Simo Keskinen on 32-vuotias alkoholisti, ja hänellä on todennäköisesti elinaikaa muutamasta viikosta kuukauteen (maksakirroosi)
"minua surettaa, etten tule ikinä enää näkemään lastani, koska tulen olemaan loppuikäni kännissä"
Aika karua.
Kommentit (664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sitä uuden maksan voi siirtää, mutta pitää olla riittävästi omaa rahaa operaatioon. Rikkaat elävät pidempään kuin köyhät.
Ei taideta missään siirtää alkoholistille jolla C-hepatiitti. Oli rahaa tai ei.
Larry Hagman sai. JR Ewing from DAllas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää oon 57-vuotias nainen ja oon ryypänny joka päivä 17.5-vuotiaasta lähtien. Tupakkia poltan kans. Vielä hengissä ja mulla on jopa osa-aikatyöpaikka.
Juoppo nainen menehtyykin miehiä myöhemmin, kuuskymppisenä keskimäärin.
Miksi olisi näin? Tutkitustihan alkoholi on vaarallisempaa naisille ja samat promillemäärät veressä nousee pienemmästä määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lopulta ihminen on itse vastuussa omasta elämästään. Surullinen juttu, mutta apua on varmasti tarjottu vuosien mittaan.
Mistä tällainen oletus, että apua tarjottu vuosien mittaan?
Itse olen toipuva alkoholisti ja nykyisen työni kautta arvelen juurikin päinvastaista. Apua on voitu hakea, mutta sitä ei ole saatu.
Btdt
Tämä.
Toinen on, että "apu" on usein audit-kysely ja sen päälle saarnaa ja kehotus miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku vielä mennyt lisääntymään hänen kanssaan. Siinä ei ole lapsella helppo tulevaisuus.
Miten niin? Lapsi ei elä isänsä kanssa, ei edes näe tätä.
Ja tämän vuoksi luulet lapsen elämää helpoksi?
Miksei voisi olla? Äiti toimii ilmeisen vastuullisesti.
Saduissa ehkä, oikeassa elämässä ei niitä onnellisia tarinoita ole kuultu, vaikka moni selviää jopa täysijärkiseksi, mutta helppoa se kasvaminen ei ole. Vastuullinen äiti olisi tehnyt abortin.
Vastuullinen äiti olisi siis murhannut oman lapsensa. Tämä on Suomi vuonna 2024.
Vastuulliset tyypit ei nussisi edes juoppojen kanssa, saati sitten ilman ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku vielä mennyt lisääntymään hänen kanssaan. Siinä ei ole lapsella helppo tulevaisuus.
Miten niin? Lapsi ei elä isänsä kanssa, ei edes näe tätä.
Ja tämän vuoksi luulet lapsen elämää helpoksi?
Miksei voisi olla? Äiti toimii ilmeisen vastuullisesti.
Saduissa ehkä, oikeassa elämässä ei niitä onnellisia tarinoita ole kuultu, vaikka moni selviää jopa täysijärkiseksi, mutta helppoa se kasvaminen ei ole. Vastuullinen äiti olisi tehnyt abortin.
Monesti alkoholistin lapsi ei edes itse koske alkoholiin.
Joidenkin kohdalla ehkä noin, tilastollisesti alkoholistien lapsista kuitenkin tulee todennäköisemmin myös alkoholisteja kuin muusta väestöstä.
Vanhaan hyvää aikaan puliukot ja irtolaiset suljettiin työlaitoksiin. Järjestelmä oli käytössä 70-luvulle asti.
Simo ei tule saamaan uutta maksaa vaan sen saa joku superrikas. Tilastoja ei tästäkään pidetä kun eleteään neuvostosuomessa jota johtaa äärioikeisto. Neuvosto on koalitio samanhenkisistä sopimuksen tekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan hyvää aikaan puliukot ja irtolaiset suljettiin työlaitoksiin. Järjestelmä oli käytössä 70-luvulle asti.
Ja nykyään alkoholistien päivittäinen juominen maksatetaan veronmaksajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpaahan tuo päivittäin juotu alkoholi on itse valmistettuna. Kaupasta ostettuna hinnasta suuri osa veroa eli alkoholisti on veronmaksaja.
Alkoholisairauksien hoitaminen on se mikä maksaa, ei itse juominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpaahan tuo päivittäin juotu alkoholi on itse valmistettuna. Kaupasta ostettuna hinnasta suuri osa veroa eli alkoholisti on veronmaksaja.
Ja alkoholiveron tuotto ei riitä lähellekään kattamaan laillisen myrkkyhuumeen haittoja.
Tiedän kys. tyypin. On tullut Keskustassa pummaamaan rahaa ja kun en ole antanut, niin on saanut aina hirveän raivarin. Täys luuseri koko tyyppi
"Elin kuten halusin." Onkohan myös tässä kuolemansa hetkillä ollut samaa mieltä. Oletan siis, että on kuollut/kuolemassa, koska ei ole näkynyt missään.
Vierailija kirjoitti:
Ja työkyvyttömien alkoholistien päivittäiset juomiset maksaa hyvin usein veronmaksajat. Vaikka alkoholisti on veronmaksaja kun ostaa alkoholia, niin asia on valtiolle tappiollista. Ainoa hyötyjä on vain alkoholia tuottavat yritykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että juominen ei sitten aiheuta niitä alkoholisairauksia?
Jos jokaisen alkoholiin ja tupakkaan kuolevan suomalaisen tilalle tuodaan väkeä ulkomailta, Suomen kansa vaihtuu suurelta osin toiseksi sadassa vuodessa. Siihen päättyy kansan tuhansien vuosien historia ja kansa maksaa itse oman tuhonsa.
Alkoholi ja tupakka ovat parhaita aineita väestönvaihtoihin, ja ihmisten orjuutukseen ja ryöstämiseen ihan laillisesti. Kumpikin aiheuttaa koviin huumeisiin verrattavan riippuvuuden ja tuhoaa aivoja. Käyttäjät pysyvät tyhminä kun heitä murhataan ja ryöstetään laillisilla myrkkyhuumeilla.
Mikään päihderiippuvuus ei ole kiinni mistään yhteiskuntaluokasta. Oleellisinta on se miten joku siihen tilanteeseen päätyy ja miten yhteiskunta siihen reagoi. Eikä asiat tule muuttumaan mitenkään lakaisemalle "ne muut" vain maton alle. THLn sivuilta löytyy faktaa mihin nuoret tilastollisesti tänä päivänä kuolee ja ei se ole mikään ihme kun yleistä asennetta seuraa suhteessa kanssa ihmisiin.
Ketkä tekee sen hyvinvointivaltion ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työkyvyttömien alkoholistien päivittäiset juomiset maksaa hyvin usein veronmaksajat. Vaikka alkoholisti on veronmaksaja kun ostaa alkoholia, niin asia on valtiolle tappiollista. Ainoa hyötyjä on vain alkoholia tuottavat yritykset.
No eihän maksa. Tuo Simokin joutui pummimaan, kun veronmaksajilta saatu raha ei riitä päivittäiseen juomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos jokaisen alkoholiin ja tupakkaan kuolevan suomalaisen tilalle tuodaan väkeä ulkomailta, Suomen kansa vaihtuu suurelta osin toiseksi sadassa vuodessa. Siihen päättyy kansan tuhansien vuosien historia ja kansa maksaa itse oman tuhonsa.
Alkoholi ja tupakka ovat parhaita aineita väestönvaihtoihin, ja ihmisten orjuutukseen ja ryöstämiseen ihan laillisesti. Kumpikin aiheuttaa koviin huumeisiin verrattavan riippuvuuden ja tuhoaa aivoja. Käyttäjät pysyvät tyhminä kun heitä murhataan ja ryöstetään laillisilla myrkkyhuumeilla.
Taitaa nykyihmiset kuolla muoviin ja liikalihavuuteen. Monikohan tupakasta marisija on itse ylipainoinen piilevällä rasvamaksalla? Kannattaa lukea muovista. Voi olla monille jopa vaarallisempaa kuin tupakka. Jos ei tupakka tapa, se mikromuovi voi tappaa.
Onkohan tää viel hengissä?