Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko johonkin hömppään/yliluonnolliseen, jota ei (vielä) tiede pysty selittämään?

Vierailija
13.06.2024 |

Mihin ja miksi? 

Kommentit (205)

Vierailija
61/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko tämä telepatiauskovainen esitellä jonkun asiasta tehdyn tutkimuksen? Vai odotatko vaan että uskotaan kun sinä niin sanot?

Ehkä telepatiaa ei voi mitata nykytieteen keinoilla? Ei siihen tarvitse kenenkään uskoa. Joillekin se voi kuitenkin olla arkipäivää, jos heillä on tämä ominaisuus. Eri. 

Telepatian toimintamekanismia (olettaen, että sellainen ylipäätään on) ei välttämättä voida havaita, mutta telepatian vaikutukset ilman muuta ovat havaittavissa, jos ovat todellisia.

Esimerkki koeasetelmasta: pöytä, pöydän puoliväliin sermi, pöydän toiselle puolelle väitetty telepaatikko, toiselle puolelle avustaja. Avustaja heittää noppaa 60 kertaa siten, että telepaatikko ei näe noppaa. Nopan asetuttua avustaja tuijottaa nopan osoittamaa silmälukua ja keskittyy siihen täysillä. Väitetty telepaatikko arvaa silmäluvun, kirjanpitoon merkitään o/v. Toistetaan sarja vaikkapa 10 kertaa. Sen jälkeen vaihdetaan roolia, jotta mahdollinen "lähettämisen" ja "vastaanottamisen" ero tulee selville. Toistetaan sarja kymmenen kertaa.

Tilastollisesti sarjaan tulee oikeita arvauksia kymmenen. Jos vaikka saadaan keskiarvoksi kaikille sarjoille toisessa tai molemmissa kategorioissa 20+, niin koetta voidaan alkaa toistaa kokonaisuudessaan ja vaikka videoida. Kymmenen koetta vaikka vaihtuvilla avustajilla, kaikista keskiarvoksi 20+ niin voi ruveta lähettelemään videomateriaalia ja koeselostusta vaikkapa psykologian laitoksille, niin joku kyllä kutsuu kontrolloituun koetilanteeseen.

Vierailija
62/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että näkymätöntä on maailmassa, olet itse kokenut paljon mutta niitä kokemuksia ei voi todistaa muille muuten kuin kertomalla niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että tiede ei pysty selittämään paljonkaan vaikka se yrittää kyllä. Koska menetelmät tutkimukseen ovat niin rajalliset. Esimerkiksi telepatiaa on kyetty tutkimaan ja havaitsemaan jonkin verran. 

Ihan syystä. Olen kuitenkin mielissäni että tutkimuksia on tehty. Mielenkiintoisia asioita. Toivoisin että tulevaisuudessa kiinnostaisi taas enemmän tutkimukset rehellisesti. Jos tutkitaan mieltä sekä terveyttä ja toimintaa, olisi oltava ehdottoman rehellinen kaikessa.

Vierailija
64/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon telepatiaan ja uniin, sielun kuolemattomuuteen...

Vierailija
65/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että kuolemaa ei ole, vaan tietoisuus jatkaa olemassa oloa ruumiin ulkopuolella. Uskon, että aivot ovat sekä vastaanotin että lähetin.

Olet oikeassa. Tätä todistaa kaikki se tieto jonka olemme saaneet itsemme ulkopuoliselta taholta. Ja saamme edelleenkin mutta emme voi itse päättää siitä mitä meille annetaan vaan voimme todellakin ottaa vain nöyrinä vastaan kaiken avun sekä tiedon. 

Vierailija
66/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että näkymätöntä on maailmassa, olet itse kokenut paljon mutta niitä kokemuksia ei voi todistaa muille muuten kuin kertomalla niistä.

Ovatko kaikki kokemukset "näkymättömästä maailmassa" tosia?

Vierailija
67/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon telepatiaan ja uniin, sielun kuolemattomuuteen...

Nehän ovat todellisia kyllä. Kaikki liittyy ihmisen elämään. Nukahtaminen on mielenkiintoinen prosessi, se on kiinnostanut minua hyvin paljon kuten kaikki tietoisuuden kokemukset ja kaikki siihen liittyvä kuten sitten se kuolemakin.

Vierailija
68/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kokenut, tuohon tuli virhe siis. Kaikki kokemukset ovat meille itsellemme tosia mutta meillä on mielikuvitus joten sen avulla voimme kertoa tarinoita esimerkiksi siitä näkymättömästä maailmasta. Tieto on eri asia kuin kertomamme tarinat vaikka joskus tarinoissakin on totuuksia mukana.

Vierailija
69/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vain siihen mitä näen ja tunnen, ja olen tuntenut paljon sellaista mitä en ole nähnyt.

Tarkoitan sitä, että uskon sieluun, vaikka en ole nähnyt sitä. Oman sielunsa jokainen tuntee, mutta olen tuntenut muidenkin sielun, mille minulla ei luonnollisesti ole mitään todistetta.

Uskovainen en ole, vaan ateisti.

Vierailija
70/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hömppään taipuvaiset ihmiset valitsevat hömppähoidot avuksi ja kieltäytyvät tieteeseen pohjautuvista menetelmistä esim. syövän hoidossa. 

Vierailija
71/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matrixi simulaatiossa eletään, minä olen kirjoittaja sekä lukija koska minulla on sielu, te muut olette NPC.

Vierailija
72/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että kuolemaa ei ole, vaan tietoisuus jatkaa olemassa oloa ruumiin ulkopuolella. Uskon, että aivot ovat sekä vastaanotin että lähetin.

Olet oikeassa. Faktakirja Raamatusta voi asiasta lukea lisää. 

En lue raamattua enkä usko sen opetuksiin. 

Vierailija
73/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiede on tarinankerrontaa, joka ei perustu tosiasioihin, vaan lähtöoletuksiin. Siksi tieteessä ei ole olemassa totuutta, eikä tieteentekijä voi loogisesti toimia totuudenomistajana.

Tiede on hyvin perusteltu tosiuskomus. Ei siis absoluuttinen totuus.

t. FM

Vierailija
74/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Tätä todistaa kaikki se tieto jonka olemme saaneet itsemme ulkopuoliselta taholta. Ja saamme edelleenkin mutta emme voi itse päättää siitä mitä meille annetaan vaan voimme todellakin ottaa vain nöyrinä vastaan kaiken avun sekä tiedon. 

Nöyrinä?? Eikä mulla ole mitään tarvetta olla oikeassa. Sanoin vaan, mihin uskon. Tähän uskomukseen olen  päätynyt omien elämänkokemuksien kautta. Kukin taaplaa tavallaan. 

Vierailija
75/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään kukaan ei ole saanut sitä miljoonan dollarin palkintoa siitä, että yliluonnollinen ilmiö saatu aikaiseksi kontrolloidussa ympäristössä.

Köyhillä ei ole kykyjä?

Ihmiselläkö olisi kaikki kyky saada aikaan yliluonnollinen ilmiö. 

Mikä olisi peruste olettaa että ihmisen aivot olisivat kykenevät ymmärtämään ja käsittämään kaiken olevaisen. Jo pelkästään monien eläinteen aistit havaitsevat sellaista mihin ihminen ei kykene. 

Jotkut ovat kokeneet ns. rajatilailmiöitä jotka eivät millään taivu ihmisen tahtoon "kontrolloiduista" "koe"olosuhteista. 

Vierailija
76/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon siihen ettei tiede pysty vielä selittämään tai todentamaan kaikkea, mutta esimerkiksi vetovoiman lakiin yms. en usko.

Olen samaa mieltä. Se vetovoiman laki josta puhutaan ei ole koko totuus vaan apuväline itsensä kanssa työskentelyyn. Ajatuksena hyvä mutta ei se tavallaan voi aina toimia kuitenkaan. Asiaahan opetetaan tietysti eri tavoin myöskin.

Vierailija
77/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään kukaan ei ole saanut sitä miljoonan dollarin palkintoa siitä, että yliluonnollinen ilmiö saatu aikaiseksi kontrolloidussa ympäristössä.

Köyhillä ei ole kykyjä?

Ihmiselläkö olisi kaikki kyky saada aikaan yliluonnollinen ilmiö. 

Mikä olisi peruste olettaa että ihmisen aivot olisivat kykenevät ymmärtämään ja käsittämään kaiken olevaisen. Jo pelkästään monien eläinteen aistit havaitsevat sellaista mihin ihminen ei kykene. 

Jotkut ovat kokeneet ns. rajatilailmiöitä jotka eivät millään taivu ihmisen tahtoon "kontrolloiduista" "koe"olosuhteista. 

Olet täysin oikeassa, emme voi kontrolloida kaikkea emmekä saa aikaan yhtään mitään itse mutta voimme saada jotakin. Hypnoosihan on tästä hyvä esimerkki. Olisin mielelläni tutkimassa ja kokeilemassa erilaisia asioita mutta varmaksi ei voi koskaan luvata mitä tapahtuu sillä kaikki riippuu siitä mitä meille sallitaan ja mikä on edes mahdollista tapahtua.

Vierailija
78/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kokenut, tuohon tuli virhe siis. Kaikki kokemukset ovat meille itsellemme tosia mutta meillä on mielikuvitus joten sen avulla voimme kertoa tarinoita esimerkiksi siitä näkymättömästä maailmasta. Tieto on eri asia kuin kertomamme tarinat vaikka joskus tarinoissakin on totuuksia mukana.

Muotoillaan uusiksi. Kun ihminen kokee "näkymättömän maailmassa", onko kokemuksen lähde aina todellisesti olemassaoleva, ihmisen itsensä ulkopuolella sijaitseva asia?

Vierailija
79/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoni yliluonnolliseen perustuu lukuisiin henkilökohtaisiin kokemuksiini. Miksi olettaisimme, että tiede ja ihmiset ovat niin fiksuja, että osaisivat selittää kaiken mitä valtavassa maailmankaikkeudessa tapahtuu?

Vierailija
80/205 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon vain siihen mitä näen ja tunnen, ja olen tuntenut paljon sellaista mitä en ole nähnyt.

Tarkoitan sitä, että uskon sieluun, vaikka en ole nähnyt sitä. Oman sielunsa jokainen tuntee, mutta olen tuntenut muidenkin sielun, mille minulla ei luonnollisesti ole mitään todistetta.

Uskovainen en ole, vaan ateisti.

Ateisti ei usko sielun olemassaoloon. Henkinen/spirituaalinen ehkä voisi kuvata sinua paremmin, jos et kerta kuitenkaan tunne mitään uskontoa omaksesi.