Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää, kun jotkut yrittävät päteä äitiydellään

Vierailija
26.05.2024 |

Esim. "Olen kolmen lapsen äiti".

Niin on moni muukin! Mikä saavutus se muka on? Kuuluu elämään. Eläimetkin lisääntyvät.

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa aina tää "et tiedä mitään elämästä ennenkuin hankit lapsen!!!"

Tottahan se on. Lapsettomat naiset on itsekkäitä oman edun tavoittelijoita. 

Vanhemmiksi hakeutuu keskimäärin hyvin kokemattomat ja vähän vajaat ihmiset, kun kerran ei ole mitään hajua mistään ennen lapsia. 

Linkki tähän?

Mikä linkki? Täällähän kuorossa huutavat etteivät elämästä tienneet mitään ennen lapsia. Voi reppanat.

Meidän suvussa elämästä eniten tietävät ehdottomasti vela sinkut täti-ihmiset. Erityisesti lapsista on heillä valtava tietomäärä, jota sitten käytetään estottomasti muiden lapsia kommentoidessa. Toisaalta vanhusten hoidosta heillä on yllättäen hyvin vähän tietoa, se pistetään perheellisten sisarusten hommaksi. 

-ohis

Vierailija
122/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä tätä "et tiedä elämästä mitään"- juttua. Miksi äidit tietäisivät yhtään enempää elämästä, kuin lapsettomat? On totta, etten tiedä äitiydestä mitään, eikä kiinnosta tietää, mutta onhan elämässä muitakin tietämisen arvoisia asioita. 

Kyllä minä lapsettomana tiedän hyvinkin paljon äitiydestä, ei se ole mitään salatiedettä. Samalla ei minuakaan kiinnosta tippaakaan kokea itse äitiyttä. Koettakaa äitylit kestää se. 

Itse äitiys on kuitenkin eri asia mutta uskon että vanhemmuudesta voit ymmärtääkin ja lapsista sekä kasvatuksesta. Täysin mahdollista.

Monien äitien on jotenkin haastavaa ymmärtää sitä omaa äitiyttään, menevät kovin solmuun ja kärsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä tätä "et tiedä elämästä mitään"- juttua. Miksi äidit tietäisivät yhtään enempää elämästä, kuin lapsettomat? On totta, etten tiedä äitiydestä mitään, eikä kiinnosta tietää, mutta onhan elämässä muitakin tietämisen arvoisia asioita. 

Kyllä minä lapsettomana tiedän hyvinkin paljon äitiydestä, ei se ole mitään salatiedettä. Samalla ei minuakaan kiinnosta tippaakaan kokea itse äitiyttä. Koettakaa äitylit kestää se. 

Itse äitiys on kuitenkin eri asia mutta uskon että vanhemmuudesta voit ymmärtääkin ja lapsista sekä kasvatuksesta. Täysin mahdollista.

Tämä on juurikin sitä toksista äitiyden mystifiointia, jolla te äidit aiheutatte itsellenne sen ahdingon ja rikotte itseänne.

Joillakin tuntemillasi saattaa olla mutta omalla kohdallani olen taas huomannut asian olevan niin että sitä tunnekokemusta ja henkilökohtaista aspektia eivät muut pysty ymmärtämään. Tämä ei kuitenkaan minua tai läheisiäni ole haitannut koska ymmärrämme tämän jokainen ihan terveellä järjellä.

Vierailija
124/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiksi hakeutuu keskimäärin hyvin kokemattomat ja vähän vajaat ihmiset, kun kerran ei ole mitään hajua mistään ennen lapsia. 

Linkki tähän?

Mikä linkki? Täällähän kuorossa huutavat etteivät elämästä tienneet mitään ennen lapsia. Voi reppanat.

Meidän suvussa elämästä eniten tietävät ehdottomasti vela sinkut täti-ihmiset. Erityisesti lapsista on heillä valtava tietomäärä, jota sitten käytetään est

Pöljä suku sulla, kulkeeko ymmärryksen taso suvussa?

Vierailija
125/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki tähän?

Meidän suvussa elämästä eniten tietävät ehdottomasti vela sinkut täti-ihmiset. Erityisesti lapsista on heillä valtava tietomäärä, jota sitten käytetään est

Yleensä kyllä toisilla äideillä on eniten tietoa toisten äitien lapsista ja kasvatuksesta. Samalla kun ne omat lapset perseilee täysillä.

Vierailija
126/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista kertoa myös omille lapsillesi, että ovat tyhjiä paskoja ja ihmisinä turhia ennen kuin lisääntyvät. Turhaan synnytit heidät. 

Hihii, tämä! 🤣  muistan, kun olin jotain 13-14v ja oma äitini haukkui lapsettomia ja yksilapsisia perheitä aina. Itse mietin jo silloin, että en koskaan itse halua lasta, just sen takia, kun olen ikäni katsonut vierestä, kuinka kurjaa äideillä on. Ja siksi ovat koko ajan väsyneitä ja pahalla päällä. Kaikki kiva on kiellettyä ja kaikki kurja on vain pakollista ja kuuluu ja pitää olla niin.

Joku juuri tuolla kehuu miten vanhemmuus on yksinkertainen asia mutta eihän se ole. Se on hyvin tärkeä asia ja kaltaisiasi on ketju täynnä. Tästä on oikeasti turhaa tapella koska näkee että lapsettomilla on jotain tärkeää lapsuudessa särkynyt ja silloin on hyvä että ei levitä traumojaan eteenpäin.

Vierailija
127/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juurikin sitä toksista äitiyden mystifiointia, jolla te äidit aihe

Eiköhän näin ole ihan kaikissa asioissa, äitiys ei ole mikään ihmeellinen poikkeus. Normaali asia muiden joukossa.

Vierailija
128/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kasvatus on aivan valtava vastuu. Kaikista ei ole siihen. Miksi muuten tarvittaisiin lasten suojelua. Nainen joka ei välitä lapsistaan pitäisi sterilisoida. 

Ei se ole noin yksinkertaista. Miksi luemme lastensuojelun virheistä jatkuvasti lehdistä nykyisin? Miksi ennen se lastensuojelun toiminta oli turvallista eikä sitä hehkutettu tällä tavalla? Lastensuojelu ei toimi itsekseen konseptina ilman ammattitaidottomia ihmisiä jotka kuvittelevat ymmärtävänsä elämästä jotakin. Kai tajuat myös sen että ne ihmiset jotka siellä työskentelevät saattavat olla päästään vinksallaankin? Raha sanelee tässä yhteiskunnassa mutta en väitä etteikö ongelmiakin joillakin olisi. Tuntuu vain siltä että lastensuojelu ei ymmärrä erilaisista ihmisistä ja tilanteista eivätkä ymmärrä myöskään näiden toimiensa vaikutuksia. Kaikki ei vain myöskään korjaannu siirtelemällä lapsia kodeista toisiin tai ajattelemalla rahaa.

Vierailija
129/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista kertoa myös omille lapsillesi, että ovat tyhjiä paskoja ja ihmisinä turhia ennen kuin lisääntyvät. Turhaan synnytit heidät. 

Hihii, tämä! 🤣  muistan, kun olin jotain 13-14v ja oma äitini haukkui lapsettomia ja yksilapsisia perheitä aina. Itse mietin jo silloin, että en koskaan itse halua lasta, just sen takia, kun olen ikäni katsonut vierestä, kuinka kurjaa äideillä on. Ja siksi ovat koko ajan väsyneitä ja pahalla päällä. Kaikki kiva on kiellettyä ja kaikki kurja on vain pakollista ja kuuluu ja pi

Höpö höpö. Juuri tuo ajattelun kapeutuminen, että lapsettomalla on mennyt jotain rikki, kertoo siitä, että äitiys ei valitettavasti kehitä sitä ajattelua, vaan saa monet lokeroitumaan ja siten käyttäytymään tuhoavasti.

Vierailija
130/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kasvatus on aivan valtava vastuu. Kaikista ei ole siihen. Miksi muuten tarvittaisiin lasten suojelua. Nainen joka ei välitä lapsistaan pitäisi sterilisoida. 

Totta, liian moni äiti epäonnistuu vanhemmuudessaan.

Vierailija
131/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juurikin sitä toksista äitiyden mystifiointia, jolla te äidit aiheutatte itsellenne sen ahdingon ja rikotte itseänne.

Minkä ahdingon? Täähän menee hauskemmaksi viesti viestiltä.

Noh vaikkapa äitien epätasa-arvo perheissä ja työelämässä. Ikävä kyllä vedätte meidät muut mukananne sinne pimeään. Kiitti v**tusti, että esim naisten palkat huonompia kuin miesten.

Vierailija
132/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron työhaastatteluissa olevani kolmen lapsen äiti. Ei pätemistä, mutta jos tämä tieto haitaksi ei kyseinen työnantaja ole soveltuva

Jos tuon kerrot työhaastattelussa, on se omiin muroihin kusemista.

Ei todellakaan ole, varsinkin jos olet 20-40 v nainen: työnantaja olettaa, ettet enää lisäänny. Monesti äidit ovat todella tehokkaita työntekijöitä. Koska esim ylitöihin ei ole aikaa, hommat hoidetaan ripeästi.

Minulla on 4 lasta. Olen 2 x tehokkaampi työntekijä kuin lapseton työkaverini, näen tämän joka työpäivä työnantajan lokista.

Vierailija
133/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron työhaastatteluissa olevani kolmen lapsen äiti. Ei pätemistä, mutta jos tämä tieto haitaksi ei kyseinen työnantaja ole soveltuva

Jos tuon kerrot työhaastattelussa, on se omiin muroihin kusemista.

Ei todellakaan ole, varsinkin jos olet 20-40 v nainen: työnantaja olettaa, ettet enää lisäänny. Monesti äidit ovat todella tehokkaita työntekijöitä. Koska esim ylitöihin ei ole aikaa, hommat hoidetaan ripeästi.

Minulla on 4 lasta. Olen 2 x tehokkaampi työntekijä kuin lapseton työkaverini, näen tämän joka työpäivä työnantajan lokista.

Höpsistä pyttyyn. Kyse on yksilöiden kyvystä, asenteesta ja arvoista. Ei mistään äitiydestä. Ei äitiys tee työntekijästä yhtään sen tehokkaampaa. Taas kerran yksi virheellinen asia, joka väen vängällä halutaan liittää äitiyteen, vaikka on kyse yksilön valinnoista. 

Vierailija
134/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapseton, mutta minusta on ihan ok jos joku kertoo lapsistaan ja heidän elämästäänkin.

Kunhan tekee sen niin, ettei nosta lapsia millekään jalustalle.

Ja toki vastavuoroisesti kuuntelee sen toisen elämään liittyviä asioita (*syyllistämättä tai huonommaksi leimaamalla...).

Eihän se edes ole yhtään mitään keskustelua, jos vain toinen höpisee asioitaan...

Olisi myös edes jotenkin ymmärrettävä, että kaikilla meillä on omat, erilaiset taustamme ja syymme joko lapsien hankkimiseen tai toisenlaisiin ratkaisuihin.

Kuten täällä tuli jo ilmi, ikinä ei voi tietää miten jonkun elämä on mennyt.

Edes jonkun, jonka kuvittelee/ luulee tuntevansa.

Kaikki ei todellakaan aina ole sitä, miltä ulospäin näyttää...

Itse olen perusluonteeltani melko iloinen, mutta jos ihmiset tietäisivät millaisia vaikeuksia olen kohdannut tai mitä taakkoja kannan, niin moni olisi hiljaa eikä arvostelisi esim. valintojani.

Ja tällaista on monella, monella muullakin...

Vierailija
135/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se lapsi ketään kotona kiusaa, joten vaikea kai sellaista on uskoa tai kuvitella. Harva tietää lapsensa kaikki tekemiset, varsinkin siinä vaiheessa, kun he kasvavat vähän isommiksi. 

Tämähän se...

Olen myös konkreettisesti nähnyt, kuinka lapsikin osaa esittää;

Kouluavustajana ollessani, eräs poika oli oikeasti ihan hirveä toisia lapsia kohtaan ja jopa opettajalle ja minulle.

Kun äiti kerran oli koululla, poika muuttui lauhkeaksi kuin lammas ja haki selvästi kehuja äidiltä.

Äitinsä kyllä luultavasti tiesikin tämän, koska tunsin äidin muuta kautta...

Silti sitä oli jotenkin absurdia katsella.

Vierailija
136/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija

126/135|

26.05.2024 | 16:48

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihii, tämä! 🤣  muistan, kun olin jotain 13-14v ja oma äitini haukkui lapsettomia ja yksilapsisia perheitä aina. Itse mietin jo silloin, että en koskaan itse halua lasta, just sen takia, kun olen ikäni katsonut vierestä, kuinka kurjaa äideillä on. Ja siksi ovat koko ajan väsyneitä ja pahalla päällä. Kaikki kiva on kiellettyä ja kaikki kurja on vain pakollista ja kuuluu ja pitää olla niin.

Joku juuri tuolla kehuu miten vanhemmuus on yksinkertainen asia mutta eihän se ole. Se on hyvin tärkeä asia ja kaltaisiasi on ketju täynnä. Tästä on oikeasti turhaa tapella koska näkee että lapsettomilla on jotain tärkeää lapsuudessa särkynyt ja silloin on hyvä että ei levitä traumojaan eteenpäin.

Ehkä porsiminen on saanut pääsi sekaisin, mutta ei, lapsettomat eivät ole rikkinäisiä tai huonoja ihmisiä. 

Vierailija
137/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se että puhuu porsimisesta on merkki siitä, että jotain on pahasti rikki. 

Vierailija
138/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä pyttyyn. Kyse on yksilöiden kyvystä, asenteesta ja arvoista. Ei mistään äitiydestä. Ei äitiys tee työntekijästä yhtään sen tehokkaampaa. Taas kerran yksi virheellinen

Ehkä voidaan päätellä että laiskemmat ihmiset jättää ne lapset (ja työt) tekemättä.

Vierailija
139/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä pyttyyn. Kyse on yksilöiden kyvystä, asenteesta ja arvoista. Ei mistään äitiydestä. Ei äitiys tee työntekijästä yhtään sen tehokkaampaa. Taas kerran yksi virheellinen

Ehkä voidaan päätellä että laiskemmat ihmiset jättää ne lapset (ja työt) tekemättä.

Miten se äitiys on sinun mielesi myrkyttänyt? Sinusta on tullut ennakkoluuloinen, ilkeä, pahansuopa, kapeakatseinen, katkera, inhottava, epäreilu, jne. Tai olet varmaan näitä aina ollutkin, omaa pahaamieltä pitää yrittää näin lievittää. Toivokaamme, että lapsesi huostaanotetaan.

Vierailija
140/203 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se äitiys on sinun mielesi myrkyttänyt? Sinusta on tullut ennakkoluuloinen, ilkeä, pahansuopa, kapeakatseinen, katkera, inhottava, epäreilu, jne. Tai olet varmaan näitä aina ollutkin, omaa pahaamieltä pitää yrittää näin lievittää. Toivokaamme, että lapsesi huostaanotetaan.

En tiedä kenelle sanasi osoitti mutta olen vela. Oli vain tuollainen ohihuomio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme