Ihmisestä pystyy tulkitsemaan huomattavan paljon lyhyellä vilkaisulla
Istuskelin kahvilassa ja katselin ohikulkevia ihmisiä, niin se on käsittämätöntä kuinka jotenkin selkeästi ihmisistä pystyy heti tekemään oletuksia minkälaisia he suunnilleen ovat ja nykyään kun on elämänkokemusta, niin tajuaa ettei ne edes ole mitään arvauksia vaan valtaosasta tietäisi varmuudella hetkessä ettemme tulisi viihtymään toistemme seurassa ja ne syytkin olisi helppo eritellä.
Nuorempana ihmettelin joidenkin vanhempien ihmisten käytöksessä sitä mikseivät olleet avoimia tutustumaan kaikenlaisiin ihmisiin vailla ennakkoluuloja. Nyt tuon ymmärtää paremmin ja huomaan itsessänikin sen etten lähde rakentamaan esim. naapureiden kanssa yhtään mitään moikkaamista kummempaa ihmissuhdetta jos ja kun tiedän että olemme hyvin erilaisia.
Kommentit (193)
Me kaikki ihmiset olemme yksilöitä, omansalaisia vapaita persoonia joilla on lauman jäseninä tarve hakea hyväksyntää mukautuen seurueeseen, kuulua johonkin, saada rakkautta, hellyyttä ja lämpöä osaksemme, osana kulttuuria omine käytöstapoineen ja malleineen ja moraalikäsityksineen ja etiketteineen joita vanhemmiltamme omaksumme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on hauskaa, arvioikaa minut!
-N30, sininen pitkä tukka
-bikertakki
-näyttävät kenkävalinnat
-nenäkoru
-normaalipaino
Olet vegaani. Fanitat animea. Piirrät sarjakuvia. Sinulla on kissa ja gerbiilejä. Työskentelet koodarina. Varmaan meni kaikki pieleen, mutta onhan tää ihan hauskaa. Mietin joskus, millaisia tuntemattomat ihmiset ovat, mutta en oleta osuvani oikeaan. Ihan huvin vuoksi teen sitä.
Kyllä, rikas ei ole kaunis.
Kauniit kasvot saadaan jo syntymässä, siihen di rahalla voi vaikuttaa.
Yksi tuttu luki kosmetologiksi.
Mutta meikki ei tee kaunista.
Kyllä se vaan vaikuttaa saatko kauniit kasvot jo syntymässä.
Sitä kutsutaan habitukseksi ja se kertoo hyvin paljon ihmisestä. Miten ja millaisia asioita puhuu, miten kantaa itsensä, millaisia vaatteita on valinnut jne. Sosiaalityöntekijänä olen siihen varsin hyvin harjaantunut. Kyllä meillä osataan erottaa eri ammattien harjoittajia, koulutustasoa, erotetaan keskiluokka duunarista jne.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään et voi päätellä ihmisen ulkonäöstä yhtään mitään, varsinkaan, jos he ovat vapaalla. Tietenkin voi lounastunnilla lounaspaikassa erottaa toisistaan duunarit ja pukumiehet, mutta etpä juuri muuta. No ehkä kauppakeskuksen penkeillä vetelehtivät narkkipetterit ja nurkkiinkuseskelijat erottaa ja tietää vältellä.
ULKONÄÖSTÄ? Että jotkut osaavat olla pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Kerropa minkälainen minä olen!
Värjäämätön tukka epämääräisellä nutturan ja poninhännän sekaisella syheröllä. Ryppyinen naama, ei meikkiä, ei korvakoruja. Mustat tiukat farkut, musta nahkainen biker-takki, joku tunikantapainen siellä alla. Jalassa lenkkarit, ehkä prisman omaa mallistoa. Selässä kirkasvärinen painavalta vaikuttava reppu, naamalla vittuuntuneen, ehkä jopa vihaisen oloinen ilme. Ylipainoa noin 15kg, kevyenä päivänä. Kädessä perus-android, puhelinkotelo täynnä kortteja niin, ettei se mene kiinni.
Kuvaus voisi sopia minuun.
Olen idealisti ja oikeistoliberaali. Sellainen kukkahattutäti, joka uskoo ystävällisyyteen ja haluaa nähdä jokaisessa jotain hyvää.
Itseasiassa tuo sinun kuvauksesi sopisi hyvin, jos vaihtaisi oikeiston vasemmistoon.
Niin pystyy, joka pystyy.
Itsellä kyllä vaisto sanoo herkästi mikä on toinen ihminen miehiään/ naisiaan.
Yleensäkin NAISET hoksaavat ja vaistoavat herkästi toisesta paljon enemmän kuin miehet.
Jotkut miehet eivät osaa toisesta juuri muuta sanoa kuin : Se oli mies 😖
Tai se oli nainen .
Harva ( tavis) mies esimerkiksi osaa sanoa minkäikäinen ihminen oli !
Mm. eräs sukulaismies ei todellakaan osaa kertoa , että olikohan hän 30 vuotias...vaiko 50vuotis ! Siis voi rähmä mitä aatameja !
Vierailija kirjoitti:
Värjäämätön tukka epämääräisellä nutturan ja poninhännän sekaisella syheröllä. Ryppyinen naama, ei meikkiä, ei korvakoruja. Mustat tiukat farkut, musta nahkainen biker-takki, joku tunikantapainen siellä alla. Jalassa lenkkarit, ehkä prisman omaa mallistoa. Selässä kirkasvärinen painavalta vaikuttava reppu, naamalla vittuuntuneen, ehkä jopa vihaisen oloinen ilme. Ylipainoa noin 15kg, kevyenä päivänä. Kädessä perus-android, puhelinkotelo täynnä kortteja niin, ettei se mene kiinni.
No eihän sua edes tarvi analysoida. Tiedän jo heti, että me ei tultais juttuun :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sua edes tarvi analysoida. Tiedän jo heti, että me ei tultais juttuun :)
Mä en nyt kyllä muista ketään, jonka kanssa en olisi tullut juttuun, ensivaikutelmasta yli päästyä.
Vierailija kirjoitti:
Niin pystyy, joka pystyy.
Itsellä kyllä vaisto sanoo herkästi mikä on toinen ihminen miehiään/ naisiaan.
Yleensäkin NAISET hoksaavat ja vaistoavat herkästi toisesta paljon enemmän kuin miehet.
Jotkut miehet eivät osaa toisesta juuri muuta sanoa kuin : Se oli mies 😖
Tai se oli nainen .
Harva ( tavis) mies esimerkiksi osaa sanoa minkäikäinen ihminen oli !
Mm. eräs sukulaismies ei todellakaan osaa kertoa , että olikohan hän 30 vuotias...vaiko 50vuotis ! Siis voi rähmä mitä aatameja !
Noh. Miehenä luen tarvittaessa ihmisiä kuin avointa kirjaa. Yleensä en viitsi käyttää tälläiseen turhaan kapasiteettia, sillä se lukeminen ja siihen keskittyminen on kuormittavaa. Vaikka olisin lukenut jotain henkilöä kuin avointa kirjaa, niin en yleensä kerro oikein kenellekkään tätä "raakadataa".
Kun olen lukenut jonkun ihmisen käyttäytymismallit, niin sillä tiedolla pystyy ennakoimaan tosi hyvin tulevaa. Ihmisillä on tapana toistaa samoja käyttäytymismalleja.
Tämä pukumies vetää tahallaan dimexit päälle kun lähtee kauppareissulle. Saa paljon enemmän katseita tavallisilta ihanilta naisilta kuin Dressmannin puvulla. Ihanaa sulautua massaan.