Kärsitkö siitä kun lapsesi ei pidä lukemisesta?
Tai tunnetko vanhempia joilla on sellainen lukematon lapsi? Asia tuli vastaan kun luin Juha Itkosta uusimassa kirjassa Teoria perheestä.
Kommentit (19)
En nyt voi sanoa ihan kärsineeni asiasta, mutta kyllä minua aikoinaan vähän suretti. Itselleni kirjat ovat aina olleet tärkeitä, mutta lapsilleni eivät. Ei auttanut mikään määrä iltasatuja tai kirjastosta kannettuja kirjoja. He vain eivät koskaan ihastuneet kirjojen maailmaan,
Hieman kyllä. - Koska koko meidän perhe kuopusta lukuunottamata lukee erinomaisen paljon, joten olisihan kivaa jos hänkin jakaisi meidän muiden innostuksen ja kiinnostuksen lukemiseen.
Kyllä jonkun verran harmittaa. Itse olin lukutoukka.
No jo on saatana taas kysymys. En vastaa sulle.
No en kärsi. Jos lapsi itse ei siitä kärsi.
Muksunikin ovat lukutoukkia, niin en tiedä onneksi tästä harmituksen lajista mitään.
Kärsin niiiin paljon että hirtän itseni.
Kyllä sitä ajattelisin, että lapsessa täytyy olla jokin vialla
Lasten ei tarvitse pitää sinun harrastuksista. Ethän sinäkään tee niitä asioita mistä lapsi pitää
Käsin sian kärsien kanssa paskakasaa
Kyllähän se varmasti harmittaisi, samoin kuin harmittaisi jos lapset olisivat täysin välinpitämättömiä musiikkia kohtaan.
Ei minua haittaa yhtään. Kumpikaan lapsistani ei lue kirjoja, mutta kumpikin seuraa maailman tapahtumia ja ilmiöitä tarkasti. Kumpikin on omalla alallaan omaa luokkaansa, joten en ole koskaan potenut mitään tuskaa siitä, että he eivät lue. Heille kuitenkin luettiin lapsena paljon.
Typerä aikuinen häpeää lastaan kun ei lue mitä ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä ajattelisin, että lapsessa täytyy olla jokin vialla
Joooo on nepsy. On autisti, On narsisti. On, on on, on vaikka mitä
En, tyttö alkoi kyllä lukion lopussa lukea ja lukee nyt paljon
Kärsin niiiin paljon että hiukset päästä lähti ja tultu peräsuolen laskeuma.... Huuuuu. Huuuu
Kärsin. En ihan käsitä sitä. Että oikeastiko tarinat ja kertomukset ovat hänestä turhia. Ja kaikki tarpeellinen viisaus asuu hänessä jo?
Ei tarvise hävetä, lapsi voi olla muusta kiinostunut.