Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voxra - positiivia kokemuksia?

Vierailija
21.05.2024 |

Lääkäri määräsi 150mg Voxraa masennukseen ja adhdn hoitoon. Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia kyseisestä lääkkeestä

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
22/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kauheet sydämentykytykset

Vierailija
24/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kauheet sydämentykytykset

eikö ne mene ohi?

Vierailija
25/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii minulle tosi hyvin, olen useita masennuslääkkeitä kokeillut. Ei tosin ole adhd:ta. Voxra muuttanut elämän ihan täysin, masennus väistynyt ja aloitekyky on ihan eri luokkaa. 

Miinuksena, että pilaa hampaat. Suu on todella kuiva ja aiheuttaa minulle bruksismia. Mutta mieluummin olen hampaaton ja tyytyväinen.

Aloitusoireina oli kova ärtyneisyys, siis teki ihan tosissaan mieli hakata mummoja tukkimassa katua. Tämä poistui ekan kuukauden aikana. Aloitus ja lopetus on helppoa. 

Purentakisko suuhun ja apteekista biotene geeliä yöksi.

Vierailija
26/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanako teillä sivuvaikutukset kesti ja oliko vaikutuksia tuntoon?

Mihin tuntoon? Alapään tuntoon on ainakin vaikuttanut, siis positiivisesti. SSRI-lääkkeillä alakerta oli täysin kuollut. Voxra taas lisää tuntoa ja kiihottumista. 

Sivuvaikutukset kestää niin kauan kuin syö lääkettä, aloitusoireet häviää viimeistään kuukaudessa. 

Vierailija
27/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään monella hyviä kokemuksia

Vierailija
28/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin Voxra 300 mg yleistyneeseen ahdistushäiriöön. Ei mitään vaikutusta suuntaan taikka toiseen. 

Vierailija
30/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teillä on määrätty Voxraa?

Vierailija
31/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän avulla jaksan käysä töissä

Vierailija
32/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeisdä on oppikirjojen mukaan tilanne se, että suunnilleen 60 % kokee pientä parantumista lääkkeen aloituksen jälkeen 3 kuukaudessa, 40 % lumelääkeverrokkiryhmässä kokee samoin ja 20 % paranee saman verran niistä samassa ajassa, jotka eivät ole saaneet lääkettä eikä lumelääkettä.

Lumelääke olisi sivuvaikutukseton ja hyötyihin nähden senkin myötä kohtuullisen tehokas hoitomuoto, mutta sitä ei saa Suomessa kliinisessä hoidossa virallisesti antaa kuin lääkekokeissa.

Noin joka viidettä oikea lääke auttaa masennuksissa enemmän kuin lumelääkkeen sokeripala. Se vaan pitäisi jostain saada kunkin selville, mihin ryhmään kukin yksilö milloinkin kuuluu.

Vierailija
33/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tai oikeastaan ainoa masennuslääke mikä on itselläni toiminut. Alkuun söin 250mg, kuukauden jälkeen annos tuplattiin. En enää halua tappaa itseäni ennen kuukautisia, en uuvu kesken päivän, jaksan touhuta. Impulsiivinen toiminta vähentynyt enkä enää hakeudu tilanteisiin, missä tulin vain vihaiseksi, jonkun lainen taisteluasenne on poistunut. Voi kyllä johtua terapiastakin. Lisäksi on lääke ahdistukseen.

Haitoista sen verran, että ummettaa, isompi annos vie ruokahalua (onko sitten haitta vai ei), hiuksia alkanut lähtemään sekä näkö huonontunut. Alkuun oli pahoja vainoharhoja, on vieläkin mutta lievempiä. Kuitenkin pientä hyötyjen rinnalla. Kuukautiset niukemmat ja henkisesti sietokyvyn rajoissa, ajatukset selkeytyneet ja uskallan kohdata asioita, jotka ennen työnsin mielestäni. Yhteen asiaan keskittyminen helpompaa, aiemmin oli monta hommaa kesken ja se uuvutti. Elämäntilanne hyvin vaikea, mutta ei juurikaan masennusta ja näen taas hyvätkin asiat. Parempi kuin ssri-lääkkeet. 

Vierailija
34/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 150mg.

Vierailija
35/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tai oikeastaan ainoa masennuslääke mikä on itselläni toiminut. Alkuun söin 250mg, kuukauden jälkeen annos tuplattiin. En enää halua tappaa itseäni ennen kuukautisia, en uuvu kesken päivän, jaksan touhuta. Impulsiivinen toiminta vähentynyt enkä enää hakeudu tilanteisiin, missä tulin vain vihaiseksi, jonkun lainen taisteluasenne on poistunut. Voi kyllä johtua terapiastakin. Lisäksi on lääke ahdistukseen.

Haitoista sen verran, että ummettaa, isompi annos vie ruokahalua (onko sitten haitta vai ei), hiuksia alkanut lähtemään sekä näkö huonontunut. Alkuun oli pahoja vainoharhoja, on vieläkin mutta lievempiä. Kuitenkin pientä hyötyjen rinnalla. Kuukautiset niukemmat ja henkisesti sietokyvyn rajoissa, ajatukset selkeytyneet ja uskallan kohdata asioita, jotka ennen työnsin mielestäni. Yhteen asiaan keskittyminen helpompaa, aiemmin oli monta hommaa kesken ja se uuvutti. Elämäntilanne hyvin vaikea, mutta ei juurikaan masennusta ja näen taas h

Mistä hiustenlähtö voi johtua?

Vierailija
36/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä, piristää ja minullakin seksielämä parani. Lisäksi positiivisin yllätys on ollut se, että esiintymisjännitys ja siihen liittyvä sosiaalisten tilanteiden pelko katosi lähes täysin. Voisin sanoa, että olen nyt se versio itsestäni joka on normaali. Niin oudolta kuin kuulostaakin.

Vierailija
37/119 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä musiikki kuulostaa?

Vierailija
38/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Voxra on ollut hyvä lääke. Tasoittanut matalimpia mielialoja ja ehkä vähän aktivoinut. Käytän yhdessä miniannosta Essitalopraamia (10 mg/pvä, Voxra 300 mg). Lisäksi käytän nukahtamiseen melatoniinia.

Minulla on ADHD, masennus, ahdistuneisuushäiriö, ptsd, itse epäilen myös asperger-tyyppistä autismia.

Vierailija
39/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut käyttää koska olin kuullut paljon hyvää, mutta jouduin lopettamaan jo 3 päivän jälkeen koska lääke aiheutti niin järkyttävän voimakasta yöhikoilua ettei nukkkumisesta tullut mitään.

Vierailija
40/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aiheutti pahaa sekavuutta, jatkuvia itsetuhoisia ajatuksia, väsymystä (saatoin nukkua 20 tuntia vuorokaudessa), jatkuvia itku/paniikkikohtauksia :( Luulin aloitusoireiksi mutta eivät alkaneet helpottaa kuukaudenkaan päästä niin lääkäri käski lopettaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan