Ihmisestä pystyy tulkitsemaan huomattavan paljon lyhyellä vilkaisulla
Istuskelin kahvilassa ja katselin ohikulkevia ihmisiä, niin se on käsittämätöntä kuinka jotenkin selkeästi ihmisistä pystyy heti tekemään oletuksia minkälaisia he suunnilleen ovat ja nykyään kun on elämänkokemusta, niin tajuaa ettei ne edes ole mitään arvauksia vaan valtaosasta tietäisi varmuudella hetkessä ettemme tulisi viihtymään toistemme seurassa ja ne syytkin olisi helppo eritellä.
Nuorempana ihmettelin joidenkin vanhempien ihmisten käytöksessä sitä mikseivät olleet avoimia tutustumaan kaikenlaisiin ihmisiin vailla ennakkoluuloja. Nyt tuon ymmärtää paremmin ja huomaan itsessänikin sen etten lähde rakentamaan esim. naapureiden kanssa yhtään mitään moikkaamista kummempaa ihmissuhdetta jos ja kun tiedän että olemme hyvin erilaisia.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooops I did it again 🤣
Sieltähän se omakehu alkaa nousta!
Täysi hyökkäys päälle "sujuvan englannin puhujan" egoa on loukattu...
Kun 15v opettelee vierasta kieltä, niin siinä oppii hienosti erottamaan, mitä se jäätävä sönkötys on.
Kun seuraan liittyy suomalainen "sujuva koulusaksanpuhuja", niin joutuu laittamaan jarrut päälle ja alkaa lässyttämään hochdeutschia...
Oikeen korkeeta saksaa. Jännä juttu, että mua ei haittaa se ollenkaan, että joku puhuu isossa porukassa selkeästi. Silloin kaikki ymmärtää. Onhan se tietty niin, että sun 15 vuoden saksanopiskelun tuoma ylemmyydentunne saattaa saada joko kolauksen tai jopa pönkittyä, kun joudut lässyttämään.
Mun työurani ei kärsinyt rallienglannistakaan, ja nykyään puhun ihan riittävän hyvin tullakseni 100% ymmärretyksi näiden muiden ei-natiivien kanssa. Se on mun tavoitteeni, ei se, että ihmiset olis ihan Vau Sähän Puhut TÄYDELLISTÄ BBCenglantia!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooops I did it again 🤣
Sieltähän se omakehu alkaa nousta!
Kun 15v opettelee vierasta kieltä, niin siinä oppii hienosti erottamaan, mitä se jäätävä sönkötys on.
Kun seuraan liittyy suomalainen "sujuva koulusaksanpuhuja", niin joutuu laittamaan jarrut päälle ja alkaa lässyttämään hochdeutschia...
Miksi et voi uskoa, että suomalainen voi osata puhua sujuvasti vierasta kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Okei. Kerropa minkälainen minä olen!
Värjäämätön tukka epämääräisellä nutturan ja poninhännän sekaisella syheröllä. Ryppyinen naama, ei meikkiä, ei korvakoruja. Mustat tiukat farkut, musta nahkainen biker-takki, joku tunikantapainen siellä alla. Jalassa lenkkarit, ehkä prisman omaa mallistoa. Selässä kirkasvärinen painavalta vaikuttava reppu, naamalla vittuuntuneen, ehkä jopa vihaisen oloinen ilme. Ylipainoa noin 15kg, kevyenä päivänä. Kädessä perus-android, puhelinkotelo täynnä kortteja niin, ettei se mene kiinni.
Väsynyt, maalainen, kiltti, eristäytyvä, alemmuuskompleksinen, elämänarvona rehellisyys.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi uskoa, että suomalainen voi osata puhua sujuvasti vierasta kieltä?
Ihan hyvin se sulta sujuu älä hätäile.
Tunnen myös paljon ulkomaalaisia, jotka puhuvat sujuvaa suomea, mutta ei mulla hermo kestä kuunnella niitä 10min pidempään, koska hidasta ja vaivalloista, sekä naamasta näkee, että puolet jää ymmärtämättä, jos vähänkään laittaa väriä kieleen.
Tämähän on hauskaa, arvioikaa minut!
-N30, sininen pitkä tukka
-bikertakki
-näyttävät kenkävalinnat
-nenäkoru
-normaalipaino
Minkälaisen päätelmän tekisit nainen lyhyellä tukalla vs pitkällä tukalla? Muut speksit: ei meikkiä, vähän tukeva, farkut ja neule, silmälasit.
Vierailija kirjoitti:
Värjäämätön tukka epämääräisellä nutturan ja poninhännän sekaisella syheröllä. Ryppyinen naama, ei meikkiä, ei korvakoruja. Mustat tiukat farkut, musta nahkainen biker-takki, joku tunikantapainen siellä alla. Jalassa lenkkarit, ehkä prisman omaa mallistoa. Selässä kirkasvärinen painavalta vaikuttava reppu, naamalla vittuuntuneen, ehkä jopa vihaisen oloinen ilme. Ylipainoa noin 15kg, kevyenä päivänä. Kädessä perus-android, puhelinkotelo täynnä kortteja niin, ettei se mene kiinni.
Olet ihminen, joka ei jaksaisi kuunnella sellaisia, jotka puhuvat meikeistä, parfyymeistä ja uusista vaateostoksista. Et myöskään todennäköisesti jaksaisi kuunnella fitnesstyyppien keskustelua ruokavaliosta ja treeneistä. Et myöskään viihtyisi miesten seurassa, jotka puhuvat rahasta ja sijoittamisesta sekä autoista. Et myöskään ole kiinnostunut tekniikasta ja todennäköisesti et pelaa edes liiemmin tietokone pelejä ja siten et myöskään viihtyisi heidän seurassa, jotka pelaavat tai puhuvat tietokoneista. Et vaikuta myöskään siltä, että haluasit viettää aikasi heidän seurassa, jotka tykkäävät popmusiikista ja fanittavat sitä ja näitä laulajia, enkä,usko, että jaksaisit kuunnella anime intoillijoita.
no, miten meni tämä minun nopea analyysi siitä kenen seurassa et viihtyisi?
Vierailija kirjoitti:
Eli jos nainen näyttää maksulliselta ensivilauksella niin naista pitää kohdella maksullista kun vilaukselta pystyy määrittelemään koko ihmisen?
Tottakai konservatiivisesti ajatteleva ihminen tietää heti ettei määrätyissä vaatteissa kävelevä nainen voi koskaan omata samaa arvomaailmaa kuin hän, koska silloinhan hän ei pukeutuisi kuin maksullinen, jos omaisi.
Teette asian liian monimutkaiseksi. Kaikki kuuluu kohdella hyvin, mutta kyllä puheet, vaatteet ja tapa käyttäytyä kertoo toiselle heti tuleeko vai ei toimeen sen toisen kanssa.
Mun mielestä ihmiset käytöksestä voi päätellä paljon (onko ihminen esim. kova kiittelemään ja katsoo kassatätiä silmiin ja moikkaa ystävällisesti vai mumisee jotain sanomatta kiitos). Mutta ulkonäöstä ei voi päätellä tarpeeksi.
Esimerkiksi itsellä oli vaihe läheisen menetyksen jälkeen, jolloin pukeuduin ihan miten sattuu, leikkasin hetken aikaa itse hiuksenikin ihan miten sattui ja mulla jäi hampaatkin pesemättä. Menetin myös lihasta, olin hermostunut ja tärisin jatkuvasti unen puutteen takia. Normaalisti oon salillakäyvä ja siisti ihminen, joka laittautuu päivittäin ja nukkuu hyvin. Näytin varmaan narkkarilta tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihmiset käytöksestä voi päätellä paljon (onko ihminen esim. kova kiittelemään ja katsoo kassatätiä silmiin ja moikkaa ystävällisesti vai mumisee jotain sanomatta kiitos). Mutta ulkonäöstä ei voi päätellä tarpeeksi.
Esimerkiksi itsellä oli vaihe läheisen menetyksen jälkeen, jolloin pukeuduin ihan miten sattuu, leikkasin hetken aikaa itse hiuksenikin ihan miten sattui ja mulla jäi hampaatkin pesemättä. Menetin myös lihasta, olin hermostunut ja tärisin jatkuvasti unen puutteen takia. Normaalisti oon salillakäyvä ja siisti ihminen, joka laittautuu päivittäin ja nukkuu hyvin. Näytin varmaan narkkarilta tuolloin.
Ai mitä siitä muminasta voi päätellä? On epäkohtelias ihminen? On ahdistunut? Pelkää ihmisiä? On väsynyt ja stressaantunut juuri tällä hetkellä vaikka ei yleensä ole? Hän sai juuri tekstiviestin että hänen tyttärensä on kuollut ja yrittää pysyä koossa kotiin asti? Syitä voi olla tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Oikeen korkeeta saksaa. Jännä juttu, että mua ei haittaa se ollenkaan, että joku puhuu isossa porukassa selkeästi. Silloin kaikki ymmärtää. Onhan se tietty niin, että sun 15 vuoden saksanopiskelun tuoma ylemmyydentunne saattaa saada joko kolauksen tai jopa pönkittyä, kun joudut lässyttämään.
Mun työurani ei kärsinyt rallienglannistakaan, ja nykyään puhun ihan riittävän hyvin tullakseni 100% ymmärretyksi näiden muiden ei-natiivien kanssa. Se on mun tavoitteeni, ei se, että ihmiset olis ihan Vau Sähän Puhut TÄYDELLISTÄ BBCenglantia!!!!
Sulle tuli näemmä jonkinnäköinen alemmuuden tunne, jonka takia aktiivisesti hyökkäät.
No kattos ku onkelmahan juurtaa siihen, et varsinkaan isoo jengii ei huvita vääntää sitä KIRJAKIELTA (saksaksi Saksassa hochdeutsch) yhden ulkkarin takia ja se yks ulkkari putoo kärryilt heti, ku jonkinnäkönen "platt" eli se siansaksa alkaa.
Vierailija kirjoitti:
-bikertakki
-näyttävät kenkävalinnat
-nenäkoru
-normaalipaino
Tykkäät festareista ja konserteista. Juot jonkin verran ja saatat jopa polttaa jotain muuta kuin tupakkaa. Olet matkustanut aika paljon ja käyt joka vuosi pridemarssilla. Et jaksa insinöörejä, etkä ole uskonnollinen. Et halua lapsia, mutta sinulla voisi olla kissa tai koira.Sinua ei kiinnosta muoti, mutta omasta tyylistäsi olet tarkka Et siedä Purraaa, etkä Donald Teetä, etkä siksi voisi olla kaveri näiden kannattajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos nainen näyttää maksulliselta ensivilauksella niin naista pitää kohdella maksullista kun vilaukselta pystyy määrittelemään koko ihmisen?
Tottakai konservatiivisesti ajatteleva ihminen tietää heti ettei määrätyissä vaatteissa kävelevä nainen voi koskaan omata samaa arvomaailmaa kuin hän, koska silloinhan hän ei pukeutuisi kuin maksullinen, jos omaisi.
Teette asian liian monimutkaiseksi. Kaikki kuuluu kohdella hyvin, mutta kyllä puheet, vaatteet ja tapa käyttäytyä kertoo toiselle heti tuleeko vai ei toimeen sen toisen kanssa.
Kaikki omissa kuplissaan niin ymmärryksen kasvu on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisen päätelmän tekisit nainen lyhyellä tukalla vs pitkällä tukalla? Muut speksit: ei meikkiä, vähän tukeva, farkut ja neule, silmälasit.
Liian suppea esittely.
Millaiset farkut ja millainen neule? Ehkä merkki jos on. Mitkä,värit?
Millaiset pitkät hiukset? Värjätyt? Kiharretut? Muodikkaat? Onko sinulla laukku ja jos on niin minkä merkkinen, jos siinä on merkki? Entäpä kengät? Minkä ikäinen olet? Katsotko silmiin? Puhutko myyjälle? Mihin kohtaan istut? Oletko yksin? Puhutko kovaan ääneen? Valitsetko makeaa vai suolaista. Onko leivän päällä kinkkua vai juustoa. Mitä valitset juomaksi.
Kahvilassa pystyt näkemään kaiken tuon, joten laita ainakin nuo, jotta voi antaa edes suopean kuvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teette asian liian monimutkaiseksi. Kaikki kuuluu kohdella hyvin, mutta kyllä puheet, vaatteet ja tapa käyttäytyä kertoo toiselle heti tuleeko vai ei toimeen sen toisen kanssa.Kaikki omissa kuplissaan niin ymmärryksen kasvu on taattu.
Sitähän ei kysytty. Kai sinäkin nyt ymmärrät, että se vaatii määrätynlaisen naisen ja luonteen pukeutua niin, että muut ajattelevat sinun olevan maksullinen. Se on pientä ja seksikästä ja suurin osa naisista ei vaan pukeutuisi niin, eikä varsinkaan konservatiivinen nainen. Jos pukeudut jätesäkkiin, muut ajattelevat sinulla olevan mielenterveysongelmia. Jos pukeudut maastopukuun sinun ajatellaan olevan joko luonnossa liikkuva tai armeija intoilija.
Vierailija kirjoitti:
-bikertakki
-näyttävät kenkävalinnat
-nenäkoru
-normaalipaino
Meidän Prisman mukavin myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh?? Teet jonkin viiltävän terävän syväanalyysin nopealla vilkaisulla, just joo 🤣
Vihreäksi värjätyt hiukset, kaljamaha, rikkinäiset muotifarkut, sateenkaari kangaskassi, korkokengät, tekokynnet, merkkilaukku, bändi teepaita, hai kumisaappaat, canada goosinntakki, reisitasku housut, jakkupuku, jumppatrikoot jalassa, paljasjalkakengät, rastat, valkoinen paitapusero, harmaat collegehousut, reppu jne. Kyllä, se on oikeasti aika helppoa päätellä mistä ihmiset ovat kiinnostuneita ja sen perusteella päätellä ne heidän arvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihminen, joka ei jaksaisi kuunnella sellaisia, jotka puhuvat meikeistä, parfyymeistä ja uusista vaateostoksista. Et myöskään todennäköisesti jaksaisi kuunnella fitnesstyyppien keskustelua ruokavaliosta ja treeneistä. Et myöskään viihtyisi miesten seurassa, jotka puhuvat rahasta ja sijoittamisesta sekä autoista. Et myöskään ole kiinnostunut tekniikasta ja todennäköisesti et pelaa edes liiemmin tietokone pelejä ja siten et myöskään viihtyisi heidän seurassa, jotka pelaavat tai puhuvat tietokoneista. Et vaikuta myöskään siltä, että haluasit viettää aikasi heidän seurassa, jotka tykkäävät popmusiikista ja fanittavat sitä ja näitä laulajia, enkä,usko, että jaksaisit kuunnella anime intoillijoita.
no, miten meni tämä minun nopea analyysi siitä kenen seurassa et viihtyisi?
Nyt mun on jo pakko jotain vastata.
- Mä jaksan kuunnella muita ihmisiä melkein loputtomiin, ei se tarkoita, että olisin kiinnostunut niistä asioista. Ihmisiä kuuntelemalla kuitenkin oppii paljon.
-Olen kiinnostunut ruuasta (siksi se 15kg ylipainoakin), ja erilaiset ruokavalion on kiehtovia, miten ihmiset voikin nähdä maailman niin eri tavalla ja tulkita asioita niin päinvastoin kuin toiset. Liikunnan fysiologia ja elimistön toiminta kiehtoo, ja osin liittyy työhönikin, mutta ei siis ihmisläheisestä näkökulmasta.
-Mä olen se, joka puhuu autoista! Rahasta ja sijoittamisesta en puhu, koska mulla ei just nyt ole rahaa sijoittaa, rahat menee rakentamiseen, asuntolainaan, autonkorjaukseen, teineihin, lemmikkieläimiin, elämään ylipäätään. Puhun myös ruohonleikkureista, halkomakoneista, puimakoneista, kuivureista, suorakylvölaitteista, kaivureista...
-Mun eka tietokone oli Amiga 500. Teit tulkinnan "et ole kiinnostunut tekniikasta" todennäköisesti puhelimeni vuoksi? No, se on työpuhelin, eikä meillä työntekijöillä ole sananvaltaa siihen, mikä puhelin meille hankitaan.
-Pidän musiikista. Oma lempigenreni on se raskaampi hevi, mutta ihan näitä nykypoppareita lukuunottamatta liki kaikki käy. Harmittaa, etten silloin miljoona vuotta sitten päässyt Michael Jacksonin keikalle. Fuusiojazz kyllä menee yli ja lujaa. Rrrrrrrakastan euroviisuja!
-Kaksi lastani ovat anime-intoilijoita, käyvät coneissa jne. Olen vaatteita/asusteitakin ommellut. Yksi lapsi larppaa keskiaikaa.
EN siis ole sosiaali- tai terveyspuolen työntekijä. En TODELLAKAAN ole taiteilija🤣 mutta joku heitti, että olen maalta. Joo, maalaisjuntti varmaan.
Tosi moni vastaaja sanoi, että olen väsynyt. Ehkä tuo meikkaamattomuus ja epämääräinen nuttura viittaisi siihen suuntaan? No, jos olen lähtenyt neljältä aamulla jostain Frankfurtista liikkeelle, niin saatan olla väsynyt. Väsymys ei kuitenkaan ole mitenkään vakio-olotilani. Mut kai tällainen noin 55v ylipainoinen meikkaamaton ja kampaajalla käymätön nainen (se meni oikein) NÄYTTÄÄ väsyneeltä sitten. On se varmaan totta?
Temppareiden osallistuvat näyttävät samantyyppisiltä. Otaniemen opiskelijat yhdenlaisilta ja elonkapinan tyypit muistuttavat toisiaan. Tuskafestareilla kaikki muistuttavat toisiaan ja he kaikki kuuntelevat sitä saman tyylisuunnan musiikkia. Se millaisia he ovat luonteeltaan voi tietysti vaihdella, mutta kertohan se ulkonäkö paljon ihmisen kiinnostuksista ja aktiivisuudesta, jos hän on saapunut johonkin määrättyyn musiikkifestariin.