Simo Keskinen on 32-vuotias alkoholisti, ja hänellä on todennäköisesti elinaikaa muutamasta viikosta kuukauteen (maksakirroosi)
"minua surettaa, etten tule ikinä enää näkemään lastani, koska tulen olemaan loppuikäni kännissä"
Aika karua.
Kommentit (664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen keskustan puliukot ovat kuin Disney-leffasta verrattuna vaikkapa Philadelphian kaduilla notkuviin fentanyyli-riippuvaisiin zombeihin, joilla on märkiviä avohaavoja.
Joo. Näitä kuvia levitellään, että saadaan ihmiset uskomaan, että huumeidenkäyttäjät näyttää tältä. Kaikkea ei ole pakko uskoa.
Voitaisiin alkaa levittää sellaista tietoa, miltä huumeidenkäyttäjät OIKEASTI näyttää. Mistä tunnistat päihtyneen? Tällaista tietoa ei ole. Vanhukset ei tiedä edes miltä haisee hamppu. Tai miten nopeasti kokaiini poistuu kehosta, mutta käyttö näkyy silti. Miten, mistä voi päätellä? Tätä tietoa tarvitaan lisää, tarvittiin jo 30 vuotta sitten. Nuoret sai valistusta, vanhat ei. Ja osa ex-nuorista on nykyään niin vanhoja, että tieto on unohtunut.
Kyllähän noiden kuvien ihmiset ovat huumeidenkäyttäjiä ja näyttävät siltä mitä kuvat kertovat.
Tiedän, ettei kaikki huumeidenkäyttäjät näytä noiden kuvien kaltaisilta ihmisraunioilta. En koe tarpeelliseksi itselleni tunnistaa kaikkia eri ikäisiä ja erilaisia huumeidenkäyttäjiä. Väitän ettei suurimman osan tarvitse tietää miltä erilaiset huumeidenkäyttäjät OIKEASTI näyttävät. Toki on aloja ja ammatteja missä tunnistaminen olisi tärkeää, muttei ole minun asiani eikä vallassani opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien pitäisi viimeinkin myöntää, että ihmiset eivät todellakaan jää koukkuun alkoholiin, vaan alkoholin aiheuttamaan (hyvän olon) tunteeseen. Krapulan saa pois muillakin aineilla kuin alkoholilla, esim. lääkkeillä ja niitähän kaikki ammattijuopot vetävät myös. He ovatkin käytännössä sekakäyttäjiä.
Se on totta, että juuri siihen humalan aiheuttamaan hyvänolontunteeseen jää koukkuun. Elämä niin tuntui hyvältä.
Tv. Ennen vakavasti masentunut ja liikaa masennuksen takia juonut.
Alkoholistit ja narrit on itsekkäimpiä ihmisiä mitä maa päällään kantaa.
Ja kyllä, alkoholismi ei ole sairaus. Tai ainakaan sellainen, mihin ei voisi itse vaikuttaa. Menepä sanomaan syöpäpotilaalle, että alkoholismi on sairaus niin katsotaan saatko lämpimän vastaanoton. Kukaan ei väkisin kaada sitä viinaa kenenkään kurkusta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa, että alkoholistitkin voivat saada lapsia mutta minä en.
Olipas itsekäs ajatus.
Millä tavalla? Etkö sinä koskaan ole toivonut itsellesi mitään?
Alfa. Elää niin kuin haluaa. Mieluummin päivä leijonana kuin koko elämä lampaana!
Niin kauan on Simolla kaikki hyvin kun keitto maistuu.
T:Skäbä
Vierailija kirjoitti:
Alfa. Elää niin kuin haluaa. Mieluummin päivä leijonana kuin koko elämä lampaana!
Viinan orjana ei ole kyllä kukaan alfa.
Ennaltaehkäisevistä toimista...
Alkoholin suurkulutus / riippuvuus aikuisena on kuulemma todennäköisempää, jos ensimmäiset käyttökerrat ovat tapahtuneet nuorena. Liittyyköhän tuo aivojen palkitsemismekanismien muotoutumiseen tai johonkin sellaiseen. Vanhempien kannattaa siis valvoa ja rajoittaa varhaisnuortensa ja teiniensä menemisiä.
Eihän tuolla välttämättä pystyy mitään estämään, mutta kaikki keinot kannattaa käyttää riskin minimoimiseksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi saatiin 8-prosenttiset kauppoihin.
Luuletko ihan tosissasi, että tuolla on mitään vaikutusta asiaan?!
Miten se eroaa siitä että käy sitten Alkossa? Meinaatko, että ne jotka ovat vaarassa alkoholisoitua eivät alkoholisoidu jos se juoma pitää hakea Alkosta?
Ne hakee sen vaikka kuusta. Normaalit ihmiset pääsevät helpommalla vaan.
Oon ite luokiteltu meidän status kulttuurissa sekakäyttäjäksi, hcv, joskus ollut, hoidatin sen pois. Nuorempana kun tajusin homman miten ite saan vaan hanttihommia ja jonkun huonon naisen joka ei meidän statuskulttuurissa muille kelpaa tajusin miten kivinen tie on edessä.
Lopetin työt siihen 5v join ja vedin aineita. Sitten kasvoin vähän ihmisenä ja tyydyin kohtalooni. Nykyään olen omilla mittareilla raitis. 4 iltaa kännissä kk, pikku pössyjä jos saa hankittua.
Status ei ole kasvanut päin vastoin nykyään oon narkkari hörhö yhteiskunnan silmissä. Niin vetelen tällä linjalla yritän nauttia urheilusta, pelaamisesta ja luonnosta. En koe olevani mitenkään elossa niin kuin muut normaalit ihmiset. Ei toivoa. Silti pidän itsestäni huolta.
Toivoa on tunnelin päässä, vinkkinä. Ei sitä tarvi elämää elää niin että on hyvä työ, lapset... jne. Tyytykää kohtaloonne ja pitäkää itestä huolta. Paras vinkki mitä voin kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sitä uuden maksan voi siirtää, mutta pitää olla riittävästi omaa rahaa operaatioon. Rikkaat elävät pidempään kuin köyhät.
Ei taideta missään siirtää alkoholistille jolla C-hepatiitti. Oli rahaa tai ei.
Uskotko todella, ettei missään. Maita, joissa ei ole kunnollista tuloja tasaavaa sosiaaliturvajärjestelmää niin ihmisten välinen eri arvoisuus lisää sitä, ettei köyhällä ihmisellä ole lainkaan ihmisarvoa, jos rikkaalla ihmisellä on varaa ostaa kadulta viedyn ihmisten elimiä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt tyyppiin monesti ja aina hän ei ole ollut kauhean asiallinen. Järkytti lukea tuo juttu silti, luulin häntä aina ulkonäön perusteella itseäni vanhemmaksi.
M35
Juu, välillä on ollut tosi ystävällinen ja jos ei ole antanut rahaa, on sitten seuraavalla kerralla ollut tyly käytös. Muistelen, että kerran olen heittänyt rahaa tuolle. Kerran puhui rumasti naisista, kun osui kohdalle siis haukkui naisia ja katsoi päin. En jää kaipaamaan tuotakaan ihmistä. Mukavaa, että saa jatkossa kulkea kadulla rauhassa, kun on yksi pummi vähemmän. Tuohan on aina pummimassa.
Vierailija kirjoitti:
Noita samanlaisia on Tampereella sootanasti liikaa, esimerkiksi myös "Jossu" ja "Matti". Se on kiva kulkea kaupungilla, jos kaikki sattuu perätysten muutaman sadan metrin välein. Yks noista pummeista tuli kerran Sokoksen vessassa pyytämään lanttia. Se "uskovainen" pummi menee myös ostamaan kaljaa niillä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tapaus, asuin ennen Tampereen keskustassa Alkon vieressä ja tämä Simo tuli alituiseen vastaan kadulla kymmenen vuoden ajan (luulin häntä minua 10v vanhemmaksi, mutta ollaankin näköjään saman ikäisiä).
Pyysi aina rahaa ja heitti todella seksistisiä kommentteja kehostani ja oli niin inhottava ja röyhkeä kavereilleni, etteivät he enää halunneet tulla alaovelleni minua vastaan.
Silti ikävä nähdä, ettei saanut apua. Puhui joskus minulle ihan asioitaankin ja juttuja menneisyydestään.
Hänhän jutussa myöntää, että apua on monesti tarjottu, mutta eli kuten halusi. Kaikki alkoholistit eivät motivoidu lopettamaan avusta huolimatta.
Sanna Marin mainostaa ryyppäämistä lapsille ja nuorille! On ihan normaalia että lähes neljäkymppinen perheenäiti riehuu kännissä milloin missäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no miksi se nyt surettaa jos ei lastaan tule näkemään enää kun on loppuelämänsä kännissä - on varmasti ollut tähän asti sen lapsen elämän ajan kännissä. Ja vielä ei ilmeisesti ole noutaja tullut, vielä kerkeisi hetken pyhittää sille lapselle. Vaan pyhittää sen mielummin viinalle.
Epäilen, ettei lasta ole Simon tahdosta alulle laitettu. Lapsi on vielä pieni ja Simo tiennyt sairaudestaan ja kohtalonsa jo aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:Paskanmarjat.. siitä krapulan parantelusta se ura vasta varsinaisesti urkenee. Krapulan on alkoholisteilla niin sietämättömiä, että on käytännössä pakko juoda. Täysin tietämättömän kirjoitusta.mutta hyvä sinulle, et ole ainakaan alkoholisti.
En ole alkoholisti. Käyn töissä ja kykenen juomaan yhden keskioluen kymmenissä sekunneissa. Minut tunnetaan puistoporukoissa siitä, että kykenen juomaan nopeaan tahtiin kolmekin tölkkiä alle minuuttiin, jos haluan nopean nousun heti duunin päätteeksi. Sen jälkeen röyhtäilen maukkaasti ja kaikilla on kivaa. Pikku Lare kääntää siinä välisä sätkät kaikille ja minä isken sinulle hyvä lukija silmää sillä välin. Voin huoda helpostikin noin 12 tölkkiä ilman että se vaikuttaa mitenkään työtehooni ja hoidan urheilut sun muut arjen asiat. Minulle ei tule myöskään krapulaa. Mutta siinä asiassa olet oikeassa. En ole alkoholisti.
Juon olutta terveydeksi ja kannatan toisinaan terveellistä munkkien luostarissa kehittämään olutpaastoa.
Päivän aikana ei syödä mitään. Olut riittää ravinnoksi ja lopuksi nuoleskelen aina viikseni, koska ne ovat oluesta tahmeat.
Pantittomille tölkeille teen niin että isken ne otsaani ja heitän frispiinä roskikseen. Hyvin kolisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen keskustan puliukot ovat kuin Disney-leffasta verrattuna vaikkapa Philadelphian kaduilla notkuviin fentanyyli-riippuvaisiin zombeihin, joilla on märkiviä avohaavoja.
Joo. Näitä kuvia levitellään, että saadaan ihmiset uskomaan, että huumeidenkäyttäjät näyttää tältä. Kaikkea ei ole pakko uskoa.
Voitaisiin alkaa levittää sellaista tietoa, miltä huumeidenkäyttäjät OIKEASTI näyttää. Mistä tunnistat päihtyneen? Tällaista tietoa ei ole. Vanhukset ei tiedä edes miltä haisee hamppu. Tai miten nopeasti kokaiini poistuu kehosta, mutta käyttö näkyy silti. Miten, mistä voi päätellä? Tätä tietoa tarvitaan lisää, tarvittiin jo 30 vuotta sitten. Nuoret sai valistusta, vanhat ei. Ja osa ex-nuorista on nykyään niin vanhoja, että tieto on unohtunut.Kyllähän noiden kuvien ihmise
Joo, minutkin tunnistetaan narkkariksi äärimmäisen usein ja inhoan noita "tunnistajia." Ette edes erota ihosairautta narkomaanista/päihdeongelmaisesta. t. Raitis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku vielä mennyt lisääntymään hänen kanssaan. Siinä ei ole lapsella helppo tulevaisuus.
Miten niin? Lapsi ei elä isänsä kanssa, ei edes näe tätä.
Hyvä esimerkki siitä, että mies voi olla vaikka millainen elämänsä sotkenut surkimus, ja aina jostain löytyy joku nainen joka on valmis sille lisääntymään.
Mies on toki nuori iältään, mutta ihmeesti mieskunto säilynyt vuosikausia kestäneestä dokaamisesta huolimatta.
-Alkoholin liikakäyttö lienee epäilyksettä eniten seksuaalitoimintojen häiriöitä ja impotenssia aiheuttava tekijä. Jo suhteellisen pienet akuutit annokset aiheuttavat erektioimpotenssia, ja pitkäaikainen väärinkäyttö voi johtaa seksuaalisten toimintojen pysyviin muutoksiin.
Miten autoimmuunihepatiiitti diagosoitiin? Mulla on Alat arvo aina koholla lievästi.muut ei