Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan päässyt eroon insuliiniresistenssistä esim. ruokavalion avulla?

Vierailija
02.06.2024 |

Miten teitte sen?

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 80 ihan normaaleilka monipuolisilla syömisillä.   Voisin tulka 40 vuoden päästä kysymään siltä rtietoneen vieressä istuvalta miten hän voi syötyään ikänsä kovia rasvoja ja runsaasti proteiinia.   Miten voi sydän, valtimot, munuaiset, maksa, sappi?

Ihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Sydän voi erittäin hyvin eläinrasvoja syömällä. Kasvisrasvat sekä hiilihydraatit ovat juuri ne mitä pitäisi välttää, sillä ne eivät ihmisen luontaiseen ruokavalioon kuulu. Et syöttäisi kasviksia kissallesikaan, niin miksi söisit niitä itse?

Mikä vika kasviksissa on? Niiden kokonaan pois jättämisessä ei ole mitään järkeä.

Se että ne eivät kuulu ihmisen luontaiseen ruokavalioon. Jos mietit

Ihminen on hampaistonsa perusteella tarkasteltuna sekasyöjä, toisin kuin kissa. Kyllä on siis syöty kasviksia koko ihmislajin kehityskaaren ajan. Itse olen vhh:lla ja syön mielelläni vähähiilihydraattista kasviksia ja marjoja puoli kiloa päivässä. Niistä saa mukavaa vaihtelua ruokavalioon ja kyllähän se ruoka maistuukin paremmalta. Sinä voit syödä pelkkää lihaa, en minä ole sitä vastaan. 

Vierailija
122/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääripäät ei koskaan toimi ainakaan pidempää aikaa. 

Ei ihmisen luontainen ruokavalio ole mikään ääripää vaan luonnollinen olotila johon pitäisi pyrkiä.

Höpöhöpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttakaa niin ei tarvi murehtia terveydestä. Vaikka ylipainosta nykyään pyritään tekemään normaali asia niin se ei ole normaali asia vaan se on rumaa ja epäterveellistä. Halveksun ylipainoisia naisia koska ne on rumia, olen hetero joten miehiä en arvostele samalla tavalla.

Vierailija
124/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa syödä niin paljon rasvaa kuin tahtoo mutta onko sitä pakko tuputtaa muille?

Hyvin äkkiä suututte jos joku rupeaa kasviksia tuputtamaan.

Mites ois sana ruokarauha?

Samaa mieltä. Hurahdin karppaamiseen silloin kun se oli muotia ja paino putosikin, mutta sydän ilmoitti että ei näin. Aloin sitten vähän viilaamaan niitä rasva/proteiinimakroja järkevämmäksi ja rasvat muutenkin kaikki öljyiksi ja avokadosta esimerkiksi. Muuttui terveystilanne takaisin hyväksi ja paino pysynyt poissa. Sen tiedän että jos joskus alan syömään taas suuria määriä sokeria niin paino tulee takaisin korkojen kera. 

Katsoppas noi rasvainen kupla vid

Suositukset eroavat länsimaissa toisistaan niin paljon, että alkaa ihmetyttämään koko ravitsemustiede. Esimerkiksi juuri siellä sardiniassa suositellaan käyttämään oliiviöljyä ja välttämään rypsiöljyä. Suomalaiset tieteilijät puolestaan suosittelevat nimenomaan rypsiöljyä, se on terrrrveellistä, syökää rypsipohjaisia levitteitä niih. Ruisleipääkään ei suositella missään muualla kuin Suomessa.

Vierailija
125/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asia ole noin yksinkertainen. Elimistö tekee itse glukoosia vaikka et söisi lainkaan hiilareita.

Kyllä se on, koska elimistö tekee enemmän ketoneita - ei se elimistö turhaan sokeria tee. Aamulla sokerit 3,5 ja ketonit 4,8 :)

Voitko muuten hyvin?    Onko mitään tutkimusta  miten vaikka 40 vuotta ketoosissa tekee terveydelle?

On tutkimuksia ketodieetin pitkän ajan haitoista. Niitä on ainakin vitamiinipuutokset, munuaiskivet, rasvamaksa ja veren proteiinivajaus.

Proteiinivajaus :D keksi lisää.

Juuri tätä tarkoitin, että tavallinen ihminen ei ymmärrä miten proteiinia syömällä tulisi veren proteiinivajaus, koska se ei ymmärrä elimistön toiminnasta riittävästi.

Vierailija
126/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, niitä on äärimmäisen tärkeätä syödä osana monipuolista ruokavaliota. Mutta, toki jos sä pystyt osoittamaan väitteesi oikeaksi tutkimusten valossa, niin olen valmis tarkistamaan kantani. Olen itsekin VHH:n kannattaja, mutta tuollainen ruokavalio on todella far out juttu. 

Tutustu antropologiaan, asia on varmennettu luista isotooppianalyysillä. Kasvikset eivät esi-ihmisten tai nykyihmisten ruokavalioon kuuluneet vaan olimme hyper-karnivoreja ennen suurriistan katomista. Luista myös näkyy sekaruokavalioon siirtymisen haitallisuus ihmisten eliniälle, pituuskasvulle sekä aivojen koolle.

Vierailija
127/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku luulee ihmisten ennen eläneen lihalla.  Ehkä joskus kivikauden aikaan.

Minä taas muistan ja tiedän vanhempien  kertoman mukaan,  isä syntyi 1899,  ettei sitä lihaa alvariinsa syöty.  Sika vuodessa suurperheillä,  köyhemmillä ei sikaakaan.   Tuotantoeläimet piti muuttaa rahaksi,  vasikat, lehmät, lampaat.

Kyllä nuo torpparit ja tukkijätkät leivällä porskuttivat raskaat työpäivänsä,  perunaa, lanttua. Ruispuuroa.     Marjoja hyödynsivät syömiseksi.

Nyt kevyttä työtä tekevät syövät sitten rasvaa ja lihaa vaikkeivat edes kuluta sitä työntekoon.

Vierailija
128/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asia ole noin yksinkertainen. Elimistö tekee itse glukoosia vaikka et söisi lainkaan hiilareita.

Kyllä se on, koska elimistö tekee enemmän ketoneita - ei se elimistö turhaan sokeria tee. Aamulla sokerit 3,5 ja ketonit 4,8 :)

Voitko muuten hyvin?    Onko mitään tutkimusta  miten vaikka 40 vuotta ketoosissa tekee terveydelle?

Kukaan ei ole ketoosissa 40 vuotta

Ei varmasti olekaan kun riittävän runsaalla syömisellä saa sokeripiikin aikaiseksi ja potkaistua itsensä ulos ketoosista hetkeksi. Mutta se ei ole mikään ongelma jos ei puputa jatkuvasti.

Mikä sen ketoosin idea siis on, kun kuitenkin pitää saada itsensä välillä pois siitä?

Vierailija
129/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä tarkoitin, että tavallinen ihminen ei ymmärrä miten proteiinia syömällä tulisi veren proteiinivajaus, koska se ei ymmärrä elimistön toiminnasta riittävästi.

En pidättele hengitystä että pystyisit osoittamaan ihmisen luonnollisen ruokavalion haitallisuuden. Ihminen ei tarvitse kukoistaakseen kuin rasvaista lihaa, vettä ja suolaa.

Vierailija
130/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 80 ihan normaaleilka monipuolisilla syömisillä.   Voisin tulka 40 vuoden päästä kysymään siltä rtietoneen vieressä istuvalta miten hän voi syötyään ikänsä kovia rasvoja ja runsaasti proteiinia.   Miten voi sydän, valtimot, munuaiset, maksa, sappi?

Ihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Sydän voi erittäin hyvin eläinrasvoja syömällä. Kasvisrasvat sekä hiilihydraatit ovat juuri ne mitä pitäisi välttää, sillä ne eivät ihmisen luontaiseen ruokavalioon kuulu. Et syöttäisi kasviksia kissallesikaan, niin miksi söisit niitä itse?

No miksi tuollaista ruokavaliota noudattaville sitten tulee ongelmia? Jos tuo olisi se ihanteellinen ruokavalio, sillä luulisi voivan elää pitkään ilman ongelmia. Näin ei kuitenka

Tuo on hyvin tyypillinen puolustus karnivoreilla, jos tulee ongelmia. "Dieettiä ei noudatettu oikein".

Vierailija
131/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku luulee ihmisten ennen eläneen lihalla.  Ehkä joskus kivikauden aikaan.

Minä taas muistan ja tiedän vanhempien  kertoman mukaan,  isä syntyi 1899,  ettei sitä lihaa alvariinsa syöty.  Sika vuodessa suurperheillä,  köyhemmillä ei sikaakaan.   Tuotantoeläimet piti muuttaa rahaksi,  vasikat, lehmät, lampaat.

Kyllä nuo torpparit ja tukkijätkät leivällä porskuttivat raskaat työpäivänsä,  perunaa, lanttua. Ruispuuroa.     Marjoja hyödynsivät syömiseksi.

Nyt kevyttä työtä tekevät syövät sitten rasvaa ja lihaa vaikkeivat edes kuluta sitä työntekoon.

Ne sinun vanhempasi, torpparit ja tukkijätkät eivät eläneet luonnollisesti vaan söivät huonosti. Ihan turha hakea esimerkkejä ihmisen luontaisesta ruokavaliosta maatalouden keksimisen jälkeiseltä ajalta. Pakko ajoi ihmiset syömään epäoptimaalista ravintoa.

Vierailija
132/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa syödä niin paljon rasvaa kuin tahtoo mutta onko sitä pakko tuputtaa muille?

Samaa mieltä. Hurahdin karppaamiseen silloin kun se oli muotia ja paino putosikin, mutta sydän ilmoitti että ei näin. Aloin sitten vähän viilaamaan niitä rasva/proteiinimakroja järkevämmäksi ja rasvat muutenkin kaikki öljyiksi ja avokadosta esimerkiksi. Muuttui terveystilanne takaisin hyväksi ja paino pysynyt poissa. Sen tiedän että jos joskus alan syömään taas suuria määriä sokeria niin paino tulee takaisin korkojen kera. 

<

Ravintosuositukset tuppaavat suosimaan aina paikallista tuotantoa. Suomessa on paljon maidon tuotantoa, joten sitä myös suositellaan juotavaksi. 

Vierailija
133/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen ketoosin idea siis on, kun kuitenkin pitää saada itsensä välillä pois siitä?

Ketoosi on ihmiselimistön luontainen tila ja ketoosi väistyy luontaisesti runsaan ruokailun seurauksena. Ruokailusta syntyvä insuliinipiikki on tärkeä elimistön toiminnalle, mutta ei ole suotavaa pitää insuliinitasoja jatkuvasti korkealla.

Vierailija
134/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidättele hengitystä että pystyisit osoittamaan ihmisen luonnollisen ruokavalion haitallisuuden. Ihminen ei tarvitse kukoistaakseen kuin rasvaista lihaa, vettä ja suolaa.

En minkään pidättele hengitystä että pystyisit osoittamaan yhdenkään tutkimuksen, jonka pohjalta voitaisiin suositella syötäväksi pelkästään rasvaista lihaa, vettä ja suolaa 

Vierailija
135/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Hurahdin karppaamiseen silloin kun se oli muotia ja paino putosikin, mutta sydän ilmoitti että ei näin. Aloin sitten vähän viilaamaan niitä rasva/proteiinimakroja järkevämmäksi ja rasvat muutenkin kaikki öljyiksi ja avokadosta esimerkiksi. Muuttui terveystilanne takaisin hyväksi ja paino pysynyt poissa. Sen tiedän että jos joskus alan syömään taas suuria määriä sokeria n

Se siitä tieteellisyydestä sitten. Oliivi- ja rypsiöljyn rasvahappokoostumukset eroavat toisistaan niin hurjasti, ettei rypsillä voi korvata oliivia. Suomalaiset ravitsemustieteilijät siis suoraan sanottuna johtavat ihmisiä harhaan, suositellessaan tittelinsä tuomalla auktoriteetilla syömään rypsiä.

Vierailija
136/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, niitä on äärimmäisen tärkeätä syödä osana monipuolista ruokavaliota. Mutta, toki jos sä pystyt osoittamaan väitteesi oikeaksi tutkimusten valossa, niin olen valmis tarkistamaan kantani. Olen itsekin VHH:n kannattaja, mutta tuollainen ruokavalio on todella far out juttu. 

Tutustu antropologiaan, asia on varmennettu luista isotooppianalyysillä. Kasvikset eivät esi-ihmisten tai nykyihmisten ruokavalioon kuuluneet vaan olimme hyper-karnivoreja ennen suurriistan katomista. Luista myös näkyy sekaruokavalioon siirtymisen haitallisuus ihmisten eliniälle, pituuskasvulle sekä aivojen koolle.

Sinä olet esittänyt far out väitteen ja sulla on todistustaakka. 

Vierailija
137/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika kasviksissa on? Niiden kokonaan pois jättämisessä ei ole mitään järkeä.

Se että ne eivät kuulu ihmisen luontaiseen ruokavalioon. Jos mietit

Jos eivät kuuluisi, kasvissyöjät tuskin eläisivät pitkään tai ainakin heillä olisi valtavasti terveysongelmia, kun koko ajan syövät väärää ravintoa. 

Vierailija
138/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minkään pidättele hengitystä että pystyisit osoittamaan yhdenkään tutkimuksen, jonka pohjalta voitaisiin suositella syötäväksi pelkästään rasvaista lihaa, vettä ja suolaa 

Keripukkihan tuosta ainakin tulee.   

Vierailija
139/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookko sie joku huomannut ettei.Suomessa kasva oliiviöljyä?   Kuitenkin on 100-vuotiaitakin jotka eivät ehkä oke syöneet oliiviöljyä koskaan.

Vierailija
140/217 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on hampaistonsa perusteella tarkasteltuna sekasyöjä, toisin kuin kissa. Kyllä on siis syöty kasviksia koko ihmislajin kehityskaaren ajan. Itse olen vhh:lla ja syön mielelläni vähähiilihydraattista kasviksia ja marjoja puoli kiloa päivässä. Niistä saa mukavaa vaihtelua ruokavalioon ja kyllähän se ruoka maistuukin paremmalta. Sinä voit syödä pelkkää lihaa, en minä ole sitä vastaan. 

Ihmisellä on kädet ja aivot, joten emme tarvinneet petoeläimen kulmahampaita - kulmahampaat korvasi kiviaseet ja keihäät.. Usean miljoonien vuosien evoluutio muutti meidät lihansyöjiksi ja se että ihminen ei kuole, vaikka kituukin,  kasvisruolla on evolutionäärinen jäänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme