Sykkivä ja vihlova kipu munasarjassa?
Jätin noin viikko sitten e-pillerit, koska yritämme lasta. Olen 28 v. Mitään vuotoa ei ole vielä alkanut. Sen sijaan tunnen sykkivää ja vihlovaa kipua vasemmassa munasarjassa. Minulla on endometrioosi ja on todettu leikkauksessa, että vasemman puolen piti olla terve.
Olisiko endo voinut viikossa levitä jo sinnekin (koska lopetin hoitavat hormonit) vai voisiko tämä olla merkkinä raskaudesta?
Kiitos
Kommentit (27)
Jos haluat lapsen niin se aika panna on sitten ihan just nyt.
Voi olla myös munasarjakysta. Ei vaarallinen.
Miksi kyselet tämän palstan lukijoilta yhtään mitään? Varaa aika gynekologille.
Luultavasti ovulaatio. Teepäs ovulaatiotesti.
Minulla on ovuloidessa ollut yleensä rinnat pahuksen kipeät ja turvonneet, nyt ei ole sellaista. Mut voihan se tosiaan olla myös ovis.
Ap
Mutta osaako joku sanoa, että jos olisi käynyt hyvä tuuri ja olisin hedelmöittynyt välittömästi hormonien lopettamisen jälkeen, näkyisikö jo haamuna testissä?
Ap
No mulla kyllä tuntui heti tuollaista ,kun olin raskaana.Eli se kipu tulee kohdusta.
Kuulostaa munasarjasyövältä, mutta käänny nyt aluksi gynen puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa munasarjasyövältä, mutta käänny nyt aluksi gynen puoleen.
Onko tää muka jostakin hauska aihe, jolla leikitellä?
Kuulostaa vähän siltä, että raskauden mahdollisuus on olemassa.
Levität ja kamera pilluun, vain sitä me harrastelijagynet voimme arvioida asiaasi.
Ei kannata odottaa liikoja. Gynet eivät koskaan ole osanneet sanoa, mistä minun kipuni johtuvat. Joten olen vuosia ollut vähän, että saattaapi olla syöpä tai saattaapi olla ettei ole. Enää en pelkää kuolemaa joka päivä, mutta kyllä tuo viikoittain mielessä käy.
Kipu voi johtua siitä että munasarjat suodattaa siellä olevie myrkkyjä ja kuona-aineita ja niitä on kertynyt sinne liikaa. Esim e-pillereiden myrkyt voi vielä olla viikkojen päästä siellä sun munasarjoissa aiheuttamassa kipua. Eikä munasarjat ole puhdistuneet ja tervehtyneet vielä. Itsellä oli paljon kipua munasarjoissa silloin kun käytin psykoosi lääkkeitä ja alkoi jo pelottaa että ne hajoavat vielä. Kun lopetin syömisen niin vuosien päästä munasarjat tervehtyivät normaaliksi eikä kipua enää ollut.
Hyvä sattuma. Itsellänikin alkoi tämä 2 viikkoa sitten. Kuvasin juuri gynellä eilen kipua "vihlovaksi". Ja minutkin ultrattiin. Kaikki oli normaalisti. Mutta tunnen että kipu on gynekologinen, vaikka hän kirjoitti, ei vaikuta gynekologiselta, ehkä suolistoperäistä?
Myös toinen ihme oli tapahtunut: 20-vuotiaana minulla oli monirakkulaiset munasarjat, kun minut ultrattiin kun kuukautiset jäivät 6kk ajaksi pois. Nyt munasarjani olivat täysin normaalit, ei mitään rakkuloita tai kystia. Tämä oli ihana uutinen.
Up