Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voxra - positiivia kokemuksia?

Vierailija
21.05.2024 |

Lääkäri määräsi 150mg Voxraa masennukseen ja adhdn hoitoon. Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia kyseisestä lääkkeestä

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosti energiatasoa joka ainoa positiivinen asia ehkä vähän liikaakin mutta aiheutti alakuloisuutta myös etovaa oloa. Kahvilla esim olisin saanut saman vaikutuksen.. Kokeillut monia lääkkeitä j päättänyt olla sekoittamatta aivoja näillä masennus lääkkeillä. Lopetin myös vkloppuisen alkon käytön joka osittain oli syynä oireille miksi näitä kokeilin. Liikunalla ja ruokavaliolla päässyt pitkälle olo virkeä ja myös adhd oireet paranivat. Vaikka joku eri mieltä että lääkkeet auttavat toisia niin suosittelen eka lopettamaan muut päihteet eli jos alkoa ja ruokavalion laittamaan kuntoon. Liikunnan lisääminen ja muutenkin ottamaan positiivisemman asenteen jolla jo pääse pitkälle. Itellä myös nuo masennuslääkkeet sekoitti aivojen toiminnan jollain tapaa onneksi en ehtinyt liian kauaa käyttämään kumminkaan ettei mitään pahempaa olisi käynyt. Itsetuhoisuutta myös lääkkeillä tullut ja onneksi olen vielä hengissä. Jollekkin varmaan sopii lääkkeet mutta niistä kyllä aivoihin jää jälki pitkässä käytössä. 

Vierailija
102/119 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla adhd (add) ja olen saanut lääkkeestä tähän mennessä ihan uskomattoman paljon apua. Syön 150 mg, myöhemmin nosto 300 mg. 

Vaikutuksia aloin huomata noin viikon aloituksen jälkeen. Asioihin tarttuminen on paljon helpompaa, tehtävät eivät tunnu yhtä vaikeilta ja työläiltä, ajatus kulkee kirkkaammin ja selkeämmin, olen paljon energisempi. Ystävät ovat huomanneet aivan selkeän muutoksen parempaan suuntaan. Tuntuu että saan itsessäni olevaa potentiaalia paremmin käyttöön. Päiväunia en ole tarvinnut yhtä usein kuin ennen. Pään sisäinen jatkuva sirkus on vaimentunut.

Nukun paremmin ja uni on palauttavampaa. Nälän tunne on heikentynyt, mitä pidän ainoastaan positiivisena asiana. Haittavaikutuksia en ole havainnut, ainoastaan pientä jännityksen tunnetta vatsan pohjassa. 

Toivon että hyvä vaikutus pysyy, sillä tämä lääke tuo minut elävien kirjoihin! Elämänlaatu on kohentunut heittämällä!

- Lilli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
104/119 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain maanantaina reseptin voxraan. Diagnoosina kaksisuuntainen, aiempina lääkityksinä essitalopraami, lamotrigiini, fluanxol ja nukkumiseen ketipinor. Masennus ei hellitä, katsotaan nouseeko mieliala tällä coctaililla, sitten puretaan neurolepti ja vähennetään essitalopraamia.

Nyt aloitusoireina päänsärkyä ja raskauspahoinvoinnin tyyppistä pahoinvointia. Katsotaan toimiiko.

Kahden viikon jälkeen ei ole pahoinvointia, se kesti muutaman päivän. Päänsärky vaivannut, ensimmäisen viikon jälkeen päänsärkyä oli muutamana päivänä monta tuntia ja niin pahana, etten saanut nukuttuakaan. Koskaan ei ole migreeniä ollut, mutta voisin kuvitella tuon olon olevan jotain sukua sille. Nyt onneksi kahtena päivänä ei ole ollut lainkaan särkyä. Itkuherkkyyttä esiintyy, itken vuolaasti sekä surullisille että liikuttaville asioille.

Viimeisen viikon aikana olen tehnyt enemmän asioita, aloittaminen tuntuu helpommalta, ei masenna ihan niin paljoa. Varovaisesti tuntuu, että lääke sopii minulle.

Vierailija
105/119 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla adhd (add) ja olen saanut lääkkeestä tähän mennessä ihan uskomattoman paljon apua. Syön 150 mg, myöhemmin nosto 300 mg. 

Vaikutuksia aloin huomata noin viikon aloituksen jälkeen. Asioihin tarttuminen on paljon helpompaa, tehtävät eivät tunnu yhtä vaikeilta ja työläiltä, ajatus kulkee kirkkaammin ja selkeämmin, olen paljon energisempi. Ystävät ovat huomanneet aivan selkeän muutoksen parempaan suuntaan. Tuntuu että saan itsessäni olevaa potentiaalia paremmin käyttöön. Päiväunia en ole tarvinnut yhtä usein kuin ennen. Pään sisäinen jatkuva sirkus on vaimentunut.

Nukun paremmin ja uni on palauttavampaa. Nälän tunne on heikentynyt, mitä pidän ainoastaan positiivisena asiana. Haittavaikutuksia en ole havainnut, ainoastaan pientä jännityksen tunnetta vatsan pohjassa. 

Toivon että hyvä vaikutus pysyy, sillä tämä lääke tuo minut elävien kirjoihin! Elämänlaatu on kohentunut heittämällä!

Minulla ei ole pysynyt se alun hyvä vaste. Tai siis hyvä vaste on pysynyt, muttei se elämän normaaliksi tekevä vaste. Annos nyt 450 mg. Olen miettinyt, tarvitsisinko ADHD-lääkityksen lisäksi. Tai jotain muuta, mutta mitä. 

Vierailija
106/119 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että hyvä vaikutus pysyy, sillä tämä lääke tuo minut elävien kirjoihin! E

Ikävä kuulla että vaste on heikentynyt. Riippuu varmasti tosi paljon yksilökohtaisesti miten vaikuttaa. Siksi olisikin tärkeä saada enemmän näitä kokemuksia kerättyä tänne. 

Vierailija
107/119 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
108/119 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaahan tuo jonkin verran, olin siinä pisteessä, että päivät meni siihen kun mietin, miten tapan itseni. Nyt ole enää muuten vaan keskivaikeasti masentunut.

Vierailija
109/119 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako adhd?

Vierailija
110/119 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako adhd?

Englanninkielisiä kokemuksia löytyy kun googlettaa bupropion adhd experiences. Käytetään käsittääkseni Jenkeissä paljon enemmän adhd:n hoitoon kuin Suomessa. Olikohan drugs.com sivustolla sivutolkulla käyttäjien kokemuksia.

Vierailija
111/119 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
112/119 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihanan naiivia, että edelleen on ihmisiä jotka olettaa, että masennuspotilas on aina ylipainoinen sohvannurkkaan jumittunut ja kaikki ongelmat lähtee kunhan vaan liikkuu ja syö terveellisesti.

Ja yhtä typerää olettaa että jos joku elää noin, että se lääke jotenkin taikaiskun omaisesti kaikkiin asioihin jotka pielessä. 

Kuka niin olettaa? 😦 

Vierailija
113/119 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
114/119 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin viisi päivää sitten, kun ajattelin että ehkä auttaisi adhd-oireisiinkin. Kauheat ahdistusaallot tulee säännöllisesti. Helpottaako tämä? 

Vierailija
115/119 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ahdistus aallot on alussa kyllä vähän hankalakin sivuvaikutus. Itselläni on rauhoittava lääkitys helpottamaan pahimpia oireita. Kannattaa jutella lääkärin kanssa asiasta!

Vierailija
116/119 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ahdistus aallot on alussa kyllä vähän hankalakin sivuvaikutus. Itselläni on rauhoittava lääkitys helpottamaan pahimpia oireita. Kannattaa jutella lääkärin kanssa asiasta!

Vierailija
117/119 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Orionin valmisteen 150mg tänään. Keskivaikea masennus, elämäni ensimmäinen. Taustalla vammautuminen, elämä meni täysin uusiksi 3.5v sitten.Tolvonia kokeiltiin ensin 7kk. Ei mitään apuja. 

Nyt odotan mielenkiinnolla saanko avun. Tosin lääke ei palauta liikuntakykyä, työkykyä, ajokykyä eikä montaa muutakaan loppuiäksi menetettyä asiaa.

Vierailija
118/119 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikuisiällä todettu ADD ja masennus jne. ADHD:een on määrätty Elvanse jota olen syönyt pari vuotta. Aloitin nyt lisäksi Voxran 150mg masennusoireisiin. Olen syönyt lääkettä 2 viikkoa. Aluksi oksensin lähes koko ajan, mutta sain pahoinvointiin lääkkeet ja viikon jälkeen oiretta ei enää ollut.

Alusta alkaen olen kokenut oloni levottomaksi ja se on pahentunut niin, etten oikein kestä tehdä edes mieli asioitani kun en voi rauhoittua. Olen myös kokenut oloni ajoittain hybin vihaiseksi ja olen ajatellut hyvin agressiivisia ajatuksia. Onko muilla kokemuksia näistä että kauanko kestää? Eritoten levottomuutta en tiedä jaksanko sietää enää paria viikkoa että tulisi kuukausi täyteen. Läheiset on sanoneet että olemukseni on maaninen.

Mielialani vaihtelevat laajalla skaalalla päivän aikana ja hiuksia irtoaa joka käänteessä. Ruokahalu on palannut lääkkeen aloituksen jälkeen ja mietin voiko lääke lihottaa? Suu tuntuu entistä kuivemmalta mutta hain apteekista geelin ja suihkeen jotka helpottaneet tilannetta. 

Olen jaksanut tehdä enemmän asioita eikä masennusoireet ole pahentuneet joten vaikuttaa toistaiseksi paremmalta kuin aiemmat kokeilut.. 

Vierailija
119/119 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosti energiatasoa joka ainoa positiivinen asia ehkä vähän liikaakin mutta aiheutti alakuloisuutta myös etovaa oloa. Kahvilla esim olisin saanut saman vaikutuksen.. Kokeillut monia lääkkeitä j päättänyt olla sekoittamatta aivoja näillä masennus lääkkeillä. Lopetin myös vkloppuisen alkon käytön joka osittain oli syynä oireille miksi näitä kokeilin. Liikunalla ja ruokavaliolla päässyt pitkälle olo virkeä ja myös adhd oireet paranivat. Vaikka joku eri mieltä että lääkkeet auttavat toisia niin suosittelen eka lopettamaan muut päihteet eli jos alkoa ja ruokavalion laittamaan kuntoon. Liikunnan lisääminen ja muutenkin ottamaan positiivisemman asenteen jolla jo pääse pitkälle. Itellä myös nuo masennuslääkkeet sekoitti aivojen toiminnan jollain tapaa onneksi en ehtinyt liian kauaa käyttämään kumminkaan ettei mitään pahempaa olisi käynyt. Itsetuhoisuutta myös lääkkeillä tullut ja onneksi olen vielä hengissä. Jollekkin varmaan sopii lääkk

Ei taida olla masennuksesta kokemuksia jos meinaa että masentunut voi ottaa "positiivisemman asenteen" tosta vaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan