Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsu kummitädille ilman avecia

Vierailija
03.06.2024 |

Olen innolla odottanut kummilapseni häitä. Ajattelin, että on kiva juhlistaa nuorenparin onnenpäivää yhdessä aviomieheni kanssa. Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman paremmin aviomieheeni. Olemme olleet useamman vuoden naimisissa ja nähneet ylioppilasjuhlissa yms. isommissa tapahtumissa. Kummilapsen äiti on ystäväni ja häntä olen toki nähnyt muutenkin. Muttamutta .... pettymyksekseni sain hääkutsun vain itselleni. Juhlatila on kuulemma "aika täynnä" eikä miestäni siksi kutsuttu lainkaan. Olen tosi pettynyt ja pahoilla mielin. Vaikka mieheni ei merkitsekään hääparille mitään, olisin kuvitellut, että edes ystäväni ajattelisi asiaa myös minun kannaltani, ja että tarkoitus olisi järjestää myös kaikkien vieraiden kannalta kiva juhla. Ei ole kovin kiva mennä yksin moiseen perhejuhlaan, jossa vanhat parit ovat yhdessä siellä juhlissa, ja vähemmän aikaa naimisissa ollut joutuu istumaan yksin "sinkkuna". Sain ihan tarpeeksi kauan olla sinkkuna ja nyt olisi ollut kiva juhlia mieheni kanssa yhdessä. Toki juhlat ovat nuorten juhlat, ja järjestäjä päättää, keitä juhliin kutsuu. Mitä te olette mieltä, olenko vain pikkumainen ja itsekäs?

Kommentit (451)

Vierailija
381/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen miettinyt, että jäisinkö juhlista kokonaan pois. Oli kyllä kuin märkä rätti naamalle tuo, että kutsu tuli vain minun nimelläni. Ja kun kysyin, että onko kutsu molemmille, niin sanottiin, että kutsu on vain sinulle. 

Kutsun mukana tuli tilinumero lahjaa varten ja kielto tuoda tavaralahjaa. 

Laittaisin 2€ lahjan tilille ja jättäisin itse menemättä. Perustelisin sillä, että jää muille enempi tilaa sinne ahtaaseen juhlapaikkaan. 

Ja kaikki olisivat iloisia, kun sinä et olisi pilaamassa tunnelmaa. Vähän säälien sitten hääpari keskenään puhuisi, miten raukkapieni luuli olevansa kovinkin fiksu "kostaessaan" kutsumatta jättämisen lapsellisella lahjasummalla. 

On sinulla ainakin iso ego.

Vierailija
382/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi perus käytöstavat menevät sinulla noin tunteisiin?

1. Peruskäytöstavat on yhdyssana

2. Peruskäytöstapoihin kuuluu kunnioittaa juhlan järjestäjän toiveita eikä riehua siitä, jos omaa puoliso ei kutsuta

3. Peruskäytöstapoihin kuuluu juhlissa jutella muille vieraille kohteliaasti. Siihen ei tarvita puolisoa. 

Smalltalk juhlissa: ikävää ettei miehesi päässyt tulemaan, kerro terveisiä! Varmasti kerron, häntä ei tänne edes kutsuttu . Vaatiiko mahdillisesti peruskäytöstavat vielä valehtelunkin? Pena ei päässyt paikalle hän on Harkovaa valloittamassa

Okei. Eli sinä olet se moukka, josta tässä ketjussa puhutaan. No selvisipä tuokin sitten. 

Taidat olla sodassa koko maailmaa vastaan, latvakakkonen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 sivua jankkausta kummitädin aviomiehen kutsumisesta. Ei tunnuta ymmärtävän, että aviopuolisot kutsutaan molemmat eikä heitä erotella. Heidät nyt vaan kuuluu hyvän tavan mukaan kutsua molemmat. 

Nyt vaan tuijotetaan sitä mitä hääpari haluaa eikä ajatella vieraita ja heidän viihtyvyyttään ollenkaan. Ikäväksi on nykyaika mennyt. 

Vierailija
384/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 sivua jankkausta kummitädin aviomiehen kutsumisesta. Ei tunnuta ymmärtävän, että aviopuolisot kutsutaan molemmat eikä heitä erotella. Heidät nyt vaan kuuluu hyvän tavan mukaan kutsua molemmat. 

Nyt vaan tuijotetaan sitä mitä hääpari haluaa eikä ajatella vieraita ja heidän viihtyvyyttään ollenkaan. Ikäväksi on nykyaika mennyt. 

Tässäpä se tiivistettynä. "Mutkuuuu hääpari ei tunne sitä miestä!" Ei sillä ole väliä, pari on pari ja kutsutaan yhdessä.

Vierailija
385/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaanpa morsian kysymään tänne kun hänen kummitätinsä menee naimisiin ja täti lähettää hääkutsun vain kummityttärelle ilman sitä avecia. Kun jokainen kutsuvieras maksaa sen 75e ja tila on mitoitettu just niin että yksi ei mitenkään mahdu. Hyväksyisikö kummityttö sitä, ettei hänen vastavihittyä aviomiestään kutsuta, sitä miestä joka kummitädille on se random-mies. Eikä se kummitäti halua katsella jälkeenpäin valokuvia, missä on ihan tuntemattomia ihmisiä. 

Vierailija
386/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, ja on huonoa käytöstä olla kutsumatta pariskunnan toista osapuolta toisen seuralaiseksi.

Millä perusteella? Kerropa perustelut väittellesi äläkä vain jankuta tuota samaa lausetta tunnista toiseen. Mikä velvollisuus kummilapsella on kutsua sinun miehesi, vaikka mies ei ole halunnut tutustua kummilapseesi? Vai ajatteletko, että häät=tilaisuus, jossa sinä ja sinun viihtymisesi on päivän tärkein asia? 

Eri En käsittänyt samalla tavalla eli ap olisi tarkoittanut, että hänen viihtymisensä olisi päivän tärkein asia. Eikä niin, että aviomiehen kutsuminen olisi pakollista. Yleensä parit kutsutaan ja käyvät yhdessä häissä, ristiäisissä synttäreillä ja hautajaisissa, mutta ei siihen laki velvoita. Kutsu ihmeessä keitä haluat ja ne tulee, ketkä haluaa.

Vierailija
387/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kummitädin mies on random hääparille niin samalla logiikalla kummitytön mies on random kummitädille. Eli lahjaksi voi ostaa vaikka lahjakortin (ei ole tavaraa) kummitytölle kynsihoitoon. 

Vierailija
388/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö puolisoosi ole missään muualla voinut tutustua? Oletko kutsunut kummilapsesi käymään kun miehesi on ollut paikalla? Eiväthän häät ole mikään paras paikka tutustua, morsiusparin läheisimmät vieraat ovat yleensä todella kiireisiä. 

Vierailija
389/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää pihtailua ja perustelua sillä että kummitädin miehen tarjoilut tulevat niin kalliiksi että sen takia jätetään kutsumatta.  Kuinkahan paljon kummitäti on elämänsä aikana tuhlannut rahaa kummitytön syntymäpäivä-, joulu-, rippi- ja yo-lahjoihin? Harvoin kummit ovat saamapuolella niin että en viitsisi yhdestä hääateriasta nipottaa.

Vierailija
390/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap niin jättäisin häät väliin. Onnittelukortin laittaisin.

Vierailija
391/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö puolisoosi ole missään muualla voinut tutustua? Oletko kutsunut kummilapsesi käymään kun miehesi on ollut paikalla? Eiväthän häät ole mikään paras paikka tutustua, morsiusparin läheisimmät vieraat ovat yleensä todella kiireisiä. 

Ei sen kutsun tarkoituksena ole että hääpari tutustuu aapeen mieheen. Aapeen mies on hänen seuranaan häissä.

Vierailija
392/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää pihtailua ja perustelua sillä että kummitädin miehen tarjoilut tulevat niin kalliiksi että sen takia jätetään kutsumatta.  Kuinkahan paljon kummitäti on elämänsä aikana tuhlannut rahaa kummitytön syntymäpäivä-, joulu-, rippi- ja yo-lahjoihin? Harvoin kummit ovat saamapuolella niin että en viitsisi yhdestä hääateriasta nipottaa.

Tämä syntymäpäivälahjoihin vetoaminen menee kyllä yli, vaikka muuten olenkin samaa mieltä siitä että rajanveto on tässä vähän erikoinen. Mutta lapsihan ei valitse kummia tai hänen puolisoaan, eikä ole lahjat aikoinaan vastaanottaessaan sitoutunut mihinkään. 

Vierailija
393/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen kutsun tarkoituksena ole että hääpari tutustuu aapeen mieheen. Aapeen mies on hänen seuranaan häissä.

Luimmeko saman aloituksen?: Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman paremmin aviomieheeni

Vierailija
394/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran kutsun häihin jossa kaikki muut oli pariskuntina kutsuttu paitsi minä. Syynä se että ei oltu avio/avoliitossa. Oltiin kuitenkin useampi vuosi seurusteltu. Oli vähän orpo oli kun muut puolisoiden kanssa tanssi yms,. Ja mua katsottiin pahalla kun olin siellä sinkkuna muiden ukkoja iskemässä :) no enpä enää ole hääparin kanssa tekemisissä. 

Vierailija
395/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin vielä. Leikitään että kummilapsi menee naimisiin 25 vuotiaana. Siihen mennessä kummi on ostanut hänelle joka vuosi 30 e synttärilahjan ja 30 e joululahjan, 50 e rippilahjan, 50 e valmistujaislahjan ja 50 e kummilusikan vauvana. Monella summat ovat suurempia. Naurettavaa siis vinkua siitä että kummin puoliso syö häissä muutamalla kympillä.

Vierailija
396/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luimmeko saman aloituksen?: Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman paremmin aviomieheeni

Niin, he eivät ole menossa naimisiin.

Vierailija
397/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, he eivät ole menossa naimisiin.

Ööö kukaan ei ole niin väittänytkään

Vierailija
398/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen miettinyt, että jäisinkö juhlista kokonaan pois. Oli kyllä kuin märkä rätti naamalle tuo, että kutsu tuli vain minun nimelläni. Ja kun kysyin, että onko kutsu molemmille, niin sanottiin, että kutsu on vain sinulle. 

Kutsun mukana tuli tilinumero lahjaa varten ja kielto tuoda tavaralahjaa. 

Laittaisin 2€ lahjan tilille ja jättäisin itse menemättä. Perustelisin sillä, että jää muille enempi tilaa sinne ahtaaseen juhlapaikkaan. 

Aika kova, kun koko tilin tyhjentäisit. Eihän sulla pikkuisella tuon enenmpää edes ole rahaa :D

Sinähän jo kerroitkin olevasi kovapalkkainen ja varmaan olet suurikin. Kova muija.

Vierailija
399/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kerran kutsun häihin jossa kaikki muut oli pariskuntina kutsuttu paitsi minä. Syynä se että ei oltu avio/avoliitossa. Oltiin kuitenkin useampi vuosi seurusteltu. Oli vähän orpo oli kun muut puolisoiden kanssa tanssi yms,. Ja mua katsottiin pahalla kun olin siellä sinkkuna muiden ukkoja iskemässä :) no enpä enää ole hääparin kanssa tekemisissä. 

Tuo on periaatteessa etiketin mukaista, vaikkakin nykyään vanhentunut tapa. Aviopari ei myöskään etiketin mukaan saisi istua vierekkäin, vaan vastakkain. 

Vierailija
400/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät maksaa aika paljon tarjoiluineen aika per henkilö ja sitten päälle voi rahan lisäksi olla ihan käytännön syyt, että halutaan juhla tietyssä paikassa, johon ei paljon ihmisiä mahdu. On mielestäni avioparilta täysin ok jättää sellaisia ihmisiä avecina kutsumatta, joita eivät tunne! Sinä sait kutsun, he halusivat sinut häihin. Sinun avecin kutsuminen olisi saattanut tarkoittaa sitä, että joku läheinen kaveri olisi pitänyt jättää kutsumatta! Valinta on aika helppo!

Ne eivät ole sinun uuden aviomiehesi esittelyjuhlat vaan kummilapsesi ja hänen kumppaninsa häät!!

no enemmän kuulostaa siltä että haluttiin kummitädiltä se rahalahja. Jättäisin itse menemättä. Eiköhän kummin hommat ole jo päättyneet, nyt näit missä olet tärkeysjärjestyksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi