Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko laivan buffassa enää mitään järkeä?

Vierailija
21.05.2024 |

Siljalla maksaa 49,5€ aikuiselle mennä buffaan. Siis sillähän saa laivan muissa ravintolassa pihvi-illallisen eikä tee edes kipeää. Viinit päälle. Missä vaiheessa näistä tuli näin törkykalliita?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljan buffasta en maksaisi tuota hintaa. Ihmettelen hintaa, kyllä. Linkkiä?

Vierailija
2/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä maksaa nykyisistä buffet-ruuista tuollaisia summia. Ja varsinkin kun jo ensimmäisten suupalojen jälkeen alkaa etoa, sen verran omituisia ne tarjoilut nykyään on. Jälkkäripöytäkin täynnä kakkuja ja piiraita, jotka ei ole hyvää leivonnaista nähnytkään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksanut edes silloin kuin oli 30 kieppeillä. Olen aika pieniruokainen enkä juuri käytä alkoholia niin ei ole sillä buffalla mulle mitään tarjottavaa. 

Vierailija
4/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin kesälle risteilyä ja tallinkin buffet oli 41€, viikingillä 26€. Tarviiko kysyä kumman yhtiön risteilylle mennään. 

Buffetit on useamman vuoden kaiken lisäksi ollut melkoinen pettymys. Se kuitenkin jotenkin kuuluu risteilyyn niin vahvasti, etten osannut taaskaan jättää sitä väliin. 

Vierailija
5/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä syö missään buffeteissa. Kun olen maksavana asiakkaana ravintolassa, haluan, että minua palvellaan ja ruoat kannetaan eteeni. En halua itse juoksennella hakemassa ruokia enkä varsinkaan, kun ei tiedä, mitä rähmijöitä edellä on ollut.

Vierailija
6/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pieniruokainen ettei ole mitään järkeä mennä buffaan.

Mielummin syön jonkun pienen annoksen hintaan noin 22€

Vierailija
7/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävinpä kurkkaamassa sivuilla. Kyllä työ hinta pitää paikkansa. Hinta johtunee siitä, että Siljalla on kolme maksuluokkaa buffassa lapset, nuoret aikuiset. Kuuluuhan tuohon hintaan juomat, jos sitä arvostaa.

Vierailija
8/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä Lokki-Aikuinen osaat ihan itse etsiä!

Vierailija
9/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talink/Siljalla on buffassa perunaa ja jotain vegaanihörhellystä. Lihaa ei ole kuin nimeksi. En suostu salaatista ja perunasta maksamaan yli 40 €. Alkoholia en juo, niin ei silläkään voi ottaa omiaan pois. 

Vierailija
10/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt laivan buffetissa sitten nuoruusvuosien. Ravintoloista saa samalla hinnalla parempaa. Toki jos on kova juomaan viiniä, tuo voi kannattaa. 

Vierailija
11/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä syö missään buffeteissa. Kun olen maksavana asiakkaana ravintolassa, haluan, että minua palvellaan ja ruoat kannetaan eteeni. En halua itse juoksennella hakemassa ruokia enkä varsinkaan, kun ei tiedä, mitä rähmijöitä edellä on ollut.

Heh , olen samaa mieltä!

Ihan kuin söis kotonaan, kantelee astioita edes takasin.

A la carte sen olla pitää!

Vierailija
12/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siellä buffassa voi vetää hanaviinillä pään täyteen!

Vierailija
13/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rähmijöiden sotkujen välttämiseksi ne ruuat onkin nykyään pieninä suupaloina ja omia pieniä annoksiaan. Näyttää paremmalta, pysyy siistinä ja pienentää hävikkiä.

Vierailija
14/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kebab-pitseriassa on buffet 9,5 euroa. Eikä tarvitse edes jonottaa laivaan. Käyn mieluummin siellä.

Vierailija
15/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin pieniruokainen ettei ole mitään järkeä mennä buffaan.

Mielummin syön jonkun pienen annoksen hintaan noin 22€

Reilulla kympillä on saanut punnittavaa ruokaa. Hyvää on ollut.

Vierailija
16/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse buffetissa pyrin syömään kalliimpia ruokia esim.kalat/juustot. Juon myös sitä viiniä useamman lasin ja ravintolassa en osta sitten koskaan mitään juomia, koska niissä jos jossain on kohtuuton hinta juomissa. Tuo on totta, että Vikingin buffet on edullisempi ja lisäksi siellä on myös Turun laivoilla lonkero/siideri buffetissa ja xprs laivalla oli roseviini eli monipuolisempi juomatarjoilu. Tykkään kasvisruuasta, mutta liikaa on nykyään tehty juuri ihmeellisiä vegaaniruokia mitkä ei suurimmalle osalle maistu. Ihan ilmastosyistäkin ja imagon takia näin on jouduttu tekemään. 

Vierailija
17/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa buffa?

Vierailija
18/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa buffa?

En tiedä 

Vierailija
19/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talink/Siljalla on buffassa perunaa ja jotain vegaanihörhellystä. Lihaa ei ole kuin nimeksi. En suostu salaatista ja perunasta maksamaan yli 40 €. Alkoholia en juo, niin ei silläkään voi ottaa omiaan pois. 

Vegaanijuttuja tosiaan on aivan liikaa, ja lihat ovat huonoja. Ylipäänsä kyllähän lajeja saadaan, kun esim kaikki salaatin ainekset laitetaan eri kuppeihin. Ja liian paljon umpiteollista tavaraa, eikä juurikaan todella maukasta paikalla valmistetun tuntuista ruokaa. En arvosta yhtään, että jälkkäripöydässä on lähinnä karkkeja ja jäätelöitä. Missä kunnon laadukkaat jälkiruuat? Siljan pitäisi parantaa!

Vierailija
20/30 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffa = seisovapöytä