Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Simo Keskinen on 32-vuotias alkoholisti, ja hänellä on todennäköisesti elinaikaa muutamasta viikosta kuukauteen (maksakirroosi)

Vierailija
16.06.2024 |

"minua surettaa, etten tule ikinä enää näkemään lastani, koska tulen olemaan loppuikäni kännissä" 

Aika karua. 

https://www.hs.fi/alueet/art-2000010503579.html

Kommentit (664)

Vierailija
601/664 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Elin kuten halusin." Onkohan myös tässä kuolemansa hetkillä ollut samaa mieltä. Oletan siis, että on kuollut/kuolemassa, koska ei ole näkynyt missään. 

Onhan hän jo pitkään tiennyt, mikä lopulta odottaa. Ehkä helpotuskin, kun ei muuten riippuvuudesta eroon päässyt. Eli toki, kuten itse halusi, mutta tuskin tuo enää pitkään aikaan ole ollut hänellekään elämisen arvoista elämää. 

Alkoholistit ja narkkarit on itsekkäitä paskiaisia. Sairastuttavat myös läheisensä tai vähintäänkin aiheuttavat hirvittävää tuskaa näille. Jos ei itsestään välitä, voisi edes omien lasten vuoksi hakeutua hoitoon. Kyllä A-klinikan tai vaikka terveyskeskuksenkin kautta AINA saa jotain tukea, vaikka ehkä kuntakohtaisia eroja löytyy. Ainahan kyse on kuitenkin addiktoituneen OMASTA päätöksestä parantua, ei mikään hoito paranna jos ei sitä itse halua.

terveisin alkoholistin lapsi

Vierailija
602/664 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä elossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/664 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Tampereella ei ole kunnolla apua tarjolla päihdeongelmaisille. Tiedän tämän omasta kokemuksesta sillä olen itse raitis alkoholisti. Oma päihdehoito piti maksaa omasta pussista. Kaikilla ei ole moiseen varaa. 

Mullakin on omaa kokemusta työntekijänä. Tullaan katkolle, että pääsee taas hummaamaan. Tämän maksavat ne, jotka tekevät raskasta työtä. Paskat tuommoisille säälijöille. Se ei ketään auta.

Vierailija
604/664 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään uutta tietoa tästä?

Joko on siirtynyt ajasta ikuisuuteen?

Vierailija
605/664 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenkadulla sitä voisi kysellä..tod.näk joku tietää.

Vierailija
606/664 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Elin kuten halusin." Onkohan myös tässä kuolemansa hetkillä ollut samaa mieltä. Oletan siis, että on kuollut/kuolemassa, koska ei ole näkynyt missään. 

Onhan hän jo pitkään tiennyt, mikä lopulta odottaa. Ehkä helpotuskin, kun ei muuten riippuvuudesta eroon päässyt. Eli toki, kuten itse halusi, mutta tuskin tuo enää pitkään aikaan ole ollut hänellekään elämisen arvoista elämää. 

Alkoholistit ja narkkarit on itsekkäitä paskiaisia. Sairastuttavat myös läheisensä tai vähintäänkin aiheuttavat hirvittävää tuskaa näille. Jos ei itsestään välitä, voisi edes omien lasten vuoksi hakeutua hoitoon. Kyllä A-klinikan tai vaikka terveyskeskuksenkin kautta AINA saa jotain tukea, vaikka ehkä kuntakohtaisia eroja löytyy. Ainahan kyse on kuitenkin addiktoituneen OMASTA päätö

Ystävällisesti sinulle:

Alkoholiongelman kanssa kamppaileva, voi myös kamppailla pahojen mielenterveyshaasteiden kanssa. Alkoholia säännöllisesti käyttävä voi pyrkiä esittämään huoletonta, hassuttelevaa pikku seitinohutta nautiskelevaa henkilöä, mutta sisällä hänen olonsa on sietämätön. Hoitoon estyneisyyden taustalla voi olla puhdas fobia. Niin paha, että mieluummin kuolisi kuin joutuisi sairaalahoitoon.

Kukaan muu kuin se alkoholia käyttävä, ei voi ymmärtää miksi sitä käytetään. On helppo huudella itsekkyydestä ja hoitoon menemisestä, kun ihminen on voinut kamppailla mielensä kanssa vuosikymmenen, valvonut yönsä putkeen ja yrittänyt kerätä itsestään kaiken rohkeuden mitä löytyy.

Me ei eletä täällä muita varten.

Vierailija
607/664 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit ja narkkarit on itsekkäitä paskiaisia. Sairastuttavat myös läheisensä tai vähintäänkin aiheuttavat hirvittävää tuskaa näille. Jos ei itsestään välitä, voisi edes omien lasten vuoksi hakeutua hoitoon. Kyllä A-klinikan tai vaikka terveyskeskuksenkin kautta AINA saa jotain tukea, vaikka ehkä kuntakohtaisia eroja löytyy. Ainahan kyse on kuitenkin addiktoituneen OMASTA päätö

Päihteiden käytön aloittaminen on aina oma päätös, mutta riippuvuudesta irtipääseminen voikin olla jo äärimmäisen hankalaa. Siksi moni addiktoitunut ei loppujen lopuksi pääse koskaan irti riippuvuudestaan. Addiktio on käytännössä sairaus josta läheskään kaikki eivät parane. Tämä siis koskee aivan kaikkia riippuvuuksia.

Kaikesta huolimatta minä en hyväksy päihderiippuvaisia.

Vierailija
608/664 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit ja narkkarit on itsekkäitä paskiaisia. Sairastuttavat myös läheisensä tai vähintäänkin aiheuttavat hirvittävää tuskaa näille. Jos ei itsestään välitä, voisi edes omien lasten vuoksi hakeutua hoitoon. Kyllä A-klinikan tai vaikka terveyskeskuksenkin kautta AINA saa jotain tukea, vaikka ehkä kuntakohtaisia eroja löytyy. Aina

Et hyväksy päihderiippuvaisia? Siis ihmisinä, vai mitä ihmettä. Ihan tuosta vaan, aiheuttamatta sinulle sen kummempaa haittaa.

Et sinä kuule edes tiedä välttämättä, onko joku ympärilläsi päihderiippuvainen vai ei.

Vierailija
609/664 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan onko Simo vielä hengissä?

Vierailija
610/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joku vielä mennyt lisääntymään hänen kanssaan. Siinä ei ole lapsella helppo tulevaisuus.

Tuskin äitikään lasiin sylkee. Todella harvoin noin pohjilla olevien alkoholistien naiset itsekään raittiita ovat. 

Hän, siis simo itse puhui usein tästä tyttöystävästään ja kertoi hänen olevan absolutisti. 

Olen alkoholistin lapsi ja symppaan alkoholisteja ja ihastun heihin niin ymmärrän hyvin. Simo oli mun lempi-ihminen Tampereella. Rip.

Vierailija
611/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea asenne.   

Vierailija
612/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Tampereella ei ole kunnolla apua tarjolla päihdeongelmaisille. Tiedän tämän omasta kokemuksesta sillä olen itse raitis alkoholisti. Oma päihdehoito piti maksaa omasta pussista. Kaikilla ei ole moiseen varaa. 

Aivan varmasti katkolle pääsee ja itse tiedän että sairaalasta suoraan samoja tyyppejä viety muutamat kerrat. Kyllähän yhteiskunnan tulee jossakin vaiheessa nostaa kädet pystyyn ja jättää vastuu ihmiselle itselleen. 

Vierailija
613/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on omaa kokemusta työntekijänä. Tullaan katkolle, että pääsee taas hummaamaan. Tämän maksavat ne, jotka tekevät raskasta työtä. Paskat tuommoisille säälijöille. Se ei ketään auta.

Katkolla ei olekaan mitään tekemistä raitistumisen kanssa, luulisi sun työntekijänä sen tietävän.

Vierailija
614/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joku vielä mennyt lisääntymään hänen kanssaan. Siinä ei ole lapsella helppo tulevaisuus.

Tuskin äitikään lasiin sylkee. Todella harvoin noin pohjilla olevien alkoholistien naiset itsekään raittiita ovat. 

Hän, siis simo itse puhui usein tästä tyttöystävästään ja kertoi hänen olevan absolutisti. 

Olen alkoholistin lapsi ja symppaan alkoholisteja ja ihastun heihin niin ymmärrän hyvin. Simo oli mun lempi-ihminen Tampereella. Rip.

Lempi-ihminen? Pummi, joka haukkui ja kiroili, ellei saanut rahaa!

Vierailija
615/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan on RIP?

Vierailija
616/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkolla ei olekaan mitään tekemistä raitistumisen kanssa, luulisi sun työntekijänä sen tietävän.

Kun alkoholisti menee katkolle, ulos tulee sekakäyttäjä.

Olisi mielenkiintoista kuulla ko. paikan työntekijöiltä monenko luulevat parantuneen käytyään katkon. Maksimi voi olla kaksi prosenttia, tosin tuskin edes niin moni.

Vierailija
617/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti katkolle pääsee ja itse tiedän että sairaalasta suoraan samoja tyyppejä viety muutamat kerrat. Kyllähän yhteiskunnan tulee jossakin vaiheessa nostaa kädet pystyyn ja jättää vastuu ihmiselle itselleen. 

Katkolle pääsee, mutta sehän on vasta aivan alku. Katko nimensä mukaisesti katkaisee ryyppykierrteen siltä kerrralta. Siellä ei ole mitään, mikä auttaisi pysyttelemään jatkossa selvin päin.

Vierailija
618/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

R.I.P.

Vierailija
619/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Missä heidän pitäisi olla? Kaupunki kuuluu heille ihan samalla tavalla kuin sinullekin."

Siis millä perusteella? Miksi sä puolustelet tällaista?

Sillä perusteella, että yhteiskunta on täynnä erilaisia jäseniä, joita täytyy vaan sietää (tiettyyn pisteeseen asti). Kyllä monet muutkin ihmisryhmät aiheuttavat muille tilanteita, joita pitää vaan sietää.

Ohis

Meidän ei todellakaan tarvitse sietää yhteiskunnan loisia jotka oman nautintohalunsa vuoksi alkavat päihteiden väärinkäyttäjiksi. Sitten kun paska onkin jo osunut tuulettimeen ja ovat aiheuttaneet itselleen vakavat vauriot niin vinkuvat vielä sympatiaa. HYI HELVETTI!

Varo vaan loinen, ettet itse koskaan sairastu päihderiippuvuuteen. Tai ylipäätään, varo ettet sairastu koskaan vakavasti

Vierailija
620/664 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan on RIP?

Jokohan on rest in peace?? :D

Tarkoititko:  Jokohan on kuollut?