Voxra - positiivia kokemuksia?
Lääkäri määräsi 150mg Voxraa masennukseen ja adhdn hoitoon. Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia kyseisestä lääkkeestä
Kommentit (119)
Ei tehnyt mitään mitä mainostettiin. Meni rahat.
Ei mitään kovin suurta eroa. Voi vähentää ruokahalua, lisätä sykettä, lisätä hikoilua. Hyvin kevyt "ehkä olen vähän enemmän hereillä" olo. Isolla annoksella voi nostaa aika reilusti verenpainetta.
Hyvä lääke, aktivoi ja helpottaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Ainoa haitta on että jos otan aamulla liian myöhään, illalla ei heti saa unta. Voiskohan tätä ottaa illalla, vai meneekö sitten unet kokonaan?
Vaikuttaa pätevältä lääkkeeltä. Uskon että mun loppuelämä pelastui tällä. Pari viikkoa takana. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Olo voi tuntua alkuun erikoiselta. Ainoat mulla esiintyneet haitat on olleet jatkuva kusetus ja runsas syljen erittyminen. Hyvin harvinaiset haitat pakkausselosteen mukaan... Ja päänsärky, hyvin yleinen haitta.
Mulla on kokeiltu sekamuotoiseen ahdistuneisuushäiriöön ja masennusoireisiin vuosien varrella vaikka ja mitä: Seroxat, Venlafaxin, Sertralin, Brintellix, Mirtazapin, Ketiapin, Doxepin., Valdoxan, Atarax ym. näistä muutamia mainitakseni.
Ainoa vaikutus, jonka joku lääke sai aikaan oli Ketiapiini ja Mirtazapiini: aivan jäätävä pöhnä ja Seroxat ja Sertralin: hirvee takakireys ja äreys. Muilla ei oikein mitään vaikutusta, paitsi haittoja: Venlafaxin aiheutti näköhäiriöitä ja Valdoxan nosti maksa-arvoja.
Mut tää Voxra, ai että! Ihmettelen, ettei ykskään doctor tarjonnut tätä mulle, ite jouduin pyytämään kokeiluun, kun uupumus, prokrastinaatio ja anhedonia alkoi jo haitata elämää ja sen ylläpitoa.
Minulla nosti ahdistuksen ja henkisen tuskan aivan taivaisiin. Suorastaan im-hakuisuutta aiheutti.
Lisäksi ilmeisesti pitoisuusvaihtelusta johtuen aiheutti todella kummallisia mielialavaihteluja.
Verenpaine nousi. Pahoinvointia. Yhteenvetona ihan karmeaa tavaraa, oli oli kuin olisi ollut palohaava psyykeessä.
Hyvää on että voi lopettaa kuin senään.
Mielenkiinnolla lukenut näitä... olisi tarkoitus aloittaa viikon päästä, kun tämä edellinen lääke saatu "ajettua alas"!'
Itsellä tuota määrättiin masennukseen. Ja helpottamaan painonnousemista, että jos se voisi auttaa pudottamaan painoa myös. Saapa nähdä.
Olen käyttänyt yli 10 vuotta alkuun Voxra 300mg vakavaan eron jälkeiseen masennukseen, ehkä 4 vuoden jälkeen tiputin annoksen puoleen. Nyttemmin Orionin korvaava B. käytössä.
Heti alusta lähtien lääke vei masennuksen pois, antoi uskomattoman paljon virtaa ja auttoi laihtumaan lihavasta normaalipainoiseksi. Myös elämän järjestäminen helpottui vaikeasta elämäntilanteesta huolimatta. En huomannut sivuoireita.
Alkuvuosien jälkeen yritin lopettaa muutamia kertoja, tuli itsetuhoisia ajatuksia, jätin siihen.
Myöhemmin eräs lääkäri kertoi, että lääkettä käytetään myös aikuisiän ADHD hoitoon. Tämän johdosta olen kiltisti jatkanut käyttöä, sillä elämässäni ennen lääkitystä oli näin jälkeenpäin katsoen liikaa ADHD:lle kuuluvaa kuormitusta. Liikaa töitä ja kaikkea mahdollista, mitkä jäivät kesken tai kuormittivat elämää.
Varsinaista diagnoosia en ole hakenut, mutta 2/3 lapsella on. Tarpeeksi lukenut ja löytänyt yhtäläisyyksiä omaan elämään.
Elämässä aiemmin käytin serotoniinin aineenvaihduntaan vaikuttavia masennuslääkkeitä, jotka vaikuttivat lähinnä turruttaen ja lihottaen. Lihominen masensi elämää ja haittasi monella tapaa.
Eli masennukseen aivan mahtava lääke!
Mulla ei vaikuttanut painoon mitenkään.
Eikä mielialaan sen koommin muuten kuin että oli "aineissa". Onneksi olon sai pois lopettamalla lääkkeen. Ei ollut mieliala sen korkeampi kuin ennen, masensi paremminkin aineissa olo. Vaikutti näkökykyyn esim., mutta en ajanut autoa silloin joten ok sivuvaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt yli 10 vuotta alkuun Voxra 300mg vakavaan eron jälkeiseen masennukseen, ehkä 4 vuoden jälkeen tiputin annoksen puoleen. Nyttemmin Orionin korvaava B. käytössä.
Heti alusta lähtien lääke vei masennuksen pois, antoi uskomattoman paljon virtaa ja auttoi laihtumaan lihavasta normaalipainoiseksi. Myös elämän järjestäminen helpottui vaikeasta elämäntilanteesta huolimatta. En huomannut sivuoireita.
Alkuvuosien jälkeen yritin lopettaa muutamia kertoja, tuli itsetuhoisia ajatuksia, jätin siihen.
Myöhemmin eräs lääkäri kertoi, että lääkettä käytetään myös aikuisiän ADHD hoitoon. Tämän johdosta olen kiltisti jatkanut käyttöä, sillä elämässäni ennen lääkitystä oli näin jälkeenpäin katsoen liikaa ADHD:lle kuuluvaa kuormitusta. Liikaa töitä ja kaikkea mahdollista, mitkä jäivät kesken tai kuormittivat elämää.
Varsinaista diagnoosia en ole hakenut
Mulla adhd-lääke ihan erilainen kuin tämä, ei voi edes verrata keskenään. Tämän kanssa ihan ihmeellinen ahdistus, mutta adhd-lääkkeellä mielialan nousua.
Käytin 2 kk tupakasta vieroittautumiseen. Muistaakseni alkuun oli päänsärkyä. Mielialaan en huomannut vaikutusta olevan.
kuinka kauan on kestänyt että Voxra alkaa vaikuttaa kunnolla. Minulla olo ensin parani ja 3 viikon jälkeen ahdistus palasi. Rinnalla söin myös Brintelliksiä. Elämä tuntuu toivottamalta. Mikä lääke on auttanut teillä kovaan ahdistukseen
Toimii minulla masennukseen. Useita lääkkeitä kokeiltu ja voxra aloitettiin 2021 ja sen jälkeen ei ollenkaan sairauslomia töistä. Muilla lääkityksillä olin joka vuosi parin viikon-jopa parin kuukauden saikuilla masennuksen takia.
Muutaman kuukauden kokemuksen jälkeen täytyy sanoa, että loistava lääke. Itsellä pääasiallisena oireena ollut pitkään sellainen tuskainen väsymys/uupumus, ja se on nyt hävinnyt. Aloitusoireet olivat kohtuu ikävät (lähinnä unettomuus ja leukalihasten jännittäminen ja siihen liittyvät kivut) mutta ne hävisivät parissa kolmessa viikossa. Kannattaa siis olla kärsivällinen.
Miksi ihmeessä ADHD:n hoitoon määrätään tämmöstä sontaa eikä oikeita stimulantteja?