Kuinka älyttömästi ihmiset oikein ostaa kun saavat s-bonusta merkittäviä määriä??
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tulee myös bensasta ja vakuutuksista yms. Saan n 50 euroa usein vaikka ruokaostokset ei ole isoja.
Tosin se bensa on S-ryhmän paikoissa vähintään sen bonuksen verran kalliimpaa, joten siitä saatu hyöty on olematon tai jopa negatiivinen.
Ei ehkä joka kaupungissa ja kunnassa, mutta meillä tosiaan ABC:llä aina vähintään 5 senttiä kalliimpaa, kuin Nesteellä, ST1:llä ja Teboililla jota en käytä muista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000€/kk ostoksilla saa sen 5% bonuksen. Meillä karkeasti 500€/kk menee ruokaan, loput 500€ tankkiin, puhelinlaskuihin, vakuutuksiin, sokosemotioniin yms kuukausille jaettuna. N. 50€ tulee bonusta, joskus enemmän (jouluostokset ja juhannusjuhlat)
Tämähän ei pidä paikkaansa koska bensaostot eivät kerrytä bonusta noin.
"ABC-asemilla tankatessasi kerrytät tankkauksestasi Tankkausbonusta, jopa 5 senttiä/litra. Se määrittyy kotitaloutesi bonusprosentin mukaan. Tankkausbonus on senttimääräinen tankattuja litroja kohti ja se maksetaan Bonusten maksun yhteydessä kuukausittain"
Olet vain osittain oikeassa. Tankkaus nostaa myös muiden ostosten prosenttia, vaikka siitä ei samalla tavalla maksetakaan.
Esimerkiksi: ostat ruokaa 500 eurolla ja tankkaat 500 eurolla. Bonusprosent
Eipä kuulu tankkaus bonuksiin:
"Kun olet tunnistautunut ABC-mobiiliin asiakasomistajana tai lisännyt maksukortiksi S-Etukortti Visan, kerrytät mobiilitankkauksistasi Tankkausbonusta. Muista ABC-mobiililla tehdyistä ostoista, kuten autopesuista ja ravintolaruoan tilaamisesta, kertyy Bonusta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000€/kk ostoksilla saa sen 5% bonuksen. Meillä karkeasti 500€/kk menee ruokaan, loput 500€ tankkiin, puhelinlaskuihin, vakuutuksiin, sokosemotioniin yms kuukausille jaettuna. N. 50€ tulee bonusta, joskus enemmän (jouluostokset ja juhannusjuhlat)
"ABC-asemilla tankatessasi kerrytät tankkauksestasi Tankkausbonusta, jopa 5 senttiä/litra. Se määrittyy kotitaloutesi bonusprosentin mukaan. Tankkausbonus on senttimääräinen tankattuja litroja kohti ja se maksetaan Bonusten maksun yhteydessä kuukausittain"
Olet vain osittain oikeassa. Tankkaus nostaa myös muiden ostosten prosenttia, vaikka siitä ei samalla tavalla maksetakaan.
Esimerkiksi: ostat ruok
Tuossa ei sanota MITÄÄN bonusostojen kertymisestä. Voit tarkistaa asian ihan mistä vaan, minä tiedän tämän satavarmasti. Tankkaus lasketaan bonuskertymään piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut viimeisen 12 kuukauden aikana 1600 euroa bonuksia (tarkistin juuri sovelluksesta). Tuohon täytyy kyllä sisältyä myös ylijäämänpalautus (yli 400 euroa). Eli bonuksia siis sellaiset 100 euroa keskimäärin kuussa.
Mä keskitän tosi paljon. Ruoan, bensat, vakuutukset (kilpailutan säännöllisesti, en ole aina ottanut Lähitapiolasta), jotkut liittymät, apteekkiostot, satunnaiset ravintolat ja hotellit, jne.
Jotenkin sitä vaan aina kertyy. Ja siis mitään mä en osta siksi että saisin bonuksia :D vaan kaikki nämä ostokset tekisin joka tapauksessa.
Kuinka suurella summalla olet ostanut?
Omia rahojasi sinä saat murto-osan takaisin.
Toukokuussa esimerkiksi ostoja 1890 eurolla ja bonuksia + maksutapaetua tuli 95 euroa.
Taitaa joka kuukausi tulla ke
Eli saat 5 % bonusta. Itse saan ruokaostoksista 10 %bonusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vain osittain oikeassa. Tankkaus nostaa myös muiden ostosten prosenttia, vaikka siitä ei samalla tavalla
Minäkin tiedän satavarmastin. 200€/kk ruokaostoksilla ja 800€/kk tankkauksilla saavani tuon 5% bonuksen. Vakuutukset muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut viimeisen 12 kuukauden aikana 1600 euroa bonuksia (tarkistin juuri sovelluksesta). Tuohon täytyy kyllä sisältyä myös ylijäämänpalautus (yli 400 euroa). Eli bonuksia siis sellaiset 100 euroa keskimäärin kuussa.
Mä keskitän tosi paljon. Ruoan, bensat, vakuutukset (kilpailutan säännöllisesti, en ole aina ottanut Lähitapiolasta), jotkut liittymät, apteekkiostot, satunnaiset ravintolat ja hotellit, jne.
Jotenkin sitä vaan aina kertyy. Ja siis mitään mä en osta siksi että saisin bonuksia :D vaan kaikki nämä ostokset tekisin joka tapauksessa.
Kuinka suurella summalla olet ostanut?
Omia rahojasi sinä saat murto-osan takaisin.
Toukokuussa esimerkiksi ostoja 1890 eurolla ja bonuksia + maksutapaetua tu
Miten saat 10%??
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset ap joutuu ajamaan joka viikko eri puolelle Suomea töiden takia. Silloin bensaa menee ja ihan v*tusti. Plus hotellimajoittuminen, josta voi saada bonusta, perheen ruoat jne. Ihan normijuttu, että bonusta saa myös paljon. Jos käyt joka päivä ostamassa makkaraperuna tarpeet ja energiajuoman, niin eihän siitä paljoa mitään tule takaisin.
Eli jos ei laita tuhatta euroa kuukaudessa Prismaan, niin syö pelkkiä makkaraperunoita ja juo energiajuomaa? Teen kaiken (kasvispainoitteisen) ruoan itse enkä osta mitään turhia sokeri- tai makeutusaineliemiä koskaan. Siksi varmaan meneekin "liian vähän" rahaa kauppaan enkä saa bonuksia. Minusta ei ole kovin tavallista, että ajellaan ympäri Suomea jatkuvasti töiden takia. Aika harva tuollaista hommaa tekee ja silti tässäkin ketjussa moni kertoo saavansa satoja euroja vuodessa..
Ap
Hassua että ihmiset kuvittelevat SAAVANSA s-bonuksia.
Tosiasiassa he itse maksavat ne bonukset hintojen mukana, ja sitten saavat rahansa (ilman korkoa) myöhemmin takaisin mutta vain sillä ehdolla että rahat käytetään sok:n palveluihin Siinä sivussa bonuskorttilainen tulee myös lahjoittaneeksi s-ryhmälle ilman korvausta kaikki ostos- ja kulutustietonsa ja antaneeksi luvan käyttää näitä vapaasti markkinoinnin kohdentamiseen ja muuhun mukavaan yksityisyyden suojan kannalta kyseenalaiseen.
Oletteko koskaan ajatelleet että s-ryhmän tietokannasta löytyy tarkat tiedot joista voi päätellä missä olette milloinkin liikkuneet, milloin teillä on kuukautiset, paljonko kuluu alkoholia, millaista ruokaa syötte, tuleeko ostettua ehkäisyvälineitä, käyttekö leffassa ja mitä katsomassa, yms yms.
SOK väittää että yksittäisen ostetun tuotteen tietoja ei yhdistetä henkilöön, mutta muutama vuosi sitten kun s-ryhmän kaupoissa oli ollut myrkyllinen elintarvike-erä niin tieto kyseistä tuotetta ostaneista asiakkaista saatiin kädenkäänteessä.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ylijäämäpalautukset ( en tiedä onko Kajaani ainut missä niitä ei makseta, siellä kannattaa liittyä jonkun muun osuuskunnan jäseneksi, koska ylijäämäpalaukset ovat hyviä)
Mikä ihme ylijäämäpalautus? Meillä täällä HOK:in alueella ei ole sellaista, tai en ole ainakaan ikinä kuullut saati saanut.
Vierailija kirjoitti:
Miten apteekkiostoista saa muka bonusta ?
Ohis, mutta omalla kohdalla huvittaa, kun saan bonuksina yleensä vain maksutapaetua noin 14 centtiä/kk.
S-bonusta saa muualtakin kuin ruokakaupoista. Abc-bensa, lähitapiola, silmäasema, elisa, hammaslääkäri oral, autohuolto, parturi ja varmaan vielä jostain. Itse olen keskittänyt kaiken mahdollisen s-ryhmään ja vuodessa saan 500-700€ bonusta yksinasuvana nuukana poikamiehenä 😅
M37
Pariin vuoteen ei ole ollut tuplabonuspäiviä. Hermot menee.
Vierailija kirjoitti:
Muualta löytyy halvemmat vakuutukset, bensiini on ABC:lla aina kalliimpaa kuin muualla, puhelinliittymistä bonusta saa vain kaikkein kalleimmista jne.
Vierailija kirjoitti:
Pariin vuoteen ei ole ollut tuplabonuspäiviä. Hermot menee.
Sso:lla on muutaman kerran vuodessa
Meillä pelkästään s market, joten sieltä kaikki arkinen. Bonuksia tulee 30-40e/kk, eli 700-800e/kk ja käytännössä siis ruoka, hygienia,siivous yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta löytyy halvemmat vakuutukset, bensiini on ABC:lla aina kalliimpaa kuin muualla, puhelinliittymistä bonusta saa vain kaikkein kalleimmista jne.
Eikä lääkkeistä saa poonusta
Isommista kertaostoksista voi tulla ihan kivasti, kuten silmälaseista. Mutta ei tavallisesta kaupassa käynnistä minulla ainakaan montaa euroa vuodessa tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin halvin tarjous tuli lähitapiolasta kaikkiin tarvitsemiini vakuutuksiin, ja bonukset vielä päälle. Lisäksi tarvitsen nopean puhelin ja netti liittymän.
Mulla sinkkutalous ja saan ehkä 6€ kuussa.