Voxra - positiivia kokemuksia?
Lääkäri määräsi 150mg Voxraa masennukseen ja adhdn hoitoon. Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia kyseisestä lääkkeestä
Kommentit (125)
Voiko Voxra aiheuttaa kasvojen pakkoliikkeitä? Aloitin lääkityksen toukokuussa, sen jälkeen mm. mies sekä pari kaveria ovat kysyneet huomaanko itse esim epämääräistä alaleuan liikuttelua.
Muuten lääkitys toimii.
Varoituksen sana. Jos huomaat Voxran käytön aikana tinnitusta / pahenevaa tinnitusta, äänien särisemistä korvassa tai korvan lukkiutumista, täyteyden tunnetta tai kuulon vaimenemista, lopeta välittömästi Voxran käyttö.
Voxra eli Wellbutrin eli bupropioni on yksi kuulolle haitallisimmista lääkkeistä mitä on olemassa. Jos lääkettä ei lopeta heti kun kuulo-oireita on alkanut ilmaantua, ne jäävät todennäköisesti pysyviksi. On ollut joitain tapauksia joissa edes välitön käytön lopettaminen ei auttanut valitettavasti. Googlaa bupropion hearing loss tai wellbutrin hearing loss. Yhdysvalloissa nostettiin joitain vuosia sitten siviilikanne kuulovaurion saaneiden bupropionin käyttäjien toimesta lääkeyhteiötä vastaan.
On toiminut hyvin! Ruokahalu on vähentynyt ja energiaa on enemmän. Otan 150mg, mutta se on mahdollista vielä nostaa.
Asperger johon liittyvä työuupumus ja keskittymiskyvyn häiriöt ja lekuri kirjasi myös ahdistus- masennusdg:n vaikka itse pidän niitä " high functioning autism"- tilan seurauksena.
Useita kuukausia yksi 150 mg aamuisin ja suosittelisin lämpimästi entiselle itselleni. Unet tosiaan muuttuivat elävämmiksi mutta ei enää painajaisia työasioista vaan positiivisempia fantasiaunia : )
Valitettavasti en ole laihtunut, mutta yleinen tyytyväisyys elämään ja työkyky paremmat. Mulla taustalla lienee myös traumoja ja lapsuuden emotionaalista vaillejäämistä.
Varsinaisia ADHD- lääkkeitä kokeiltiin vuosia sitten nollatuloksella.