Voxra - positiivia kokemuksia?
Lääkäri määräsi 150mg Voxraa masennukseen ja adhdn hoitoon. Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia kyseisestä lääkkeestä
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihanan naiivia, että edelleen on ihmisiä jotka olettaa, että masennuspotilas on aina ylipainoinen sohvannurkkaan jumittunut ja kaikki ongelmat lähtee kunhan vaan liikkuu ja syö terveellisesti.
Ja yhtä typerää olettaa että jos joku elää noin, että se lääke jotenkin taikaiskun omaisesti kaikkiin asioihin jotka pielessä.
Ei oikeen positiivista,muutakuin että oli helppo lopettaa 300mg annos ja kerralla lopetus, vuoden käytön jälkeen, ei mitään lopetusoireita.
Vaan ei kyllä oikeen auttanu. muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Paras mielialalääke minulle. Lisää dopamiinia. Musiikki kuulostaa paremmalta voxrassa.
Jep, musiikki oikeasti saa aikaan enemmän mielihyvää voxran kanssa.
Mä vaihdoin voxran buprobioniin, joka on siis periaatteessa sama lääke. Voxra tuntui liian vahvalta mulle (olen tosi herkkä lääkkeiden sivuvaikutuksille) mutta bupropion sopii. Mieliala noussut, kiinnostusta asioihin huomattavasti enemmän, energiaakin tullut. Välillä tuntuu siltä, kuin olisi juonut liian monta kuppia kahvia, eli vähän sellaista hermostunutta energiaa, mutta parempi tämä on kuin mikään ssri-lääke on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lääke, aktivoi ja helpottaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Ainoa haitta on että jos otan aamulla liian myöhään, illalla ei heti saa unta. Voiskohan tätä ottaa illalla, vai meneekö sitten unet kokonaan?
Minulla vei aluksi yöunet, ja aiheutti ruokahaluttomuutta. Ne oli aloitusoireita, mutta jäivät sitten pois.
Luonnon masennuslääke (Restilen) - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
Vierailija kirjoitti:
Luonnon masennuslääke (Restilen) - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
Juu juu, kyllä kyllä.
Älkää uskoko tätä luonnon rohdoksia mainostavaa trollia.
Huoh! Mistä näitä sikiää?
Minä sain yleiseen jaksamattomuuteen. Mikään ei kiinnostanut, en jaksanut mitään. Auttoi kyllä.
Kuinka voxran lopetus tapahtuu, oireet ovat täysin loppuneet ja haluan jatkaa "päihteetöntä ja napitonta elämää . En saa kiinni lääkäriäni joka asiaa hoiti.. netissä kerrotaan ettei lääkettä saa puolittaa tai murskata mutta puhutaan kuitenkin että pikku hiljaa... Kuinka toimia?
Hyvä lääke! Tupakka jäi jo 6 na päivänä, 30 vuoden tupruttelun jälkeen. Masennus ja itseinho hellitti parissa viikossa. Energiataso nousi kolmen viikon kuluttua huomattavasti ja aloitin urheiluharrastuksen pitkän tauon jälkeen. Ei ahdista eikä kiukuta vaan olen iloinen kun löytyy vihdoinkin valoa tunnelin päästä.
Otapa hitusen (meri)suolaa illalla. Moni mieliala- ym lääke aiheuttaa hyponatremiaa. Mulla loppui yöhikoilut siihen, sekä kramppaamiset yöllä. Luin jostain että hippu suolaa saattaa helpottaa kun migreeni alkaa, siihen kokeilin, niin "sivuvaikutuksena" tuo em. Ja oon testannut asian monta kertaa. Mulla on/on ollutnatriumarvoja tiputtavia lääkkeitä useita, mm sertralin, nyt voxra.
Bupropioni ilman reseptiä - https://topeuro-shop.com/buy-wellbutrin-sr-fi.html?wm=11492&tr=8027 Minä olen käyttänyt yli vuoden Bupropioni 300mg/pv. Ei mitään sivuoireita. Paino pudonnut yli 10 kg. Ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen olevani tasapainossa.
Mä vaihdoin voxran buprobioniin, joka on siis periaatteessa sama lääke. Voxra tuntui liian vahvalta mulle (olen tosi herkkä lääkkeiden sivuvaikutuksille) mutta bupropion sopii. Mieliala noussut, kiinnostusta asioihin huomattavasti enemmän, energiaakin tullut. Välillä tuntuu siltä, kuin olisi juonut liian monta kuppia kahvia, eli vähän sellaista hermostunutta energiaa, mutta parempi tämä on kuin mikään ssri-lääke on ollut.
mitäh, täsmälleen sama lääke,
eri valmistaja
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voxran lopetus tapahtuu, oireet ovat täysin loppuneet ja haluan jatkaa "päihteetöntä ja napitonta elämää . En saa kiinni lääkäriäni joka asiaa hoiti.. netissä kerrotaan ettei lääkettä saa puolittaa tai murskata mutta puhutaan kuitenkin että pikku hiljaa... Kuinka toimia?
Jos uskallat niin lopetat kerralla. Jos et, niin sitten yrtiä saada lekuri kii jostain.
Helppo lääke lopettaa, jos verrataan moniin muihin lääkkeisiin.
Itellä määrättiin voxra joskus aikanaan eron jälkeiseen masennukseen ja itsetuhoisiin fiiliksiin. Huomasin mielialan kohentuvan jo 1-2viikon käytön jälkeen. Lopetin pari kuukautta myöhemmin olon tasaannuttua. Ei minkäänlaisia "jälkitiloja" tai oireita lopettaessa. Nyt muutamia vuosia myöhemmin jouduin ravintolassa taponyrityksen kohteeksi ja pitkän sairaalajakson jälkeen mieliala painui entistä huonommaksi. Pyysin lääkäriltä voxraa koska oli aiemminkin helpottanut lähes välittömästi aloituksen jälkeen. Voxraa ei ollut saatavilla joten sain orionin 150mg bupropionin. Olo helpotti jo viikon sisällä ja adhd diagnoosin saaneena huomasin myös ajatuksen pysyvän paremmin kasassa. Itselle oli todella hyvä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä lääke, voin suositella. Söin melkein 4 vuotta ensin 150mg pari kuukautta, sitten 300mg puolitoista vuotta ja loput ajasta taas 150mg. Masennus helpotti ja aloin urheilemaan, ei ollut mitään aloitusoireita paitsi tuli finnejä jonkin aikaa vähän enemmän mutta se helpotti kohta.
Tällähetkellä olen raskaana ja sen takia lopetin Voxran, mitään lopetusoireita ei tullut paitsi ehkä väsymystä, joka tosin saattoi johtua raskaudestakin. Tosi vähähaittainen lääke itsellä, aion aloittaa Voxran uudestaan heti kun lopetan imettämisen.
Miksi ihmeessä aloittaisit lääkkeen uudestaan jos et sitä tarvitse enää? Vaikuttaa siltä etten ole masentunut.
Kyllä tarvin Voxraa koko loppuelämäni, auttaa niin paljon esim keskittymään ja kestämään sosiaaliset tilanteet, asioita on helpompi hoitaa jne.. Tuleeko sulle yllätyksenä et masennuslääkkeitä käytetään muihinkin oireisiin kuin vain itse masennukseen?
Sain maanantaina reseptin voxraan. Diagnoosina kaksisuuntainen, aiempina lääkityksinä essitalopraami, lamotrigiini, fluanxol ja nukkumiseen ketipinor. Masennus ei hellitä, katsotaan nouseeko mieliala tällä coctaililla, sitten puretaan neurolepti ja vähennetään essitalopraamia.
Nyt aloitusoireina päänsärkyä ja raskauspahoinvoinnin tyyppistä pahoinvointia. Katsotaan toimiiko.
Lisäyksenä vielä että vaikutus alkoi vasta 300 mg annoksella.