Ärsyttävää, kun jotkut yrittävät päteä äitiydellään
Esim. "Olen kolmen lapsen äiti".
Niin on moni muukin! Mikä saavutus se muka on? Kuuluu elämään. Eläimetkin lisääntyvät.
Kommentit (203)
Mua naurattaa aina tää "et tiedä mitään elämästä ennenkuin hankit lapsen!!!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on. Lapsettomat naiset on itsekkäitä oman edun tavoittelijoita.
Näin sanoo katkerat vanhemmat. Ei ole mitään itsekästä jättää porsimatta.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää kaltaisesi hermoheikot, jotka kyttää vain muiden tekemisiä, omia virheitäsi et huomaa. Olen muuten kahden erinomaisesti menestyneen äiti, ovat jo aikuisia, opiskelivat hyvät ammatit ja kummankin vuositulot ovat liki 200 000 €/v, vaikka ovat työuriensa alussa. Juu, ja tuetysti minulla on poika ja tyttö, kuten kunnon äideillä kuuluu ollakin.
Miksi kerrot tuon kaiken? Ap
Kerron työhaastatteluissa olevani kolmen lapsen äiti. Ei pätemistä, mutta jos tämä tieto haitaksi ei kyseinen työnantaja ole soveltuva
Niinpä. Ja sitten tulee sutta ja sekundaa. Täälläkin jouduttiin sulkemaan omatoimikirjasto viikonlopuiksi kun nää kaikkitietävien muijien pennut ovat kasvaneet ja tuhoavat kaiken.
Jos kertoo uudelle ihmiselle olevansa pikkulasten äiti, niin siitä voi nokkelampi jo päätellä monia asioita. Esimerkiksi että tällä naisella on arjessa paljon sisältöä ja saattaa olla väsymystä.
Olisko parempi, että kertoisi yksityiskohtaisemmin esim. "Siivoan joka päivä, vaatehuolto vie paljon aikaa, unen kanssa oli ongelmia 458 päivää putkeen, en pysty lähtemään baariin just tällä sekunnilla vaan järjestelyt vievät vähän aikaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää kaltaisesi hermoheikot, jotka kyttää vain muiden tekemisiä, omia virheitäsi et huomaa. Olen muuten kahden erinomaisesti menestyneen äiti, ovat jo aikuisia, opiskelivat hyvät ammatit ja kummankin vuositulot ovat liki 200 000 €/v, vaikka ovat työuriensa alussa. Juu, ja tuetysti minulla on poika ja tyttö, kuten kunnon äideillä kuuluu ollakin.
Miksi kerrot tuon kaiken? Ap
Sillä on vaan kaksi lasta. En paljon kehuskelis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmiksi hakeutuu keskimäärin hyvin kokemattomat ja vähän vajaat ihmiset, kun kerran ei ole mitään hajua mistään ennen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista kertoa myös omille lapsillesi, että ovat tyhjiä paskoja ja ihmisinä turhia ennen kuin lisääntyvät. Turhaan synnytit heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmiksi hakeutuu keskimäärin hyvin kokemattomat ja vähän vajaat ihmiset, kun kerran ei ole mitään hajua mistään ennen lapsia.
Linkki tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki tähän?
Mikä linkki? Täällähän kuorossa huutavat etteivät elämästä tienneet mitään ennen lapsia. Voi reppanat.
Vierailija kirjoitti:
Jos kertoo uudelle ihmiselle olevansa pikkulasten äiti, niin siitä voi nokkelampi jo päätellä monia asioita. Esimerkiksi että tällä naisella on arjessa paljon sisältöä ja saattaa olla väsymystä.
Olisko parempi, että kertoisi yksityiskohtaisemmin esim. "Siivoan joka päivä, vaatehuolto vie paljon aikaa, unen kanssa oli ongelmia 458 päivää putkeen, en pysty lähtemään baariin just tällä sekunnilla vaan järjestelyt vievät vähän aikaa"
Kyllä mä keksin uuden ihmisen kanssa paljon mielenkiintoisempia keskustelunaiheita. Ketään ei oikeasti kiinnosta tuollaiset asiat. T. Äiti itsekin
säälittää mt-taustaisten huoltajien lapset. lisäännytty, jotta näyttäisi yhteiskuntakelpoiselta. etäyhteydet pelkkää lässytystä. kiiltokuvavanhemmuutta, kun lapset huostassa tai sijoitettuna, kun ei kykene hoitamaan kuin jotenkuten oman elonsa. olisi kannattanut ennakoida, miettiä onko itsestä huolehtimaan lapsesta. lemmikkiäkään ei kannattaisi ottaa, mikäli joutuu välillä lataukseen. sijaiskärsijöitä kaikki, myös läheiset.
Jos kuulen, että joku on kolmen lapsen äiti, niin kyllähän siinä ekana sääli nousee pintaan. Jos on työkaveri, niin heti alkaa raksuttaa, että ainakaan hänen työpanoksensa varaan ei kannata yhteistä tekemistä laskea.
Vierailija kirjoitti:
Kerron työhaastatteluissa olevani kolmen lapsen äiti. Ei pätemistä, mutta jos tämä tieto haitaksi ei kyseinen työnantaja ole soveltuva
Jos tuon kerrot työhaastattelussa, on se omiin muroihin kusemista.
Ihmiset nyt vaan haluavat päteä kaikessa, kerropas vaan esim jostakin sairaudestasi, niin kyllä tulee "minulla on paljon pahempi" -juttuja heti...!
Vierailija kirjoitti:
Jos kuulen, että joku on kolmen lapsen äiti, niin kyllähän siinä ekana sääli nousee pintaan. Jos on työkaveri, niin heti alkaa raksuttaa, että ainakaan hänen työpanoksensa varaan ei kannata yhteistä tekemistä laskea.
Taidat sekoittaa säälin kateuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuon kerrot työhaastattelussa, on se omiin muroihin kusemista.
Miksi? Kertoo hyvästä organisointikyvystä.
Vierailija kirjoitti:
säälittää mt-taustaisten huoltajien lapset. lisäännytty, jotta näyttäisi yhteiskuntakelpoiselta. etäyhteydet pelkkää lässytystä. kiiltokuvavanhemmuutta, kun lapset huostassa tai sijoitettuna, kun ei kykene hoitamaan kuin jotenkuten oman elonsa. olisi kannattanut ennakoida, miettiä onko itsestä huolehtimaan lapsesta. lemmikkiäkään ei kannattaisi ottaa, mikäli joutuu välillä lataukseen. sijaiskärsijöitä kaikki, myös läheiset.
Kirjoitat selkeästi asiasta, mistä et tiedä mitään. Mielenterveyden ongelmat eivät tarkoita, että ihminen olisi koko elämänsä ajan sairas. Ihmisellä voi olla esimerkiksi yksi burn out tai masennusjakso ja siitä selvittyään hän ei enää koskaan koe mitään vastaavaa. Aivan samoin kuin muidenkin sairauksien kanssa. Mielenterveyden sairaus ei tarkoita myöskään huostaanottoa sairastuneen lapsille, huonoja kotioloja tai mitään muutakaan kliseetä, joita kommentissasi ylen runsaasti viljelit.
Jaa, ei se ole pätemistä.