Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Housuvaippa koko 8, mikä seuraavaksi?

Vierailija
29.09.2015 |

Hei!

Kyselisin teidän muiden vanhempien kokemuksia, että mikähän vaippa olisi mahdollisimman lähellä tuota (liberon) housuvaippaa kokoa 8, mutta kuitenkin isompi? Ikäänkuin kokoa 9.
Saa olla myös teippivaippa.

Meillä poika nyt 1v 8kk, joka on tosi pitkä ikäisekseen ja lisäksi vielä reisissä kaikki pyöreys mitä on (on ihan normaalipainoinen kyllä). Tarvitsee tällä hetkellä vielä vaippaa 24h, ja jatkossa nyt ainakin päiväunilla ja öisin. Vaipoista vaan meinaa loppua koot kesken! Tuo vaippa menee nyt vielä hetken. Ehkä kuukauden-pari. Mutta sitten pitäisi jotain keksiä.
Ostin kokeeksi jo joitain yövaippoja (nämä nykyiset housuvaipat ei tahdo riittää imukyvyltään aina), mutta ne oli sitten taas ihan hervottoman kokoisia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä kokoinen poika sulla on? Meillä kohta 3 v poika ja 98cm ja 15kg, siis normaali mutta "roteva" kyllä, ja käyttää yöllä 6 koon vaippaa.

Vierailija
2/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis kuivaksi harjoittelu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kristus. Minkälainen possujuna sulla on siellä mönkimässä? Meillä 3-vuotias käyttää kutosta.

Vierailija
4/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 2 vnä voi siirtyä alushousuihin? Näin meillä ainakin aina tehty. Koon 5 vaippaan loppuu vaipankäyttö.

Vierailija
5/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, siis puristaako ne vaipat vai eikö imkyky riitä? Mulla on kolme lasta ja ja vitosta isompaa vaippaa ei oo tarvittu, eli vähän nyt ihmetyttää...

Vierailija
6/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8-v. yökastelijapoika, jolla on usein varalta yöllä vaippa ja se on just Liberon 8. Siis eikö tosiaan enää mene alle 2-vuotiaalle, vaikka olisi vielä pyöreyttäkin? Meidän poika on kyllä laihaa mallia, mutta silti ihmettelen.

Vierailija
7/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opeta potalle ja pytylle se ipana! Nopeasti se oppii yökuivaksikin siinä samalla.

Vierailija
8/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opetetaan yökuivaksi? Meillä on 4-vuotias poika, ei ole vieläkään yökuiva. Käytetään vessassa yöllä 1-2 kertaa, mutta vahinkoja tulee edelleen.

Vierailija
9/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa. En tarkoittanut siis ilkeillä vastauksellani, ihmetys oli ihan viatonta laatua. Kyllä saisivat nämä jotkut viisastelijat mennä itseensä: onpas nyt tooooosi harvinaista, jos alle 2-v. ei ole kuiva :D Minulla on kaksi lasta, joista toinen ei meinannut oppia päiväkuivaksi millään, toisella kävi tuosta vaan, eli ei ole mistään kasvatuksesta kiinni. Enkä kokenut kyllä tarvetta leimata hitaammin oppivaa mitenkään huonoksi lapseksikaan!

Vierailija
10/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalikokoinen? Juu.. Meillä samanikäinen, eikä mikään pieni rimpula ja käytetään nelosen housuvaippoja...:o

Vierailija
11/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisten lasten vaippoja saa isompia kokoja alan erityisliikkeistä.

Vierailija
12/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa taas pitänyt arvata, ettei täällä saa vastausta itse kysymykseen. Sen sijaan saa näitä ihana "fiksuja" vastauksia ihan ohi aiheen, joissa aikuiset ihmiset alentuu jopa haukkumaan lasta :(

Ei. Lapsi ei edelleenkään ole lihava, eikä possujuna. Ihan elävä ihmislapsi on.
On pitkä ja kroppa nyt vain on sen mallinen, että pienemmät vaipat ei istu. Tulee kauheant painaumajäljet ja hiertymät heti. Eikä riitä kyllä imukykykään yöllä.
Pojalla on lisäksi vatsavaivoja, joiden syytä ei ole vieläkään saatu selvitettyä (lastenlääkärillä käyty joo).
Vatsavaivat aiheuttaa sen, että uloste tulee monta kertaa päivässä ihan löysänä. Ja se tulee just silloin kun tulee. Koitappa siinä sitten siirtyä pikkuhousuihin. Poika osaa kyllä pissata pönttöön. On tehnyt sitä reilu puolivuotiaasta asti. Mutta päiväunilla, pihalla ja yöunilla vaatii vaipan pissankin takia. Kakan takia vaippa on siis oltava koko ajan.

Vierailija
13/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:25"]Ihan normaalikokoinen? Juu.. Meillä samanikäinen, eikä mikään pieni rimpula ja käytetään nelosen housuvaippoja...:o
[/quote]
Ei normaalikokoinen, vaan normaalipainoinen. Pituuden ja painon suhde on normaali.

Vierailija
14/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että tuossa tilanteessa kannattaa laittaa teippivaippa, kunnes se seuraava koko on sopiva. Teippivaippaa voi kuitenkin säätää. 

On muuten tullut nolla vinkkiä siihen, miten "opetetaan" yökuivaksi. Miten yllättävää.

Vierailija
15/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:25"]Ihan normaalikokoinen? Juu.. Meillä samanikäinen, eikä mikään pieni rimpula ja käytetään nelosen housuvaippoja...:o
[/quote]
Ei normaalikokoinen, vaan normaalipainoinen. Pituuden ja painon suhde on normaali.
[/quote]

No mahtaa olla pitkä puoltoistavuotias tässä tapauksessa, jos koon 19-30kg vaippa on pieni. Ei mulla muuta.

Vierailija
16/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:25"]Ihan normaalikokoinen? Juu.. Meillä samanikäinen, eikä mikään pieni rimpula ja käytetään nelosen housuvaippoja...:o [/quote] Ei normaalikokoinen, vaan normaalipainoinen. Pituuden ja painon suhde on normaali. [/quote] No mahtaa olla pitkä puoltoistavuotias tässä tapauksessa, jos koon 19-30kg vaippa on pieni. Ei mulla muuta.

[/quote]

Mitä sitten? Ihmisiä on eri kokoisia.

Vierailija
17/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:31"]Mä sanoisin, että tuossa tilanteessa kannattaa laittaa teippivaippa, kunnes se seuraava koko on sopiva. Teippivaippaa voi kuitenkin säätää. 

On muuten tullut nolla vinkkiä siihen, miten "opetetaan" yökuivaksi. Miten yllättävää.
[/quote]

Teippivaippaa käyttäisinkin, mutta ne on kaikki vielä pienempiä. :/
Mä en osaa selittää (kun en tiedä itsekään kunnolla), mikä tossa pojan takapuolessa on. Mutta oma jonkunlainen tulkintani on, että peppu/vyötärö on tosi korkealla ja reidet/lantio on leveitä (samoin on mulla itsellä). Jolloin vaipassa pitää olla korkeutta paljon ja vielä tilaa reisille. Nyt kun tarkemmin mietin, niin toi korkea vyötärö on varmaan enemmän syyllinen vaippojen sopimattomuuteen, kuin reisien pyöreys.

Vierailija
18/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, miten joillekin tulee hyvä mieli, kun pääsee haukkumaan lasta :( Mutta ei ole toki nykypäivän ilmiö. Muistan omasta lapsuudestani, kun äitini (ei mikään hirviö noin yleensä) oikein nauroi salaa kaverilleni, jolla oli tosi pitkät jalat ja reppu roikkui takapuolen päällä, kun käveli. En ymmärtänyt, enkä ymmärrä vieläkään. Toki lapsen vanhemmat olivat ns. hyväosaisia ja me duunareita, mutta sehän sen oikeuttaakin :(

Vierailija
19/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:27"]Kehitysvammaisten lasten vaippoja saa isompia kokoja alan erityisliikkeistä.
[/quote]

En kyllä tarkoittanut tällä vastauksella haukkua vaan jos ihan oikeasti markettien vaippavalikoimissa ei ole riittävän suurta kokoa tarjolla niin tilaa jostain vaippoja myyvästä erikoisliikkeestä oikeaa kokoa.

Vierailija
20/29 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:31"]Mä sanoisin, että tuossa tilanteessa kannattaa laittaa teippivaippa, kunnes se seuraava koko on sopiva. Teippivaippaa voi kuitenkin säätää.    On muuten tullut nolla vinkkiä siihen, miten "opetetaan" yökuivaksi. Miten yllättävää. [/quote] Teippivaippaa käyttäisinkin, mutta ne on kaikki vielä pienempiä. :/ Mä en osaa selittää (kun en tiedä itsekään kunnolla), mikä tossa pojan takapuolessa on. Mutta oma jonkunlainen tulkintani on, että peppu/vyötärö on tosi korkealla ja reidet/lantio on leveitä (samoin on mulla itsellä). Jolloin vaipassa pitää olla korkeutta paljon ja vielä tilaa reisille. Nyt kun tarkemmin mietin, niin toi korkea vyötärö on varmaan enemmän syyllinen vaippojen sopimattomuuteen, kuin reisien pyöreys.

[/quote]

Ootko kokeillut Muumi-vaippoja? https://www.muumivaipat.fi/fi/ Muumit on ainakin mun mielestä reilumman kokoisia kuin Pampersit ja Liberot, vaikka ne tosin päättyykin kutoskokoon. Tuolta voi näköjään tilata näytteitä.

Mulla ei ole hirveästi kokemusta eri kertakäyttövaipoista, koska käytämme pääasiassa kestovaippoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi