Asunnonhakua rajaa se etten ikimaailmassa huoli asuntoa yksityisiltä markkinoilta! Ja kaupungin vuokra-asunnoista turha haaveilla.
Kaupungin asunnot menevät narkeille ja luusereille ilmeisesti kun minun hakemukseni heitetään mappi ööhön.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain osta omaa?
Koska silloin joutuisin maksamaan asumiskuluni itse.
Ap
Mikset huoli yksityisiltä? Sinäkö ihan varta vasten haluat sitten päästä kaupungin vuokra-asuntoihin narkkien ja hörhöjen naapuriksi? Heidän naapurissaan asuville en voi muuta sanoa kuin että otan osaa. Suosittelen heitä ostamaan korvatulpat tai kuulosuojaimet, jotta nukkumisesta tulee öisin jotain sekä tulitikkuja, jotta niitä voi aamulla lähtiessä laittaa silmien kohdalle pitämään silmäluomet auki. Noin siksi, jotta ahkera ihminen voi lähteä töihin, jotta narkkari/hörhönaapurille voidaan maksaa verovaroista tukia, jotta hän voi metelöidä öisin.
Ei kaikissa kaupungeissa.
Mikä sinua työtöntä, estää hakemasta mistä hyvänsä kaupungista asuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikissa kaupungeissa.
Mikä sinua työtöntä, estää hakemasta mistä hyvänsä kaupungista asuntoa?
Tuo onkin yksi epäkohta kun työttömät, yyhhoot ym täyttävät turhaan kunnon ihmisille soveltuvia asuntoja. Kyllä rehellisille ihmisille pitäisi aina olla oikeus päästä jonojen kärkeen.
Kyllä kaupungilta asunnon saa mutta jonotus aika saattaa olla pitkä, mikä vika yksityisessä?
Vierailija kirjoitti:
Mikset huoli yksityisiltä? Sinäkö ihan varta vasten haluat sitten päästä kaupungin vuokra-asuntoihin narkkien ja hörhöjen naapuriksi? Heidän naapurissaan asuville en voi muuta sanoa kuin että otan osaa. Suosittelen heitä ostamaan korvatulpat tai kuulosuojaimet, jotta nukkumisesta tulee öisin jotain sekä tulitikkuja, jotta niitä voi aamulla lähtiessä laittaa silmien kohdalle pitämään silmäluomet auki. Noin siksi, jotta ahkera ihminen voi lähteä töihin, jotta narkkari/hörhönaapurille voidaan maksaa verovaroista tukia, jotta hän voi metelöidä öisin.
Valitettavan totta ja niitä perkeleitä ei meinaa saada häädettyä millään varsinki jos joku kusinen sosiaalihuolto on mukana paapomaasa niitä tapauksia. Mutta kyllä kaupungin asunnoissa normaalejakin elää.
Mä olin pitkään yksityisillä vuokranantajilla, eikä ollut ongelmia. Edellisellä asuin 9 vuotta, ja vasta viimeisenä vuonna nousi vuokra ensimmäisen kerran, silloinkin kokonaiset 20 euroa. Vuokrat ovat noissa asunnoissa olleet aina reilusti kaupungin, säätiöiden ja firmojen asuntoja edullisemmat.
Yksityisten asunnot on asiallisissa taloissa, joissa kunnossapito toimii.
En itsekään koskaan maksaisi yksityiselle vuokraa. Asuin opiskelija-asunnossa vielä pitkään valmistumisen jälkeen kunnes tarkistivat 2 vuoden jälkeen asumisoikeudet. Sitten vuodeksi vanhemmille kun ei löytynyt muuta. Ostin lopulta oman kun pitkän etsimisen jälkeen löytyi.
Mutta en siis ksokaan ole maksanut yksityisten törkyvuokria ja hyvä niin.
Kyllä yksityiseltäkin voi saada kohtuuhintaisen vuokra asunnon. Lisäksi nämä ovat olleet rauhallisia ja hiljaisia taloja. Sen sijaan Lumon vuokra oli kallis ja talo levoton. Kaupungin vuokra asunto halpa mutta talo tosi levoton. En vuokraisi enää muuta kuin yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaupungilta asunnon saa mutta jonotus aika saattaa olla pitkä, mikä vika yksityisessä?
Jonotusaika arava-asuntoihin voi olla vuosikausia, koska ASUNNOTTOMAT menee ensin. Mitä paremmin asiat, sitä kauemmin kestää. Kantsis olla mt- päihdevammainen pitkäaikaistyötön ja rampa.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään koskaan maksaisi yksityiselle vuokraa. Asuin opiskelija-asunnossa vielä pitkään valmistumisen jälkeen kunnes tarkistivat 2 vuoden jälkeen asumisoikeudet. Sitten vuodeksi vanhemmille kun ei löytynyt muuta. Ostin lopulta oman kun pitkän etsimisen jälkeen löytyi.
Mutta en siis ksokaan ole maksanut yksityisten törkyvuokria ja hyvä niin.
Niiden vuokrat on nykyään kohtuulliset, mut ainakin Pirkanmaalla ne nyt vaatii, et asuntoon pitää sitoutua jopa vuodeksi ennen ku saa irtisanoa ja lisäksi ne vaatii usein tonnin tai yli vakuuden, eikä köyhällä ole sellaisia rahoja. Ei voi muuttaa yksityisille, koska se muutto maksaisi reilusti yli tuhat euroa ja tuplavuokrat lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain osta omaa?
Koska silloin joutuisin maksamaan asumiskuluni itse.
Ap
Eli sinulla ilmeisesti on varaa maksaa asumiskulusi myös kaupungin vuokra-asunnossa ja pyrit ainoastaan lokkeilemaan?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on kyllä eksoottinen käsitys kaupungin vuokrataloista.Ihan tavallista elämää niissä vietetään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain osta omaa?
Koska veronmaksajien rahoilla asuminen ei maksa minulle mitään
Ap
Tämä palsta ei ole Kela. Pistä Kelalle toimeentulotukeen tämä sepustuksesi.
Hain pitkäaikaistyöttömänä Hekalta asuntoa kolme vuotta. Ei yhtään tarjousta, vaikka olen syntyperäinenkin.
Yksityiseltä täytyi sitten kalliilla ottaa.
Niin?