Kuinka älyttömästi ihmiset oikein ostaa kun saavat s-bonusta merkittäviä määriä??
Kommentit (174)
1000-1500 eur/kk, pari kolme kertaa vuodessa yli 2000 eur. Tässä toki mm. vakuutusmaksut yms. mukana.
Samaa olen ihmetellyt. Eihän jossain s-kaupoissa ole mitään asiallista ostettavaakaan, että monien kymppien saatikka satasten bonukset sais.
Ovat ne bonukset mukavasti vuosien ja vuosikymmenten mittaan kasvaneet, kun korkoakin on saanut. Vaikka ei erityisemmin ole niitä S-kauppoja suosinutkaan. Lähikauppa se meillä on, ja siksi tulee usein käytyä, kun on kävelymatkan päässä.
Moni ei edes ole käynyt katsomassa, paljonko bonustililla on rahaa. Sitä on niillä tileillä suomalaisilla puoli miljardia euroa.
Lapsiperhe, auto, hotelliyöpymiset ym. Siinä tonni livahtaa sileäksi kuukaudessa ettei ehdi kissaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu tankkaa ABC-asemilla? Kaikilla muilla asemilla on selvästi halvempaa.
Niinpä. Täällä Abc:lla 1,9 euroa ja Seo:lla 1,7 euroa. Ei ole mitään järkeä ottaa bonuksia vaan edullisempaa bensaa.
Ap
Ostamme ruuat ja arjen käyttötavarat S-ketjusta. Lähes joka kuukausi ylittyy se 900€, josta tulee täydet bonusprosentit (5%). Bonusta tulee siisjoku 40-50€ kuussa. Just tuli vähän reilu 100€ asiakashyvää, eli ylijäämää.
Tankataan ABC:llä, kun tuolla täydellä %:lla se tarkoittaa 5c/litra alennusta. Eli korkeimmillaan yhtä kallista ku vieressä oleva Putin (Teboil) tai ST1. Yleensä vähän halvempaa tuon bonuksen kanssa.
Vakuutukset kilpailtu Lähitapiolaan, ja niistäkin tulee vielä se 5% takaisin.
Cittarissa samat tuotteet mitä meillä kuluu paljon ovat kalliimpia. En oikein saa tuosta bonuksesta mitenkään epäkannattavaa. Ja tarpeeseen kulutetaan, mielestäni aika vähän kuitenkin. Ruokaa ei mene roskiin käytännössä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonukset on huijausta.
Jostain sitä on kuitenkin pakko ruokansa ja bensansa ostaa, niin mielestäni sama ottaa ketjun bonus-kortti ja käyttää sitä, että saa edes jotain takaisin. Mä oon keskittäny kaiken S-ryhmään ja ihan mukavaa kun kerran vuodessa maksetaan joku parisataa euroa ylijäämäpalautuksia. Toinen vaihtoehto on, että käyn siellä joka viikko ja en saa mitään takaisin.
Itse ostan sieltä missä on parhaimmat tarjoukset. Juuri hain citymarketista kilon oltermannin hintaan 4,95 euroa.
Ap
Ei tarvitse älyttömästi ostaa, vaan enemmän bonuksien suuruus ja ylijäämänpalautus riippuu mihin osuuskauppaan kuuluu.
Omat bonukset ja ylijäämä oli lähes 350€/v ja tämä yhden henkilön taloudessa, enkä hirveästi osta ruokaa ja käytän myös muita kauppoja. Jo pelkästään ylijäämänpalautusta sain lähes 200€ plus boonukset päälle. Onpa joskus tullut yli 300€ ylijäämänpalautus. Ja sijoitus 100€ jäsenyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu tankkaa ABC-asemilla? Kaikilla muilla asemilla on selvästi halvempaa.
Niinpä. Täällä Abc:lla 1,9 euroa ja Seo:lla 1,7 euroa. Ei ole mitään järkeä ottaa bonuksia vaan edullisempaa bensaa.
Ap
Ei ole ihan noin yksinkertaista. Se ostettu bensa nostaa summaa josta maksetaan bonuksia -> kaikista muistakin ostoksista saa enemmän takaisin.
Siihenhän se keskittäminen perustuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonukset on huijausta.
Jostain sitä on kuitenkin pakko ruokansa ja bensansa ostaa, niin mielestäni sama ottaa ketjun bonus-kortti ja käyttää sitä, että saa edes jotain takaisin. Mä oon keskittäny kaiken S-ryhmään ja ihan mukavaa kun kerran vuodessa maksetaan joku parisataa euroa ylijäämäpalautuksia. Toinen vaihtoehto on, että käyn siellä joka viikko ja en saa mitään takaisin.
Itse ostan sieltä missä on parhaimmat tarjoukset. Juuri hain citymarketista kilon oltermannin hintaan 4,95 euroa.
Ap
No jos jaksaa yhden tarvikkeen perässä juosta, niin mikäs siinä. Tulee mieleen muorivinaa, joka polki kaupungin toiselta puolelta toiselle kun jossain oli kahvi ja jossain munat tarjouksessa.
Vaikka ostaisi jatkuvasti samasta paikasta, niin kyllä niitä tarjouksia osuu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut viimeisen 12 kuukauden aikana 1600 euroa bonuksia (tarkistin juuri sovelluksesta). Tuohon täytyy kyllä sisältyä myös ylijäämänpalautus (yli 400 euroa). Eli bonuksia siis sellaiset 100 euroa keskimäärin kuussa.
Mä keskitän tosi paljon. Ruoan, bensat, vakuutukset (kilpailutan säännöllisesti, en ole aina ottanut Lähitapiolasta), jotkut liittymät, apteekkiostot, satunnaiset ravintolat ja hotellit, jne.
Jotenkin sitä vaan aina kertyy. Ja siis mitään mä en osta siksi että saisin bonuksia :D vaan kaikki nämä ostokset tekisin joka tapauksessa.
Katsoin juuri, että minkälaisesta puhelinliittymästä saisi bonusta. Sellaisesta, jonka kuukausihinta on 6 euroa kalliimpi kuin mun nykyisen liittymän. Mutta ilmeisesti siis pitää ostaa useilla sadoilla euroilla ruokaa, tankata kahta bensa-autoa, käydä hotelleissa ja ostaa ne kalliit vakuutukset. Ei köyhille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonukset on huijausta.
Ap
No jos jaksaa yhden tarvikkeen perässä juosta, niin mikäs siinä. Tulee mieleen muorivinaa, joka polki kaupungin toiselta puolelta toiselle kun jossain oli kahvi ja jossain munat tarjouksessa.
Vaikka ostaisi j
En juokse yhden tarvikkeen perässä vaan cittari on mun työmatkan varrella. Olisi älyttömän tyhmää ostaa tuotteet kalliimmalla s-kaupasta ihan vaan keskittämisen ilosta.
Oikeastaan harmittaa, että edes OSTIN koko s-kortin. Plussa oli ilmainen..
Ap
Yleensä tulee joku alle 5e.
Ruokaan ei mene yksinäisellä hirveesti ja käyn lidl hakee edullisia kanoja ym. Ei autoa, harvoin syön ulkona.
Ostetaan kaikki ruuat viikoksi kerrallaan Prismasta. Bonusta tulee sen verran, että yhden viikon ostokset saa maksettua kerran kolmessa kuussa.
Ostaisin ne silti samasta paikasta, vaikka ei bonusta tulisi. Ei kiinnosta juosta tarjousten perässä, ellei nyt jotain tosi merkittävää alennusta. Parin euron alennukset ei ole bensankulutuksen väärti.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne ihmiset keskittävät kaiken, kuten s-ryhmä haluaa ja bonuksia tulee. Esim. ostamalla enemmän tuplabonuspäivinä kertyy bonusta tuplasti.
En ole niin typerä, ostan aina saman verran, en osta bensaa kun ei o autoakaan. Just katoin ni vuoden bonukset 130euroa. Mä oon pihi!
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut viimeisen 12 kuukauden aikana 1600 euroa bonuksia (tarkistin juuri sovelluksesta). Tuohon täytyy kyllä sisältyä myös ylijäämänpalautus (yli 400 euroa). Eli bonuksia siis sellaiset 100 euroa keskimäärin kuussa.
Mä keskitän tosi paljon. Ruoan, bensat, vakuutukset (kilpailutan säännöllisesti, en ole aina ottanut Lähitapiolasta), jotkut liittymät, apteekkiostot, satunnaiset ravintolat ja hotellit, jne.
Jotenkin sitä vaan aina kertyy. Ja siis mitään mä en osta siksi että saisin bonuksia :D vaan kaikki nämä ostokset tekisin joka tapauksessa.
Koska maksimi bonusprosentti on 5% niin silloin ostat joka kuu 2000€:lla eli 24000€:lla vuosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole ihan noin yksinkertaista. Se ostettu bensa nostaa summaa josta maksetaan bonuksia -> kaikista muistakin ostoksista saa enemmän takaisin.
Siihenhän se keskittäminen perustuu.
Saat ostamastasi bensasta takaisin takautuvasti rahaa, ostokset eivät suoraan kerrytä bonusta. Eli jos kuukaudessa yllät maksimibonustasolle 5%, saat kuukauden aikana ostamastasi bensasta takautuvasti alennusta (eli rahana maksetaan s-tilille) 5 senttiä litra. Eli jos olet kuukaudessa tankannut 100€lla, tuo summa ei tule suoraan bonus ostoksiin, valitettavasti. Joskus vuosia sitten bensa ostokset kerryttivät suoraan bonusta mutta sehän oli liian hyvä diili kuluttajille joten tuo on nyt muuttunut.
Polttoaine on ABC:lla kallista. Otettiin st1/Shellin kortti ja on täällä aina halvempaa 3-5 senttiä. Neste tosin on yleensä kallein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska maksimi bonusprosentti on 5% niin silloin ostat joka kuu 2000€:lla eli 24000€:lla vuosi?
Lähes, kyllä. Pääosin maksan maksukortilla joten saan myös maksutapaetua. Toisaalta bensasta tulee se 5 senttiä, ei 5 prossaa. Mutta vähän päälle 5 prosenttia tulee varmaan palautuksia.
Tuolta sovelluksesta ei näe kätevästi koko vuoden kaikkia ostoja :/ Sieltä näkee vain S-ryhmän ostot, ei yhteistyökumppaneita vuositasolla. Pitäisi katsoa joka kuukausi erikseen, en jaksa nyt panostaa niin paljoa :)
Aikaset saa bonusta😉😄