Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä aina haukutaan lihavia, miksei ajatella miksi se lihava ihminen alunperin on lihava?

Vierailija
19.05.2024 |

Mikä aiheutti että alkoi syödä liikaa, traumoja lapsuudesta yms?

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon ollu elämässäni, nyt 55v, lihava ja laiha monta kertaa. Nyt kai laiha, n.48kg. 

Ja syömishäiriö on ollut aina, ei sitä aikoinaan tunnistettu eikä hoidettu. Muutaman vuoden välein hoikka ja sit taas 20kg lihavampi. Kun oon psykkisesti balansissa pysyn hoikkana, huonommassa kunnossa lihoan nopeasti.

Ylipaino vaikuttaa tutkitusti siihen mielenterveyteen. L-sana on kielletty sana, eikä siitä saa puhua. Ongelmat lakaistaan maton alle, mutta ei sinne maton alle loputtomasti sitä tavaraa mahdu. Kyllä se oli julmaa muutama vuosi sitten itsekin tajuta, että omaa vikaa ne omat teot ovat. Ei siinä mikään muu auttanut.

Oikein vi*tuttaa kieltty sana puolesta, kun tiedostavat ovat ottaneet ne lemmikkimarsuikseen. Sen isompaa karhunpalvelusta ei voi millekään kansanosalle tehdä. Se vain vahvistaa sitä uhrihommaa, jumiuttaa siihen muiden antamaan sääliin rypemään ja estää kaiken edistyksen.

Vierailija
82/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne haukkujat saavat vain nautintoa, kun onnistuvat satuttamaan jotakuta. Ei niitä kiinnosta auttaa ihmisiä. Siksi ei kannatakaan kuunnella/lukea haukkumisia, vaan keskittyä asioihin, jotka auttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä oon ollu elämässäni, nyt 55v, lihava ja laiha monta kertaa. Nyt kai laiha, n.48kg. 

Ja syömishäiriö on ollut aina, ei sitä aikoinaan tunnistettu eikä hoidettu. Muutaman vuoden välein hoikka ja sit taas 20kg lihavampi. Kun oon psykkisesti balansissa pysyn hoikkana, huonommassa kunnossa lihoan nopeasti.

Ylipaino vaikuttaa tutkitusti siihen mielenterveyteen. L-sana on kielletty sana, eikä siitä saa puhua. Ongelmat lakaistaan maton alle, mutta ei sinne maton alle loputtomasti sitä tavaraa mahdu. Kyllä se oli julmaa muutama vuosi sitten itsekin tajuta, että omaa vikaa ne omat teot ovat. Ei siinä mikään muu auttanut.

Oikein vi*tuttaa kieltty sana puolesta, kun tiedostavat ovat ottaneet ne lemmikkimarsuikseen. Sen isompaa karhunpalvelusta ei voi millekään kansanosalle tehdä. Se vain vahvistaa sitä uhrihommaa, jumiuttaa siihen muiden antamaan sääliin rypem

Lehden kannessa on lihava nainen vain shokkiefektin takia. Sillä lehti huutaa, että helvetin suvaitsevaisia tässä ollaan, kun tuollainen friikki kanteen pantiin. Eiks olla rohkeita? Seuraavalla viikolla kannessa on taas nainen, joka näyttää hissin ovien väliin jääneeltä 12-vuotiaalta anorektiselta pojalta.

Vierailija
84/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutaanhan täällä normaalipainoisiakin läskeiksi, esim. sieppiä. Mitäs siihen sanot? 

Vierailija
85/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne haukkujat saavat vain nautintoa, kun onnistuvat satuttamaan jotakuta. Ei niitä kiinnosta auttaa ihmisiä. Siksi ei kannatakaan kuunnella/lukea haukkumisia, vaan keskittyä asioihin, jotka auttavat.

Ja lihavat saavat nautintoa siitä suklaasta. Olemme siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. Minä voin vain ilmoittaa, että minä olen mulkku. Get over it!

Vierailija
86/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai MIKSI he ovat lihavia? Eli joku pakotti heidät syömään ainoastaan rasvaa ja sokeria ja harrastamaan tasan nolla liikuntaa vuosien ajan? Jaa näinkö tapahtui? Koska luulin että aikuiset ovat vastuussa omasta elämästään, et tarvitsisi koko ajan tekosyitä.

Otetaan "syy" että sinua pahoinpideltiin lapsena. Sama. Isäni hakkasi minua kun olin todella nuori, mahdollisesti siskojanikin koska en ole kysynyt mutta kyllä henkisesti pahoinpiteli. Kukaan meistä ei ole läski, juoppo, narkkari, edes tupakanpolttaja, mitään. 

Voi piipipiipi. Sympaa ei heru. Ole aikuinen ja älä vajoa kuiluun jossa menee henki ja terveys koska jotain tapahtui. Sori, ei riitä. 

Vierailija
87/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viivi huomasi 12-vuotiaana ettei koko maailma rakastakaan häntä. Teininä tulee syömishäiriö ja kiltin tytön syndrooma, parikymppisenä erityisherkkyys, kolmekymppisenä syrjitään äitiyden takia, nelikymppisenä tyhmä aviomies ei arvosta kristallikurssilla löytynyttä sisäistä jumalatarta, viisikymppisenä ei päästetä pörssiyhtiön hallitukseen ja kuusikymppisenä miehet syrjivät, kun eivät tarjoa leffarooleja. Seitsemänkymppisenä naista vasta syrjitäänkin. Koska miehet sovinistisuuttaan kuolevat ja vievät parhaat hautapaikat nuorempina kuin naiset ja vanhustenhoidon ongelmat koskevat enemmän naisia, koska miehet kuolevat liian aikaisin ja jättävät toksisuuttaan naiset kuolemaan  Esperi Caren siivoshuoneen lattioille.

Naiset näyttelevät mediassa uhreja, koska siitä on hyötyä. Menestyvät naisjulkkikset ovat onnistuneet kaupallistamaan surkean elämänsä. Itse he eivät tiehenkä

No, miehiä syrjitään jo alakoulusta lähtien, kun nykyään sinne pääsevät tytötkin, eikä koulussa enää ole kuria, jota pojat eivät sinne tahtoneet. Koulutuksen puute johtaa työpaikan ja tavallisen elämän puuttumiseen, josta sitten neitsyt-missi-nymfomaani-naapurintytöt eivät tykkää. Em. puuttumisen takia miesasiamiehet uhkaavat yhteiskuntaa sodalla ja väkivallalla, ellei sitä seksyä ala jo kuulua, totta jukolauta.

Sitä saa mitä tilaa. Tuotahan miehille on hoettu vuosikausia. Puhukaa, puhukaa, puhukaa. Tunteet, miehet ovat oppineet viimeinkin jauhamaan niistä. Koska jos mies ei tunteistaan puhu, niitä on pakko olla miehen sisällä patoutuneena kuin norovirus-potilaalla, joka ei löydä vessaa. Sitten vain miehetkin jauhamaan loputtomasti äiti-suhteestaan ja itkemään.

Vierailija
88/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 40-vuotiaaksi alipainoinen ja paljon liikkuva. Sitten jalkani murtui pahoin ja liikuntakyky meni yhdeksi vuodeksi kokonaan ja oli senkin jälkeen rajoittunutta.

Ruokatottumukseni olivat entisenlaiset. Alipainoisena olin pystynyt syömään valtavia annoksia, koska kiihkeästi halusin normaalipainoiseksi. Tästä luonnollisesti alkoi painon nousu.

Aloin laihduttaa ja laihduinkin 15 kg. En pystynyt pitämään painoa kurissa ja lihoin 20 kg. Laihdutin 10 kg ja taas lihoin 15 kg. Tämä jatkui, kunnes olin lihonut 48 kiloisesta 98 kiloiseksi. Olin saanut metabolian ja 2-tyypin diabeteksen.

Olen elämäni aikana laihduttanut enemmän kuin yksikään läskivihaaja. Minulla on itsekuria enemmän kuin voitte kuvitella. Lenkkeiltyjä kilometreja, uintia ja pyöräilyä olen harrastanut vaikka kuinka muille jakaa. Keho vain toimii kuten toimii. Nyt paino on taas pudonnut hyvin hitaasti 10 kg tekemällä elämänmuutoksia, jotka pystyn pitämään loppuelämäni ajan. Liikuntakykykin on yhä tallella.

Vierailija
89/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miksikö haukkuvat? No kun ei niillä ole aivoja ajatella muuta kuin sitä että saisivat iskeä toisia vyön alle, satuttaa. Anna mokomien aivottomien idioottien olla omillaan ja jatka iloisesti omaa elämääsi sellaisena kuin olet.

Vierailija
90/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on pakko syödä virtahevon annoksia, niin syökää nyt edes vaikka kanasalaattia.

Vierailija
91/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lihava. On masennusta, huono lapsuus, alkoholistiäiti. Lisäksi myös takana avioero ja toisen lapsen vakava sairaus. Voisin vedota kaikkeen tuohon, mutta totuus lihavuudestani on se, että rakastan ruokaa ja herkkuja. Sitä, miltä ne maistuvat. Rakastan myös suklaata, ja kermaisia asioita. En ole koskaan ollut vain "yksi pala"- tai kohtuudella-ihminen. Jos jokin maistuu hyvälle, syön sitä ja otan lisää. Joku voi sanoa, että yritän korvata jotain syömällä, mutta ei. Ei minun kohdallani. Minä vain yksinkertaisesti rakastan makuja, ruokaa ja herkkuja. Rehellisesti, siksi olen lihava. 

Vierailija
92/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lihavat saavat nautintoa siitä suklaasta. Olemme siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. Minä voin vain ilmoittaa, että minä olen mulkku. Get over it!

Ole ihan rauhassa, kenenkään ei tarvitse kuunnella mulkkuiluasi. Have fun!

Vierailija
93/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani sairaalloisen lihava nainen oli hoikka lähemmäs kolmekymppiseksi, kova liikkumaan. Kaikki muuttui äkisti. Liikunta loppui kuin seinään ja painoa tuli parissa vuodessa n. 50kg. En koskaan kysynyt mitä tapahtui. 

Sai ekan kerran kikkeliä, hommasi pillerit, alkoi lihoa, ei saanut enää kikkeliä, aloitti myös masennuslääkkeet?

Vierailija
94/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään nyt ylipäätään haukutaan, tuskin mistään loogisesta syystä. Traumoja ja mielenterveysongelmia ei kuitenkaan loputtomiin voi käyttää tekosyynä ylensyömiselle. Miksi ylipäätään lihavuus pitää automaattisesti rinnastaa joihinkin päänsisäisiin ongelmiin, joku voi vain yksinkertaisesti tykätä syömisestä ja turha sitä on alkaa lokeroimaan mielenterveysongelmaiseksi tietämättä hänestä mitään. 

Vierailija
95/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran on pakko syödä virtahevon annoksia, niin syökää nyt edes vaikka kanasalaattia.

Tjaah, no itse syön mieluummin tavallista kotiruokaa kohtuu annoksina.

Jätin pois kokonaan alkoholin, suklaan, karkit, jugurtit, jäätelöt, hampurilaiset, ranut, pizzat ja limut. Onneksi en ollut tottunutkaan energiajuomiin, kekseihin ja pullaan.

Olen kyllä aina syönyt terveellisesti, mutta nuo pikku paheet ovat kaloripommeja, joita en pitänyt pahana, mutta hyvin pärjään nyt ilman.

Vierailija
96/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä meillä ei olis traumoja. Nimimerkillä lapsuus alkoholisti perheessä jossa isä väkivaltainen. Ei se oo mikää hys hys voi poloista jos ei osaa käsitellä elämää ja mennä eteenpäin. Heikkoa nyky-yhteiskuntaa, et kaikkeen etitää syitä jostain sisältä, vaikka meiän vaarit näki sodan eikä ne paisunu ryhävalaiks siltikään. 

Kenestäkään ei tule läskiä vahingossa eikä yhdessä yössä. Se on pitkään jatkuneiden surkeiden valintojen tulos. Se liikunta ja terve kroppa auttaa näihin "traumoihin" aika paljo enemmän ku flegmaattinen suklaan mässytys sohvan pohjalla. 

Vierailija
97/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet suomalaisista on nykyään läskikasoja. Ei iha mee kyl läpi et näil kaikil ois jotain niin ylitsepääsemätöntä ollu elämä. 

Vierailija
98/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitin kerran auttaa lihavaa yksinhuoltaja naista päästä nousemaan jaloilleen mutta minulla ei vaan voimat riittäneet vaikka salilla käynkin. Löysin kuitenkin ratkaisun ja tilasin pekkaniskan nostamaan. Se mitä minä opin, on se, että lihavat naiset tarvitsevat aina ammattiauttajaa.

Vierailija
99/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on vain ja ainoastaan se, että syö enemmån kuin kulutaa. Mikään muu ei lihota.

Näinpä, mutta mistä sen oman kulutuksensa saa satavarmasti selville? Itse liikuin nuorena paljon, tein fyysisesti raskasta työtä, oli pieni lapsi (todella aktiivinen) ja siivosin kodin pari kertaa viikossa, leivoin leivät, ompelin vaatteet, kasvatin ruokaa. Lihoin koko ajan lisää vaikka söin samalla tavalla.

Työelämässä sitten myöhemmin ei ollut mahdollisuutta pitää ruokataukoja joka päivä. Illalla kotona söi sitten kaikkea valmista ruokaa tuplasti enemmän.

Nyt 30v myöhemmin on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta liitännäissairauksineen eikä painoa saa pois yhtään millään konstilla. Paino ei nouse jos syön 1000-1200 kcal, eli kaksi ateriaa päivässä. Jos syön enemmän kuten käsketään jotta paino putoaa, lihon lisää. Kuinka vähällä kalorimäärällä ihminen pysyy toimintakykyisenä? Kuinka vähän uskaltaa syödä ettei tule lisää sairauksia, ja laihtuu? Näihin ei kukaan ole osannut vastata viimeisen 20v aikana.

Täällä sanotaan ja ravitsemusterapeutti sanoi myös että pitää syödä enemmän, joten olen nyt 6 kg lihavampi. 8-9 kk aikana lisää tullut. En tiedä missä vaiheessa se paino sitten alkaisi putoamaan kun ei tässä ajassa ole muuta kuin noussut. Alle 1000 kcal olen niin heikossa kunnossa ja väsynyt etten jaksa edes kotitöitä tehdä.

Vierailija
100/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt samaa. Moni ei ilmeisesti tajua, että monen ihmisen lihavuuden takana on juuri traumoja. Esimerkiksi seksuaalinen hyväksikäyttö lapsena tai raiskaus johtaa monella lihavuuteen. Siinä onkin sitten kiva yrittää toipua, kun muut ihmiset vielä pilkkaavat. 

Ja ei, en tarkoita, että kaikkien kohdalla on näin. 

72% miehistä on ylipainoisia, joten kaikilla tuskin on taustalla seks hyv äksi käyttöä tai rai skauksia. Syy on joku ihan muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän