Kuinka älyttömästi ihmiset oikein ostaa kun saavat s-bonusta merkittäviä määriä??
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut viimeisen 12 kuukauden aikana 1600 euroa bonuksia (tarkistin juuri sovelluksesta). Tuohon täytyy kyllä sisältyä myös ylijäämänpalautus (yli 400 euroa). Eli bonuksia siis sellaiset 100 euroa keskimäärin kuussa.
Mä keskitän tosi paljon. Ruoan, bensat, vakuutukset (kilpailutan säännöllisesti, en ole aina ottanut Lähitapiolasta), jotkut liittymät, apteekkiostot, satunnaiset ravintolat ja hotellit, jne.
Jotenkin sitä vaan aina kertyy. Ja siis mitään mä en osta siksi että saisin bonuksia :D vaan kaikki nämä ostokset tekisin joka tapauksessa.
Koska maksimi bonusprosentti on 5% niin silloin ostat joka kuu 2000€:lla eli 24000€:lla vuosi?
Nyt on perheellä valtavat menot!
Vierailija kirjoitti:
Ostetaan kaikki ruuat viikoksi kerrallaan Prismasta. Bonusta tulee sen verran, että yhden viikon ostokset saa maksettua kerran kolmessa kuussa.
Ostaisin ne silti samasta paikasta, vaikka ei bonusta tulisi. Ei kiinnosta juosta tarjousten perässä, ellei nyt jotain tosi merkittävää alennusta. Parin euron alennukset ei ole bensankulutuksen väärti.
Ilmeisesti menee aika paljon rahaa ruokaan teillä sitten? Meillä 200-300 euroa ja bensaan korkeintaan 50 euroa. Muuta en oikein ostakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
!apteekkiostot"
MISSÄ muka apteekista saa bonuksia! Höpöhöpö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tulee myös bensasta ja vakuutuksista yms. Saan n 50 euroa usein vaikka ruokaostokset ei ole isoja.
Pakko on tuohon summaan jo kuluttaakin paljon. Vai perustuuko se juuri siihen, että vakuutukset ja bensa on jo lähtöjään ylihintaisia ja porukka kuvittelee saavansa ylimääräistä rahaa ostaessaan niitä? Saan vakuutukset ja bensat halvemmalla muualta.
Ap
En mä mitään ylimääräisiä kuvittele saavani, hölmö väite. Vakuutukset ollu ennen s-bonuksiakin Tapiolassa.
Vierailija kirjoitti:
Polttoaine on ABC:lla kallista. Otettiin st1/Shellin kortti ja on täällä aina halvempaa 3-5 senttiä. Neste tosin on yleensä kallein.
Varmaan paikkakuntaisia eroja.Täällä vierekkäisillä asemilla kartellihinnat. ST1:ltä saa keskimäärin sen 1,5 senttiä alennusta, Shell Expressiltä ei alennuksia saa. Bonuksella ABC:ltä 5. Teboililta en tankkaa vaikka saisi ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
!apteekkiostot"
Vaikka missä. Ei reseptilääkkeistä mutta monista muista tuotteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonukset on huijausta.
Jostain sitä on kuitenkin pakko ruokansa ja bensansa ostaa, niin mielestäni sama ottaa ketjun bonus-kortti ja käyttää sitä, että saa edes jotain takaisin. Mä oon keskittäny kaiken S-ryhmään ja ihan mukavaa kun kerran vuodessa maksetaan joku parisataa euroa ylijäämäpalautuksia. Toinen vaihtoehto on, että käyn siellä joka viikko ja en saa mitään takaisin.
Itse ostan sieltä missä on parhaimmat tarjoukset. Juuri hain citymarketista kilon oltermannin hintaan 4,95 euroa.
Ap
Olen tuo, jolle vastasit. Itse joutuisin ajamaan Citymarkettiin ja Lidliin ainakin 10km, joten vaikka pari euroa halvemmalla saisi, niin kyllä se esim. bensassa kostautuu sitten takaisin. Joten aika plus-minus-nolla tilanne. Tykkään kyllä välillä hakea vähän vaihtelua ja käydä myös CM ja Lidl. On mulla Plussa-korttikin, mutta paljon vähemmällä käytöllä ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut viimeisen 12 kuukauden aikana 1600 euroa bonuksia (tarkistin juuri sovelluksesta). Tuohon täytyy kyllä sisältyä myös ylijäämänpalautus (yli 400 euroa). Eli bonuksia siis sellaiset 100 euroa keskimäärin kuussa.
Mä keskitän tosi paljon. Ruoan, bensat, vakuutukset (kilpailutan säännöllisesti, en ole aina ottanut Lähitapiolasta), jotkut liittymät, apteekkiostot, satunnaiset ravintolat ja hotellit, jne.
Jotenkin sitä vaan aina kertyy. Ja siis mitään mä en osta siksi että saisin bonuksia :D vaan kaikki nämä ostokset tekisin joka tapauksessa.
Koska maksimi bonusprosentti on 5% niin silloin ostat joka kuu 2000€:lla eli 24000€:lla vuosi?
Rahana maksettu
100,44 €
Bonustaso 5 % (5 snt/l)
Bonusostot yhteensä
1126,42 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
!apteekkiostot"
Aika monesta. Ei tosin lääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
!apteekkiostot"
Ei kai kukaan osta apteekista muuta kuin lääkkeitä?? Maailman kallein paikka ostaa mitään
Vakuutukset, puhelinlaskut, bensat, ruuat. Meillä 6hlö perhe. Aina tulee kivasti takaisin rahaa ja sillä 5% bonuksella. Ruuasta saadaan hlökunta ale.
En tiedä. Minä olen saanut puolessa vuodessa vähän yli 3e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonukset on huijausta.
Jostain sitä on kuitenkin pakko ruokansa ja bensansa ostaa, niin mielestäni sama ottaa ketjun bonus-kortti ja käyttää sitä, että saa edes jotain takaisin. Mä oon keskittäny kaiken S-ryhmään ja ihan mukavaa kun kerran vuodessa maksetaan joku parisataa euroa ylijäämäpalautuksia. Toinen vaihtoehto on, että käyn siellä joka viikko ja en saa mitään takaisin.
Itse ostan sieltä missä on parhaimmat tarjoukset. Juuri hain citymarketista kilon oltermannin hintaan 4,95 euroa.
Ap
Olen tuo, jolle vastasit. Itse joutuisin ajamaan Citymarkettiin ja Lidliin ainakin 10km, joten vaikka pari euroa halvemmalla saisi, niin kyllä se esim. bensassa kostautuu sitten takaisin. Joten aika plus-minus-nolla tilanne. Tykkään kyl
Ok. Minä en joudu ajamaan yhtään ylimääräistä vaikka menisin citymarkettiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minä olen saanut puolessa vuodessa vähän yli 3e
Niin. Taitaa olla hyödyllinen vain isoille lapsiperheille, joissa on monta autoa ja puhelinliittymää ja koko porukalle vakuutukset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
!apteekkiostot"
Ei kai kukaan osta apteekista muuta kuin lääkkeitä?? Maailman kallein paikka ostaa mitään
No ainaki perus särkylääkkeet ilman reseptiä edelleen pakko hakea apteekista ja silmätipat yms.
Jos sinä et ap joudu ajamaan ylimääräistä, niin sehän koskee sitten jokaista.
400€ bonuksia viimeisimmän 12 kk aikana, asun yksin, en tankkaa ABC:llä (kodin vieressä on halpa ST1), vakuutukset Lähi-Tapiolassa. Mukaan mahtuu mm. hotelliyötä ja silmälasiostos jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahana maksettu
100,44 €
Bonustaso 5 % (5 snt/l)
Bonusostot yhteensä
1126,42 €
5% 1126 eurosta ei ole 100€?
Mutta kun K-kaupoista ei saa maailman parasta olutta, jossa hinta-laatu-määrä suhde kohtaa toisensa, Kotimaista Vaalea Lager pintti.
Ihan samat ostokset tekisin ilman bonuksia. Salossa vain k-rymän hinnat jo alun alkaen keskimäärin 30% kallimmat kuin s-ryhmällä. Sitten halvempien hintojen päälle bonukset, joita kertyy s-ryhmällä paremmin kuin k:llla.
Eli hinnoissa säästöä n. 30% ja sen päällä vielä bonusta n. 70 euroa kk.