Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voxra - positiivia kokemuksia?

Vierailija
21.05.2024 |

Lääkäri määräsi 150mg Voxraa masennukseen ja adhdn hoitoon. Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia kyseisestä lääkkeestä

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii minulle tosi hyvin, olen useita masennuslääkkeitä kokeillut. Ei tosin ole adhd:ta. Voxra muuttanut elämän ihan täysin, masennus väistynyt ja aloitekyky on ihan eri luokkaa. 

Miinuksena, että pilaa hampaat. Suu on todella kuiva ja aiheuttaa minulle bruksismia. Mutta mieluummin olen hampaaton ja tyytyväinen.

Aloitusoireina oli kova ärtyneisyys, siis teki ihan tosissaan mieli hakata mummoja tukkimassa katua. Tämä poistui ekan kuukauden aikana. Aloitus ja lopetus on helppoa. 

Miten voi aloitus olla helppoa jos tekee mieli hakata ihmisiä?

Vierailija
42/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mieli nappulalla parane

Ei se lääkkeen vaikutus yhden päivän kokeilulla selviä. Sun huono olo olisi voinut helpottaa jos olisit jatkanut lääkettä. Ja sun kaksi kaveria lopetti myös liian aikaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ahdistusta vie plis, päinvastoin joillakin se voi sitä jopa lisätä, mutta masennukseen toiminut hyvin. 150mg menee päivittäin, vireystila on noussut, saan enemmän asioita aikaan ja mieliala on parempi. Ruokahalu pysyvästi pienentynyt, alussa hävisi hetkeksi kokonaan. Hiuksia on kyllä alkanu tippua, en tosin tiiä johtuuko se stressistä, jota olen pitkään jo potenut vai onko tämän lääkkeen aiheuttama sivuvaikutus.

Lipido ja tunto on hyvät ellei jopa aiempaa paremmat. 

Vierailija
44/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä lääke, voin suositella. Söin melkein 4 vuotta ensin 150mg pari kuukautta, sitten 300mg puolitoista vuotta ja loput ajasta taas 150mg. Masennus helpotti ja aloin urheilemaan, ei ollut mitään aloitusoireita paitsi tuli finnejä jonkin aikaa vähän enemmän mutta se helpotti kohta. 

Tällähetkellä olen raskaana ja sen takia lopetin Voxran, mitään lopetusoireita ei tullut paitsi ehkä väsymystä, joka tosin saattoi johtua raskaudestakin. Tosi vähähaittainen lääke itsellä, aion aloittaa Voxran uudestaan heti kun lopetan imettämisen.

Miksi ihmeessä aloittaisit lääkkeen uudestaan jos et sitä tarvitse enää? Vaikuttaa siltä etten ole masentunut.

Vierailija
45/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle määrättiin Voxra 300 mg yleistyneeseen ahdistushäiriöön. Ei mitään vaikutusta suuntaan taikka toiseen. 

Masennuslääkkeenä se onkin hyvä. Ihmettelen kyllä miksi on määrätty ahdistukseen kun siihen on parempiakin lääkkeitä. 

Vierailija
46/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli pahoja fyysisiä sivuoireita vuoden käytön jälkeen. mm jatkuva pahoinvointi, voimattomuus, laihduin 2 kuukaudessa 20 kg kun ruokahalu meni tuon pahoinvoinnin takia. Hirveä määrä tutkimuksia kuten kolonoskopiat ym, kunnes tuo lääke oli ainoa vaihtoehto oireille. Ja lopettaminen helpotti oloa

Vierailija
47/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii minulle tosi hyvin, olen useita masennuslääkkeitä kokeillut. Ei tosin ole adhd:ta. Voxra muuttanut elämän ihan täysin, masennus väistynyt ja aloitekyky on ihan eri luokkaa. 

Miinuksena, että pilaa hampaat. Suu on todella kuiva ja aiheuttaa minulle bruksismia. Mutta mieluummin olen hampaaton ja tyytyväinen.

Aloitusoireina oli kova ärtyneisyys, siis teki ihan tosissaan mieli hakata mummoja tukkimassa katua. Tämä poistui ekan kuukauden aikana. Aloitus ja lopetus on helppoa. 

Miten voi aloitus olla helppoa jos tekee mieli hakata ihmisiä?

No kun vertaa esim. siihen, että useimmissa lääkkeissä minulla on aloittaessa ollut todella voimakasta pahoinvointia parhaimmillaan parikin viikkoa. Sitä pahoinvointia ei voi itse estää ja hallita, kun taas vihaisuudesta on vielä erittäin pitkä matka siihen, että oikeasti löisi jotakuta. Jos tietää että se johtuu lääkkeestä että vituttaa ja se menee kohta ohi, niin mikäs siinä.

Vierailija
48/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin masennukseen, mutta aiheuttikin niin voimakkaan väsymyksen, että en voinut syödä. Myöhemmin lääkäri totesi, että väsymys saattoi johtua adhd:sta. Lääke saattaa vaikuttaa adhd-ihmisillä väsyttävästi ja muilla piristävästi. Muuten lääkkeellä ei ollut ihan minkäänlaisia vaikutuksia. Ei parantavia tai haittoja väsymystä lukuunottamatta.

Vierailija
49/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut käyttää koska olin kuullut paljon hyvää, mutta jouduin lopettamaan jo 3 päivän jälkeen koska lääke aiheutti niin järkyttävän voimakasta yöhikoilua ettei nukkkumisesta tullut mitään.

Lopetit liian aikaisin

Vierailija
50/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ahdistusta vie plis, päinvastoin joillakin se voi sitä jopa lisätä, mutta masennukseen toiminut hyvin. 150mg menee päivittäin, vireystila on noussut, saan enemmän asioita aikaan ja mieliala on parempi. Ruokahalu pysyvästi pienentynyt, alussa hävisi hetkeksi kokonaan. Hiuksia on kyllä alkanu tippua, en tosin tiiä johtuuko se stressistä, jota olen pitkään jo potenut vai onko tämän lääkkeen aiheuttama sivuvaikutus.

Mullakin alkanut muutaman kuukauden käytön jälkeen hiuksia lähtemään, varmaan pitää ajaa kaljuksi jos tää ei lopu. Ihan kuolleet ja ohentuneet. Harjatessa sitä oikeen pölisee.

Tuo mainitaan kyllä mahdollisissa sivuvaikutuksista.

Vierailija
51/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo bruksismi ja aggresiivisuus hyvältä kuulosta

Ei ne hyviä olekaan, mutta pienemmät pahat kuin monessa muussa lääkkeessä. Ei sellaista mielialalääkettä ole olemassakaan, joka vain veisi sairauden oireet pois ja siinä se. Kaikissa on omat ongelmansa, se on hyötyjen j

Itsellä toimi Brintellix mielialalääkkeenä, joka auttoi sairauden kanssa ja siinä se. Aloitukseen liittyi pahoinvointia ja sen jälkeen ei mitään muuta paitsi kohonnut mieliala. Lopetin lääkkeen noin vuoden jälkeen ja kohonnut mieliala jäi.

Vierailija
52/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua Voxra lihotti, muuten oli ok. Ainoa mielialalääke, joka kyllä myös aiheutti kamalia oireita lopettaessa, mm. huimausta ja pahoinvointia.

Vierailija
53/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihanan naiivia, että edelleen on ihmisiä jotka olettaa, että masennuspotilas on aina ylipainoinen sohvannurkkaan jumittunut ja kaikki ongelmat lähtee kunhan vaan liikkuu ja syö terveellisesti.

Painon nouseminen on aika tavallinen sivuvaikutus masennuslääkkeillä. Se, että Voxralla ei tätä yleensä ole, on tosi iso asia monelle masentuneelle. Itse en koskaan halunnut muita vaihtoehtoja koittaa, koska pelkäsin lihomista. Kun itsetunto on muutenkin nollassa, se on iso huoli. Ei siinä ole mitään väärää, että toivoo aktiivisuuden ja jaksamisen lisääntyvän. Voin kyllä itse myöntää, että olen jumittunut sohvan nurkkaan ja varjo entisestä minästäni. Työpaikkakiusaaminen ja työuupumus vei kaikki mehut ja putosin kuoppaan, josta nyt toivoisin nousevani. En toivo enää suuria. Toivon vain, että jaksaisin vielä joskus elämässä muutakin kuin käydä töissä. Neljän seinän sisälle on helppo jumittua, vaikka asuisi ihan keskustassa ja kaikki mahdollisuudet viettää vapaa- aikaa olisivat lähellä.

Vierailija
54/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle toiminut aivan loistavasti! Ekat 2 viikkoa aloituksesta oli päänsärkyä ja ärtyisyyttä, mutta sen jälkeen olo on kuin ei mitään sairautta enää olisikaan. Loistolääke!

Vierailija
55/119 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin auttanut itsetuhoiseen masennukseen todella hyvin. Toimeliaisuutta ei juurikaan lisännyt, mutta synkimmät tunnot vei pois. Otan 300 mg aamuisin.

Vierailija
56/119 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin alkanut muutaman kuukauden käytön jälkeen hiuksia lähtemään, varmaan pitää ajaa kaljuksi jos tää ei lopu. Ihan kuolleet ja ohentuneet. Harjatessa sitä oikeen pölisee.

Tuo mainitaan kyllä mahdollisissa sivuvaikutuksista.

Pahalta kuulostaa kun itsellä myös PCOS.

Vierailija
57/119 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein samoilla sanoilla kuvaillut aloitusoireita! Se oli kamalaa itsellekin ja onnistuin saamaan riidan aikaan ihan kenen kanssa tahansa, normaalisti olen hyvin ystävällinen, pitkäpinnainen ja kiltti kaikille liiallisuuteenkin asti. Purin sitä aggressiota myös itseeni fyysisesti.

Miel

Tuota panetusta ei mainita lääkkeen tiedoissa. Onkohan laajemminkin?

Vierailija
58/119 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Vierailija
59/119 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
60/119 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aikataululla bupropionin vaikutus on teillä ADD/ADHD ihmisillä alkanut? Koska se ei entisestä nimestään, amfebutamoni huolimatta ole stimulantti, kiinnostaa tuo aikahaarukka jolloin olette vasteen huomanneet. Stimulanttien vaikutushan alkaa heti ensipilleristä.

Itse sain ADD diagnoosin ja respan voxraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä