Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea unettomuus, haluaisin pois tästä maailmasta

Vierailija
27.05.2024 |

:(

Apua olen hakenut, mutta avusta ei ole ollut apua. Voiko tästä enää selvitä?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n on siis ensiksi pohdittava, mistä tämä oire nimeltään unettomuus johtuu. Onko sulla joku käsittelemätön trauma menneisyydestä, joka on huomaamattasi tullut pintaan? Onko rahahuolia, työstressiä tai muita murheita?

Unettomuustaipumusta on ollut päiväkodista asti. Ehkä joku hypnotisoija onnistuisi kaivamaan esille trauman taaperoiästä, tai sitten olen vain "syntymästä säikähtänyt". -ap

Vierailija
62/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on tosi vakava psyykkinen ongelma jos haluaa kuolla.

Haluan kuolla koska kaikista yrityksistä huolimatta mä en vaan osaa nukkua kuten ihmisen pitäis. Apua olis olemassa mutta sitä ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus on kyllä todellinen kiduttaja, sen tietää vain samankokenut.

Onneksi itselläni on ollut vain kaksi pahempaa jaksoa. Ensimmäisestä saattaa olla jo 25 vuotta ja lopulta sain katkaistua kierteen jonkinlaisella nukahtamislääkkeellä. Sitten tein sopimuksen itseni kanssa, että jos valvon kaksi yötä niin kolmantena "saan ottaa lääkkeen", sillä minulla kävi niin, että kun lääkkeen avulla sain yhden yön nukuttua niin sitten saatoin nukkua viikkoja hyvin. Viimeisin pahempi unettomuusjakso oli noin 6 vuotta sitten jonkinlaisen verenkiertohäiriön jälkeen, sain opamoxit käyttöön ja sama juttu kuin aiemmin nukahtamislääkkeen kanssa. Yli puolet pikkupaketista vein apteekin lääkekeräykseen vanhentuneena.

Vierailija
64/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tenox, opamox ja olanzapin. Tällä kombolla saan nukuttua. Mennyt jo neljä vuotta. 

Vierailija
65/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi, mutta bentsoista kyselleelle: sain Opamoxit unilääkäriltä. Sen jälkeen sairaalassa iskettiin käyttöön ns. norsupyssy eli Temestaa 4 mg ja Serenasea 5 mg. Serenaset olen nyt saanut vähennettyä pois mutta Temestassa on vielä työmaata. Yllätyin kuinka nopeasti bentsoista menee teho - on kuin nallekarkkeja söisi unilääkkeeksi. -ap

Anna ne lääkkeet jollekin kenellä ne auttaa ja hallitsee käytön satunnaisesti niinkun pitääkin.

Vierailija
66/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan kuolla koska kaikista yrityksistä huolimatta mä en vaan osaa nukkua kuten ihmisen pitäis. Apua olis olemassa mutta sitä ei saa.

Vierestä. Tuo ajattelumalli on tuhoisa, enkä yhtään ihmettele miksi ei nukuta, kun vituttaa. Pitää nähdä niin että itse pystyy asioihin vaikuttamaan. 

Oletko kokeillut esim. viikkoa ilman nettiä, samalla liikkuen ja vaikka lukien?

Vierailija
67/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee tenox, opamox ja olanzapin. Tällä kombolla saan nukuttua. Mennyt jo neljä vuotta. 

Mistä sait ja miksi?

Mä en meinaa saada edes sitä yhtä opamoxia per päivä paniikkikohtauksiin ja lamaavaam ahdistukseen ja pelkoon.

Vierailija
68/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on niitä ihmisiä jotka rakastuvat sairauteensa ja jakavat alinomaa paskastooriaan  muille, vaikka ketään ei kiinnosta

Ei jatkoon!

Sinä kärsit pahasta unettomuudesta etkä halua käsitellä asiaa. Se on pahasta.

Vierailija
69/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on niitä ihmisiä jotka rakastuvat sairauteensa ja jakavat alinomaa paskastooriaan  muille, vaikka ketään ei kiinnosta

Ei jatkoon!

Mietin myös että onko hän sama joka vuosi sitten oli pahasti uneton täällä av:llä.

Vierailija
70/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierestä. Tuo ajattelumalli on tuhoisa, enkä yhtään ihmettele miksi ei nukuta, kun vituttaa. Pitää nähdä niin että itse pystyy asioihin vaikuttamaan. 

Oletko kokeillut esim. viikkoa ilman nettiä, samalla liikkuen ja vaikka lukien?

Mua vituttaa oletukset etten olisi tehnyt kaikkea ihan kaikkien ohjeiden ja vaan sluibailen valittamassa ja vaatimassa et saan reseptin kouraan.

Tosiaan itsehoitoa parisenkymmentä vuotta takana, erilaisia lääkekokeiluja niistä n 8-10.

Luulet etten itse ole tehnyt mitään tai ylipäätään kokeillut AIVAN KAIKKEA???

Kaikilla ei vaan onnistu samat asiat mitkä muilla, mutta tuntuu että vaan unettomia kiusataan. Jopa deliriumissa olevat juopot kyllä lääkitään ihanasti pamilla uneen, mutta oikeasti tavalliset ongelmaiset.

Onko muita fiksuja neuvoja kuten "ookkos melatoniinia koittanut" tai "laita vaan se pää tyynyyn niin uni tulee"?

Vierailija
71/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut apua kun sinulla on lääkkeitä käytössä?

Vierailija
72/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on parasta lääkettä unettomuuteen. Ehdit tekemään kolmea työtä kun et saa nukuttua. 

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Kuka haluaa ottaa töihin unettoman kun sen toimintakyky vastaa jo humalaista?

Vierailija
73/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon!

Mietin myös että onko hän sama joka vuosi sitten oli pahasti uneton täällä av:llä.

Ajatteletko, että av:llä on vain 1 uneton? 

Vierailija
74/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lihasrelaksantit kokeiltu? Jos elimistö käy ylikierroksilla, niin ne saattavat auttaa. Eiväthän ne virallisia unilääkkeitä ole, mutta toimivat monilla unen saantiin hyvin. 

Vierailija
75/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon!

Ajatteletko, että av:llä on vain 1 uneton? 

Se on näitä ketkä itse nukkuu hyvin kun juodaan kamomillateetä ja lenkkeillään ja katsoa, ei se vaikeaa ole.

Varmasti vaikea uskoa kun ei ole oikeita ongelmia itsellä.

Vierailija
76/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua et ole saanut? Mikä se spesifi apu on? 

Vierailija
77/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee tekstiä, että apua, unikeskus on vaurioitunut ja mitkään lääkkeet eivät auta. Sitten lista lääkkeiden nimistä ja vahvuuksista. Vaikka joku vaivautuu vastaamaan niin valitus vaan jatkuu, että auttakaa pliis.

Onneksi on olemassa Ylläpito joka katkaisee tämänkin vaivan valituksen, kuten viime vuonna

Vierailija
78/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piskuiset sudenkorennot vaivaavat mieltäni. Eksyvät katoksen väärälle puolelle räpistelemään ja taistelemaan elämästään. Pitäisikö auttaa vai ei?  Ja harjanvarttakko käyttäisin? Vai onko luonnon tapa karsia voimattomat yksilöt, jotka eivät jaksa sinnitellä pyrkiäkseen päivän paremmalle puolelle? 

Eih, taidan mennä parempiin puuhiin kukkapenkkeihini. 

Vierailija
79/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut apua kun sinulla on lääkkeitä käytössä?

Kyllä. Mä nukahdin ja heräsin pirteänä lenkkeilemään jonka jälkeen lähdin suorittamaan päivän duunit ja toin osuuteni tähän yhteiskuntaan.

Nyt olen kuntouttavassa ja jouduin tiputtamaan päivät vain yhteen kun en vaan nuku. En mä tästä työelämään selviä kun en tätä osaa korjata eikä mitään apua saa. Keskustelut nyt on turhia kun teen ja osaan harjoitukset muutenkin, unitutkimuksiin ei pääse eikä kukaan muutenkaan vaivaudu tutkimaan missä ongelma, se on ollut aina. Vain kausina lääkkeen kera olen ollut ns normaali ja toimiva.

Mitä hyötyä tästä on kenellekään? Turha sitä valittaa kun loisitaan veronmaksajien lompakolla, mä antaisin aika paljon että saisin olla normaali ja toimintakykyinen. Ne lääkkeet maksais alle kympin kuussa. Paljonko mä tulen näin maksamaan? Ja sit vielä toitotetaan että "apua saa jos vana hakee ja ottaa vastaan". No ei saa!!!

En aio tätä enää vuositolkulla sietää, mä en vaan saa itseäni korjattua, yrityksen puutteesta se ei ole ollut kiinni.

Vierailija
80/128 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee tekstiä, että apua, unikeskus on vaurioitunut ja mitkään lääkkeet eivät auta. Sitten lista lääkkeiden nimistä ja vahvuuksista. Vaikka joku vaivautuu vastaamaan niin valitus vaan jatkuu, että auttakaa pliis.

Onneksi on olemassa Ylläpito joka katkaisee tämänkin vaivan valituksen, kuten viime vuonna

Mitä ihmettä. Ei ole sama. Ajatteletko oikeasti, että täällä on vain yksi uneton?