Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää, kun jotkut yrittävät päteä äitiydellään

Vierailija
26.05.2024 |

Esim. "Olen kolmen lapsen äiti".

Niin on moni muukin! Mikä saavutus se muka on? Kuuluu elämään. Eläimetkin lisääntyvät.

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spermaviemärit ovat kateellisia lapsettomille ja vapaille naisille 😌

Sanavalintasi todisti juuri muuta.

Ok, 🐷vosu

Törkeää kutsua lunttua vosuksi!

* ilmiannettu*

Itsesi? Nyt nousee hattu vielä korkeammalle, vau.

Vierailija
62/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama, jos joku yrittää keulia äitiydellään. Tiedetään kuitenkin totuus ja se se on, että vanhemmuus on paska nakki naisille. 

Äitiys on ihanaa 😍😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, annan toisten iloita äitiydestään. Jos kokee olevansa hyvä äiti, niin hyvä se lapselle myös. 

Itse en välttämättä lesoilisi lapsettomille äitiydestä. 

Veloille äitiydellä lesoilu on täysin absurdia. Yrittää hieroa toisen naamaan, että mullapa on jotain mitä sinä et todellakaan halua. 

Lapsettomuudesta kärsiville lesoilu taas olisi hyvin julmaa. 

Vierailija
64/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun arkesi on pienten lastesi koko elämä. Muistakaa nauttia siitä! 🐝🐞🌻🌸🍃

Vierailija
65/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan että on täysin ok että kaikki ei ole aina ihan ok. Kukaan ei traumatisoidu siitä.

Vierailija
66/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on kalliita niin rahallisesti kuin henkisesti ja ajallisesti.

Vierailija
67/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kattoo hetken meininkiä ja lähtee baariin hakeen räväkkää kissaa.

Vierailija
68/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuitko? Ei hätää, se on täysin luonnollista. Jos sinusta tuntuu pahalta se että sinä hermostuit, voit pyytää sitä anteeksi. Joskus se helpottaa hyvin paljon eikä tapahtuma tee sinusta huonoa ihmistä tai äitiä/isää. Kaikki on ihan ok edelleenkin.

Vierailija
69/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kaikin tavoin.

Vierailija
70/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta niin suuri elämän rikkaus 😍

Vierailija
71/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täällä on yksi naimisissa oleva nainen joka "ei tiedä elämänsä yhtään mitään." (Lue: ei ole lapsia). Ja ikää on kohta 50. Ei, enhän minä voi edelleenkään tietää elämästä yhtään mitään.

Just joo. Melkoinen logiikka joillakin. 

Vierailija
72/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat usein samassakin perheessä erilaisia joten muistathan keskittyä jokaiseen lapseen erikseen ja tutustua kunnolla siihen minkälainen persoona lapsi oikeasti on. Kun ymmärrät lastasi, olet valmiimpi toimimaan hänen kanssaan myös erilaisissa haasteellisissa tilanteissa. Muistathan että kuten lapsella, myös aikuisella on oikeus omiin tunteisiin. Olet rakas ja tärkeä ihminen, muista arvostaa aina itseäsikin elämässäsi!

Mitä.mä just luin? Myötähäpeä.

Vierailija
73/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat usein samassakin perheessä erilaisia joten muistathan keskittyä jokaiseen lapseen erikseen ja tutustua kunnolla siihen minkälainen persoona lapsi oikeasti on. Kun ymmärrät lastasi, olet valmiimpi toimimaan hänen kanssaan myös erilaisissa haasteellisissa tilanteissa. Muistathan että kuten lapsella, myös aikuisella on oikeus omiin tunteisiin. Olet rakas ja tärkeä ihminen, muista arvostaa aina itseäsikin elämässäsi!

Miksi? Nyt kiinnostaa perustelut.

Vierailija
74/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta niin suuri elämän rikkaus 😍

😂🤣🐷🤢🤮 

Vierailija
75/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä tätä "et tiedä elämästä mitään"- juttua. Miksi äidit tietäisivät yhtään enempää elämästä, kuin lapsettomat? On totta, etten tiedä äitiydestä mitään, eikä kiinnosta tietää, mutta onhan elämässä muitakin tietämisen arvoisia asioita. 

Vierailija
76/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi? Tämä viestihän on täyttä totuutta, rehellisyyttä vai mikä tässä sinua hävettää? Minua ei kyllä hävetä.

Vierailija
77/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kertoo uudelle ihmiselle olevansa pikkulasten äiti, niin siitä voi nokkelampi jo päätellä monia asioita. Esimerkiksi että tällä naisella on arjessa paljon sisältöä ja saattaa olla väsymystä.

Olisko parempi, että kertoisi yksityiskohtaisemmin esim. "Siivoan joka päivä, vaatehuolto vie paljon aikaa, unen kanssa oli ongelmia 458 päivää putkeen, en pysty lähtemään baariin just tällä sekunnilla vaan järjestelyt vievät vähän aikaa"

On vain hölmöä tehdä oletuksia ventovieraan ihmisen elämästä ja voinnista vain sen perusteella, onko hänellä pikkulapsia vai ei. Tai ylipäätään minkään muunkaan yksittäisen asian perusteella! Fiksu ja nokkela ihminen kysyy ennemmin kuin olettaa. Ja fiksu ja nokkela äiti (tai kuka tahansa) todellakin selittää tilanteensa kuin olettaa toisen olevan ajatustenlukija ja tekevän juuri ne oikeat johtopäätökset juuri hänen elämästään vain kahden sanan perusteella.

Väsymystä voi olla kelle tahansa. Pikkulapsiperhearjen pyörittäminen ei kuulosta mitenkään sisältörikkaalta elämältä, päinvastoin. Pyykkiä, ruoanlaittoa, siivoamista, lasten hoitoa. Ja sama homma uudelleen huomenna, ja sitä seuraavana päivänä, ja sitä seuraavana, ja sitä seuraavana, ja... eipä siinä voi sanoa omassa elämässään paljoa sisältöä olevan. Eikös ne pikkulasten äidit yleensä aina siitä valitakin? Kun ei ole sitä omaa aikaa ja päivä toistensa perään täyttyy aina samoista puuduttavista asioista.

Univaikeuksiakin voi olla kenellä tahansa. Ja usein (ainakin toivottavasti!) pikkulapsiperheeseen kuuluu myös se toinen vanhempi tai tukiverkostoa, jolloin myös omat menot järjestyvät.

Vierailija
78/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä pätemistä, vaan asioiden taustoittamista. Kun on alaikäistä huollettavana, siihen menee aikaa ja energiaa, on erilaisia menoja arkisin (esim. voi olla neuvolaa/koulujuttuja/puheterapiaa/harrastusmenoja/päiväkotihakuja jne. mitä nyt kelläkin). Niin kyllä ainakin itse tykkään taustoittaa vähän ihmisille, esim. kollegoille miksi en voi lähteä kaljalle klo 16.30 (koska olen kiinni lasten asioissa). Ja pomonkin on ihan hyvä tietää jotain aikatauluista.

Vierailija
79/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei hankita, ne annetaan!

Vierailija
80/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama, jos joku yrittää keulia äitiydellään. Tiedetään kuitenkin totuus ja se se on, että vanhemmuus on paska nakki naisille. 

Äitiys on ihanaa 😍😍

Molemmat ovat oikeassa. Äitiys on usein naiselle asia, josta koituu haittaa työelämässä ja myös muussa elämässä äitiys tietää paljon vaivannäköä, kompromisseja, rahanmenoa jne. Äitiys on kuitenkin myös ihanaa. Jokainen päättää omalla kohdallaan haluaako ja uskaltaako kokeilla. Sitähän ei oikeastaan tiedä etukäteen, mutta katuakaan ei oikein voi kun hommaan on kerran ryhtynyt ja se on pelottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi