Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää, kun jotkut yrittävät päteä äitiydellään

Vierailija
26.05.2024 |

Esim. "Olen kolmen lapsen äiti".

Niin on moni muukin! Mikä saavutus se muka on? Kuuluu elämään. Eläimetkin lisääntyvät.

Kommentit (203)

Vierailija
101/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa leuhkia äitiydellään jos tietää että on hyvä äiti, minua se ei haittaa. Olen itsekin.

Ei saa leuhkia äitiydellä, kuten ei muillakaan asioilla. Leuhkiminen on ruma tapa. Hyvä voi olla ja tiedostaa sen, mutta se riittää, muille leveily ei ole sopivaa, eikä tuo mukanaan mitään hyvää.

Saa leuhkia, tämä on huumoria nykyisin silloin kun puhutaan onnellisuudesta ja itsevarmasta tekemisestä. Kaikki on positiivista jos tarkoitus ei ole olla ilkeä kenellekään.

Vierailija
102/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten myötä se kä

Totta, että lapset kasvattavat myös vanhempiaan ja niin sen kuuluu mennäkin. Ketä ne ovatkaan ne kärttyisät vanhukset...

Kärttyisät vanhukset ovat yleensä vanhuksia, joilla on kipuja ja sairauksia ja vaikea olla sen vuoksi.

Siltikin heidänkin täytyy muistaa kohteliaat käytöstavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä tätä "et tiedä elämästä mitään"- juttua. Miksi äidit tietäisivät yhtään enempää elämästä, kuin lapsettomat? On totta, etten tiedä äitiydestä mitään, eikä kiinnosta tietää, mutta onhan elämässä muitakin tietämisen arvoisia asioita. 

Kyllä minä lapsettomana tiedän hyvinkin paljon äitiydestä, ei se ole mitään salatiedettä. Samalla ei minuakaan kiinnosta tippaakaan kokea itse äitiyttä. Koettakaa äitylit kestää se. 

Asioiden katseleminen vierestä ei tee kokemusasiantuntijaa.

Miksi tarvitsisi tehdäkään. Ei mitään tarvetta. Monia asioita voi ymmärtää niitä kokematta, muutoin olisi ihmiselo aika vaikeaa. Tietenkin on vajaita ihmisiä, joiden kapasiteetti ei riitä ja on oltava oma kokemus asiasta.

Vierailija
104/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten myötä se kä

Totta, että lapset kasvattavat myös vanhempiaan ja niin sen kuuluu mennäkin. Ketä ne ovatkaan ne kärttyisät vanhukset...

Kärttyisät vanhukset ovat yleensä vanhuksia, joilla on kipuja ja sairauksia ja vaikea olla sen vuoksi.

Muistan kuinka isäni kiroili, kun hän ei saanut happea ja meinasi tukehtua. Käytöstavat ovat aika paljon vaadittu siinä vaiheessa.

Vierailija
105/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä tätä "et tiedä elämästä mitään"- juttua. Miksi äidit tietäisivät yhtään enempää elämästä, kuin lapsettomat? On totta, etten tiedä äitiydestä mitään, eikä kiinnosta tietää, mutta onhan elämässä muitakin tietämisen arvoisia asioita. 

Kyllä minä lapsettomana tiedän hyvinkin paljon äitiydestä, ei se ole mitään salatiedettä. Samalla ei minuakaan kiinnosta tippaakaan kokea itse äitiyttä. Koettakaa äitylit kestää se. 

Itse äitiys on kuitenkin eri asia mutta uskon että vanhemmuudesta voit ymmärtääkin ja lapsista sekä kasvatuksesta. Täysin mahdollista.

Vierailija
106/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset ansaitsevat vanhemmat, mutta kaikki vanhemmat eivät ansaitse lapsia.

Jostain joskus luin...

Vierailija
107/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh en kyllä kadu aborttia enkä kohdunpoistoa sekuntiakaan 🙂

Ei mekään.Kaikkia geenejä ei kannata levittää. Totta.

Tuo nyt oli aika tarpeeton heitto.

Vierailija
108/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten myötä se kä

Muistan kuinka isäni kiroili, kun hän ei saanut happea ja meinasi tukehtua. Käytöstavat ovat aika paljon vaadittu siinä vaiheessa.

Tuota nyt on huono verrata aiheeseen, jos ymmärrät asian.

Vierailija
109/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voivat tosiaan kehua lapsiaan, tekisivät sen vain asiallisesti ja kehuisivat niitä lapsia itse niille lapsille enemmän kuin muille.

Ei kuitenkaan niin, että lapsesta kasvaa ylimielinen pis*pää.

Tärkeintä on kuitenkin kertoa rakastavansa lasta ja varsinkin silloin, kun lapsi on surullinen tms.

Ja muistaa, ettei KUKAAN ole täydellinen oli sitten lapsi tai vanhempi.

Ja se on täysin ok.

Vierailija
110/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh en kyllä kadu aborttia enkä kohdunpoistoa sekuntiakaan 🙂

Ei mekään.Kaikkia geenejä ei kannata levittää. Totta.

Tuo nyt oli aika tarpeeton heitto.

Oliko se eka viesti tähän tarpeellinen?

Vierailija
111/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitsisi tehdäkään. Ei mitään tarvetta. Monia asioita voi ymmärtää niitä kokematta, muutoin olisi ihmiselo aika vaikeaa. Tietenkin on vajaita ihmisiä, joiden kapasiteetti ei riitä ja on oltava

Vanhemmuus ei kuulu niihin moniin. Mutta jatkakaa!

Vierailija
112/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse äitiys on kuitenkin eri asia mutta uskon että vanhemmuudesta voit ymmärtääkin ja lapsista sekä kasvatuksesta. Täysin mahdollista.

Tämä on juurikin sitä toksista äitiyden mystifiointia, jolla te äidit aiheutatte itsellenne sen ahdingon ja rikotte itseänne. 

Vierailija
113/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kertoo uudelle ihmiselle olevansa pikkulasten äiti, niin siitä voi nokkelampi jo päätellä monia asioita. Esimerkiksi että tällä naisella on arjessa paljon sisältöä ja saattaa olla väsymystä.

Olisko parempi, että kertoisi yksityiskohtaisemmin esim. "Siivoan joka päivä, vaatehuolto vie paljon aikaa, unen kanssa oli ongelmia 458 päivää putkeen, en pysty lähtemään baariin just tällä sekunnilla vaan järjestelyt vievät vähän aikaa"

Kyllä mä keksin uuden ihmisen kanssa paljon mielenkiintoisempia keskustelunaiheita. Ketään ei oikeasti kiinnosta tuollaiset asiat. T. Äiti itsekin

Tää. Voi puhua myös päivänpolttavista aiheista, mielipiteistä yms. Pikkulapsiarki on puuduttavaa ja siitä tulee vaivaannuttava olo jos uusi ihminen avautuu siitä laajasti. Ei ne lapsiarjen asiat kiinnosta kuin omaa perhettä ja lähisukua, ehkä vertaistuen muodossa toista vanhempaa. Itse en jaksanut puhua lapsiarjesta edes toisten vanhempien kanssa, elämä oli täynnä niitä lapsia niin aikuisten kanssa teki mieli ennemmin nauttia monimutkaisemmista puheenaiheista!

Vierailija
114/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ylikehuvat vanhemmat (*toki muutkin) voivat joskus olla hyvinkin sokeita lapselleen ja itselleenkin.

Yhdessä tapauksessa eräs äiti aina kehuskeli tyttärensä koulumenestyksellä muille äideille.

Koulumenestys oli kyllä totta, mutta sama "kultatytär" oli koulukiusaaja joka vielä lukiossakin kiusasi ja ilkeili.

Ja yläasteella kehuskeli juomisellaan sekä "esitteli" kondomeita kukkarossaan...

Vierailija
115/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa aina tää "et tiedä mitään elämästä ennenkuin hankit lapsen!!!"

Tottahan se on. Lapsettomat naiset on itsekkäitä oman edun tavoittelijoita. 

Muista kertoa myös omille lapsillesi, että ovat tyhjiä paskoja ja ihmisinä turhia ennen kuin lisääntyvät. Turhaan synnytit heidät. 

Hihii, tämä! 🤣  muistan, kun olin jotain 13-14v ja oma äitini haukkui lapsettomia ja yksilapsisia perheitä aina. Itse mietin jo silloin, että en koskaan itse halua lasta, just sen takia, kun olen ikäni katsonut vierestä, kuinka kurjaa äideillä on. Ja siksi ovat koko ajan väsyneitä ja pahalla päällä. Kaikki kiva on kiellettyä ja kaikki kurja on vain pakollista ja kuuluu ja pitää olla niin.

Vierailija
116/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kasvatus on aivan valtava vastuu. Kaikista ei ole siihen. Miksi muuten tarvittaisiin lasten suojelua. Nainen joka ei välitä lapsistaan pitäisi sterilisoida. 

Vierailija
117/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitsisi tehdäkään. Ei mitään tarvetta. Monia asioita voi ymmärtää niitä kokematta, muutoin olisi ihmiselo aika vaikeaa. Tietenkin on vajaita i

Vanhemmuus on hyvin tavallinen asia, yksi asia monien joukossa. Tuleppa pois sieltä kuviteelliselta jalustaltasi. Se jalusta kuvaa epäkypsyyttä ja on harmi, että sinunkin kohdallasi ymmärrys on supistunut lasten myötä.

Vierailija
118/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, omat biologiset lapset ovat niin ihmeellinen ja maaginen asia, että eihän sitä millään voi ymmärtää. 

No on ne 😍🥰

Pelkkiä taakkoja ne on

Surullista, että olet ollut vanhemmillesi taakka 😭

Vierailija
119/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juurikin sitä toksista äitiyden mystifiointia, jolla te äidit aiheutatte itsellenne sen ahdingon ja rikotte itseänne.

Minkä ahdingon? Täähän menee hauskemmaksi viesti viestiltä.

Vierailija
120/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ylikehuvat vanhemmat (*toki muutkin) voivat joskus olla hyvinkin sokeita lapselleen ja itselleenkin.

Yhdessä tapauksessa eräs äiti aina kehuskeli tyttärensä koulumenestyksellä muille äideille.

Koulumenestys oli kyllä totta, mutta sama "kultatytär" oli koulukiusaaja joka vielä lukiossakin kiusasi ja ilkeili.

Ja yläasteella kehuskeli juomisellaan sekä "esitteli" kondomeita kukkarossaan...

Eihän se lapsi ketään kotona kiusaa, joten vaikea kai sellaista on uskoa tai kuvitella. Harva tietää lapsensa kaikki tekemiset, varsinkin siinä vaiheessa, kun he kasvavat vähän isommiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme