Simo Keskinen on 32-vuotias alkoholisti, ja hänellä on todennäköisesti elinaikaa muutamasta viikosta kuukauteen (maksakirroosi)
"minua surettaa, etten tule ikinä enää näkemään lastani, koska tulen olemaan loppuikäni kännissä"
Aika karua.
Kommentit (664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole väittänyt, ettei alkoholi myöskin aiheuttaisi ongelmia. Sen takia ei pitäisikään yhtään enempää uusia huumeita normalisoida. Tarpeeksi jo ongelmia alkoholin kanssa. Mutta te käyttäjät nyt vain haluatte sekoittaa päänne milloin milläkin aineella, koska ette kestä elää itsenne kanssa ilman päihteitä.
Ai vitsit kun ei mene jakeluun. Alkoholi on huume. Yrtti ei ole huume. Yrtin saattaminen lailliseksi päihdykkeeksi ei tuo toista huumetta alkoholisi rinnalle.
Ei ihmisen tarvitse päätään millään sekottaa. Elämä on parasta huumetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tule vahinkoa aina parempi kaikille mitä nuorempana alkikset ja narkit kuolevat. aivan turha hoitaa.
Mikä tapahtuma sai sinut menettämään toivosi kanssaihmistesi elämästä? Sen voi aina saada takaisin tiedätkö.
Etkö tajua, että noita ei voi parantaa. Niiden pitäisi itse haluta, ja yleensä ne eivät halua sitä tarpeeksi. -eri
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan tuon kuvan perusteella ei näytä rappio alkoholistilta. Onkohan jutussa käytetty hieman värikynää.
Olen nähnyt hänet vuosikaudet Tampereen keskustassa ja kyllä, hän näyttää alkoholistillta ja on aina Gambiinan kanssa liikkeellä. Usein olen ihmetellyt miten on edelleen hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku vielä mennyt lisääntymään hänen kanssaan. Siinä ei ole lapsella helppo tulevaisuus.
Tuskin äitikään lasiin sylkee. Todella harvoin noin pohjilla olevien alkoholistien naiset itsekään raittiita ovat.
No jos ei lapsi saa olla tekemisissä tämän känniläisen kanssa niin todennäköisesti äiti ei hyväksy alkoholin käyttöä lapsen läsnä ollessa.
Tämähän oli ollut katkoilla, ehkä tavannut lapsen äidin raittiusjakson aikana.
Eipä äidistä mitään kerrota, voi olla ihan samanlainen sekakäyttäjä ja lapsi huostassa.
Kyllä siitä kerrottiin.
"Ja minua surettaa, etten tule ikinä enää näkemään lastani, koska tulen olemaan loppuikäni kännissä. Haluan, että vanhempani muistelevat minua lapseni kautta, koska hän on se, joka minusta jää maailmaan.
Toivon, että lapseni perii minun musikaalisuuteni ja taiteelliset lahjani. Hänellä on maailman paras äiti, joten tiedän, että hän tulee pärjäämään"
Ilmeisesti lapsi on siis myös tekemisissä isän vanhempien kanssa. Vain hän itse ei ole lapsensa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tule vahinkoa aina parempi kaikille mitä nuorempana alkikset ja narkit kuolevat. aivan turha hoitaa.
Mikä tapahtuma sai sinut menettämään toivosi kanssaihmistesi elämästä? Sen voi aina saada takaisin tiedätkö.
Etkö tajua, että noita ei voi parantaa. Niiden pitäisi itse haluta, ja yleensä ne eivät halua sitä tarpeeksi. -eri
Meitä voi parantaa. Jotkut harvat sen osaavat. He osaavat motivoida. Sinä et. Sinä pärjäät hyvin itseksesi ja autettavana.
nykyään somettaa haluavat myös rappiojuopot kuten pottukoira ja nämä
https://www.tiktok.com/@nikusamr/video/7331383642771492101?lang=fi-FI&q…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan tuon kuvan perusteella ei näytä rappio alkoholistilta. Onkohan jutussa käytetty hieman värikynää.
Katso hänen silmiään. Jos värikynää on käytetty, sitä on sitten käytetty kuvassa silmien värittämiseen.
Lisäksi jalat ovat turvonneet askites-nesteestä
En päässyt lukemaan koko juttua, mutta ingressin perusteella hirveää ja surullista.
Jos se on yleinen ongelma, että ns. katkaisuhoidon jälkeen alkoholin käyttö aina jatkuu entiseen tapaan, niin pitäisikö intervention olla pitkäaikaisempi ja monipuolisempi? Vai onko niin, että katkon jälkeen pitkäaikaisempaa hoito-ohjelmaa tarjotaan, mutta siitä moni vain kieltäytyy?
Pitäisikö sellaisen hoito-ohjelman olla semipakollinen eli että katkolle tulija itse antaa luvan pitempään pakkohoitoon?
Luulisi nimittäin, että moni alkoholisti, joka on ylittänyt sen pisteen jonka jälkeen paluuta ei ehkä ole, toivoisi jälkikäteen, että häntä olisi pakkohoidettu.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä voi parantaa. Jotkut harvat sen osaavat. He osaavat motivoida. Sinä et. Sinä pärjäät hyvin itseksesi ja autettavana.
Etpä itse vaikuta kovin parantuneelta...
Faith kirjoitti:
En päässyt lukemaan koko juttua, mutta ingressin perusteella hirveää ja surullista.
Jos se on yleinen ongelma, että ns. katkaisuhoidon jälkeen alkoholin käyttö aina jatkuu entiseen tapaan, niin pitäisikö intervention olla pitkäaikaisempi ja monipuolisempi? Vai onko niin, että katkon jälkeen pitkäaikaisempaa hoito-ohjelmaa tarjotaan, mutta siitä moni vain kieltäytyy?
Pitäisikö sellaisen hoito-ohjelman olla semipakollinen eli että katkolle tulija itse antaa luvan pitempään pakkohoitoon?
Luulisi nimittäin, että moni alkoholisti, joka on ylittänyt sen pisteen jonka jälkeen paluuta ei ehkä ole, toivoisi jälkikäteen, että häntä olisi pakkohoidettu.
Ne kuitenkin repsahtaisivat heti, kun kukaan ei ole valvomassa. Kuulemma uskoon tulo on yksi harvoista keinoista, jolla ihminen voidaan saada jättämään alkoholi. Mutta ulkopuolinen pakko ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vielä olekaan parantunut, mutta tiedän että meitä voidaan parantaa vaikka sitä motivaatiota ei alkuun olisi ollenkaan. Sen verran tunnen toipuneita.
Pakkohoitokin maksaa paljon, eikä terveydenhuolto ihmeisiin pysty ellei ihmisellä ole omaa tahtoa alkoholin edessä.
Onko tämä nyt propagandavastaveto sille, että hallitus päästi kasivolttiset kauppoihin?
Aina löytyy joku rappio-Raimo tai elämäntapatyötön-Einari kauhisteltavaksi ennen tai jälkeen typerien lakimuutosten.
Näitä on ollut aika usein ja ovat hyvin läpinäkyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vielä olekaan parantunut, mutta tiedän että meitä voidaan parantaa vaikka sitä motivaatio
Voisit aloittaa sen sisäistämisellä, että alkoholismi ei ole mikään sairaus, se on vain huono tapa, jonka olet omaksunut, ja tahdonvoimalla pääset irti siitä. Se riippuu vain sinusta itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vielä olekaan parantunut, mutta tiedän e
Alkoholismi on tunne-elämän sairaus. Juomattomuus ei ole sama asia kuin raittius. Ota selvää, mikäli asia oikeasti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
alkoholismi ei lopu jos ihmiselleä ei ole motivaatiota. Olin Kasmirissa viime vuonna trekkeilämässä ja kalastelemassa Intiassa. paikalllinen opas kertoi etttä heillä oli kerran telttailemassa ranskjalainen turisti jolle lääkäri oli antanut enää 6 kk elinaikaa alkoholismin takia. mies halusi tulla silti trekkeilemään ja kerran yksi toive että saisi pullon viskiä telttaansa ja saisi juoda sen yksin rauhassa. aamulla menivät katsomaan miestä niin oli oksentanut ja paskantanut teltan täyteen paskaansa. Veivät sitten alemmas vuorta lepäämään hevosella.
Mulla alkoholismi loppui kun sain vihdoin 16 vuoden jälkeen oman alan töitä opettajana. Siihen asti oli tarjottu vain pätkätöitä ilman kesälomaa.
Tein hommia varastolla kaikki ne vuodet ja duunarin ammatissa alkoholismi, tupakointi on yleistä. Työ ei ole palkitsevaa ja palkka huonoa. Se ei tuo tulevaisuuteen sellaista valoisaa näköalaa että kannattaisi satsata omaan terveyteen. Tulelvaisuus ja eläkeikä näyttää suorastaan synkältä.
Siksi duunarit matalapalkka-alalla ryyppää rajusti.
Jos kansanterveydellisesti haluttaisi raittiimpaa porukkaa ja savuttomampaa, niin ostovoimaa ylemmäs ja ihmisille toivoa paremmasta. Samalla saataisi myös ihmiset synnytystalkoisiin.
Ihmiset tarvitsee vakituista työtä ja kohtuullista palkkaa elääkseen terveellisesti. Noin muuten voi ajatella että mitä väliä, tapan itseni hitaasti, kun ei tämä elämä ole turvattua noin muutenkaan. Töistä ei ole tietoa ja kaikki on onnenpeliä.
Kun ei ole duunia, niin se kyllä ajaa monet ryyppäämään. Myös huonot duunit ja huonot työolot sekä palkka.
Semmosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vielä olekaan parantunut, mutta tiedän e
Kyllä. Olen itse, omalla motivaatiolla lopettanut päihteet. Tästä on aikaa melkein 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen itse, omalla motivaatiolla lopettanut päihteet. Tästä on aikaa melkein 15 vuotta.
Tunsin tutun kautta yhden lottovoittajan, joka pisti elämänsä rutiinit uuteen uskoon ja raitistui kerralla kun kuuli voittaneensa lotossa.
Hän sai lupaavan tulevaisuuden. Sellaista ei halua ryssiä tappamalla itsensä ennenaikaisesti. Tupakka tumpattiin ja korkki kiertyi kiinni.
Kummasti motivaatio kasvaa, kun elintaso nousee ja tulevaisuus tulee kirkkaammaksi. Synkkää tulevaisuutta kirkastetaan kirkkailla.
Jutussa pisti silmään miten hänellä on ollut jo lapsesta asti univaikeuksia ja aistiyliherkkyyttä. Alkoholi kolahti sitten kovempaa kuin normikäyttäjällä ja oli kokemuksensa mukaan sopivaa "lääkettä" ongelmiin. Mielestäni tällaisia ihmisiä tulisi tutkia tarkemmin ja etsiä geneettisiä eroja. Taustalla oleva ongelma voi myös selittää rappioalkoholismia. Harva kun vetää kahdeksaa viinapulloa päivässä vaikka jutussa olisi suurin osa juopon lapinlisää.