Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö puolisonne viikkosiivouksen yhdessä?

Vierailija
21.01.2023 |

Tai milloin nyt siivoattekin. Miten työnjakonne on?
Meillä siivotaan yleensä lauantaina ja yhdessä tehdään ja mies lähtee järhestelyn, vessan pesun, pölyjen pyyhinnän ja imuroinnin jälkeen hakemaan noutoruokaa. Sillä aikaa moppaan lattiat. Mun vastuulla on keittiö, jonka siivoan huolella sillä aikaa, kun mies hoitaa muut huoneet. Asumme kolmiossa.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh otsikosta jäi pois tietenkin sana 'kanssa'. Ap

Vierailija
2/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tee viikkosiivousta vaan siivoillaan pitkin viikkoa. Puoliso siivoaa keskimäärin enemmän, koska hän ei inhoa kotitöitä yhtä paljon kuin minä. Minä vastaan ruoanlaitosta. Lauantai-iltapäivät on varattu ulkoiluun, kohta lähdetään lenkille ja samalla reissulla haetaan noutoruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, tiedän erään pariskunnan kissoineen ja koirineen, jotka eivät omien sanojensa mukaan ole siivonneet kahteen vuoteen.

Vierailija
4/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja. Kumpikaan meistä ei siis osallistu siivoukseen.

Vierailija
5/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona meillä oli siivouspäivä perjantaisin. Korkeissa valtion viroissa olevat vanhemmat ja kolme lasta. Isä laittoi vanhat verkkarit ja vielä essun eteensä ja imuroi niin että kolina kävi ja pesi kylppärin kaakeleita ja luuttusi jne. Se oli musta aivan upeaa eikä siihen aikaan takuulla kovin yleistä. Kun muutin yhteen poikakaverin kanssa, sanoin, että sama systeemi meille ja äitinsä hemmottelema poikaystävä, nykyinen aviomies suostui ja hänestä tuli yhtä taitava talousihminen kuin isästäni. Viikkosiivous meilläkin.

Vierailija
6/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin käy ajoittain siivooja, mutta ei hän käsitiskejä tiskaa eikä järjestele vaatteita, lehtiä, kirjoja, ym. tavaroita paikoilleen. Kyllä ihan itse pitää päivittäin laittaa likaiset astiat koneeseen, tiskata käsitiskit ja pyyhkiä keittiön tasot, joskus kaappejakin. Tavarat pitää järjestellä viimeistään ennen siivoojan tuloa.

Vierailija
7/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin siisteyttä ylläpidetään joka päivä ihan arkisten toimien yhteydessä, viikkosiivouksen hoitajaa siivooja. Kumpikin siistii heti omat jälkensä, eikä jätä jälkeensä mitään ns viikkosiivottavaa.

Vierailija
8/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivous, pyykinpesu ja tiskikoneen tyhjennys/täyttö mun harteilla koska olen päivät kotona. Siivous=pölyjen pyyhintä, imurointi, kylppäreiden pesu, tavaroiden järjestäminen.

Lattiat pitäisi pestä, samoin kylppäreiden saumat hinkata, mutta siihen en pysty selän takia. Olen useasti viimeisen 6kk aikana pyytänyt miestä hoitamaan, ei ole hoidettu. Täytynee alkaa itse siihen hommaan sillä uhalla että olen saakelin kipeä sen jälkeen.

Näillä mennään, ei voi mitään.

Vierailija
9/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä viikkosiivota. Siivooja käy joka toinen viikko ja siinä välillä puhdistetaan akuutit liat eli lattialle pudonnut juustonpala tai kengistä tullut hiekka. Mitä siivottavaa esim. keittiössä on, jos sen joka kerta käytön jälkeen pitää puhtaana eli ei jätä liedelle mitään ylikiehunutta, ei jätä astioita tiskialtaaseen, ei kerää murusia lattialle jne.

Vierailija
10/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan, koska mieheni ei siivoa omien standardieni mukaisesti.

Vierailija
11/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin käy ajoittain siivooja, mutta ei hän käsitiskejä tiskaa eikä järjestele vaatteita, lehtiä, kirjoja, ym. tavaroita paikoilleen. Kyllä ihan itse pitää päivittäin laittaa likaiset astiat koneeseen, tiskata käsitiskit ja pyyhkiä keittiön tasot, joskus kaappejakin. Tavarat pitää järjestellä viimeistään ennen siivoojan tuloa.

Tavarat pitää järjestellä? Miksi ei niitä vaan voi laittaa heti omille paikoilleen vaan jättää lojumaan sinne sun tänne?

Vierailija
12/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä viikkosiivota. Siivooja käy joka toinen viikko ja siinä välillä puhdistetaan akuutit liat eli lattialle pudonnut juustonpala tai kengistä tullut hiekka. Mitä siivottavaa esim. keittiössä on, jos sen joka kerta käytön jälkeen pitää puhtaana eli ei jätä liedelle mitään ylikiehunutta, ei jätä astioita tiskialtaaseen, ei kerää murusia lattialle jne.

Mutta käyhän teillä siivooja. Eli siivottavaa on. Ketjun viikkosiivouksesta kertovilla ei käy siivoojaa. Siivoojaa käyttävät kertovat, ettei ole siivottavaa. Siis wtf?

Vierailija
13/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikkosiivotaanhan teillä joka toinen viikko.

Vierailija
14/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan jo viikolla, ehkä loppuviikosta, ikinä en viikonloppuisin. Sillloin vaan levätään viikon touhuista ja huilitaan. Tai tehdään jotain muuta kuin siivotaan.

Vierailija
15/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se siivoojan siivous sitten on, ellei viikkosiivousta?

Minä teen mieheni kanssa sen, minkä siivoojaa käyttävissä kodeissa siivooja tekee. Kummassakin tapauksessa viikkosiivotaan.

Vierailija
16/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sinulle vinkki. Käytin äsken saksia, kun en enää niitä tarvinnut vein ne heti takaisin laatikkoon johon ne kuuluvat. Nyt juon kahvia kun saan sen juotua laitan kupin tiskikoneeseen, enkä jätä pöydälle viikoksi lojumaan. Kysy vaan jos tarvitset vielä vinkkejä miten sitä omaa arkeaan voi helpottaa. Autan mielelläni.

Vierailija
17/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viikkosiivoa eikä puoliso juurikaan siivoa.

Mä en myöskään kaada ja pilko polttopuita, huolla ja remontoi taloa (kyllä, meillä on ikuisuusremontti, nytkin sirkkelöi eteisen seinään korjausta sähkörempan jäljiltä), enkä muista milloin olen itse pessyt autoni. Kesällä kyllä imuroin molemmat autot.

Vierailija
18/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sinulle vinkki. Käytin äsken saksia, kun en enää niitä tarvinnut vein ne heti takaisin laatikkoon johon ne kuuluvat. Nyt juon kahvia kun saan sen juotua laitan kupin tiskikoneeseen, enkä jätä pöydälle viikoksi lojumaan. Kysy vaan jos tarvitset vielä vinkkejä miten sitä omaa arkeaan voi helpottaa. Autan mielelläni.

Turhaa tiskiä kun samaa kuppia voi käyttää myös huomenna. Itsellä aina kuppi keittiössä. Siitä juon vettä, kahvia, teetä jne useampaan kertaan ja useampana päivänä. Huuhtelen käytön jälkeen. Uusi puhdas muki keskimäärin joka viides päivä.

Vierailija
19/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa tiskiä kun samaa kuppia voi käyttää myös huomenna. Itsellä aina kuppi keittiössä. Siitä juon vettä, kahvia, teetä jne useampaan kertaan ja useampana päivänä. Huuhtelen käytön jälkeen. Uusi puhdas muki keskimäärin joka viides päivä.

Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun.

Vierailija
20/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka milloinkin. Eilen 19 vuotias tytär imuroi koko asunnon ja oli järjestellyt täällä muutenkin. Mies taas oli etätöiden tauolla kolannut pihan nopeasti ja tyhjentänyt tiskikoneen. Minä kävin töiden jälkeen ruokakaupassa ja tein ruuan.

Viime viikolla perjantaina mies teki ruuan, minä imuroin, 16 vuotias pesin vessat ja laittoi saunaan puut. 19 vuotias oli kipeänä ja nukkui.

Ei meillä ole kenelläkään mitään ongelmia kotitöiden tekemisien kanssa. Se tekee, joka ehtii ja jolle parhaiten sopii. Hyvillä välineillä kotityöt ovat ihan asiallisia tehdä ja kun roinaa ei ole liikaa, niin tekeminen on helppoa. Tykkäämme koko perhe siististä kodista ja asennevammoja ei ole.