Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää, kun jotkut yrittävät päteä äitiydellään

Vierailija
26.05.2024 |

Esim. "Olen kolmen lapsen äiti".

Niin on moni muukin! Mikä saavutus se muka on? Kuuluu elämään. Eläimetkin lisääntyvät.

Kommentit (203)

Vierailija
1/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei se ole pätemistä. 

Vierailija
2/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa aina tää "et tiedä mitään elämästä ennenkuin hankit lapsen!!!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on. Lapsettomat naiset on itsekkäitä oman edun tavoittelijoita. 

Näin sanoo katkerat vanhemmat. Ei ole mitään itsekästä jättää porsimatta.

Vierailija
4/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kaltaisesi hermoheikot, jotka kyttää vain muiden tekemisiä, omia virheitäsi et huomaa. Olen muuten kahden erinomaisesti menestyneen äiti, ovat jo aikuisia, opiskelivat hyvät ammatit ja kummankin vuositulot ovat liki 200 000 €/v, vaikka ovat työuriensa alussa. Juu, ja tuetysti minulla on poika ja tyttö, kuten kunnon äideillä kuuluu ollakin. 

Miksi kerrot tuon kaiken? Ap

Vierailija
5/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron työhaastatteluissa olevani kolmen lapsen äiti. Ei pätemistä, mutta jos tämä tieto haitaksi ei kyseinen työnantaja ole soveltuva

Vierailija
6/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ja sitten tulee sutta ja sekundaa. Täälläkin jouduttiin sulkemaan omatoimikirjasto viikonlopuiksi kun nää kaikkitietävien muijien pennut ovat kasvaneet ja tuhoavat kaiken.

Vierailija
7/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertoo uudelle ihmiselle olevansa pikkulasten äiti, niin siitä voi nokkelampi jo päätellä monia asioita. Esimerkiksi että tällä naisella on arjessa paljon sisältöä ja saattaa olla väsymystä.

Olisko parempi, että kertoisi yksityiskohtaisemmin esim. "Siivoan joka päivä, vaatehuolto vie paljon aikaa, unen kanssa oli ongelmia 458 päivää putkeen, en pysty lähtemään baariin just tällä sekunnilla vaan järjestelyt vievät vähän aikaa"

Vierailija
8/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kaltaisesi hermoheikot, jotka kyttää vain muiden tekemisiä, omia virheitäsi et huomaa. Olen muuten kahden erinomaisesti menestyneen äiti, ovat jo aikuisia, opiskelivat hyvät ammatit ja kummankin vuositulot ovat liki 200 000 €/v, vaikka ovat työuriensa alussa. Juu, ja tuetysti minulla on poika ja tyttö, kuten kunnon äideillä kuuluu ollakin. 

Miksi kerrot tuon kaiken? Ap

Sillä on vaan kaksi lasta. En paljon kehuskelis.

Vierailija
9/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiksi hakeutuu keskimäärin hyvin kokemattomat ja vähän vajaat ihmiset, kun kerran ei ole mitään hajua mistään ennen lapsia. 

Vierailija
10/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista kertoa myös omille lapsillesi, että ovat tyhjiä paskoja ja ihmisinä turhia ennen kuin lisääntyvät. Turhaan synnytit heidät. 

Vierailija
11/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiksi hakeutuu keskimäärin hyvin kokemattomat ja vähän vajaat ihmiset, kun kerran ei ole mitään hajua mistään ennen lapsia. 

Linkki tähän?

Vierailija
12/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki tähän?

Mikä linkki? Täällähän kuorossa huutavat etteivät elämästä tienneet mitään ennen lapsia. Voi reppanat.

Vierailija
13/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kertoo uudelle ihmiselle olevansa pikkulasten äiti, niin siitä voi nokkelampi jo päätellä monia asioita. Esimerkiksi että tällä naisella on arjessa paljon sisältöä ja saattaa olla väsymystä.

Olisko parempi, että kertoisi yksityiskohtaisemmin esim. "Siivoan joka päivä, vaatehuolto vie paljon aikaa, unen kanssa oli ongelmia 458 päivää putkeen, en pysty lähtemään baariin just tällä sekunnilla vaan järjestelyt vievät vähän aikaa"

Kyllä mä keksin uuden ihmisen kanssa paljon mielenkiintoisempia keskustelunaiheita. Ketään ei oikeasti kiinnosta tuollaiset asiat. T. Äiti itsekin

Vierailija
14/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittää mt-taustaisten huoltajien lapset. lisäännytty, jotta näyttäisi yhteiskuntakelpoiselta. etäyhteydet pelkkää lässytystä. kiiltokuvavanhemmuutta, kun lapset huostassa tai sijoitettuna, kun ei kykene hoitamaan kuin jotenkuten oman elonsa. olisi kannattanut ennakoida, miettiä onko itsestä huolehtimaan lapsesta. lemmikkiäkään ei kannattaisi ottaa, mikäli joutuu välillä lataukseen. sijaiskärsijöitä kaikki, myös läheiset. 

Vierailija
15/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulen, että joku on kolmen lapsen äiti, niin kyllähän siinä ekana sääli nousee pintaan. Jos on työkaveri, niin heti alkaa raksuttaa, että ainakaan hänen työpanoksensa varaan ei kannata yhteistä tekemistä laskea. 

Vierailija
16/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron työhaastatteluissa olevani kolmen lapsen äiti. Ei pätemistä, mutta jos tämä tieto haitaksi ei kyseinen työnantaja ole soveltuva

Jos tuon kerrot työhaastattelussa, on se omiin muroihin kusemista.

Vierailija
17/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt vaan haluavat päteä kaikessa, kerropas vaan esim jostakin sairaudestasi, niin kyllä tulee "minulla on paljon pahempi" -juttuja heti...!

Vierailija
18/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuulen, että joku on kolmen lapsen äiti, niin kyllähän siinä ekana sääli nousee pintaan. Jos on työkaveri, niin heti alkaa raksuttaa, että ainakaan hänen työpanoksensa varaan ei kannata yhteistä tekemistä laskea. 

Taidat sekoittaa säälin kateuteen.

Vierailija
19/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuon kerrot työhaastattelussa, on se omiin muroihin kusemista.

Miksi? Kertoo hyvästä organisointikyvystä.

Vierailija
20/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säälittää mt-taustaisten huoltajien lapset. lisäännytty, jotta näyttäisi yhteiskuntakelpoiselta. etäyhteydet pelkkää lässytystä. kiiltokuvavanhemmuutta, kun lapset huostassa tai sijoitettuna, kun ei kykene hoitamaan kuin jotenkuten oman elonsa. olisi kannattanut ennakoida, miettiä onko itsestä huolehtimaan lapsesta. lemmikkiäkään ei kannattaisi ottaa, mikäli joutuu välillä lataukseen. sijaiskärsijöitä kaikki, myös läheiset. 

Kirjoitat selkeästi asiasta, mistä et tiedä mitään. Mielenterveyden ongelmat eivät tarkoita, että ihminen olisi koko elämänsä ajan sairas. Ihmisellä voi olla esimerkiksi yksi burn out tai masennusjakso ja siitä selvittyään hän ei enää koskaan koe mitään vastaavaa. Aivan samoin kuin muidenkin sairauksien kanssa. Mielenterveyden sairaus ei tarkoita myöskään huostaanottoa sairastuneen lapsille, huonoja kotioloja  tai mitään muutakaan kliseetä, joita kommentissasi ylen runsaasti viljelit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan