Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Simo Keskinen on 32-vuotias alkoholisti, ja hänellä on todennäköisesti elinaikaa muutamasta viikosta kuukauteen (maksakirroosi)

Vierailija
16.06.2024 |

"minua surettaa, etten tule ikinä enää näkemään lastani, koska tulen olemaan loppuikäni kännissä" 

Aika karua. 

https://www.hs.fi/alueet/art-2000010503579.html

Kommentit (664)

Vierailija
281/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joku vielä mennyt lisääntymään hänen kanssaan. Siinä ei ole lapsella helppo tulevaisuus.

Niin ihmeellistä kun se onkin, usein näillä naisia riittää. 

Joo mutta ei mitään raittiita naisia.

Sehän se, kun jutusta saa sen kuvan, ettei nainen olisi mikään juopporemmin heila, vaan vastuullinen äiti. "Maailman parhaaksi äidiksi" tämä Simo naista kuvailee. 

No itse ainakin tiedän montakin alkoholistimiestä, jolla ollut täysin raitis vaimo/naisystävä. Joskus kuviossa se että nainen yrittää "pelastaa" miehen kuin jonkun siipirikon linnun. Jossain vaiheessa yleensä luovuttaa. 

Vierailija
282/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaalikorva on Tampereen keskustassa vaikuttava rähisevämpää sorttia edustava puliukko. Hänen tyyliinsä kuuluu pysäytellä kaikki vastaantulijat pyytämällä huomiota "hei anteeks, anteeks" ja pyytää rahaa. Jos kukkiksen jättää huomioimatta tai ei ole halukas antamaan rahaa, uhri haukutaan hintiksi, homoksi, huoraksi, läskiksi tmv. 

Legendan mukaan kukkis sai korvansa kaatumalla lasioven läpi, mutta toiset huhut kertovat korvien muotoutuneen jaloon olomuotoonsa judoharrastuksen myötä.

Kukkis tunnetaan myös Gambina-miehenä, sillä hän rakastaa tuota kyseistä ginivermuuttijuomaa yli kaiken muun.

https://pulsu.fandom.com/wiki/Kukkakaalikorva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut että noin nuorelle tulisi terveyshaittoja.

Voi kuule... Esim. haimatulehdus tulee helposti nuorellekin. 

Tiedän tapauksen, jossa nuori kuoli elämänsä ensimmäisen kunnon känniä seuranneeseen haimatulehdukseen. 

Vierailija
284/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen keskustan puliukot ovat kuin Disney-leffasta verrattuna vaikkapa Philadelphian kaduilla notkuviin fentanyyli-riippuvaisiin zombeihin, joilla on märkiviä avohaavoja.

Joo. Näitä kuvia levitellään, että saadaan ihmiset uskomaan, että huumeidenkäyttäjät näyttää tältä. Kaikkea ei ole pakko uskoa.

Voitaisiin alkaa levittää sellaista tietoa, miltä huumeidenkäyttäjät OIKEASTI näyttää. Mistä tunnistat päihtyneen? Tällaista tietoa ei ole. Vanhukset ei tiedä edes miltä haisee hamppu. Tai miten nopeasti kokaiini poistuu kehosta, mutta käyttö näkyy silti. Miten, mistä voi päätellä? Tätä tietoa tarvitaan lisää, tarvittiin jo 30 vuotta sitten. Nuoret sai valistusta, vanhat ei. Ja osa ex-nuorista on nykyään niin vanhoja, että tieto on unohtunut.

Vierailija
285/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Alkoholistille löytyy aina syy ryypätä, ja aina muualta kuin peilistä. Maailma ahdistaa, Weltschmertz, on jotain juhlittavaa, on jotain surtavaa, on tylsää...ei alkoholistilta syyt koskaan lopu kesken.

Alkoholistilla on ominaisuutena se ettei tule kovia krapuloita vielä nelikymppisenäkään. Osa voi juoda viisikymppisenäkin suuria annoksia ja krapula on vain kevyt väsymys tai pöhnä aamupäivän ja se haihtuu pian pois jotta saa uuden annoksen nautittua töiden jälkeen.

Erityisesti pari ja kolmekymppiset alkoholistit kykenevät juomaan todella suuria määriä ainetta sisuksiinsa vailla merkittäviä tuhoja. Toki tuhoja tulee paljon aivoihin ja hermostoon pitkän käytön seurauksena.

Normaalisti kolmekymppisenä normaalit terveyssuositustenkin mukaiset annokset aiheuttavat käyttäjälle, niin kovan krapulan ettei tee mieli juoda useisiin viikkoihin. O

Paskanmarjat.. siitä krapulan parantelusta se ura vasta varsinaisesti urkenee. Krapulan on alkoholisteilla niin sietämättömiä, että on käytännössä pakko juoda. Täysin tietämättömän kirjoitusta.mutta hyvä sinulle, et ole ainakaan alkoholisti.

Vierailija
286/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiin lopettaa sen hokeminen, että alkoholismi on muka sairaus. Se ei ole sairaus, koska siitä voi parantua tahtomalla sitä parantumista tarpeeksi. Aivosyöpä esimerkiksi on sairaus. Siitä ei parane omalla tahdonvoimalla. 

Kyllä se on sairaus. Samalainen pakko-oireista käyttäytymistä oleva aivojen palkintomekanismia hakeva toiminto kuin tuo sinun netissä ilkeämielinen vittuilu ja päteminen papukaijamaisesti, että näin ne asiat on. Ei. Ne asiat ei ole niin kuin sinä sanot, vaan on lääketieteellisesti todettu että alkoholismi on sairaus, jossa aivot on muuttuneet ja elimistö ei toimi ilman viinaa samalla tavoin. Lopettaminen voi aiheuttaa deliriumin. Sinäkään et omalla tahdonvoimalla kykene

Ilman muuta voi. Alkoholismi on vain addiktion yksi ilmenemismuoto. Itselläni on ollut sokeri, seksi , kofeiini ja urheilu. Nyt päällä näistä vain urheilu. Mutta aina käytännössä on joku juttu päällä. Mutta kun tietää että on tämä tunne-elämän sairaus voi näitä hallita. Esim urheilun suhteen opetella pitämään niitä vapaapäiviä ja ajatella ne osana urheilua, niin sekin sitten onnistuu.

Vierailija
287/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tunne-elämän sairaus ja hoidettavissa, mutta itseään pitää jaksaa hoitaa ja terapiaa pitäisi saada. Harmi ettei apua tunnu saavan."

Täällä ei taas lainaus mulla toimi. Kyllä se on tunne-elämän vika, mutta en minä sitä sairaudeksi luokittele siltikään. Olen käynyt vuosikausia terapiassa, monenlaisissa, kelan ja omakustanteisesti. Nyt en enää käy missään, koska ei ne minua parantaneet. Joidenkin ihmisten haavat on niin varhain tulleet, ettei niihin pääse käsiksi. 

Ei sillä ole mitään merkitystä ettet sinä luokittele sairaudeksi. Eihän kyseessä ole mielipide asia.

Sen sairauden taakse vaan ei voi jäädä, kun saa tietoa, voi hoitaa itseään. Yksin se ei yleensä onnistu.

Niin, no tämä miksi en näe sitä sairautena on se, että minusta ihminen voi raitistua ilman apuakin j

Ajattelet sairauden vanhanaikaisesti ja yksioikoisesti. Mielenterveys ongelmat ovat myös sairauksia. Addiktioissa ja alkoholismissa on kyse tunne-elämän sairaudesta tms mielenterveysongelmat. Aivoissa on rakenteellisesti jotain erilaista, kuin ei addikteilla. Toisaalta sinun pitäisi väitellä tästä oikeestaan maailman terveysjärjestön kanssa , joka pitää addiktiota tai alkoholismia ilman muuta sairautena. 

Vierailija
288/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomi sallii alkoholin ihmisille mutta kieltää kannabisyrtin ihmisiltä? Suomen suosituin huume on myrkyllisin ja se pidetään laillisena. Suhteellisesti erittäin turvallinen yrtti on kielletty. Naurettavaa ja surullista.

Eli koska on jo yksi vaarallinen normalisoitu päihde, myös toinenkin pitää sallia? Hieno logiikka. 

Öö, katsos kun yrtti ei ole vaarallinen eikä päihde. No okei on se vähän päihde mutta ei yhtään niin kova huume kuin alkoholi.

Pössyttelijät ja muut käyttäjät aina rationalisoivat riippuvuuttaan vaarallisiin päihteisiin. 

Luetun ymmärtämisestä hylätty? Yrtti ei ole vaarallinen eikä päihde paitsi vähäsen.

Niin, mutta mitä väliä vaikka se ei sitten laillistukaan, kun onhan meillä muitakin yrttejä joita saa ihan Prismasta. Ostat vaan basilikaa tai timjamia ja käärit niistä sätkiä. Vai miksi sen on oltava juuri kannabis?

Vierailija
289/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juovan alkoholistin keskimääräinen elinikä Suomessa on 48 vuotta."

Mun tuntema eli 51-vuotiaaksi.

Mun tuntema elää edelleen 68-vuotiaana. Isäni. Täys juoppo ollut sen ajan mitä olen elänyt. Haimatulehduksiakin ollut ja silti vaan jatkuu... En tiedä milloin viimeksi ollut selvinpäin.

Vierailija
290/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joku vielä mennyt lisääntymään hänen kanssaan. Siinä ei ole lapsella helppo tulevaisuus.

Niin ihmeellistä kun se onkin, usein näillä naisia riittää. 

Joo mutta ei mitään raittiita naisia.

Sehän se, kun jutusta saa sen kuvan, ettei nainen olisi mikään juopporemmin heila, vaan vastuullinen äiti. "Maailman parhaaksi äidiksi" tämä Simo naista kuvailee. 

No itse ainakin tiedän montakin alkoholistimiestä, jolla ollut täysin raitis vaimo/naisystävä. Joskus kuviossa se että nainen yrittää "pelastaa" miehen kuin jonkun siipirikon linnun. Jossain vaiheessa yleensä luovuttaa. 

Juu ja sitten se juoppo väittää juovansa siksi, kun vaimo jätti 

Ikinä ei kerrota sitä, että vaimo jätti viinan takia 

Vierailija
291/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sitä uuden maksan voi siirtää, mutta pitää olla riittävästi omaa rahaa operaatioon. Rikkaat elävät pidempään kuin köyhät.

Ainakaan Suomessa alkoholisiti ei saa maksansiirtoa. Ei edes rahalla.

Vierailija
292/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut että noin nuorelle tulisi terveyshaittoja.

Voi kuule... Esim. haimatulehdus tulee helposti nuorellekin. 

Ja aika hyväkuntoisillekin (esim Jere Karalahti ja hänen muutaman viikon tehohoitonsa).

Vierailija
293/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntema kuoli 45-vuotiaana eli keskiarvo 48 vuotta.

Vierailija
294/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Tampereella ei ole kunnolla apua tarjolla päihdeongelmaisille. Tiedän tämän omasta kokemuksesta sillä olen itse raitis alkoholisti. Oma päihdehoito piti maksaa omasta pussista. Kaikilla ei ole moiseen varaa. 

Ongelma on kyllä ihan valtakunnallinen. Sama koskee myös psykiatrista hoitoa, kaikki mt-potilaat heitetään avohoitoon eli ihan tyhjän päälle.

Vierailija
295/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen keskustan puliukot ovat kuin Disney-leffasta verrattuna vaikkapa Philadelphian kaduilla notkuviin fentanyyli-riippuvaisiin zombeihin, joilla on märkiviä avohaavoja.

Joo. Näitä kuvia levitellään, että saadaan ihmiset uskomaan, että huumeidenkäyttäjät näyttää tältä. Kaikkea ei ole pakko uskoa.

Voitaisiin alkaa levittää sellaista tietoa, miltä huumeidenkäyttäjät OIKEASTI näyttää. Mistä tunnistat päihtyneen? Tällaista tietoa ei ole. Vanhukset ei tiedä edes miltä haisee hamppu. Tai miten nopeasti kokaiini poistuu kehosta, mutta käyttö näkyy silti. Miten, mistä voi päätellä? Tätä tietoa tarvitaan lisää, tarvittiin jo 30 vuotta sitten. Nuoret sai valistusta, vanhat ei. Ja osa ex-nuorista on nykyään niin vanhoja, että tieto on unohtunut.

YouTubessa on lukemattomia videoita esim. Philadelfian huumekaduilta, mistä saa aika realistisen käsityksen asiasta.

Vierailija
296/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vähän päälle 4-kymppiseksi ja toinen olisi täyttänyt 70.

Vierailija
297/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sitä uuden maksan voi siirtää, mutta pitää olla riittävästi omaa rahaa operaatioon. Rikkaat elävät pidempään kuin köyhät.

Ei taideta missään siirtää alkoholistille jolla C-hepatiitti. Oli rahaa tai ei. 

Luin jutun ulkomaan lehdessä naisesta jolla aviopuoliso olisi antanut maksan mutta lääkärit ei suostuneet operoimaan koska iso riski että jatkaa juomista leikkauksen jälkeen.

Vierailija
298/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tapaus, asuin ennen Tampereen keskustassa Alkon vieressä ja tämä Simo tuli alituiseen vastaan kadulla kymmenen vuoden ajan (luulin häntä minua 10v vanhemmaksi, mutta ollaankin näköjään saman ikäisiä).

Pyysi aina rahaa ja heitti todella seksistisiä kommentteja kehostani ja oli niin inhottava ja röyhkeä kavereilleni, etteivät he enää halunneet tulla alaovelleni minua vastaan.

Silti ikävä nähdä, ettei saanut apua. Puhui joskus minulle ihan asioitaankin ja juttuja menneisyydestään.

Vierailija
299/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tässä ketjussa on kannabishörhöt vaahtoamassa? Heidän ajatuksensa pyörivät vain yhden asian ympärillä. Aika outoa huumausaineelta joka ei aiheuta riippuvuutta.

Sinäkin nimittelet hörhöksi. On se kumma homma miten kannabiksen viihdekäyttö muka määrittelee ihmisen. Dokaamisesta ei tuomita läheskään niin jyrkästi. Onhan se dokaaminen laillista mutta on se silti kaksinaismoraalia kun kannabis on paljon vähemmän haitallinen päihteenä. Alkoholiin kuolee ihmisiä kannabikseen ei.

Vierailija
300/664 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no miksi se nyt surettaa jos ei lastaan tule näkemään enää kun on loppuelämänsä kännissä - on varmasti ollut tähän asti sen lapsen elämän ajan kännissä. Ja vielä ei ilmeisesti ole noutaja tullut, vielä kerkeisi hetken pyhittää sille lapselle. Vaan pyhittää sen mielummin viinalle.