Mitä töitä tekisit nyt jos saisit tehdä mitä vaan työtä?
Kommentit (201)
Mielelläni olisin kiertomatkojen matkanjohtaja.
Viljelisin lähituotettuja leikkokukkia floristeille, kasvattaisin mehiläisiä, pitäisin lähipellolla alpakoita ja lampaita. Tekisin yrittäjänä jokusen tunnin viikossa eläinavusteista terapiaa tai tukihenkilötoimintaa.
Kunnostaisin vanhoja asuntoja laadukkailla (mahdollisuuksien mukaan kierrätys)materiaaleilla myyntiin.
Perustaisin maaseudulle järven rantaan mielenterveyskuntoutujille toipumiskeskuksen, jossa olisi yksilö-ja ryhmäterapiaa, luonnossa liikkumista, eläinten hoitamista, oman terveellisen ruoan viljelyä. Musiikkia, avantouintia, joogaa. Ja somepaasto.
Pyörittäisin Toscanassa pientä, mutta laadukasta boutique-hotellia.
Osa näistä olisi oikeasti ihan jopa mahdollisia visioita. Pitäisiköhän vaan irtisanoutua sossun hommista???
Haluaisin olla tonttuna Korvatunturilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsityön opettaja peruskoulussa.
Ei ole kovin helppoa, kun yrität kädestä pitäen opettaa vastahakoisia poikia virkkaamaan tai neulomaan... tai ylipäätään tekemään mitään "tyttöjen hommia".
No - ainakin on taas asenne kohdillaan. Ei ihme, että pojat sukeltavat koulussa. Poikien ja isien vika, kun koko vaka ja peruskoulu on täynnä naisia ja asenne on kuvatunlainen.
Tuo EI kuvannut omaa asennettani vaan sitä miten pojat ovat suhtautuneet tekstiilikässään luokissa, joissa olen ollut ohjaajana. Osa tekee mukisematta ja jotkut iloitsevat siitä, kun onnistuvat, mutta useilla asenne on "onks pakko, ei vois vähempää kiinnostaa". Muutenkin nykyään kuulee jo ala-asteella miten varsinkin pojat on jo parin vuoden jälkeen kyllästyneitä ja haluaisivat mieluummin pelata kännykkäpelejä.
Vierailija kirjoitti:
En ole 10 vuoteen tehnyt mitään työtä joten jatkaisin ihan tällä alalla. Eli vuokraan sijoitus asuntojani asunnon tarvitsijoille. Käytännössä autan siis köyhiä ja olen hyvä ihminen. Laupias ihminen.
Huh! Eikös tuossa ole ihan liikaa hommaa? Jatkuvaa remontointia, siivousta ja vuokraröstien perimistä. Käy ihan työstä. Kokeilin joskus, minulla oli 16 asuntoa, pari vuotta jaksoin sitä. Nyt ei ole enää kuin oma koti ja omassa käytössä oleva vapaa-ajan asunto. Paljon helpommalla saa rahaa pörssiosakkeitten osinkotuloista.
Restauroija, taiteen tuntija, tietokirjailija.
Michelin-ravintoloiden tarkastaja.
Olisin paskanjauhaja. Niinkuin Sebastian Tynkkynen.
sen tason ammattiurheilija et tienaisi elantonsa sillä, menestyksestä ei niin väliä 😀
Sellaista asiantuntijatyötä, jota voisi tehdä etänä mistä päin maailmaa tahansa. Kiertelisin eri maissa, kun alkaisi kyllästyttää, vaihtaisin maisemaa jonnekin, missä on kaunista ja sopivan lämmintä. Voisin olla kesäkuukaudet Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en osaa nimetä. Nautin asioiden suunnittelusta, aikatauluttamisesta, juoksuttamisesta, koordinoimisesta. Nautin myös kehittämisestä, esim. prosessien ja niiden heikkojen lenkkien etsimisestä sekä korjaamisesta.
Mikä mun työ olisi?
Projektipäällikkö
Tähän aikaan vuodesta olisin mielellään opettaja. Lumien tultua voisin vaihtaa asfalttihommiin.
Hanhenkarkoittaja tai Rkp:n kansanedustaja.
Näin tänään, kesälomalla kun olen, niin naisen baarissa Keravalla joka läpikävi läppärillä jotain etäkokousta parisen tuntia. Vahvisti vain minulle sen että nykyinen etätöiden aikakausi on osalle vain tarkoittanut siirtymistä kolmen tai neljän päivän työviikkoon. Duunarina itse haluan saman. Tietysti myös samalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieniä ohjelmointihommia itsekseni etänä yhden ainoan työnantajan tai asiakkaan palveluksessa. Yhdessä ex-duunissani oli juuri sopivat työtehtävät, mutta sitä ei harmikseni saanut tehdä etänä.
Palkan ei tarvitsisi olla kovin hyvä, mutta etätyön suoma vapaus olisi se, mitä arvostan.
Mikähän vapaus siinä etätyössä oikein on? Paitsi että ei tarvitse mennä toimistolle.
Etätyössä on se vapaus, että ei tarvitse herätä niin aikaisin, koska aikaa ei kulu työmatkoihin. Ei välttämättä myöskään tarvitse laittautua aamulla, vaan voi aloitella päivän rennosti aamutakissa, kahvimukin kanssa. Ellei nyt sattumalta ole sopinut aamuksi etäkokousta, jolloin tietysti täytyy näyttää siistiltä. Niitä on yleensä harvoin. Silloinkin voi olla verkkareissa ja kotitossuissa, koska ne ei näy. Usein etätyöhön kuuluu myös, että ei ole niin tarkkaa, mihin aikaan työnsä tekee, joten päivän aikana voi joustavammin hoitaa tarvittaessa myös joitakin muita asioita. Enkä tarkoita että ei sitten hoitaisi töitä, vaan vastaavasti työtä voi tehdä sitten illalla tai enemmän seuraavana päivänä. Usein asiantuntijatyössä ongelma on että tulee tehtyä liikaakin töitä.
Varmaankin samaa mitä isäni teki työkseen, eli muusikko. Hän soitti tanssiorkestereissa. Siinä työssä pääsi kiertämään ympäri Suomea ja tapasi paljon ihmisiä. Pääsin kaksi kertaa keikkakiertueelle mukaan. Toisen kerran olin 12 v., ja lähinnä tanssilavoja kiersivät kesällä, olisinko ollut mukana pari viikkoa. Hauskinta oli varmaan kun yövyttiin leirintäalueella. Sai uida, saunoa, oli saman ikäisiä leikkikavereita. Hotellit oli vähän nuhjuisesta päästä, halvinta kun aina etsivät, ja keikkabussissa oli myös takana makuupaikkoja, mutta ei nyt tyttöä sinne majoitettu eikä siellä olisi ollut tilaakaan. Toisen kerran olin mukana n. 15-vuotiaana, silloin oli tanssiravintoloita ja myös yhdellä torilla jossain kesätapahtumassa ja eräässä tanssipaviljongissa. Tarkalleen ei ole jäänyt mieleen edes paikkakunnat, mutta vapaa-aikaa oli paljon. Osa ajasta meni matkustamiseen, mutta olen aina tykännyt olla tien päällä. En tiedä nykymuusikoista, ajeleeko ne yöllä kotiin. Isäni ei kyllä ajellut, vaan paikkakunnalta toiselle siirtyi ja sitten kun oli keikkataukoa, oli kotona. Jotenkin minua on viehättänyt aina sellainen kiertävä elämäntapa enkä ole mikään kotihiiri, niin tuollainen työ olisi minun juttu.
Olisin kuvataiteilija tai kirjastossa töissä.