siis ihan täysin mutulla mennään. Sitähän minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ihan täysin mutulla mennään. Sitähän minäkin.
Kaikki tutkimus on mutua, ennen kuin sen ylöskirjoittaminen rahoitetaan. Tietäisit tämän jos tietäisit tieteestä mitään.
"En ole tällaista miestä tai liittoa päässyt vielä näkemään. "
Kertoo paljon sinusta. Kun elää WT-kuplassa niin moni normaalin elämän asia jää näkemättä. Kuten nyt vaikka tavallinen sopuisa ja tasa-arvoinen liitto.
". 50/50 avioliitot ovat vain epätoivoisimmille ja alhaisimmille naisille, jotka eivät kestä elää ilman miestä."
50/50 liitot ovat koulutetuille ja pärjääville naisille. "Miehen kuuluu elättää ja satsata naiseen" liitot ovat silkkaa WT-touhua.