Simo Keskinen on 32-vuotias alkoholisti, ja hänellä on todennäköisesti elinaikaa muutamasta viikosta kuukauteen (maksakirroosi)
"minua surettaa, etten tule ikinä enää näkemään lastani, koska tulen olemaan loppuikäni kännissä"
Aika karua.
Kommentit (664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa, että alkoholistitkin voivat saada lapsia mutta minä en.
Minun isäni on alkoholisti. Ja isäni isä oli myös. Isäni on alkoholismistaan huolimatta minulle hyvin rakas. Onneksi minä olen isäni alkoholismista huolimatta saanut syntyä. Minua harmittaa ja ihmetyttää kommenttisi.
Itse olen absolutisti. Sukuni alkoholismi on loppunut minuun.
Minun äitini oli täyshirviö, kun oli väkivaltaisen alkoholistin kasvattama. Äiti ei ollut alkoholisti, mutta teki koko perheen elämästä helvetin. Hänet oli kyllä kasvatettu luonnevikaiseksi alkoholistin perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt tyyppiin monesti ja aina hän ei ole ollut kauhean asiallinen. Järkytti lukea tuo juttu silti, luulin häntä aina ulkonäön perusteella itseäni vanhemmaksi.
M35
Juu, välillä on ollut tosi ystävällinen ja jos ei ole antanut rahaa, on sitten seuraavalla kerralla ollut tyly käytös. Muistelen, että kerran olen heittänyt rahaa tuolle. Kerran puhui rumasti naisista, kun osui kohdalle siis haukkui naisia ja katsoi päin. En jää kaipaamaan tuotakaan ihmistä. Mukavaa, että saa jatkossa kulkea kadulla rauhassa, kun on yksi pummi vähemmän. Tuohan on aina pummimassa.
Meillä päin yksi laitapuolen kulkija pummaa kohteliaasti huutaen "anna äm mä rahaa!".
Ei taida kummoinen ukon saldo olla...
Suomi edustaa maksakirroosi kuolemien osaltakin EU:n kärkipaikalla
Vierailija kirjoitti:
Jutun mies on todennäköisesti horoskoopiltaan rapu. Rapumiehet ovat suurin osa tuollaisia melankolisia juoppoja.
Irc-gallerian mukaan kaksoset (syntynyt 11.6.)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistit ja narrit on itsekkäimpiä ihmisiä mitä maa päällään kantaa.
Ja kyllä, alkoholismi ei ole sairaus. Tai ainakaan sellainen, mihin ei voisi itse vaikuttaa. Menepä sanomaan syöpäpotilaalle, että alkoholismi on sairaus niin katsotaan saatko lämpimän vastaanoton. Kukaan ei väkisin kaada sitä viinaa kenenkään kurkusta alas.
Voit väitellä siitä maailman lääkäreiden kattojärjestön kanssa. Olet yksiselitteisesti väärässä. Näet sairaudet vain erittäin käsinkosketeltavana asiana. Se että onko vika/mutaatio dna-ketjussa , mikä aiheuttaa solujen hallitsemattoman jakautumisen eli syövän vai että onko aivoissa se rakenteellinen ero , mikä aiheuttaa alkoholismia , ovat nyansseja. Sitäpaitsi suurin osa syövistäkin on elintavoista kiinni. Alkoholismin kanssa voi olla raitis, mutta aina sitä silti on elämänsä loppuun saakka alkoholisti. Aivojen rakenne ei muutu.
Kun on tarpeeksi alkoholisoitunut ja ryyppyputki päällä , niin käytännössä sitä viinaa kaataa joku muu kurkkuun, se on automaatio. Välineellisesti se tietysti on oma käsi. Tarpeeksi kun on huonossa kunnossa niin joskus ryyppykaverit pitää sitä pulloa tai astiaa huulilla kun itse ei käsien tärinältä sitä pysty tekemään. Sitten yritetään pitää ryyppy sisällä. Monesti tämän vaiheen alkoholisti menee katkaisuun tai sairaalaan kun tämä ns ankkuriryyppy ei vain pysy sisällä ja kaiken oksentaa koko ajan ulos. Promillet laskee ja olosta tulee täysin mahdoton. Tätä kamppailua ei usein ulkopuoliset pääse todistamaan. Eikö kuulostakin sairaalta? Sitä se nimenomaan on.
Alkoille kielto myydä keltaisille isomahaisille ihmisille juomia. Humalaisellekaan ei saa juoda niin voisi hyvin laajentaa fyysisesti sairaisiin alkoholisteihin
Vierailija kirjoitti:
Alkoille kielto myydä keltaisille isomahaisille ihmisille juomia. Humalaisellekaan ei saa juoda niin voisi hyvin laajentaa fyysisesti sairaisiin alkoholisteihin
Päihtyneelle ei saakaan myydä sääntöjen mukaan, mutta käytännössä myydään. Ei sitä kai kukaan halua vastuulleen , et joku kuolee vieroitusoireisiin. Se on kauhea paikka ryyppyputkessa jos ei myydä alkoholia. Siitä tulee kaikenlaista hässäkkää ja ongelmaa . Pienemmän riesan tie on vain myydä.
Pelkällä alkoholin käytöllä mies olisi voinut elää 60-vuotiaaksi mutta tässä tapauksessa hengen vie suonensisäisten huumeiden käytön yhteydessä saatu c-hepatiitti.
Nepsylapsi, joka ei ole saanut tarvitsemaansa apua. Varhaisteininä huomannut alkon auttavan oireisiin ja alkanut sillä "hoitaa" itseään. Sitten onkin päädytty tähän pisteeseen. Tämäkin tarina olisi voinut olla toisenlainen jos lapsen ongelmat olisi ajoissa huomioitu ja hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Nepsylapsi, joka ei ole saanut tarvitsemaansa apua. Varhaisteininä huomannut alkon auttavan oireisiin ja alkanut sillä "hoitaa" itseään. Sitten onkin päädytty tähän pisteeseen. Tämäkin tarina olisi voinut olla toisenlainen jos lapsen ongelmat olisi ajoissa huomioitu ja hoidettu.
Tai sitten jos ei olisi alkanut juomaan? Ei näistä juopoista nyt saa uhria tekemälläkään, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihtyneelle ei saakaan myydä sääntöjen mukaan, mutta käytännössä myydään. Ei sitä kai kukaan halua vastuulleen , et joku kuolee vieroitusoireisiin. Se on kauhea paikka ryyppyputkessa jos ei myydä alkoholia. Siitä tulee kaikenlaista hässäkkää ja ongelmaa . Pienemmän riesan tie on vain myydä.
Joo, terveisiä sairaalan päivystyksestä. Näitä tulee kouristelevana sisään kun ei ole saaneet tarvitsemaansa viinaa. Nykyään ei osata enää loiventaa valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten jos ei olisi alkanut juomaan? Ei näistä juopoista nyt saa uhria tekemälläkään, sori siitä.
Niin, kyllä olisi 12-vuotiaana pitänyt tietää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alaikäinen alkoholisoituu, on vika aikuisissa. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni 90-luvulla syntyneistä ei ole suomessa nuorena kokeillut alkoholia? Se on sitten venäläistä rulettia, miten se alkoholi kenenkin vaikuttaa. Jollain nousee mielihyvätasot 4% jollain 400%. Kumpi näistä haluaa uusia kokemuksen? Sitten kun vielä pohjalla hermosto joka addiktoitunuu nopeammin on polku aika selvä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onneksi saatiin 8-prosenttiset kauppoihin.
Ei sillä juopoille väliä ole. Juopot hommaa viinansa ihan mistä tahansa.
Jospa Simo vielä saisi löytää elämäänsä Jumalan avun ja armon
Vierailija kirjoitti:
Mää oon 57-vuotias nainen ja oon ryypänny joka päivä 17.5-vuotiaasta lähtien. Tupakkia poltan kans. Vielä hengissä ja mulla on jopa osa-aikatyöpaikka.
Vedätkö myös 8 pulloa Gambinaa päivittäin? Voisit antaa vinkkejä Simolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä olisi 12-vuotiaana pitänyt tietää paremmin.
Ei olisi parin pojan Oulussa kannattanut mennä Valkeaan. Olisi säästynyt paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomi sallii alkoholin ihmisille mutta kieltää kannabisyrtin ihmisiltä? Suomen suosituin huume on myrkyllisin ja se pidetään laillisena. Suhteellisesti erittäin turvallinen yrtti on kielletty. Naurettavaa ja surullista.
Eli koska on jo yksi vaarallinen normalisoitu päihde, myös toinenkin pitää sallia? Hieno logiikka.
Voisi olla parempi vaihtoehto monille, joten alkoholinkäyttö vähentyisi.
jep ja sitä ei tarvitse polttaakaan vaan syödä. ei krapulaa ei riippuvuutta muille kuin addikteille jotka jäävät kiinni ruokaan suklaaseen..ja pahimimllaan johonkin kipsilevyyn jota syövät kuten saippuaa addikti on addikti.
Riippuu, missä liikkuu. Pyynikin metsässä en törmännyt yhteenkään narkomaaniin/alkoholistiin. Oli kyllä kivaa, kun kukaan ei pummannut mitään. Hämeenkaduilla ja ostareilla on myös feissarit ja sähköpummit häiriköimässä. Pakko aina kulkea "laitoja" pitkin.