AMK insinöörien matikka. Miten pärjää lyhyen matikan lukiossa suorittanut C arvosanalla?
Ja onko ammattikorkeakoulussa saatavilla ns. tukiopetusta tai muuta lisäopetusta, jos tulee tarvetta?
Talotekniikan ja LVI-tekniikan insinööriopinnot kyseessä.
Kommentit (19)
Lyhyen matikan A:lla pääsee presidentiksi, joten sinulla ei mitään huolta.
Onko arvosana C lukiossa hyvä vai huono?
T: Insinööri (amk)
Oikein hyvin. Siellähän on paljon niitä, jotka eivät ole käyneet päivääkään lukiota.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyen matikan A:lla pääsee presidentiksi, joten sinulla ei mitään huolta.
Muttei välttämättä insinööriks.
T.AP
On preppauskurssit ja muutenkin kaiken matikan voi nykyään opiskella youtuben opetusvideoiden avulla, joiden opetus pesee keskiverto lukion matikanopettajan mennen tullen.
Oikein hyvin. Pikkusen vaan töitä joutuu tekemään, jos haluaa kiitettäviä
Hyvin pärjäät ja hyvän alan olet valinnut. Stadissa LVI-insinöörien palkka sellainen 5500e/kk, jos lähdet urakointiin. Mahtaa av-mammoja harmittaa.
t. LVI ins
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjäät ja hyvän alan olet valinnut. Stadissa LVI-insinöörien palkka sellainen 5500e/kk, jos lähdet urakointiin. Mahtaa av-mammoja harmittaa.
t. LVI ins
Opiskelijoista suuri osa on naisia. Itse opiskelen juuri sähköinssiksi ja olen nainen, kuten puolet ryhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. LVI ins
Opiskelijoista suuri osa on naisia. Itse opiskelen juuri sähköinssiksi ja olen nainen, kuten puolet ryhmästä.
Eise ole mikään häpeä, päinvastoin. Se touhu siellä vaan rakennustyömaalla on aikamoista, niin pitää olla "kova", että pärjäät. Tai siis kaikki naisinsinöörit ovat olleet erittäin päteviä kehen olen törmännyt, mutta se meininki on vähän sellaista. Kaikkia linnakundeja ja sotaveteraaneja työmaat täynnä.
Ihan hyvin.
Itse menin ammattikoulun jälkeen. Ammattikoulussahan matematiikka on yhteen-vähnnys-kerto- jakolaskuja ja toisen asteen yhtälökin käydään periaatteltaan läpi. Hiukan eri lähtötilanne kuin lukiosta tulleilla, mutta läpi mentiin. Lukion läpikäyneet eivät tietenkään voineet ymmärtää ammattikoulusta tulleen tyhmyyttä.
Osittaisdiffrentaaliyhtälöt ei ole mitään helppoja, mutta osallistumalla opetukseen ja kovalla työllä kuka tahansa voi ne oppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. LVI ins
Eise ole mikään häpeä, päinvastoin. Se touhu siellä vaan rakennustyömaalla on aikamoista, niin pitää olla "kova", että pärjäät. Tai siis kaikki naisinsinöörit ovat olleet erittäin päteviä kehen olen törmännyt, mutta se meininki on vähän sellaista. Kaikkia linnakundeja ja sotaveteraaneja työmaat täynnä.
Joo, no olen ollut telakalla töissä. Eikä kyllä tarvinut olla kova, ihan hyvä meininki oli äijien keskellä. En kyllä ole raksalle edes suuntaamassa, vaan suunnittelutoimistoon teollisuuteen.
Nykytalojen laatua kun katsoo niin ei siellä paljoa matikkaa käytetä. Jollain toisella puolella olisit pulassa
Vierailija kirjoitti:
Nykytalojen laatua kun katsoo niin ei siellä paljoa matikkaa käytetä. Jollain toisella puolella olisit pulassa
Päinvastoin, joka sentti mikä voidaan rakennuskuluista nipistää nipistetään. Tarkkaan laskettu.
Pärjää, kun tekee kaikki tehtävät mitä annetaan ja lisäksi ylimääräisiä soveltamistehtäviä. Meillä ainakin oli yhteisiä laskusessioita, joissa fiksummat selittivät meille tyhmemmille. Opiskelijat tekevät paljon lounaspalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. LVI ins
Joo, no olen ollut telakalla töissä. Eikä kyllä tarvinut olla kova, ihan hyvä meininki oli äijien keskellä
Urakoinnissa on vaan paljon paremmat palkat, asia kyllä selkenee sinulle, kun työelämään menet. Mutta mikä kenelekin on tärkeää. Tämä nyt on vain hyvä tietää. Suunnittelussa voi olla aika kitkuttelua saada edes se 4000.
Mun miehellä oli lyhyestä matikasta b. On nyt DI.
Itse olen rak ins ja DI.
Tällä kokemuksella sanon, että molemmissa paikoissa olisi pärjännyt lyhyellä matikalla. Yliopistossa oli nollakurssit lyhyen matikan suorittaneille, joten siellä pärjäsi vielä helpommin. Tosin en tiedä, onko amkissa nykyään myös. Mun aikaa ei ollu
Liian hyvin.
Amk=auta mua kaikessa