Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisestä pystyy tulkitsemaan huomattavan paljon lyhyellä vilkaisulla

Vierailija
25.05.2024 |

Istuskelin kahvilassa ja katselin ohikulkevia ihmisiä, niin se on käsittämätöntä kuinka jotenkin selkeästi ihmisistä pystyy heti tekemään oletuksia minkälaisia he suunnilleen ovat ja nykyään kun on elämänkokemusta, niin tajuaa ettei ne edes ole mitään arvauksia vaan valtaosasta tietäisi varmuudella hetkessä ettemme tulisi viihtymään toistemme seurassa ja ne syytkin olisi helppo eritellä.

Nuorempana ihmettelin joidenkin vanhempien ihmisten käytöksessä sitä mikseivät olleet avoimia tutustumaan kaikenlaisiin ihmisiin vailla ennakkoluuloja. Nyt tuon ymmärtää paremmin ja huomaan itsessänikin sen etten lähde rakentamaan esim. naapureiden kanssa yhtään mitään moikkaamista kummempaa ihmissuhdetta jos ja kun tiedän että olemme hyvin erilaisia.

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi uskoa, että suomalainen voi osata puhua sujuvasti vierasta kieltä? 

Ihan hyvin se sulta sujuu älä hätäile.

Tunnen myös paljon ulkomaalaisia, jotka puhuvat sujuvaa suomea, mutta ei mulla hermo kestä kuunnella niitä 10min pidempään, koska hidasta ja vaivalloista, sekä naamasta näkee, että puolet jää ymmärtämättä, jos vähänkään laittaa väriä kieleen.

Joo mulla akateemisena sama ongelma ihan natiivien suomalaisten elämänkoululaisten kanssa. Laitan vähän väriä kieleen niin heti tipahtavat. Eivät myöskään ymmärrä maailmasta juuri mitään vaan toistellaan omia aivopierujaan totuuksina.

Vierailija
162/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien ajatuksinen ottaminen totuutena on ihmisten suurin vitsaus.

Niin. Mielipide ei ole fakta, vaikka kuinka inttäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin meni molemmat arvaukset. No lapsia en halua.

T. Sinitukka

Vierailija
164/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin se sulta sujuu älä hätäile.

Tunnen myös paljon ulkomaalaisia, jotka puhuvat sujuvaa suomea, mutta ei mulla hermo kestä kuunnella niitä 10min pidempään, koska hidasta ja vaivalloista, sekä naamasta näkee, että puolet jää ymmärtämättä, jos vähänkään laittaa väriä kieleen.

Joo mulla akateemisena sama ongelma ihan natiivien suomalaisten elämänkoululaisten kanssa. Laitan vähän väriä kieleen niin heti tipahtavat. Eivät myöskään ymmärrä maailmasta juuri mitään vaan toistellaan omia aivopierujaan totuuksina.

Toistelit melko litanian omia akateemisia pierujasi, jotka vedit sitten syvään henkeesi.

Vierailija
165/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, ainakin silmistä näkee psykot ja narskut.

Psykot psykoosissa voi nähdä tai sitten ei. Miten ne narskut sitten huomataan vasta, kun ollaan eroa hommaamassa. Silmistä päätellen eräs pohjoisen kansanedustajakin on psyko ja en oikein usko.

Vierailija
166/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hauskaa, arvioikaa minut!

-N30, sininen pitkä tukka

-bikertakki

-näyttävät kenkävalinnat

-nenäkoru

-normaalipaino

Luulet olevasi erikoinen, mutta olet hirveä lammas. Haluat huomiota salaa itse, mutta et voi sietää muita ihmisiä ketkä eivät osaa olla tarpeeksi näkymättömiä. Olet myös pallinaama.

Vierailija
167/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on totisinta totta. Mikroilmeet, eleet, käytöstavat, sulavuus, tapa jolla puhuu muille ja miten kohtelee esimerkiksi asiakaspalvelijaa, käyttämänsä suomen kieli, sanavalinnat Ihmisestä pystyy päättelemään paljon myös ilman keskustelua.

Vierailija
168/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Kerropa minkälainen minä olen!

Värjäämätön tukka epämääräisellä nutturan ja poninhännän sekaisella syheröllä. Ryppyinen naama, ei meikkiä, ei korvakoruja. Mustat tiukat farkut, musta nahkainen biker-takki, joku tunikantapainen siellä alla. Jalassa lenkkarit, ehkä prisman omaa mallistoa. Selässä kirkasvärinen painavalta vaikuttava reppu, naamalla vittuuntuneen, ehkä jopa vihaisen oloinen ilme. Ylipainoa noin 15kg, kevyenä päivänä. Kädessä perus-android, puhelinkotelo täynnä kortteja niin, ettei se mene kiinni.

Odotan vielä lisää tulkintoja.

Olet lääkäri, joka tykkää hevimusiikista.

Vierailija
169/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooops I did it again 🤣

Sieltähän se omakehu alkaa nousta!

Täysi hyökkäys päälle "sujuvan englannin puhujan" egoa on loukattu...

Kun 15v opettelee vierasta kieltä, niin siinä oppii hienosti erottamaan, mitä se jäätävä sönkötys on.

Kun seuraan liittyy suomalainen "sujuva koulusaksanpuhuja", niin joutuu laittamaan jarrut päälle ja alkaa lässyttämään hochdeutschia...

Yksi kaverini on asunut pari vuotta Jenkeissä ja parikymmentä vuotta Lontoossa. Häneltä kysyttiin jo ennen ensimmäistä Amerikanreissua, että mistä päin Englantia hän on kotoisin. Kun naspuriin muutti englantia puhuva perhe, tämä kaveri tiesi heti ensimmäisen keskustelun jälkeen, että perheen isä oli eteläafrikkalainen, vaikka he tulivat Isosta-Britanniasta.

Itse erotan jenkkiaksrntin ja joskus Australian, mutta muuten en ja puhuminenkin on sitä kuuluisaa tankeroenglantia, jonkalaista sölkkäämistä kutsuttiin erään poliitikkotoimittajadiplomaatin kohdalla oxfordinenglanniksi.

Vierailija
170/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjäämätön tukka epämääräisellä nutturan ja poninhännän sekaisella syheröllä. Ryppyinen naama, ei meikkiä, ei korvakoruja. Mustat tiukat farkut, musta nahkainen biker-takki, joku tunikantapainen siellä alla. Jalassa lenkkarit, ehkä prisman omaa mallistoa. Selässä kirkasvärinen painavalta vaikuttava reppu, naamalla vittuuntuneen, ehkä jopa vihaisen oloinen ilme. Ylipainoa noin 15kg, kevyenä päivänä. Kädessä perus-android, puhelinkotelo täynnä kortteja niin, ettei se mene kiinni.

Kuvaus voisi sopia minuun.

Olen idealisti ja oikeistoliberaali. Sellainen kukkahattutäti, joka uskoo ystävällisyyteen ja haluaa nähdä jokaisessa jotain hyvää.

Vierailija
171/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja mielestäni hyvin ihmisten kanssa toimeentuleva. On kuitenkin joku ihmis tyyppi, joka ottaa minut kohteekseen negatiivisesti heti alkumetreiltä. Olen yrittänyt miettiä syytä ja heidän  mahdollisia samankaltaisuuksiasn. Joitakin ominaisuuksia mielestäni olen havainnutkin. Nykyisin uudessa porukassa huomatessani heitä yritän vältellä ja varoa ko ihmisiä.

Vierailija
172/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ihan ensimmäisenä näin hänen sieluni silmillä polkevan kohti Meilahtea. Tarkempaa ammattia jäin miettimään. No nyt tiedän, ettei se osunut, mutta haluaisin kuulla selityksen noihin kännykän kaikkiin ilmeisesti varsin moniin kortteihin.

Vierailija
173/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot vähän hupsu. Minäkin luulin joskus noin, mutta olin esiteini :D Kyllä kai elämän pitäisi vähän enemmän opettaa jos vaan on taipumusta oppimiseen.

Toki ihmisistä voi lyhyelläkin tapaamisella huomata asioita ja luonteenpiirteistä saada vihiä, mutta ei nyt vilkaisulla sentään, harhaista luulla noin. Kai tämä on sentään provo.

Vierailija
174/193 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ihan ensimmäisenä näin hänen sieluni silmillä polkevan kohti Meilahtea. Tarkempaa ammattia jäin miettimään. No nyt tiedän, ettei se osunut, mutta haluaisin kuulla selityksen noihin kännykän kaikkiin ilmeisesti varsin moniin kortteihin.

Mulla kulkee "koko elämä" mukana puhelimessa, mulla ei ole lompakkoa/rahapussia/käsilaukkua! Mukana on oma pankkikortti, firman kortti, veikkauskorttikin näköjään nyt kun katsoin, kelakortti ja kirjastokortti (se pitää vaihtaa digikortiksi, en ole ehtinyt vielä), s-kortti (pankki/visakortti) ja plussakortti. Ajokortti. työhön liittyvä kulkulupa, muutama käyntikortti (niitäkin tarvitaan vielä) sekä suomi/ruotsi että suomi/englanti-versioina. Sit oli näköjään jäänyt illalliselta plaseerauskortti, sen otinkin pois. On siellä rahaakin, 70 €. Kas kun ei ole koiran rokotustodistuskin mukana.

Joo, mulla on koira, pieni sekarotuinen pöljäke. Ei osaa vahtia edes omia ruokiaan kissoilta.

Vierailija
175/193 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miltä ihminen näyttää tai miten hän käyttäytyy voi johtua monista eri syistä. Miten ap ja ap:n kaltaiset päättelette, mistä vaihtoehdosta on milloinkin kyse? Ihan uteliaisuuttani kysyn.

Vierailija
176/193 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin jo nuorena.

Vierailija
177/193 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tekstisi vaikutti siltä, että pystyt tulkitsemaan lähinnä sen, että onko jotain ihmistä helppo lähestyä vai ei. Se kertoo kyllä jonkin verran hänestä, muttei "huomattavan paljon".

Vierailija
178/193 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on joku joskus erehtynyt pitämään vähän yksinkertaisena, vaikka olen korkeasti koulutettu ja tehnyt vaativaa asiantuntijatyötä. Olen laiska meikkaamaan ja liikun paljon, joten se vaikuttaa pukeutumiseen vapaa-ajalla. Töissä jakkua en ole tarvinnut, kuin hyvin harvoin.

Ollaan olevinaan vaikka ei olla oikein mitään -tyyppiä en siis edusta.

Itse pidän ennakkoluulot omana tietonani. Selviää sitten ajan myötä, millainen ihminen on. Jos et tiedä etkä tunne, luulet. Sivistystä on tietää.

Vierailija
179/193 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Avauksen tarkoitus ei ollut nostattaa itseäni ja hyviä lukutaitojani, mutta kuten muutamat kommentoineetkin, niin ihmisillä voi olla hyvin erilaiset taidot lukea toisia ihmisiä ja varmaan siksi tämä aihe provosoi niin monia ihmisiä.

Muuten aikanani perehdytin työpaikallani useita kymmeniä ihmisiä ja pystyin analysoimaan miten tulevat pärjäämään työssä lyhyen tutustumisen perusteella, niin yli 90 prosenttisesti tulkintani oli oikea.

Minä luulen, että tämä aihe provosoi ihmisiä sen takia, että niin monella on ikäviä kokemuksia näistä "ihmislukutaitoisista". Yleensä kyse on ollut siitä, että lukija on projisoinut omia asenteitaan, tunteitaan ja oletuksiaan toiseen eikä niinkään siitä, että kyseinen henkilö olisi jotenkin erityisen intuitiivinen. Lisäksi vaikka aistisi esimerkiksi toisen tunnetilan oikein, niin ei välttämättä sitä, mistä

Se ei ollut mikään mielipideasia se uusien työntekijöiden pärjääminen. Tulokset olivat siinä työssä helposti mitattavissa. 

Vierailija
180/193 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olettaa liikaa. No, varmaan olet huomannut sen vaikutukset jo ihmissuhteissasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi