Vaikea unettomuus, haluaisin pois tästä maailmasta
:(
Apua olen hakenut, mutta avusta ei ole ollut apua. Voiko tästä enää selvitä?
Kommentit (128)
Tarvitset kumppanin etkä mitään lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä apua olet saanut? Minulle kokeiltiin muistaakseni neljää eri lääkettä, ennen kuin löytyi sopiva ja ongelma pieneni murto-osaan alkuperäisestä.
Kiitos vastauksesta. Apu on ollut juurikin tuota lääkityksen rukkaamista. Mitään psyykkistä ongelmaa kun ei varsinaisesti ole taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset kumppanin etkä mitään lääkkeitä.
Kumppani löytyy. -ap
Mun mielestä se on tosi vakava psyykkinen ongelma jos haluaa kuolla.
Et urheile sillä tavoin, että hikoilisit. Ulkoile juosten vähintään kolme kertaa viikossa. Vaikutat sellaiselta, joka yrittää hakea kemikaaliunta eikä anna luonnolliselle unelle mahdollisuutta.
Työ on parasta lääkettä unettomuuteen. Ehdit tekemään kolmea työtä kun et saa nukuttua.
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Kaipa pieni annos mirtatsapiinia on kokeiltu? Sen unettava vaikutus perustuu H1-histamiinireseptorin salpaamiseen, eli se toimii antihistamiininkin tavoin. Itselläni parhaiten toimii (noin) puolikas (nelisen mg) 15 mg:n tabletin puolikkaasta!
Outoa kyllä, tuo vaikutus liudentuu suuremmilla pitoisuuksilla. Meitsille 30 mg aiheutti pari tuntia kestävät levottomat jalat!
Voi selvitä. Kärsin 2 vuotta unettomuudesta, kunnes keksin että lähden aamu 5:ltä lenkille (kun olin koko yön valvonut eikä uni tullut), lenkin jälkeen tuntui kun olisin nukkunut 8 tuntia. Olo oli virkeä. Seuraavana aamuna sama juttu. Viikon päästä nukuin jo normaalisti. Jos jätän tuon aamu viiden 2 tunnin lenkin väliin unettomuus palaa. Siispä en jätä.
Vierailija kirjoitti:
Voi selvitä. Kärsin 2 vuotta unettomuudesta, kunnes keksin että lähden aamu 5:ltä lenkille (kun olin koko yön valvonut eikä uni tullut), lenkin jälkeen tuntui kun olisin nukkunut 8 tuntia. Olo oli virkeä. Seuraavana aamuna sama juttu. Viikon päästä nukuin jo normaalisti. Jos jätän tuon aamu viiden 2 tunnin lenkin väliin unettomuus palaa. Siispä en jätä.
Mitenkähän pitkälle keho kestää liikuntaa ja urheilua nollaunilla?
Mulla on aiemmin ollut alipainoa ja kroonista ylikuntoa ja keho menee vaan enemmän kierroksille
Teitö vuorotyötä ja unirytmi meni sekaisin?
Mulla säilyi työkyky, jaksaminen ja elämänlaatu kun mulla oli kunnon unilääkkeet. Romahdus tuli hyvin pian lopettamisen jälkeen enkä saa niitä takaisin. Omahoito ei ole ikinä riittänyt.
Onko niitä toimivia mahdollista saada pysyväislääkitykseksi?
Alan olla jo sitä mieltä että ois parempi kuolla kun en osaa edes nukkua.
Kumma, että unilääkkeitä ei anneta, mutta vaivaan voi itselääkintänä vetää pullon kossua joka ilta.
Toimii sekin, mutta hyvin huonosti. Seurauksia sitten taas korjataan kunnon pillereillä, kun menee katkolle.
Itselläni unettomuuteen sekä heräilyyn on auttanut pään kuormituksen rauhoittaminen. Olen tietoisesti sinnitellyt keskittymään yhteen asiaan pidempiä aikoja. Aluksi tuo ei meinannut onnistua millään, mutta muutamassa päivässä tuli jo tuloksia kun kovasti yritti. Lisäksi jätin somen, uutisten lukemisen yms. kokonaan. Samoin esim. tällä palstalla pyörimisen.
Tuon lisäksi kun päivään otti mukaan rauhalliset kävelylenkit niin todennäköisesti tuokin autoi omalta osaltaan pään rauhoittumiseen ja sen jälkeen nukkumisen paranemiseen.
Muutaman kohtuu hyvin nukutun yön jälkeen elämä rupeaa näyttämään paremmalle ja löytyy enemmän positiivisia asioita.
Ai tämä keskustelu jatkuu edelleen, jännä. No niinpä jatkuu unettomuutenikin. Nyt neljä kuukautta 0-3 h unilla. Hoitotahonikin tuntuu jo kyllästyneen minuun, lääkkeitä vähennellään tyyliin neljäsosaa viikossa ja oletetaan että jokin muuttuisi pelkästään vähentämällä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ai tämä keskustelu jatkuu edelleen, jännä. No niinpä jatkuu unettomuutenikin. Nyt neljä kuukautta 0-3 h unilla. Hoitotahonikin tuntuu jo kyllästyneen minuun, lääkkeitä vähennellään tyyliin neljäsosaa viikossa ja oletetaan että jokin muuttuisi pelkästään vähentämällä. -ap
Mitä lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ap:lla on lähinnä valvomisesta johtuva huono olo fyysisesti. Se saa mielen matalaksi.
Millainen unettomuushistoria on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ap:lla on lähinnä valvomisesta johtuva huono olo fyysisesti. Se saa mielen matalaksi.
Joo, tätä tarkoitin sillä, että mitään psyykkistä ongelmaa ei ole taustalla. Ainoastaan valvominen syö sielua. -ap
Mitä apua olet saanut? Minulle kokeiltiin muistaakseni neljää eri lääkettä, ennen kuin löytyi sopiva ja ongelma pieneni murto-osaan alkuperäisestä.