Miksi täällä aina haukutaan lihavia, miksei ajatella miksi se lihava ihminen alunperin on lihava?
Mikä aiheutti että alkoi syödä liikaa, traumoja lapsuudesta yms?
Kommentit (128)
99% on lihavia koska syövät liikaa.
1% kortisonin turvottamia.
Sisko käsitteli vanhempien avioeroa syömällä. Peruskoulussa kiusattiin painon ja pituuden takia. Hän onnistui laihtumaan vuosia myöhemmin.
Järki päähän! Ei kannata syödä itseään sairaaksi.
Kaikki tuntemani lihavat syövät todella epäterveellisesti. Heidän ylipainonsa johtuu tästä. Valitettavasti työpaikallamme on usein tarjolla jotain herkkua. Lihavat ottavat tätä herkkua aina. Normaalipainoiset jättävät väliin. Tämä on asia, jonka olen käytännössä todennut. Tämä ei ole vihaa ylipainoisia kohtaan, vaan tämä on tosiasia, jonka olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani lihavat syövät todella epäterveellisesti. Heidän ylipainonsa johtuu tästä. Valitettavasti työpaikallamme on usein tarjolla jotain herkkua. Lihavat ottavat tätä herkkua aina. Normaalipainoiset jättävät väliin. Tämä on asia, jonka olen käytännössä todennut. Tämä ei ole vihaa ylipainoisia kohtaan, vaan tämä on tosiasia, jonka olen nähnyt.
Täysin totta, ja nämä " en syö paljo mitään ja silti lihon" tyypit, kokoajan suuhun tungetaan jotain pientä purtavaa,naposteltavaa,karkkia,suolukkaa...mutta aterialla muka syödään vähän(täys lautanen).
Lihava on lihava useimmiten omasta syystään. Kukaan muu ei sille lihavalle tunge väkisin kurkusta alas tavaraa koko ajan eikä sido sohvaan kiinni aseella uhaten. Hoitaa nuppinsa kuntoon mm. terapialla, siinä sivussa liikkuu ja kuntoilee sekä syö viisaasti niin jotain muutosta voi tapahtuakin.
Tupakoitsijoita vainottiin yhtä lailla menneinä vuosikymmeninä.
Minulla traumaattinen lapsuus narsistin lapsena. Äitini harrasti henkistä kiusaamista ja alistamista yhdessä isosiskoni kanssa. Aiheutti minulle syömishäiriön, bulimian ja myöhemmin, kun halusin lopettaa oksentelun, niin ahmimishäiriön. Saatoin oksentaa jopa 5-6 kertaa päivässä. Nyt aikuisena olen traumaterapiassa, ja olen tajunnut että syömishäiriön ja sen aiheuttama lihominen johtuu noista lapsuuden traumoista. Ennenkuin saan ne hoidettua, ei onnistu laihduttaminen.