Mitä töitä tekisit nyt jos saisit tehdä mitä vaan työtä?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Tyhjäntoimittajana eduskunnassa tai jossain ministeriössä.
Näin työttömänä teen sitä samaa, mutta siitä ei makseta tarpeeksi.
En tiedä millaista eduskunnassa on, mutta mitä olen ministeriöiden väkeä sivusta seurannut, sinä et kestäisi sitä työtahtia päivääkään.
Jos nyt unohdetaan vakoilijat, etsivät, futisammatilaiset ja rokkitähdet - ja jediritarit, niin ehdottomasti kirja-antikvariaatti, jossa myydään myös sarjakuvia. Levykauppa, jossa myydään myös käytettyjä levyjä. Dj-idierockmestoissa.
Toimittajan ja opettajan hommat ovat myös aina kiinnostanut. Kaunokirjallisuuden kääntäjä - hurjimmillaan jopa kirjailija, jos osaisi kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Pieniä ohjelmointihommia itsekseni etänä yhden ainoan työnantajan tai asiakkaan palveluksessa. Yhdessä ex-duunissani oli juuri sopivat työtehtävät, mutta sitä ei harmikseni saanut tehdä etänä.
Palkan ei tarvitsisi olla kovin hyvä, mutta etätyön suoma vapaus olisi se, mitä arvostan.
Mikähän vapaus siinä etätyössä oikein on? Paitsi että ei tarvitse mennä toimistolle.
Lukion tyttöjen liikunnanope.
T.setämies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE toimiston tantta
Oletko koskaan tehnyt sitä työtä? Mä olen työkkärin täti ja ei ole kivaa työtä. En suosittele kenellekään.
Miksi sitten teet sitä? Mene muualle, eihän se ole mikään ongelma, on työvoimapula. Asiakkaatkin kiittää. Vai oletko ollut 30 v alalla etkä uskalla tehdä mitään muuta?
Eri
Haen koko ajan töitä mutta kuka haluaa palkata leipiintyneen työkkärin tädin? Teen työtäni vain siksi, että jotain pitää tehdä ja julkisen puolen eduiksi on ok edut sekä työaika.
No tehän niitä kursseja ostatte työttömille joilla opetetaan työnhakua ja videon tekemistä :D. Eikö ne olekaan toimivia ja hyvää oppia antavia kursseja.
Toisaalta kaikki tietävät että valtiolla ja kunnilla on työntekijät niin hitaita ja eivät omaa yhtään oma-aloitteisuutta joten mahdollisuudet on surkeat maineen vuoksi. Ainakaan yksityiselle sektorille päästä.
Itse rekrytoivana esimiehenä katsoin työhistoriasta ensin valtion ja kunnan työpaikat ja jos oli lyhytkään pesti, paperit lensi roskiin. Yrityksissä tehdään tulosta eli töitä eikä oleskella aikuisten päiväkodissa asiantuntijapalkalla.
Kunniakansalaiseksi.
Makoilisin ja ostelisin. Matkustelisin.
Teatterin lavastaja 🙃 Taitaa olla tällä iällä vaan liian myöhäistä vaihtaa alaa. Seuraavassa elämässä sitten
Kuvaamataidon opettaja.
Nyt olen vaan pitkäaikaistyötön, jolla on adhd.
Vierailija kirjoitti:
Käsityön opettaja peruskoulussa.
Ei ole kovin helppoa, kun yrität kädestä pitäen opettaa vastahakoisia poikia virkkaamaan tai neulomaan... tai ylipäätään tekemään mitään "tyttöjen hommia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsityön opettaja peruskoulussa.
Ei ole kovin helppoa, kun yrität kädestä pitäen opettaa vastahakoisia poikia virkkaamaan tai neulomaan... tai ylipäätään tekemään mitään "tyttöjen hommia".
No - ainakin on taas asenne kohdillaan. Ei ihme, että pojat sukeltavat koulussa. Poikien ja isien vika, kun koko vaka ja peruskoulu on täynnä naisia ja asenne on kuvatunlainen.
Suomenruotsalainen pääministeri
Arkeologi.
Ikävä kyllä sillä ei lyö rahoiksi. Muuten olisin sellainen.
Mä voisin olla se haukanlennättäjä sillä Espanjan lentokentällä, jota ei koskaan avattu.
Vissiin leppoisaa hommaa käydä muistaessaan haukan kanssa häätämässä lintuja kentältä ja siitä maksettiinkin muistaakseni ihan hyvin.
Olisin hovivelho ja -alkemisti.
Päivisin kirjoittaisin kirjoja. Iltaisin maalaisin tauluja. Viikonloppuisin laulaisin lauluja. Jossain välissä olisi hauska kokeilla säveltämistä ja näyttelemistä.
Olisin fyysikko (tai vaihtoehtoisesti kemisti) - nuorempana olisin luultavasti päässyt opiskelemaan noita aloja. Nyt ei enää kannata vaihtaa, kun talous kärsisi kohtuuttomasti, ja nykyinen työkin on ihan kohtuullinen.
Olisin lentäjä.