Seijalle jää käteen vuokran jälkeen 917e kuussa- ei pärjää tällä rahasummalla
Kysyn vaan, kuinka paljon yhteiskunnan pitäisi maksaa ihmisille, jotta he olisivat tyytyväisiä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/64180cf2-71df-48d4-80e8-70b962bd793a
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä lehtijuttuja, joihin on etsimällä etsitty "köyhä", että voidaan nähdä syy miksi kaikenlaisia tukia pitäisi leikata. Milloin tehtäsi lehtijuttu oikeasti köyhästä.
En minä ainakaan ajattele mitään leikkaamista tästä jutusta. Ajattelen vaan, että typerä ja epämiellyttävä nainen, joka vaan häpäisee itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Asumisen jälkeen jos Suomessa jää 900 käteen kyllä kuuluu ylempään tai vähintään keskiluokkaan.
Höpsö 🙂 saan 3600€ kuukaudessa ja minulle jää asumiskulujen jälkeen noin 3th e , mutta kuvitteletko ettei ihmisillä ole muita elämisen kuluja lainkaan? Juuri keväällä vaihdoin esim auton ja aika kauan sain budjetoida saadakseni rahat kasaan sillä velkarahalla minulla ei todellakaan ole varaa autoja ostella. Tarkoitus on ensi kesäksi vaihtaa myös vene ja päästäkseni tavoitteeseeni minun on pärjättävä noin 1200€ kuukaudessa. Enkä todellakaan tunne olevani mikään keskiluokkainen näillä tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Hän sanoo välttämättömyyksien lisäksi rahaa menevän yhteen television maksukanavaan ja pariin baarikäyntiin kuukaudessa. Tupakka-aski riittää viideksi päiväksi.
Pitää päästä ihmisten ilmoille joskus. Baari-iltaan menee taksin kanssa noin 40 euroa, ja maksukanava maksaa seitsemän euroa kuukaudessa, hän laskee arjen ylellisyysmenojaan.
Niinpä, Seijaa nyt harmittaa, kun ei saa tupakoida eikä käydä baareissa. Menetetyt tukirahat takaisin ja heti! Joku kohtuus elämään, mitä se kenellekään kuuluu miten aikaansa viettää, viettääkö tupakoiden ja baareissa vai kutooko sukkaa kotona.
Miksi hänen tai kenenkään muunkaan pitäisi saada elellä leveästi muiden työllä?
Sanotaanko nyt vaikka näin ,että..
Tukien leikkaaminen on teille pikkupaskiaisille ihan oikein.
Se aktivoi kaikkein parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun ihmetellä näitä kuinka kehtaavat valittaa. Ei tämäkään ole näköjään köyhyyttä nähnytkään ja kaiken saa lähes ilmaitteeksi ja silti pitää vielä valittaa, katsokoon peiliin. Ja miksi jotkut lehdet edes julkaisee näitä, mikä tarkoitus, sitäkin voisi ihmetellä.
Ei niitä tarvitse ihmetellä. Provoja suolletaan aina hallituksen saksimisorgioiden yhteydessä. Aina löytyy Seijaa, Markkua ja Marjaa joko hehkuttamaan autuasta loisimiselämää ja pilkkaamaan tyhmiä työssä käyviä, Toinen tyyli ovat nämä, joille ei tavallisen ihmisen tulotaso etuina riitä, kun tupakkaan, viinaan ja takseihin kuluu niin paljon rahaa. Lukekaa rivien välistä ja miettikää, missä näiden satujen ja tarinoiden sylttytehdas on.
Paljonkohan jutun rouvalle on maksettu satuilusta ja nyyhkytarinoista?
Just katsoin YouTubesta videon missä minimalisti kertoi miten häntä pyydettiin johonkin äärimmäistä pihistelyä korostavaan ohjelmasarjaan ja nolaamaan itsensä siinä. Olisi maksettu 180 000 dollaria jaksolta. Tämä siis USAssa. Mikään niissä ei ole totta mutta isosta rahasta moni nolaa itsensä ja esittää mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän sanoo välttämättömyyksien lisäksi rahaa menevän yhteen television maksukanavaan ja pariin baarikäyntiin kuukaudessa. Tupakka-aski riittää viideksi päiväksi.
Pitää päästä ihmisten ilmoille joskus. Baari-iltaan menee taksin kanssa noin 40 euroa, ja maksukanava maksaa seitsemän euroa kuukaudessa, hän laskee arjen ylellisyysmenojaan.
Niinpä, Seijaa nyt harmittaa, kun ei saa tupakoida eikä käydä baareissa. Menetetyt tukirahat takaisin ja heti! Joku kohtuus elämään, mitä se kenellekään kuuluu miten aikaansa viettää, viettääkö tupakoiden ja baareissa vai kutooko sukkaa kotona.
Kaljapummi efekti.
Ryypätään ja poltellaan toisten rahoilla.
Sehän on vain hyvä asia, että menee ryyppyputki poikki.
Lapsilla on paljon paremmin kun äiti lopettaa sen ryyppäämisen.
Äidit on aina heti oluella kun kääntää pään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen tai kenenkään muunkaan pitäisi saada elellä leveästi muiden työllä?
Sanotaanko nyt vaikka näin ,että..
Tukien leikkaaminen on teille pikkupaskiaisille ihan oikein.
Se aktivoi kaikkein parhaiten.
Olet ensimmäisiä (tässä keskustelussa) jotka ilmoittaa olevansa niin tyhmä että tällaiset provojutut menee täydestä. Joku taho taputtaa käsiään kun ihmiset uskoo kaiken mitä tuilla elävistä kirjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä lehtijuttuja, joihin on etsimällä etsitty "köyhä", että voidaan nähdä syy miksi kaikenlaisia tukia pitäisi leikata. Milloin tehtäsi lehtijuttu oikeasti köyhästä.
En minä ainakaan ajattele mitään leikkaamista tästä jutusta. Ajattelen vaan, että typerä ja epämiellyttävä nainen, joka vaan häpäisee itsensä.
Minäkin ajattelen, että hänellä ei oikein ole suhteellisuudentajua, eikä hän ymmärrä miten paljon vähemmällä moni yrittää tulla toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun ihmetellä näitä kuinka kehtaavat valittaa. Ei tämäkään ole näköjään köyhyyttä nähnytkään ja kaiken saa lähes ilmaitteeksi ja silti pitää vielä valittaa, katsokoon peiliin. Ja miksi jotkut lehdet edes julkaisee näitä, mikä tarkoitus, sitäkin voisi ihmetellä.
Ei niitä tarvitse ihmetellä. Provoja suolletaan aina hallituksen saksimisorgioiden yhteydessä. Aina löytyy Seijaa, Markkua ja Marjaa joko hehkuttamaan autuasta loisimiselämää ja pilkkaamaan tyhmiä työssä käyviä, Toinen tyyli ovat nämä, joille ei tavallisen ihmisen tulotaso etuina riitä, kun tupakkaan, viinaan ja takseihin kuluu niin paljon rahaa. Lukekaa rivien välistä ja miettikää, missä näiden satujen ja tarinoiden sylttytehdas on.
Näin sitä tyhmää kansaa aivopestään.
Rehellisesti sanottuna minusta olisi inhimillistä, että jokaisella suomalaisella jäisi käyttöön edes tuo sama summa kuin Seijalla. Ei tarvitse leikata keneltäkään. Päinvastoin, perusturvaa pitäisi nostaa.
Jos on varaa pitää autoa vaikka se ei ole täysin välttämätöntä niin ihminen ei ole köyhä. Kelataksilla pääsee sairaalaan 300e/v. Kauppaan voi mennä pyörällä jolloin kauppakassit kulkevat ohjaustangossa. Talvella pyörää voi taluttaa.
Tuntuu että nämä Seijan jutut nousee katkeruudesta eikä siitä ettei pärjäisi jos vaan yrittäisi. Ja nuo muutaman kerran vuodessa saadut ruokakassit ovat rahassa mitattuna arvokkaita. En oikeasti tajua näitä yksinasuvia märisijöitä joiden ei tarvitse kuin oma ahterinsa nostaa. Ihan toista on perheellisten köyhien pärjääminen.
Minulle jää suunnilleen saman verran eläkkeestä. Menin töihin kun onhan tuollainen 900e tosi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa pitää autoa vaikka se ei ole täysin välttämätöntä niin ihminen ei ole köyhä. Kelataksilla pääsee sairaalaan 300e/v. Kauppaan voi mennä pyörällä jolloin kauppakassit kulkevat ohjaustangossa. Talvella pyörää voi taluttaa.
Tuntuu että nämä Seijan jutut nousee katkeruudesta eikä siitä ettei pärjäisi jos vaan yrittäisi. Ja nuo muutaman kerran vuodessa saadut ruokakassit ovat rahassa mitattuna arvokkaita. En oikeasti tajua näitä yksinasuvia märisijöitä joiden ei tarvitse kuin oma ahterinsa nostaa. Ihan toista on perheellisten köyhien pärjääminen.
Minä olen niin sairas, ettei minulle edes myönnetä ajokorttia. Rahaa on käytettävissä paljon vähemmän kuin Seijalla. Terveys paljon heikompi kuin hänellä. Ei onnistu sauvakävelyt tai baarireissut. Jotenkin se on vaan pärjättävä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle jää suunnilleen saman verran eläkkeestä. Menin töihin kun onhan tuollainen 900e tosi vähän.
Olet onnekas kun sinulla on terveyttä jäljellä tehdä töitä. Minäkin menisin töihin, jos pystyisin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä propagandaa, että saadaan jengi keuhkoamaan, kuinka tuo ole köyhyyttä nähnytkään, paljon vähemmälläkin joutuu tulee toimeen.
Tämä on tätä ihmisten nöyryyttämistä. Köyhät ja pienituloiset ovat jatkuvasti toistensa kurkussa kiinni ja syyllistämässä toisiaan milloin missäkin, ja nämä kaiken maailman purrat ja orpot saa orgasminsa ja maireasta hymyillen heiluttelevat saksejaan. Ehanaa!
Juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä propagandaa, että saadaan jengi keuhkoamaan, kuinka tuo ole köyhyyttä nähnytkään, paljon vähemmälläkin joutuu tulee toimeen.
Tämä on tätä ihmisten nöyryyttämistä. Köyhät ja pienituloiset ovat jatkuvasti toistensa kurkussa kiinni ja syyllistämässä toisiaan milloin missäkin, ja nämä kaiken maailman purrat ja orpot saa orgasminsa ja maireasta hymyillen heiluttelevat saksejaan. Ehanaa!
Juurikin näin.
En minä ainakaan ole hänen tai kenenkään muunkaan kurkussa kiinni. Ihmetyttää vaan hänen valituksensa. Olisi toivottavaa, että jokaiselle jäisi se 900€ asumiskulujen jälkeen, kun Suomessa eläminen on nykyään niin perskuleen kallista.
on tilannut pakolais miehen loma matkat miehen kotimaahankin maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumisen jälkeen jos Suomessa jää 900 käteen kyllä kuuluu ylempään tai vähintään keskiluokkaan.
Höpsö 🙂 saan 3600€ kuukaudessa ja minulle jää asumiskulujen jälkeen noin 3th e , mutta kuvitteletko ettei ihmisillä ole muita elämisen kuluja lainkaan? Juuri keväällä vaihdoin esim auton ja aika kauan sain budjetoida saadakseni rahat kasaan sillä velkarahalla minulla ei todellakaan ole varaa autoja ostella. Tarkoitus on ensi kesäksi vaihtaa myös vene ja päästäkseni tavoitteeseeni minun on pärjättävä noin 1200€ kuukaudessa. Enkä todellakaan tunne olevani mikään keskiluokkainen näillä tuloilla.
Nämä ihmiset nyt ovat hieman tyhmiä. Eivät he ymmärrä, ettei noilla tuloilla mitään perhettä paljoa perustella. Pelkkä naisen ylläpito jo maksaa aika paljon ja siihen yks tai kaks lasta vielä niin roikkuukin jo tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Ole Seija siellä jossain kiitollinen, että vajaa 917€ jää sentään, äläkä valita! Vuokran jälkeen minulle jää 450€ laskuihin ja ruokaan ja sillä on pärjättävä.
Ei ole mitään muuta säästettävää enää kuin se että syön vähemmän ja ostan vähemmän.
Minulla sama tilanne, tai heikompi itseasiassa. Jää vähemmän käyttörahaa kuin sinulla. Ainoat mistä voi enää säästää on lääkkeet ja ruoka. Yritän saada lisätuloja edes joskus. Syön korkeintaan yhden lämpimän ruoan päivässä, joskus en sitäkään. Kalorit alkaa olla lähempänä 1000 kuin 1500.
Mä käyn asiantuntija töissä ja palkka on ennen veroja yli 4000 euroa. Verojen ja laskujen jälkeen jää hyvänä kuukautena ruokaan yms tuo 900 euroa. Miehellä jää ehkä 1000 euroa ja meillä on kaksi teiniä. Eli tän jutun henkilön ei kyllä pitäisi yhtään valittaa