Miksi ihmiset suuttuu siitä kun olen ujo ja estynyt?
kommentteja mitä mulle on sanottu esim:
"Siellä sä taas nökötät nurkassa"
"mikset puhu mitään?"
"Sää oot aina niin hiljaa"
"tule nyt rohkeasti tänne meiän seuraan"
"En minä pure"
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. En oikein ymmärrä, miksi joitakin ihmisiä ahdistaa se, että joku on hiljaa. Saahan seurassa olla hiljaa. Kuunnella.
Jos kaikki vaan kaakattaa, niin mitä järkeä? Onko se jotenkin hienoa?
Kai niitä kuuntelijoita ja seuraajia tarvitaan yhtälailla kuin puhujia ja johtavia?
vai🤷
Mitä yhteisö tekee ihmisellä, jolla ei ole mielipiteitä?
Mikä yhteisö? Miksi olen automaattisesti osa jotain teidän kuviteltua yhteisöä, jos olen paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt ärsyttävää, jos aikuinen ihminen ei uskalla esim. työpaikalla kasvoihin/silmiin katsoa ja tervehtiä. Moukkamaista ja autistista käytöstä.
Näin. Kaveriksi ei tarvitse ryhtyä, mutta kyllä peruskäytöstavat pitää töissä olla. Ei siitä tykätä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesta vetäytyvästä tulee vahva passiivis-aggressiivinen viba. Antavat (ehkä tahtomattaan) ymmärtää että muiden seura on ankeaa ja että muiden pitää maanitella heitä mukaan porukkaan. Tätä sitten yritetään koska ei ole oikein jättää yhtä ulkopuolelle. Sitten ei kellään ole kivaa kun porukan yllä leijuu passiivis-aggressiivinen haamu ja vetäytyjä imee koko porukan positiivisen energian.
Kaikki eivät yksinkertaisesti kestä esimerkiksi työpaikan kahvihuoneessa isoa porukkaa, joka meluaa isoon ääneen. Välillä tuntuu, että olisin päiväkodissa, kun kuuntelen tämän jengin meluamista, naurun räkätystä ja huuhdahteluja.
Miksi pitäisi koko ajan olla niin helvetin aikuinen? Aikuinen ei saa riehaantua vaan koko ajan pitäisi olla sivistynyt, ymmärtäväinen, jne. Jos sua ei seura kiinnosta ei sinun silti tarvitse pyöritellä niitä silmiäsi kuinka muut on lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan itsekkäitä ihmisiä.
Nämä marginaaliryhmän ihmiset vaatii itselleen erikoiskohtelua. Ihminen osa yhteisöä ja sen ujonkin pitäisi sopeuta siihen, eikä muiden vaan ymmärtää kun minä nyt vaan olen tällainen.
Jep. Ne sosiaaliset ja ystävällisetkin nyt vaan ovat sellaisia että heistä ei ole kivaa jättää ketään porukan ulkopuolelle. Miksi heidän pitäisi muuttua?Siis onko mielestäsi tämä hyvä tapa kommunikoida: "Siellä sä taas nökötät nurkassa" (yleensä vastaavia ei sanota ystävällisesti). Tarkoitan, että etkö tiedä miten ujon kanssa pitäisi kommunikoida? Älä ota esiin ujoutta tai hiljaisuutta (näistä usein haukutaan, joten vaikka et tarkoittaisi pahaa se voi silti kuulostaa ikävältä). Juttele normaalisti (no ei sinullakaan ole velvollisuutta puhua, jos et halua). Älä kuitenkaan kysele heti mitään kovin henkilökohtaista. Huumori toimii yleensä ja yhteiset mielenkiinnonkohteet (niin kuin muidenkin kanssa). Ujot voivat olla tuttujen kanssa hyvin erilaisia, kuin tuntemattomien tai puolituttujen. Jos hyvin käy voit saada vaikkapa ystävän ujosta. Ja, koska tähän tulee nyt joku vaatimaan ujoa ottamaan vastuuta ja olemaan puheliaampi, niin olisihan se kiva, mutta aina ei vaan onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kun laihoille saa sanoa, että hyi kun oot laiha. Mutta sanopa samoin lihavalle. Olen ollut kumpaakin. Laiha sekä hiljainen. Mutta silti tykkään käyttäytyä hyvin.
Minä en aina tykkää käyttäytyä hyvin. Se on hiljaista hyväksyntää huonolle käytökselle. Kiltit ei muuta maailmaa.
Joka ei kykene tavanomaiseen kanssakäymiseen seurassa antaa itsestään oudon vaikutelman. Minusta on ihan selvää, että näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. En oikein ymmärrä, miksi joitakin ihmisiä ahdistaa se, että joku on hiljaa. Saahan seurassa olla hiljaa. Kuunnella.
Kai niitä kuuntelijoita ja seuraajia tarvitaan yhtälailla kuin puhujia ja johtavia?
vai🤷
Mitä yhteisö tekee ihmisellä, jolla ei ole mielipiteitä?
Mikä yhteisö? Miksi olen automaattisesti osa jotain teidän kuviteltua yhteisöä, jos olen paikalla?
Lue teksti jota on lainattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesta vetäytyvästä tulee vahva passiivis-aggressiivinen viba. Antavat (ehkä tahtomattaan) ymmärtää että muiden seura on ankeaa ja että muiden pitää maanitella heitä mukaan porukkaan. Tätä sitten yritetään koska ei ole oikein jättää yhtä ulkopuolelle. Sitten ei kellään ole kivaa kun porukan yllä leijuu passiivis-aggressiivinen haamu ja vetäytyjä imee koko porukan positiivisen energian.
Kaikki eivät yksinkertaisesti kestä esimerkiksi työpaikan kahvihuoneessa isoa porukkaa, joka meluaa isoon ääneen. Välillä tuntuu, että olisin päiväkodissa, kun kuuntelen tämän jengin meluamista, naurun räkätystä ja huuhdahteluja.
Miksi pitäisi koko ajan olla niin helvetin aikuinen? Aikuinen ei saa riehaantua vaan koko ajan pitäisi olla sivistynyt, ymmärtäväinen, jne. Jos sua ei seura kiinnosta ei si
Jos ei edes lapsena kestänyt sellaista joka suunnalta tulevaa kakofoniaa, miten se aikuisena olisi helpompaa? Yleensä ruokatauolla vielä haukutaan ihmisiä, jotka eivät ole paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.
Moi, työpaikkakiusaaja. Millainen aamukahvituokio sinulla oli tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun mielipiteeni kanssa varmasti vähemmistöön. Se on vain mielipide, ei enempää. Puheliaan ja vilkkaan aikuisen ihmisen on osattava olla välillä hiljaa. Ei voi olla jatkuvasti äänessä. Ja usein ne äänekkäät ymmärtävätkin, että tietyissä tilaisuuksissa ei koko ajan tauotta puhuta. Kuten esimerkiksi hautajaiset. Samaan tapaan voisin odottaa, että ne hiljaiset intntrovertitkin voisivat hyvien tapojen ja peruskohteliaisuuden puitteissa edes tervehtiä muita ihmisiä. Olla juhlissa muutaman lauseen verran kiinnostunut muista ihmisistä. Se kuuluu hyviin tapoihin, vaikka ei sen enempää lyhyttä peruskohteliasta tervehtimisen yhteydessä tapahtuvaa pinnallista keskustelua jatkaisikaan. Aikuisen ihmisen välitön vetäytyminen ilman aikomustakaan tervehtiä tai huomioida muita juhlissa olijoita on mielestäni aikuiselta huonoa käytöstä. Samaan tapaan kuin puheliaan syntymäpäivävieraan jatkuva esilläolo
Kuuntelija ja seuraaja voi olla sosiaalinen. Hän ei vaan ole puhelias. Kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi koko ajan olla niin helvetin aikuinen? Aikuinen ei saa riehaantua vaan koko ajan pitäisi olla sivistynyt, ymm
Jos ei edes lapsena kestänyt sellaista joka suunnalta tulevaa kakofoniaa, miten se aikuisena olisi helpompaa? Yleensä ruokatauolla vielä haukutaan ihmisiä, jotka eivät ole paikalla.
Ja ne sivusta seuraajat käyttävät ruokatuntinsa silmien pyörittämiseen ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalla kuinka muut on tyhmiä. Mikä ero? Hiljaisesti hyväksytään se muiden huono käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi, työpaikkakiusaaja. Mi
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vai🤷
Ja minä en ymmärrä, miksi joku ei osaa peruskäytöstapoja ja osallistu seurassa keskusteluun. Tyhjiä kuoria ei tarvita yhtään mihinkään.
Voi kuinka monta tyhjää kolisevaa tynnyriä olen tavannut. Turhauttavaa. Tuuli heiluttaa huulia. Ei mitään sanottavaa.
Ihan peruskäytöstapoihin kuuluu toisen kunnioittaminen. Ne fiksuimmat eivät vaadi muilta kuin sen oman itsenä olemisen. He jotenkin ymmärtävät, koksa heidän oma itsetunto on niin hyvä. Eivät he kaipaa hiljaisen ihmisen väkisin ääneentuloa tai sitä, että kailottavat muulle porukalle, että miksi toi ei puhu!!! Katsokaa toi ei puhu! Puhu puhu. Eivät he tarvitse huomiota, vaan kestävät tätä ihmisten erilaisuutta.
Moukat yrittävät pakottaa ihmiset muuksi.
Sinä kuulostat kyllä tuolta jälkimmäisellä tasolla olevalta. Kannattaa elää ja tutustua ja katsella niitä hyväkäytöksisiä ja itsetuntoisia. Ihmisiä. Opit paljon jos uskallat ottaa opiksi.
Tällä hetkellä näkemyksesi on kirjoituksesi perusteella kapea ja suppea ja muut näkemykset poissulkeva. Sellainen, että et oikein joko osaa tai halua tai et vaan ole vielä käynyt maailmalla.
Kannattaa lukea filosofiaa ja psykologiaa ja käyttäytymistieteitä. Ymmärtäisit, että näitä asioita ja ilmiöitä on havaittu ja tutkittu.
Uskalla laajentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi, työpaikkakiusaaja. Mi
Minä olen hyvä ihminen, on koulu- ja työpaikkakiusaamista, #metoota ja sitä toksista jotain muotisanaa, jota en jaksa nyt googlata.
Kannattaa lukea vaikka Helena Åhmanin kirjoja. Professori.
Täällä on niin hirveästi ennakkoluuloja.
Karseeta poteroitumista ja luuloa, että juoruaminen on hienoa ja kamalaa, jos joku ei siihen halua osallistua. Sitä pitää osoittaa sormella!!! Sen täytyy puhua! Jos se ei puhu, niin se on vihainen.
-se viha on sen pakottajan ja tulkitsijan omassa, sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi koko ajan olla niin helvetin aikuinen? Aikuinen ei saa riehaantua vaan koko ajan pitäisi olla sivistynyt, ymmärtäväinen, jne. Jos sua ei seura kiinnosta ei si
Itse tulkitsen silmien pyörittely ä sen, että osoittelet minua sormella, kun minä olen ihan tavallisesti tässä juon kahvia ja kuuntelen. Sinä pyörittelet sormiasi ja silmiäsi Että katsokaa miksi tuo ei puhu. Sinäkö olet jotenkin fiksu? Hah hah hah
Keisarin uudet vaatteet- se sinä
olet. Anna minun olla.
Vierailija kirjoitti:
Joka ei kykene tavanomaiseen kanssakäymiseen seurassa antaa itsestään oudon vaikutelman. Minusta on ihan selvää, että näin on.
Onko tavanomaista kanssakäymistä osoitella ihmistä sormella ja kailottaa, että miksi sinä et puhu? Onko se sinusta tavanomaista kanssakäymistä, sosiaalista, hyväksyvää käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Otapa asia niin että seurasi voi olla muita rauhoittavaa. Istuskella hiljaa järvenrannalla tai nuotiolla sanomatta sanaakaan.
Tuossa tilanteessa valitsisin olla yksin. Mikä järki on ottaa mukaan seuralainen, joka ei sano sanaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vai🤷
Ja minä en ymmärrä, miksi joku ei osaa peruskäytöstapoja ja osallistu seurassa keskusteluun. Tyhjiä kuoria ei tarvita yhtään mihinkään.
Voi kuinka monta tyhjää kolisevaa tynnyriä olen tavannut. Turhauttavaa. Tuuli heiluttaa huulia. Ei mitään sanottavaa.
Ihan peruskäytöstapoihin kuuluu toisen kunnioittaminen. Ne fiksuimmat eivät vaadi muilta kuin sen oman itsenä olemisen. He jotenkin ymmärtävät, koksa heidän oma itsetunto on niin hyvä. Eivät he kaipaa hiljaisen ihmisen väkis
Tämä teksti kunnioittaa muita? Suurin osa ihmisistä ei tunnista itsestään sitä käytöstä, josta syyttää muita. Pahinta näissä ns hyvissä ihmisissä on kuitenkin se, että hän kokee tekevänsä aina hyvin. Se tarkoittaa siis sitä, ettei hän missään vaiheessa tule tunnontuskiin. Se joka tunnistaa itsessään myös ne paskaiset piirteensä tekevä sentään lopettaa ehkä jossain vaiheessa, koska hän kuitenkin tietää tekevänsä väärin.
- eri
Sama juttu kun laihoille saa sanoa, että hyi kun oot laiha. Mutta sanopa samoin lihavalle. Olen ollut kumpaakin. Laiha sekä hiljainen. Mutta silti tykkään käyttäytyä hyvin.