Voxra - positiivia kokemuksia?
Lääkäri määräsi 150mg Voxraa masennukseen ja adhdn hoitoon. Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia kyseisestä lääkkeestä
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Toimii minulle tosi hyvin, olen useita masennuslääkkeitä kokeillut. Ei tosin ole adhd:ta. Voxra muuttanut elämän ihan täysin, masennus väistynyt ja aloitekyky on ihan eri luokkaa.
Miinuksena, että pilaa hampaat. Suu on todella kuiva ja aiheuttaa minulle bruksismia. Mutta mieluummin olen hampaaton ja tyytyväinen.
Aloitusoireina oli kova ärtyneisyys, siis teki ihan tosissaan mieli hakata mummoja tukkimassa katua. Tämä poistui ekan kuukauden aikana. Aloitus ja lopetus on helppoa.
Ei tuo bruksismi ja aggresiivisuus hyvältä kuulosta
Teki hyvän olon, motivoi liikkumaan mutta haittana rytmihäiriöitä.. joten jouduin lopettamaan. Mikään muu lääke ei ole nostanut mielialaa noin.
Hyvä lääke oli. En kyllä muuttunut aktiivisemmaksi, mutta masennus hoitui pois.
Hyvä lääke. Ei aiheuta Ssri-lääkehauttoja.
Paras mielialalääke minulle. Lisää dopamiinia. Musiikki kuulostaa paremmalta voxrassa.
Ilmeisesti nappuloiden parempaa päätä.
Söin yhden nappulan enkä halunnut syödä enempää, tuli huono olo. Seurasin vierestä toista, esti nukkumasta ja siten väsytti. Seurasin kolmatta lopetti kesken.
Lopetusoireita ei ollut kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii minulle tosi hyvin, olen useita masennuslääkkeitä kokeillut. Ei tosin ole adhd:ta. Voxra muuttanut elämän ihan täysin, masennus väistynyt ja aloitekyky on ihan eri luokkaa.
Miinuksena, että pilaa hampaat. Suu on todella kuiva ja aiheuttaa minulle bruksismia. Mutta mieluummin olen hampaaton ja tyytyväinen.
Aloitusoireina oli kova ärtyneisyys, siis teki ihan tosissaan mieli hakata mummoja tukkimassa katua. Tämä poistui ekan kuukauden aikana. Aloitus ja lopetus on helppoa.
Ei tuo bruksismi ja aggresiivisuus hyvältä kuulosta
Ei ne hyviä olekaan, mutta pienemmät pahat kuin monessa muussa lääkkeessä. Ei sellaista mielialalääkettä ole olemassakaan, joka vain veisi sairauden oireet pois ja siinä se. Kaikissa on omat ongelmansa, se on hyötyjen ja haittojen kanssa tasapainottelua, että mikä lääke sopii juuri sinulle parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nappuloiden parempaa päätä.
Söin yhden nappulan enkä halunnut syödä enempää, tuli huono olo. Seurasin vierestä toista, esti nukkumasta ja siten väsytti. Seurasin kolmatta lopetti kesken.
Lopetusoireita ei ollut kenelläkään.
Parempaa päätä? Huonohan tuo oli.
Vei ruokahalun, muuten toimiva lääke.
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein samoilla sanoilla kuvaillut aloitusoireita! Se oli kamalaa itsellekin ja onnistuin saamaan riidan aikaan ihan kenen kanssa tahansa, normaalisti olen hyvin ystävällinen, pitkäpinnainen ja kiltti kaikille liiallisuuteenkin asti. Purin sitä aggressiota myös itseeni fyysisesti.
Mielialasta en tiedä. Tuntuu että vuosia reseptillä ollut satunnainen opamox ei pysty pitämään ahidstuneisuutta poissa ja nyt puoli vuotta lääkettä syötyäni edelleen itsensä tappaminen vahvasti mielessä ja olen ärtyisä ja itkuinen. Hyvänä puolena tupakointi ja kahvinjuonti on vähentyneet, mutta siinä se ilmeisesti kohdallani olikin.
Olen kysynyt kannattaisko annosta nostaa mutta nyt ne sanoo ettei halua ottaa riskiä että olo pahenee taas eikä sitä rauhoittavaa ei ole mahdollista saada alkuoireiden hallintaan.
Monia mielialalääkkeitä kokeiltu ja alan olla epätoivoinen kun mikään ei auta.
Joillakin toimii mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vei ruokahalun, muuten toimiva lääke.
Tuo olisi toivottavaa.. kun on tätä elopainoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein samoilla sanoilla kuvaillut aloitusoireita! Se oli kamalaa itsellekin ja onnistuin saamaan riidan aikaan ihan kenen kanssa tahansa, normaalisti olen hyvin ystävällinen, pitkäpinnainen ja kiltti kaikille liiallisuuteenkin asti. Purin sitä aggressiota myös itseeni fyysisesti.
Mielialasta en tiedä. Tuntuu että vuosia reseptillä ol
Lisään tähän, että alkuun panetus oli jäätävä. Kenelle se nyt on positiivista ja kenelle ei. Näin sinkkuna se vtutus siitä panetuksesta lääkkeen sivuoireiden lisäksi oli "melko" turhauttavaa. Poikaystävälle olis ollut käyttöä.
Varmaan ulkoapäin tuo touhu olis kuulostanut siltä, että tuo nainen kuuluu osastolle kun mielialat viiraa niin pahasti, ja siltä itsestäkin tuntui.
Aiemmin seronil ja ehkä vaihdan takaisin vain siihen vaikka se sitä normaalia libidoa turruttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli
Miksi et vain liiku ja syö terveellisesti??
Omalla kohdalla alkaa tuntua, että teho ei riitä. Otan 150 mg aamulla 6-7 välillä. Jaksan töissä ja viikonloppuisin. Illat on kuitenkin edelleen täyttä vetämättömyyttä. En jaksa lenkille enkä mihinkään. Siksi kai itsellä ei ole myöskään painon laskua vaan ruokaa tulee iltaisin syötyä entiseen malliin ja herkut maistuu. Ensimmäiset viikot oli oudot. Näin hyvin kummallisia unia ja mietin paljon vanhoja, ihan lapsuuteen liittyviä, surullisia asioita ja elämän pettymyksiä. Olin vähän itkuinenkin. Tämä meni kuitenkin noin neljässä viikossa ohi.
Jotenkin ihanan naiivia, että edelleen on ihmisiä jotka olettaa, että masennuspotilas on aina ylipainoinen sohvannurkkaan jumittunut ja kaikki ongelmat lähtee kunhan vaan liikkuu ja syö terveellisesti.
Tosi hyvä lääke, voin suositella. Söin melkein 4 vuotta ensin 150mg pari kuukautta, sitten 300mg puolitoista vuotta ja loput ajasta taas 150mg. Masennus helpotti ja aloin urheilemaan, ei ollut mitään aloitusoireita paitsi tuli finnejä jonkin aikaa vähän enemmän mutta se helpotti kohta.
Tällähetkellä olen raskaana ja sen takia lopetin Voxran, mitään lopetusoireita ei tullut paitsi ehkä väsymystä, joka tosin saattoi johtua raskaudestakin. Tosi vähähaittainen lääke itsellä, aion aloittaa Voxran uudestaan heti kun lopetan imettämisen.
Kauanako teillä sivuvaikutukset kesti ja oliko vaikutuksia tuntoon?